Terug

Foodbox bewust naar hond gegooid

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Levering

Klacht

M. R.

Naar: Hello Fresh

24/07/2025

Wij zijn reeds 6 jaar trouwe klant bij HelloFresh, tot afgelopen week. Bij de laatste levering zag ik de bezorger een aanloop nemen voor de poort, en de box met maaltijden richting de hond gooien, die 5-7 meter verder op de oprit stond. Uiteraard schade aan de box als gevolg, maar nog erger is het bewust willen kwetsen van een huisdier. In het verleden nooit problemen gehad met bezorgers, indien ze bang hebben van honden laten ze de box gewoon voor de poort achter. Wanneer ze uiteindelijk antwoord biedden op de klantendienst konden we op weinig begrip rekenen. De bezorger was blijkbaar geschrokken van de hond en 'liet de box vallen'. De bezorger wou zich uiteraard indekken, want ik had hem al aangesproken op de feiten en laten weten dat ik contact zou opnemen. Excuses mocheten we niet verwachten. Oordeel gerust zelf of de schade in bijlage kan verklaard worden door de box gewoon te laten vallen. HelloFresh vind het blijkbaar maar normaal dat hun bezorgers bewust huisdieren proberen aanvallen met de goederen die ze zouden moeten leveren. Tot mijn grote spijt heb ik geen camerabeelden van het voorval, anders had ik klacht ingediend bij de politie.

Berichten (1)

Hello Fresh

Naar: M. R.

24/07/2025

Beste meneer Raes, Ik bied graag mijn oprechte excuses aan voor het voorval waarbij de bezorger een box in de richting van uw hond heeft gegooid. Dit had absoluut niet mogen gebeuren, en wij vinden het zeer vervelend dat dit is gebeurd. Wij hebben inmiddels met de bezorger gesproken en begrepen dat dit uit schrik en zeker niet met kwade bedoelingen is gebeurd. Het betreft een collega die al langere tijd bij ons werkzaam is en de box op correcte manier wilde bezorgen. In uw bezorgopmerking staat vermeld dat de box in de garage/schuur geplaatst moet worden, om die reden heeft de bezorger de box niet enkel voor de poort achtergelaten. Dat neemt uiteraard niet weg dat het incident niet had mogen gebeuren. Wij pakken dit intern serieus op en zullen dit verder met de bezorger bespreken. Wij hebben inmiddels het bedrag van de betreffende box teruggestort naar uw rekening. Dit zal binnen enkele werkdagen op uw rekening staan.Wij begrijpen dat het in dit geval niet alleen om de maaltijdbox gaat, maar ook om het welzijn van uw hond. Wij hopen dan ook dat uw hond inmiddels is bijgekomen van de schrik. Nogmaals onze welgemeende excuses. Met vriendelijke groet, Nicole Senior Customer Care team On Thu, Jul 24, 2025 at 9:00 AM klachten@test-aankoop.be wrote: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform