Beste,
Vandaag namen wij telefonisch contact op met jullie klantendienst naar aanleiding van het uitblijven van de levering van onze HelloFresh-box afgelopen weekend. Tijdens dit gesprek werd ons meegedeeld dat wij geen recht zouden hebben op een herlevering of terugbetaling, ondanks het feit dat wij de box niet hebben ontvangen.
Wij wensen dit formeel te betwisten.
Voor de geplande leveringen waren wij niet thuis, maar wij hebben duidelijk en vooraf alternatieve leveringsinstructies voorzien:
Er hing een briefje aan de deur met de toestemming om de box bij de buren op nummer 16 af te leveren.
Deze instructie werd eveneens correct toegevoegd in de HelloFresh-app bij de bezorginstructies.
Volgens de informatie die wij ontvingen, zou ook bij de buren niet zijn geleverd. De box werd dus niet aan ons overhandigd en niet door ons ontvangen.
Volgens het geldende consumentenrecht rust de bewijslast van een correcte levering bij de verkoper. Aangezien wij de box niet in ontvangst hebben genomen, kan er geen sprake zijn van een geldige levering. Interne voorwaarden of “kleine lettertjes” kunnen deze wettelijke bescherming niet opheffen.
Wij wensen ook te benadrukken dat het onaanvaardbaar is om €49 aan te rekenen voor een product dat nooit werd geleverd. Indien de box zich nog in jullie depot bevindt (Evergem), zijn wij desnoods bereid deze zelf op te halen, al blijft dit een verantwoordelijkheid van HelloFresh.
Wij verzoeken u dan ook formeel om:
óf een volledige terugbetaling van de niet-geleverde box,
Indien wij binnen een redelijke termijn geen passende oplossing ontvangen, zullen wij ons genoodzaakt zien verdere stappen te ondernemen via de bevoegde consumenteninstanties.
Wij rekenen op een correcte en wettelijke afhandeling van dit dossier en zien uw schriftelijke reactie graag tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Wendy Dujardin en Sheila Loeckx
855117
Nekkersputstraat 18, 9000 Gent
wendydujardin@outlook.be
sheila.loeckx123@gmail.com