Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
GARANTIE WEIGEREN
Klacht bij Carrefour Burcht Ze weigeren garantie Kassaticket: Oortjes gekocht 20/08/2025 Terug proberen 08/10/2025 Garantie geweigerd zonder reden Ik heb een audio die bewijst weigeren + indienen online bij carrefour maar beide kunnen niet bijvoegd worden
Promo bon niet toegekend
Geachte mevrouw/heer, Op [24 Sep 2025] wilde ik frisdrank in uw winkel kopen en genieten van de promotie/korting die u had gemaakt. via een bon van 5 Euro Diezelde dag was er voor dezelfde producten ook een andere korting van toepassing. Zoals u kan afleiden op het kassaticket, werden deze wel toegepast. Echter, de beloofde promotie/korting van de bon werd geweigerd en niet verrekend bij mijn aankoop. Ik verzoek u daarom de beloofde promotie toe te lichten daar naar mijns inziens de bon bewust fout werd opgesteld om de consument te misleiden. Bij deze een verzoek om aan de beloofde korting tegemoet te willen komen en om binnen de 14 dagen het bedrag van [5] euro met een haalbare geldigheidsdatum via cadeaubon toe te kennen. Een bon die cumuleerbaar is en geen aankoopbedrag vereist daaraan werd reeds voldaan bij de niet-verrekening. Met vriendelijke groet, Bijlagen: - Promotie/korting - Betalingsbewijs - Aankoopfactuur
Totaal factuur geen totaal kortingen
Geachte, De korting wordt enkel berekend op item niveau. Bij mijn weten dient men wettelijk ook de totale toegepast korting te berekenen die al dan niet wordt toegepast op het totale factuurbedrag. Indien men dit niet doet kan dit aanzien worden als - (bewuste) misleiding van de consument; - "creatieve" beokhouding; - Eventuele belastingsfraude. Wordt de BTW vóór of na een korting toegevoegd? Bij een korting bij snelle betaling wordt de BTW gebaseerd op het daadwerkelijk ontvangen bedrag. U (de leverancier) moet echter wel de BTW afrekenen en de factuur opstellen voordat het bedrag wordt ontvangen . Alvast bedankt
Hap uit de prijs op meer dan 300 productent
Uw interne referentie - Je aanvraag №1982406 Beste, In bijlage een pdf file met allemaal producten in promo met de vermelding "hap uit de prijs". Als men op jullie website over het rode "icoontj" gaat, krijgt men de geldigheidsdatum van de promo. Echter, indien men de producten aankoopt is er op het kassaticket noch op de verpakking geen verrekening/vermelding van de promoprijs te bespeuren. Als men een print maakt van de vermelding op de website met datum en alle gegevens, deze meeneemt naar de winkel, is men van mening dat de promo reeds in de prijs werd verrekend. Mijn volgende vraag hieromtrent: Hoe kan ik als consument weten wat de promoprijs is als er geen verschil wordt gemaakt tussen normale prijs en promoprijs. Moet ik als consument dan een catalogus bijhouden wat de normale prijzen zijn om dan achteraf zeker te zijn dat de promo inderdaad werd verrekend? En waarom wordt er voor bepaalde producten deze manier van promo toegepast en op alle andere producten de "klassieke (correcte) " manier? -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Soufiane AJ (Carrefour) 30 sep 2025 08:40 CEST Beste klant, Bedankt voor uw melding. De prijzen van "hap uit de prijs" zijn inderdaad al verrekend en dat is de prijs die u kunt zien. Deze prijzen worden online vaak in het rood weergegeven. De prijs is dus correct, maar u zult geen korting op uw kassaticket zien omdat deze al is verrekend. Mocht er een extra promotie zijn, zoals -15% bij aankoop van 2 packs, dan zou u deze extra korting wel op uw kassaticket zien. We hopen dat dit antwoord duidelijk voor u is. Laat ons gerust weten als u nog vragen of opmerkingen heeft. Met vriendelijke groeten, Soufiane Klantendienst Carrefour Belgium Nadia Lauwers 24 sep 2025 15:13 CEST Beste, Op advies van uw diensten om een zicht te krijgen of een promo al dan niet werd toegekend, maakte ik online een factuur aan. Echter, dit oogt als "flexibele/creatieve" boekhouding. 1. Er is geen vermelding van het totaal aan korting toegkend, dit dient me per product op te tellen. Dan dient men de som te maken van alle producten , de kortingen in mindering brengen en dan pas ziet men op het factuur of de korting(en) al dan niet werden toegepast. 2. Ondanks dat uw diensten blijven volhouden, werd er zoals ik al had vermeld in mijn vorige mails, geen korting toegekend, ook niet op artikelnieveau (Coca Cola 6 x 33cl) en er zijn nog zo 363 andere artikels. dus alle andere mensen zijn meegegaan in "jullie" verhaal. Met vriendelijke groeten Bijlage(n) Carrefour - Hap Uit De Prijs - Factuur.pdf Carrefour - Hap Uit De Prijs.pdf de lijst met producten kan ik hier niet opladen omwille van beperking document grootte (=pdf van 19Mb)
Promo Producten online niet te vinden
Beste, Uw intern dossier nummer: №1982598 Amal (Carrefour) 30 sep 2025 08:47 CEST Beste, Hartelijk dank voor uw bericht. We bevestigen dat we uw situatie goed hebben genoteerd. Graag geven we wat verduidelijking over onze promoties: de aanbiedingen in onze papieren folder kunnen verschillen van die op onze webshop. Deze informatie wordt ook vermeld op onze website, waar u de specifieke promoties voor de online winkel kunt raadplegen. Daarom werd de promotie die u had gezien niet toegepast op uw bestelling. Wij begrijpen dat dit verwarrend kan zijn en danken u voor uw begrip. Aarzel niet om contact met ons op te nemen als u nog vragen heeft of verdere toelichting wenst. Met vriendelijke groet, Amal Klantenservice Carrefour België Nadia Lauwers 24 sep 2025 17:59 CEST Beste, In bijlage een aantal producten die in jullie promo folder staan opgenomen. Helaas zijn een aantal van deze producten online niet te vinden. (Deze week had ik het opnieuw voor met de promo voor Cactusvijgen, hiervoor stuur ik later nog informatie) Sorry als ik lastig doe maar de "key functie" van online winkelen is meer verkopen door het de gestresste / druk bezette consument zo efficiënt mogelijk te maken en eventueel meer te verkopen. Wekelijks kom ik redelijk veel van dergelijke "fouten" tegen. Enorm "time consuming", frustrerend door constant gedetailleerd te moeten kijken of prijzen wel ok zijn. Deze praktijken heb ik als jarenlange klant (bijna 30jaar) bij Carrefour Hypermarkt tot over ongeveer 6 maand niet gekend. Het lijken wel bewuste pesterijen voor de consument te verzoeken elders te gaan winkelen.
geen klantenservic
Hoepertingen 21 september 2025 Beste, Sedert 1996 ben ik al klant bij Carrefour Hyper te Hasselt. Maar deze week liep het mis. Vorig jaar had ik 2 batterijen gekocht van het merk Carrefour. De 1ste ging 1 jaar mee, de 2de batterij werkte helemaal niet. Dus koop ik andere batterijen. Mijn man neemt er uit het rek, maar eens thuisgekomen, blijken deze batterijen te dik te zijn. Dus we bergen ze netjes terug in de verpakking en gaan samen met het etiket naar de balie, om ze om terug te geven en de juiste te kopen. Maar aan de balie, belt men naar hogerhand, en die geven het bevel om de batterijen niet terug te betalen. Dit is niet comform jullie slogan ' niet tevreden, geld terug ". Ik ga bijna 30 jaar naar deze carrefour, ik merk dat kwaliteit, service , aanbod en niet te vergeten hygiëne sterk achteruit gaan. En nu weigert men mij batterijen terug te nemen die verkeerd zijn aangekocht. Zijn jullie liever klanten kwijt ? In bijlage de batterijen en het etiket. Misschien kunnen jullie het wel voor mij regelen ?
Inloggen account , afdrukken bonusbons
Na een tweetal weken en +/- 10 emails opgestuurd naar Carrefour , waar ik gevraagd had om een mogelijkheid om mijn account te gebruiken , werd mij door verschillende personen verschillende oplossingen voorgesteld . Zonder resultaat. vb. Apps carrefour volledig te schrappen . Nieuw account aanmaken. Nieuw paswoord opgeven. Ieder medewerker van Carrefour gaf me een andere oplossing. Laaste email bevestigde dat ze alles opgelost hadden en dat ik terug kon inloggen. Dus niet. Telkenmale krijg een melding bij aanloggen: GEFELICITEERD !! VERVOLGENS :" SORRY? WE HEBBEN EEN PROBLEEM MET DE AUTENTICATIE PROCEDURE; Nu een week geleden een melding dat ze het probleem gingen doorgeven aan hun technische dienst. Dus na drie weken nog geen oplossing . Ze houden mij aan het lijntje of door onbekwaamheid van medewerkers Carrefour. Vandaar mijn laaste hoop en vraag naar u Test Aankoop hulp en tussenkomst.
Datalek bij Carrefour Mobile en gebrek aan reactie
Geachte mevrouw/heer, Op 24 april 2025 ontving ik als klant van Carrefour Mobile een niet-gedateerde kennisgeving waarin werd gemeld dat mijn persoonsgegevens betrokken waren bij een ernstig datalek. Volgens de communicatie gaat het onder meer om mijn e-mailadres, telefoonnummer, naam, geboortedatum, adres, identiteitskaartnummer en rijksregisternummer. Ik stel echter vast dat Carrefour Mobile, ondanks de ernst van deze situatie, niet heeft gereageerd op mijn formele klacht van 2 mei 2025. In deze klacht vroeg ik om duidelijke toelichting, maatregelen ter voorkoming van herhaling en compensatie voor het verhoogde risico op identiteitsfraude. Tot op vandaag, 23 mei 2025, ontving ik geen enkele reactie. Dit heeft geleid tot aanhoudende onzekerheid, stress en bezorgdheid over de bescherming van mijn identiteit en persoonlijke gegevens. Het feit dat gevoelige informatie gelekt is, vormt een reëel risico op misbruik en identiteitsfraude. Daarom verzoek ik Carrefour Mobile onverwijld, en uiterlijk tegen 6 juni 2025, om: 1) Een duidelijke en schriftelijke uitleg van het incident; 2) Een overzicht van de genomen beveiligingsmaatregelen; 3) Een gepaste compensatie voor de opgelopen schade en het risico op identiteitsfraude. Met vriendelijke groeten, Bijlagen: 1) Kopie van mijn klachtmail aan Carrefour Mobile van 2 mei 2025 2) Kennisgevingsbrief over het datalek (24 april 2025)
Misleiding klant
Beste Op 17.01.2025 kocht ik een Gillette Labs scheersysteem bij Carrefour Kuringen. Op het artikel hing een coupon met een cashback ter waarde van 30%. Op dat ogenblik liep er tevens een actie van 50% wanneer er 2 artikelen werden gekocht in dit gamma. Ik was echter tevreden met een cashback van 30%, gezien ik het product nog wenste te testen en omwille van deze reden niet nog extra producten wilde aanschaffen. Ik betaalde voor het Gillette scheersysteem 45,79 euro. Bij thuiskomst van voornoemde winkel stelde ik vast dat de actie met cashback was verlopen op 31.12.2024. Omtrent het voorgaande nam ik via het contactformulier op 23.01.2025 contact op met de klantendienst van Carrefour. Gelet op het uitblijven van enige reactie, nam ik op 11.03.2025 telefonisch contact op met voornoemde klantendienst. Volgens de medewerker was mijn klacht wel degelijk ontvangen, doch wegens de drukte was carrefour nog niet in de mogelijkheid geweest om te reageren. Er zou binnen de week contact met mij worden opgenomen. Echter tot op heden, helemaal niets... Als een bepaalde promotie op een artikel is verlopen, zou deze promo van het artikel moeten worden verwijderd, zo niet maakt dit een misleiding uit voor de klant. In casu vraag ik dan ook een compensatie voor voornoemde misleiding? Met vriendelijke groeten
Thuislevering
Geachte mevrouw/heer, Op [14.03.2025], bestelbon 18187984 werd er normaal om 14u geleverd. Om 17u30 werd er pas geleverd. Zonder verwittiging van een latere levering. Ik stel echter vast dat er vele producten ontbreken. Op de bestelbon werd wel alles verrekend. Nam direct contact op met jullie klantendienst. Per mail moest ik bewijzen insturen en vermelden wat ontbrak. Twee maal email gestuurd. Nu vragen jullie weer om alles op te sturen per mail. Niets werd er tot nu toe ondernomen om terugbetaling van ontbrekende producten. Er waren zelfs huishouddoekjes bij die volledig uitgedroogd waren. Dit was mijn eerste ervaring met jullie thuislevering.... pff Dit heeft geleid tot de artikelen die ik dacht te ontvangen =teleurstelling en alles volledig betaald. 110.96 euro. Als je de ontbrekende producten verrekend 110.96-50.95(ontbreken)=60.01 euro. Verwacht een terug betaling. De levering kwam vanuit Borsbeek blijkbaar. Mijn eerste ervaring is één grote teleurstelling. Zou de chauffeur toch eens tot orde roepen. Juist het duurste artikel ontbreekt en blijkbaar geeft die ook niet door dat hij nog producten overheeft na dienst. Jullie geven maar geen gevolg en schepen mij af. Contact klantendienst Mustapha. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen: zo snel mogelijk of tegen 30.03.2035 de ontbrekende producten als nog te leveren of een terugbetaling van de ontbrekende ́artikelen. Met vriendelijke groeten, Anne Mie Huybrechts Bijlage: bestelbon en betaling kassabon content://com.avp.filereader.pdfreader.pdfviewer.provider/external_files/emulated/0/Android/data/com.avp.filereader.pdfreader.pdfviewer/cache/Carrefourrekening.jpg -
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten
