Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 192
- Aantal klachten *
- 13
- Afgesloten klachten*
- 76%
- Antwoordratio*
- 2 dagen
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
-
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
-
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
-
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf? Bel ons! Onze advocaten kunnen je helpen.
-
Meer impact voor je klacht dankzij onze steun
-
Onze advocaten staan steeds klaar om op gelijk welk moment tussen te komen
-
Maak je klacht extra krachtig door hem openbaar te maken (optioneel)
Meest recente klachten
Box niet geleverd
Beste, Vandaag namen wij telefonisch contact op met jullie klantendienst naar aanleiding van het uitblijven van de levering van onze HelloFresh-box afgelopen weekend. Tijdens dit gesprek werd ons meegedeeld dat wij geen recht zouden hebben op een herlevering of terugbetaling, ondanks het feit dat wij de box niet hebben ontvangen. Wij wensen dit formeel te betwisten. Voor de geplande leveringen waren wij niet thuis, maar wij hebben duidelijk en vooraf alternatieve leveringsinstructies voorzien: Er hing een briefje aan de deur met de toestemming om de box bij de buren op nummer 16 af te leveren. Deze instructie werd eveneens correct toegevoegd in de HelloFresh-app bij de bezorginstructies. Volgens de informatie die wij ontvingen, zou ook bij de buren niet zijn geleverd. De box werd dus niet aan ons overhandigd en niet door ons ontvangen. Volgens het geldende consumentenrecht rust de bewijslast van een correcte levering bij de verkoper. Aangezien wij de box niet in ontvangst hebben genomen, kan er geen sprake zijn van een geldige levering. Interne voorwaarden of “kleine lettertjes” kunnen deze wettelijke bescherming niet opheffen. Wij wensen ook te benadrukken dat het onaanvaardbaar is om €49 aan te rekenen voor een product dat nooit werd geleverd. Indien de box zich nog in jullie depot bevindt (Evergem), zijn wij desnoods bereid deze zelf op te halen, al blijft dit een verantwoordelijkheid van HelloFresh. Wij verzoeken u dan ook formeel om: óf een volledige terugbetaling van de niet-geleverde box, Indien wij binnen een redelijke termijn geen passende oplossing ontvangen, zullen wij ons genoodzaakt zien verdere stappen te ondernemen via de bevoegde consumenteninstanties. Wij rekenen op een correcte en wettelijke afhandeling van dit dossier en zien uw schriftelijke reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet, Wendy Dujardin en Sheila Loeckx 855117 Nekkersputstraat 18, 9000 Gent wendydujardin@outlook.be sheila.loeckx123@gmail.com
HelloFresh rekent niet-geleverde box aan
Op woensdag 10 december 2025 zou een HelloFresh-box bij mij geleverd worden. Ik was thuis op het moment van de levering. De box is echter niet aan mij geleverd. HelloFresh stelt dat de bezorger heeft aangebeld, mij telefonisch heeft proberen te bereiken en vervolgens bij buren heeft aangebeld. Ik heb geen gemiste oproep, geen voicemail en geen bericht ontvangen. Wat de buren betreft, blijkt dat er werd aangebeld bij buren die doorgaans niet thuis zijn, terwijl andere, effectief aanwezige buren niet werden gecontacteerd. Er bestaat geen enkel controleerbaar bewijs van aflevering (geen handtekening, geen foto, geen bevestiging van ontvangst). HelloFresh heeft bevestigd dat de box niet bij mij is afgeleverd en dat deze nadien elders werd ondergebracht. Ondanks dit feit weigert HelloFresh de box te annuleren of te crediteren. In meerdere e-mails en een telefonisch gesprek stelt HelloFresh dat ik toch moet betalen omdat dit zo in hun interne regels en algemene voorwaarden zou staan. Tijdens het telefonisch contact werd zelfs aangehaald dat het bedrijf financieel in de problemen zou komen indien zij niet-geleverde boxen zouden moeten crediteren. Ik heb herhaaldelijk aangegeven dat algemene voorwaarden geen dwingend consumentenrecht kunnen uitsluiten en dat een consument niet verplicht kan worden te betalen voor goederen die hij of zij niet heeft ontvangen. HelloFresh blijft echter weigeren en beroept zich uitsluitend op hun interne beleid. Standpunt van de consument: De box werd niet geleverd en ik heb deze niet ontvangen. Volgens het consumentenrecht is er in dat geval geen betalingsverplichting. De bewijslast van correcte levering ligt bij de leverancier, en die kan in dit dossier niet worden geleverd. Wat ik vraag aan Test-Aankoop: – bevestiging van mijn rechten als consument in deze situatie; – ondersteuning of bemiddeling tegenover HelloFresh; – duidelijkheid over de wettelijkheid van het aanrekenen van niet-geleverde goederen op basis van interne voorwaarden.
levering
beste , ik had problemen met een levering van een box die normaal 18 oktober in de Avond moest geleverd worden die kon om een af andere reden niet geleverd worden terwijl ik wel thuis was en hier kreeg ik ik een melding van dat ik contact moest opnemen de zondag probeerde ik contact op te nemen maar kwam ik niet verder dan de chatbot freshy de maandag nam ik weer contact op maar werkte de app maar half en kreeg ik ook geen meldingen of antwoorden terug , zij zijden dat ze maandag 20 oktober al niks meer konden doen aan de box en ik het toch moest betalen ik heb dat berichtje nooit gekregen of beantwoord , ik probeerde het de volgende dag opnieuw maar de app bleef raar doen en moest ik dus wachten op een beschikbaarheid van een computer dus nam ik vandaag weer contact op en zijden dat het te laat was en ik de box toch moest betalen , ik vind dit persoonlijk niet kunnen aangezien er meerdere pogingen zijn gedaan om in contact te komen en ook dat je zogenaamd niet snel genoeg reageert , ik wil de box niet te hoeven betalen , er staat nergens in hun algemene voorwaarden binnen hoeveel tijd je moet reageren voor een bestelling die niet kon geleverd worden
product nooit ontvangen
Geachte mevrouw/heer, Op [DATUM] kocht ik een [PRODUCT] in uw winkel en betaalde ik er [€] voor. U deelde mij op [DATUM] dat het product niet leverbaar is. Ik vraag daarom onmiddellijk de terugbetaling van het reeds betaalde bedrag op mijn rekening. Met vriendelijke groet,
Foodbox bewust naar hond gegooid
Wij zijn reeds 6 jaar trouwe klant bij HelloFresh, tot afgelopen week. Bij de laatste levering zag ik de bezorger een aanloop nemen voor de poort, en de box met maaltijden richting de hond gooien, die 5-7 meter verder op de oprit stond. Uiteraard schade aan de box als gevolg, maar nog erger is het bewust willen kwetsen van een huisdier. In het verleden nooit problemen gehad met bezorgers, indien ze bang hebben van honden laten ze de box gewoon voor de poort achter. Wanneer ze uiteindelijk antwoord biedden op de klantendienst konden we op weinig begrip rekenen. De bezorger was blijkbaar geschrokken van de hond en 'liet de box vallen'. De bezorger wou zich uiteraard indekken, want ik had hem al aangesproken op de feiten en laten weten dat ik contact zou opnemen. Excuses mocheten we niet verwachten. Oordeel gerust zelf of de schade in bijlage kan verklaard worden door de box gewoon te laten vallen. HelloFresh vind het blijkbaar maar normaal dat hun bezorgers bewust huisdieren proberen aanvallen met de goederen die ze zouden moeten leveren. Tot mijn grote spijt heb ik geen camerabeelden van het voorval, anders had ik klacht ingediend bij de politie.
Hulp nodig?
Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 2 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten
