Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Foodbox bewust naar hond gegooid
Wij zijn reeds 6 jaar trouwe klant bij HelloFresh, tot afgelopen week. Bij de laatste levering zag ik de bezorger een aanloop nemen voor de poort, en de box met maaltijden richting de hond gooien, die 5-7 meter verder op de oprit stond. Uiteraard schade aan de box als gevolg, maar nog erger is het bewust willen kwetsen van een huisdier. In het verleden nooit problemen gehad met bezorgers, indien ze bang hebben van honden laten ze de box gewoon voor de poort achter. Wanneer ze uiteindelijk antwoord biedden op de klantendienst konden we op weinig begrip rekenen. De bezorger was blijkbaar geschrokken van de hond en 'liet de box vallen'. De bezorger wou zich uiteraard indekken, want ik had hem al aangesproken op de feiten en laten weten dat ik contact zou opnemen. Excuses mocheten we niet verwachten. Oordeel gerust zelf of de schade in bijlage kan verklaard worden door de box gewoon te laten vallen. HelloFresh vind het blijkbaar maar normaal dat hun bezorgers bewust huisdieren proberen aanvallen met de goederen die ze zouden moeten leveren. Tot mijn grote spijt heb ik geen camerabeelden van het voorval, anders had ik klacht ingediend bij de politie.
Agressieve verkoop
Geachte mevrouw/heer, Op 11-03-2025, heeft een vertegenwoordiger van uw firma, Keano, op een agressieve sluwe manier mijn echtgenote overtuigd om gegevens die dienen om een abonnement te nemen, te verkrijgen. Ik stel echter vast dat (zie bijlage) dat de handtekening op de SEPA-aanvraag niet van mijn echtgenote is Dit heeft geleid tot zeer grote schade in het zelfvertrouwen van mijn echtgenote Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 25 maart 2025 een schade vergoeding en de stopzetting van het abonnement Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie SEPA-aanvraag
huisvredebreuk - agressieve verkoopstijl aan deur
Beste, Vandaag, 15 oktober 2024 omstreeks 13u30 kwam een verkoper op mijn privé-eigendom. probleem : de oprit tot mijn huis is NIET vrij toegankelijk. Mijn oprit is afgesloten via een toegangspoort die gesloten was. Dan is het duidelijk dat je ongewenst iemand zijn privé-eigendom betreedt. Hij belt niet aan, maar opent de poort en komt via de oprit naar het huis en op het raam tikken. IMG_7326.jpegIMG_7325.jpeg Het gedrag van Quentin Van Schil was bovendien nog eens agressief en dreigend, toen hij naar buiten werd verwezen; Een vechtersbaasje ! Ik heb vervolgens zij badge afgenomen en heb foto’s gemaakt. Het betreft Quentin Van Schil met badge nummer 33731. Is dit iemand die voor hello fresh werkt ? Ik voeg hierbij de foto’s. De rechterfoto betreft zijn collega’s, die rustiger waren. Hier zijn veel inbraken en ook oplichters. Is dit een werkwijze die jullie je verkopers aanleren of een privé - initiatief ? ik wens uitleg en bevestiging van de identificatie, anders breng ik deze verdachte gedragingen en huisvredebreuk ter kennis van de politie. ----------- Ik heb deze mail gestuurd naar Hello Fresh op voorziene mail en dan krijg je mail terug dat ze niet langer bereikbaar zijn via mail om de 'klant beter te helpen'. Met vriendelijke groeten, Ronny DE WAELE
onterechte facturatie
Geachte mevrouw/heer, Op 05/08/2024 en 19/08/2024 heb ik van HelloFresh twee keer een factuur van € 32,99 (totaal € 65,98) ontvangen. Dat moet echter een vergissing zijn, aangezien ik via de app heb aangeduid dat ik op vakantie ben van 04/08/2024 t.e.m. 14/09/2024. Ik heb al eerder contact opgenomen met HelloFresh, situatie uitgelegd en hun hebben beslist dat ik de facturen toch moet betalen. Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. In afwachting van uw reactie betaal ik het niet-betwiste gedeelte van de factuur, namelijk het totale bedrag van €65,98 (de twee facturen) , en dit onder voorbehoud van al mijn rechten. Met vriendelijke groet, Victoria Radev
Voucher die ik kocht kan niet worden uitgevoerd door HelloFresh
Geachte ikzelf heb een VOUCHER gekocht via vakantie veilingen en jullie aanvaarden die niet jullie geven elkaar de schuld maar ikzelf de klant zit met de problemen dat ik niks heb ? Het ging over een korting van 100 euro verdeeld over 5 boxen . Ik hoop dat er tussen jullie een overeenkomst komt en ik mijn deal kan krijgen . Hopend op een reactie de komende dagen . mvg Kurt DHooge
automatisch herstarten van levering zonder notificatie
Geachte mevrouw/heer, Op 27/07/2024 heb ik een maaltijdbox bij u gekocht voor. Na tweemaal een maaltijdbox te ontvangen heb ik de maaltijdboxen van de komende weken gepauzeerd. Op 10/09/2024 kreeg ik een notificatie dat er op 11/09/2024 een nieuwe maaltijdbox verzonden zal worden. Ik heb hiervoor geen enkele mail of notificatie ontvangen. Deze kost [€37.99] en maaltijdbox is ongewenst en uw helpdesk kon deze ongewenste levering niet annuleren. Ik wijger dus bij deze de levering van dit product en verwacht uiterlijk binnen 14 dagen terugbetaling van deze ongewenste levering. Met vriendelijke groet, Stef Van Poucke
Foute levering en klachten wordt genegeerd
Beste Deze eerste levering is jammer genoeg helemaal mis gegaan. Bij het aanmelden hadden we tegen de persoon die aan de deur kwam duidelijk gezegd dat we deze week op vakantie gingen en dat de eerste levering pas zaterdag 24/08 moest komen. Hij heeft dat genoteerd. Toch krijgen we op zaterdag 17/24 een box met allemaal maaltijden die we niet hebben gekozen. We konden dit niet op de trein meenemen. Ik wil daarom mijn geld terug voor deze levering. Ik heb Hello Fresh hierover gecontacteerd op dinsdag 20/8. Eerst via de chat maar dat werkte niet. De chatbot mij om een probleem te melden een link naar een Nederlandse website van Hello Fresh waar ik niet kan inloggen. Dan heb ik gemaild naar het adres op de website "correspondentie@hellofresh.be" Ik kreeg geen antwoord dus heb ik vier dagen later op zaterdag 24/08 nog eens gemaild. Ik kreeg toen wel binnen een paar minuten antwoord. Eerst met een vraag om verduidelijking die ik beantwoorde. Maar er werd helemaal niet ingegaan op mijn klachten. Er werd iets geantwoord over de volgende bestelling terwijl ik daar helemaal niet om gevraagd had. Er stonden fouten in de mail en er stond geen naam bij. Het afzendadres was "klantendienst@hellofresh.be" maar als ik antwoord krijg ik een mail dat de klantendienst niet bereikbaar is per e-mail, terwijl ze me zelf een vraag hadden gesteld! Ik heb dan weer naar "correspondentie@hellofresh.be " gemaild dat ik niet tevreden was met het antwoord maar krijg weer al 3 dagen geen antwoord. Daarom probeer ik het via deze weg. en hoop op een tegemoetkoming voor die verkeerde levering en de onprofessionele behandeling van mijn klacht. Met vriendelijke groet D.K.
Abonnement stopgezet
Korte beschrijving van uw probleem Ik heb mijn abonnement stopgezet via mijn account maar ze blijven geld van mijn rekening houden en leveren box terwijl ik weiger.
Leveringsdatum niet gerespecteerd
Wij hebben bij het aansluiten bij hello fresh, maandag als leveringsdatum afgesproken omdat dat de enige dag is dat we de box in ontvangst kunnen nemen. Hello Fresh wordt dan ook gepromoot bij werkende mensen om zich zo de tijd van boodschappen te doen te besparen. Afgelopen maandag werd mijn box niet geleverd. Zonder meer beslist Hello Fresh de box, met volgens de firma zelf, vol met verse ingrediënten, de box dinsdag te leveren en dit overdag. Geen vraag of dit lukt, geen vraag wat er wel zou lukken. Indien je niet thuis bent heb je de keuze om je box buiten in de regen te laten staan of bij een buur te laten leveren. Ik heb geen agenda die me vertelt welke buur er thuis zou zijn, noch welke bereid is om mijn box in ontvangst te willen nemen en bij te houden. Ikzelf plaats mijn ingrediënten steeds onmiddellijk in de koelkast, wat in ook niet kan verwachten van een buur. Qua service is dit niet echt wat ik verwacht en vind het niet kunnen dat er geen andere oplossingen gezocht worden. De medewerkers die je kan contacteren via chat die zogezegd een oplossing voor je zoeken zijn er gewoon om 1. Niet echt te lezen wat je schrijft en 2. Je mee te delen wanneer de box zal worden aangeboden. En dit enkel als ze de Nederlands taal machtig zijn. Anders kan zo een chat super frustrerend zijn. Bellen moet je helemaal niet proberen of je hangt al snel 60 minuten in een wachtrij, nogmaals, waar je als werkende mens geen tijd voor hebt. Het is dus verkopen en daarna heb je maar te aanvaarden hoe zij het regelen. Mvg Dimitri
Product / dienst niet besteld
Geachte mevrouw/heer, Op 23/06/2024 stuurde mij een levering voor een Original box / fruitbox dat ik zou hebben gekocht. Ik betwist dit echter. Ik heb nooit toestemming gegeven voor heractiveren van de de stopgezette boxen of voor aankoop van betrokken product/dienst. Bij de chat met uw klantendienst kon er van deze heractivatie (of een eerdere de-activatie) ook niets terug gevonden worden in uw systemen. Gelieve al het nodige te doen om dit administratief in orde te brengen en alle facturen op mijn naam te annuleren. Gelieve mij ook uit uw databank te schrappen. Ik wens niet meer opgebeld of gecontacteerd te worden. Ik wens de onmiddellijke terugbetaling van het bedrag van 94.98 euro dat u zonder mijn akkoord hebt afgeschreven van mijn bankrekening/kredietkaart. Met vriendelijke groet, Vanessa Trogh In bijlage: de chatlog met uw klantendienst.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten