Middelmatig

47 punten Info

Meest recente klachten

M. M.
3/11/2025

GARANTIE WEIGEREN

Klacht bij Carrefour Burcht Ze weigeren garantie Kassaticket: Oortjes gekocht 20/08/2025 Terug proberen 08/10/2025 Garantie geweigerd zonder reden Ik heb een audio die bewijst weigeren + indienen online bij carrefour maar beide kunnen niet bijvoegd worden

In behandeling
N. S.
5/10/2025

Promo bon niet toegekend

Geachte mevrouw/heer, Op [24 Sep 2025] wilde ik frisdrank in uw winkel kopen en genieten van de promotie/korting die u had gemaakt. via een bon van 5 Euro Diezelde dag was er voor dezelfde producten ook een andere korting van toepassing. Zoals u kan afleiden op het kassaticket, werden deze wel toegepast. Echter, de beloofde promotie/korting van de bon werd geweigerd en niet verrekend bij mijn aankoop. Ik verzoek u daarom de beloofde promotie toe te lichten daar naar mijns inziens de bon bewust fout werd opgesteld om de consument te misleiden. Bij deze een verzoek om aan de beloofde korting tegemoet te willen komen en om binnen de 14 dagen het bedrag van [5] euro met een haalbare geldigheidsdatum via cadeaubon toe te kennen. Een bon die cumuleerbaar is en geen aankoopbedrag vereist daaraan werd reeds voldaan bij de niet-verrekening. Met vriendelijke groet, Bijlagen: - Promotie/korting - Betalingsbewijs - Aankoopfactuur

Afgesloten
N. S.
5/10/2025

Totaal factuur geen totaal kortingen

Geachte, De korting wordt enkel berekend op item niveau. Bij mijn weten dient men wettelijk ook de totale toegepast korting te berekenen die al dan niet wordt toegepast op het totale factuurbedrag. Indien men dit niet doet kan dit aanzien worden als - (bewuste) misleiding van de consument; - "creatieve" beokhouding; - Eventuele belastingsfraude. Wordt de BTW vóór of na een korting toegevoegd? Bij een korting bij snelle betaling wordt de BTW gebaseerd op het daadwerkelijk ontvangen bedrag. U (de leverancier) moet echter wel de BTW afrekenen en de factuur opstellen voordat het bedrag wordt ontvangen . Alvast bedankt

Afgesloten
N. S.
5/10/2025

Hap uit de prijs op meer dan 300 productent

Uw interne referentie - Je aanvraag №1982406 Beste, In bijlage een pdf file met allemaal producten in promo met de vermelding "hap uit de prijs". Als men op jullie website over het rode "icoontj" gaat, krijgt men de geldigheidsdatum van de promo. Echter, indien men de producten aankoopt is er op het kassaticket noch op de verpakking geen verrekening/vermelding van de promoprijs te bespeuren. Als men een print maakt van de vermelding op de website met datum en alle gegevens, deze meeneemt naar de winkel, is men van mening dat de promo reeds in de prijs werd verrekend. Mijn volgende vraag hieromtrent: Hoe kan ik als consument weten wat de promoprijs is als er geen verschil wordt gemaakt tussen normale prijs en promoprijs. Moet ik als consument dan een catalogus bijhouden wat de normale prijzen zijn om dan achteraf zeker te zijn dat de promo inderdaad werd verrekend? En waarom wordt er voor bepaalde producten deze manier van promo toegepast en op alle andere producten de "klassieke (correcte) " manier? -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Soufiane AJ (Carrefour) 30 sep 2025 08:40 CEST Beste klant, Bedankt voor uw melding. De prijzen van "hap uit de prijs" zijn inderdaad al verrekend en dat is de prijs die u kunt zien. Deze prijzen worden online vaak in het rood weergegeven. De prijs is dus correct, maar u zult geen korting op uw kassaticket zien omdat deze al is verrekend. Mocht er een extra promotie zijn, zoals -15% bij aankoop van 2 packs, dan zou u deze extra korting wel op uw kassaticket zien. We hopen dat dit antwoord duidelijk voor u is. Laat ons gerust weten als u nog vragen of opmerkingen heeft. Met vriendelijke groeten, Soufiane Klantendienst Carrefour Belgium Nadia Lauwers 24 sep 2025 15:13 CEST Beste, Op advies van uw diensten om een zicht te krijgen of een promo al dan niet werd toegekend, maakte ik online een factuur aan. Echter, dit oogt als "flexibele/creatieve" boekhouding. 1. Er is geen vermelding van het totaal aan korting toegkend, dit dient me per product op te tellen. Dan dient men de som te maken van alle producten , de kortingen in mindering brengen en dan pas ziet men op het factuur of de korting(en) al dan niet werden toegepast. 2. Ondanks dat uw diensten blijven volhouden, werd er zoals ik al had vermeld in mijn vorige mails, geen korting toegekend, ook niet op artikelnieveau (Coca Cola 6 x 33cl) en er zijn nog zo 363 andere artikels. dus alle andere mensen zijn meegegaan in "jullie" verhaal. Met vriendelijke groeten Bijlage(n) Carrefour - Hap Uit De Prijs - Factuur.pdf Carrefour - Hap Uit De Prijs.pdf de lijst met producten kan ik hier niet opladen omwille van beperking document grootte (=pdf van 19Mb)

Afgesloten
N. S.
5/10/2025

Promo Producten online niet te vinden

Beste, Uw intern dossier nummer: №1982598 Amal (Carrefour) 30 sep 2025 08:47 CEST Beste, Hartelijk dank voor uw bericht. We bevestigen dat we uw situatie goed hebben genoteerd. Graag geven we wat verduidelijking over onze promoties: de aanbiedingen in onze papieren folder kunnen verschillen van die op onze webshop. Deze informatie wordt ook vermeld op onze website, waar u de specifieke promoties voor de online winkel kunt raadplegen. Daarom werd de promotie die u had gezien niet toegepast op uw bestelling. Wij begrijpen dat dit verwarrend kan zijn en danken u voor uw begrip. Aarzel niet om contact met ons op te nemen als u nog vragen heeft of verdere toelichting wenst. Met vriendelijke groet, Amal Klantenservice Carrefour België Nadia Lauwers 24 sep 2025 17:59 CEST Beste, In bijlage een aantal producten die in jullie promo folder staan opgenomen. Helaas zijn een aantal van deze producten online niet te vinden. (Deze week had ik het opnieuw voor met de promo voor Cactusvijgen, hiervoor stuur ik later nog informatie) Sorry als ik lastig doe maar de "key functie" van online winkelen is meer verkopen door het de gestresste / druk bezette consument zo efficiënt mogelijk te maken en eventueel meer te verkopen. Wekelijks kom ik redelijk veel van dergelijke "fouten" tegen. Enorm "time consuming", frustrerend door constant gedetailleerd te moeten kijken of prijzen wel ok zijn. Deze praktijken heb ik als jarenlange klant (bijna 30jaar) bij Carrefour Hypermarkt tot over ongeveer 6 maand niet gekend. Het lijken wel bewuste pesterijen voor de consument te verzoeken elders te gaan winkelen.

Afgesloten

Hulp nodig?

Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 3 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform