Meest recente klachten

G. J.
3/08/2025

Boekenbon

Beste, onlangs wilden we een cadeaubon gebruiken bij Standaard boekhandel. We kwamen snel tot de ontdekking dat deze anderhalve maand vervallen was. Toen we naar de winkel gingen werden we aangeraden om contact op te nemen met de klantendienst om deze te verlengen. Daar werd ons verteld dat we 2 weken te laat waren. Bonnen tot een maand na vervaldatum worden nog aangenomen daarna niet meer. Ik liet hen weten dat ik dit zeer spijtig vond en dat ik dit niet correct vond. Toen kreeg ik het volgende als uitleg. "Zonder vervaldatum is het risico groter dat de bon in een schuif belandt en niet gebruikt wordt. Wat zonde is voor zowel de schenker als de ontvanger. Bijkomend is het zo dat hoe langer de bon niet ingeruild wordt, hoe meer waarde hij verliest, m.a.w. minder waar voor het hetzelfde geld als de ontvanger bijvoorbeeld jaren wacht." Dit is letterlijk gekopieerd uit hun antwoord. Dus wat ze eigenlijk zeggen is dat ze zo willen verhinderen dat de klanten hun bon op tijd gebruikt voor de bon vervalt en zo de klanten een plezier doet. maar daarna zorgen ze dan wel dat de waarde naar €0 wordt herleid. Rare logica Wat is jullie idee hierover? Kan ik hier verder iets mee? Vriendelijke groeten Gerry

In behandeling
S. D.
4/07/2025

boekenbon ongeldig

Tot mijn grote verbazing vernam ik dat mijn boekenbon, die slechts twee maanden over de vervaldatum is (04/05/25), niet meer gebruikt mag worden. Ik vind dit ronduit belachelijk. We hebben het hier niet over een verse melk die over de datum is, maar over een waardebon — een tegoed dat betaald is en waarmee ik gewoon een boek wilde kopen. Het is totaal onbegrijpelijk dat er zo rigide wordt vastgehouden aan een datum alsof het hier om bederfelijke waar gaat. Een boekenbon vertegenwoordigt waarde die door de klant betaald is, en ik verwacht op z’n minst enige coulance bij zo’n minimale overschrijding. Ik hoop van harte dat jullie deze beslissing kunnen aanvechten. Met vriendelijke groet,

Opgelost
W. V.
4/02/2025

Voorschot betaald, boek niet leverbaar,niet verwittigd en boekenbon verlopen

Beste, Ik vraag wat jullie denken van mijn wedervaren bij Standaard Boekhandel Schoenmarkt Antwerpen . Ik stuur de 2 vragen en antwoorden in bijlage. Vriendelijk dank voor jullie repliek. Walter Van den Keybus

Afgesloten
K. D.
8/12/2024

bon

Betreft: Vraag betreffende bon GFT2023192402801 Geachte heer/mevrouw, Ik richt mij tot u met betrekking tot een cadeaubon van de Standaard Boekhandel met referentie GFT2023192402801, waarvan de geldigheidsduur verstreek in februari. Tot mijn spijt ontdekte ik onlangs dat deze bon niet meer kan worden verzilverd. Gezien de omvang en reputatie van de Standaard Boekhandel, hoop ik dat er alsnog een mogelijkheid is om deze bon in te wisselen. Als trouwe klant én als iemand die al meer dan 20 jaar lid is van Test Aankoop, durf ik met vertrouwen deze vraag bij u neer te leggen. Ik hoop dat u begrip heeft voor mijn situatie en dat u kunt nagaan of een uitzondering mogelijk is. Bij voorbaat dank voor uw inspanningen en begrip. Met vriendelijke groet, Deschodt Katleen

Opgelost
W. D.
30/10/2024

Punten

Mevrouw De Witte, CEO Standaard Boekhandel Mijn bemerking betreft het niet-toekennen van punten. Ik krijg van Knack (niet van Standaard Boekhandel) een bon van 100 euro. Daar koop ik 5 boeken mee . Normaal zou ik daarvoor 183 punten krijgen . En dus bijna 3 euro korting. Maar uw klantendienst blijft beweren dat bij een media-actie er geen punten worden toegekend. Ik ben niet akkoord met dit standpunt, want : 1. het is geen media-actie - zoals feest van het boek - van Standaard Boekhandel maar van Knack 2. uit bijlage blijkt duidelijk dat volgens uw regels er geen sprake is dat een Knack bon geen punten kan opleveren. Daarom vraag ik vriendelijk dat u toch de 183 punten op mijn account bijschrijft. Alvast vriendelijk bedankt

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform