Terug

Datalek bij Carrefour Mobile en gebrek aan reactie

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. P.

Naar: Carrefour Belgium

23/05/2025

Geachte mevrouw/heer, Op 24 april 2025 ontving ik als klant van Carrefour Mobile een niet-gedateerde kennisgeving waarin werd gemeld dat mijn persoonsgegevens betrokken waren bij een ernstig datalek. Volgens de communicatie gaat het onder meer om mijn e-mailadres, telefoonnummer, naam, geboortedatum, adres, identiteitskaartnummer en rijksregisternummer. Ik stel echter vast dat Carrefour Mobile, ondanks de ernst van deze situatie, niet heeft gereageerd op mijn formele klacht van 2 mei 2025. In deze klacht vroeg ik om duidelijke toelichting, maatregelen ter voorkoming van herhaling en compensatie voor het verhoogde risico op identiteitsfraude. Tot op vandaag, 23 mei 2025, ontving ik geen enkele reactie. Dit heeft geleid tot aanhoudende onzekerheid, stress en bezorgdheid over de bescherming van mijn identiteit en persoonlijke gegevens. Het feit dat gevoelige informatie gelekt is, vormt een reëel risico op misbruik en identiteitsfraude. Daarom verzoek ik Carrefour Mobile onverwijld, en uiterlijk tegen 6 juni 2025, om: 1) Een duidelijke en schriftelijke uitleg van het incident; 2) Een overzicht van de genomen beveiligingsmaatregelen; 3) Een gepaste compensatie voor de opgelopen schade en het risico op identiteitsfraude. Met vriendelijke groeten, Bijlagen: 1) Kopie van mijn klachtmail aan Carrefour Mobile van 2 mei 2025 2) Kennisgevingsbrief over het datalek (24 april 2025)

Berichten (4)

Carrefour Belgium

Naar: L. P.

28/05/2025

- Typ uw reactie boven deze regel - Isabel G. (Carrefour) 28 mei 2025 12:10 CEST Beste mevrouw Penders, Wij ontvingen uw klacht over Carrefour Mobile. Graag informeren wij u dat Carrefour (winkels) klantendienst los staat van Carrefour Mobile die een aparte entiteit is met een eigen klantendienst hebben. Wij hebben uw melding dan ook aan hen doorgegeven met de vraag om dit verder met u op te nemen. Fijne dag nog. Isabel Klantendienst Carrefour Belgium Je aanvraag №1934434 Onderwerp : Datalek Carrefour Mobile Beschrijving : Beste mevrouw Penders, Wij ontvingen uw klacht over Carrefour Mobile. Graag informeren wij u dat Carrefour (winkels) klantendienst los staat van Carrefour Mobile die een aparte entiteit is met een eigen klantendienst hebben. Wij hebben uw melding dan ook aan hen doorgegeven met de vraag om dit verder met u op te nemen. Fijne dag nog. Isabel Klantendienst Carrefour Belgium Nog vragen? Bel gratis onze Klantendienst van maandag tot zaterdag van 8u30 tot 19 uur 0800 9 10 11 This e-mail and any attachment are confidential and intended solely for the use of the individual to whom it is addressed. If you are not the intended recipient, please telephone or email the sender and delete this message and any attachment from your system. Unauthorized publication, use, dissemination, forwarding, printing or copying of this e-mail and its associated attachments is strictly prohibited. [VZV9RP-6RYJL]

L. P.

Naar: Carrefour Belgium

28/05/2025

Geachte mevrouw G., Hartelijk dank voor uw reactie van 28 mei 2025 en voor het doorsturen van mijn klacht naar Carrefour Mobile. Zoals u aangeeft, staat de klantendienst van Carrefour winkels los van die van Carrefour Mobile. Uit de algemene voorwaarden van Carrefour Mobile (zie https://mobile.carrefour.be/nl/conditions-generales/) blijkt echter dat de diensten worden aangeboden door Carrefour Belgium N.V., met maatschappelijke zetel te Olympiadenlaan 20, 1140 Evere, en ondernemingsnummer BE 0448.826.918. Dit betreft dezelfde juridische entiteit als diegene die verantwoordelijk is voor de Carrefour winkels. Om verdere verwarring te vermijden, verzoek ik u dan ook uitdrukkelijk te bevestigen of Carrefour Belgium N.V. ook optreedt als verwerkingsverantwoordelijke met betrekking tot het recente datalek waarbij mijn persoonsgegevens betrokken waren. Daarnaast verzoek ik u mij te informeren over het correcte contactpunt of e-mailadres van de klantendienst van Carrefour Mobile, of desgevallend van de functionaris voor gegevensbescherming (DPO), zodat ik mijn klacht rechtstreeks en doeltreffend bij de bevoegde entiteit kan opvolgen. Tot op heden (sinds mijn klacht van 2 mei 2025) heb ik geen enkele inhoudelijke reactie ontvangen van Carrefour Mobile, ondanks de ernst van het incident en de mogelijke impact op mijn persoonsgegevens. Bij voorbaat dank voor uw verdere opvolging. Met vriendelijke groeten,

Carrefour Belgium

Naar: L. P.

28/05/2025

- Typ uw reactie boven deze regel - Isabel G. (Carrefour) 28 mei 2025 18:26 CEST Beste mevrouw Penders, Zoals in onze vorige mail reeds gemeld, heeft Carrefour Mobile een aparte klantendienst die los staat van deze van de winkels. Gelieve u te richten tot s:mobile.carrefour.be/ voor verdere vragen met betrekking tot de Carrefour telefoondienst. Steeds tot uw dienst. Isabel Klantendienst Carrefour Belgium Isabel G. (Carrefour) 28 mei 2025 12:10 CEST Beste mevrouw Penders, Wij ontvingen uw klacht over Carrefour Mobile. Graag informeren wij u dat Carrefour (winkels) klantendienst los staat van Carrefour Mobile die een aparte entiteit is met een eigen klantendienst hebben. Wij hebben uw melding dan ook aan hen doorgegeven met de vraag om dit verder met u op te nemen. Fijne dag nog. Isabel Klantendienst Carrefour Belgium Je aanvraag №1934434 Onderwerp : Datalek Carrefour Mobile Beschrijving : Beste mevrouw Penders, Wij ontvingen uw klacht over Carrefour Mobile. Graag informeren wij u dat Carrefour (winkels) klantendienst los staat van Carrefour Mobile die een aparte entiteit is met een eigen klantendienst hebben. Wij hebben uw melding dan ook aan hen doorgegeven met de vraag om dit verder met u op te nemen. Fijne dag nog. Isabel Klantendienst Carrefour Belgium Nog vragen? Bel gratis onze Klantendienst van maandag tot zaterdag van 8u30 tot 19 uur 0800 9 10 11 This e-mail and any attachment are confidential and intended solely for the use of the individual to whom it is addressed. If you are not the intended recipient, please telephone or email the sender and delete this message and any attachment from your system. Unauthorized publication, use, dissemination, forwarding, printing or copying of this e-mail and its associated attachments is strictly prohibited. [VZV9RP-6RYJL]

Bemiddeling door Testaankoop 12 juni 2025

Carrefour Belgium

Naar: L. P.

16/06/2025

- Typ uw reactie boven deze regel - Hallo, we zijn benieuwd hoe we je geholpen hebben met je recente aanvraag Datalek Carrefour Mobile . Heb je even tijd om een paar vragen te beantwoorden? Dat zouden we erg waarderen. Hoe zou u de ontvangen ondersteuning beoordelen? 5 Zeer tevreden 4 Tevreden 3 Neutraal 2 Ontevreden 1 Zeer ontevreden This e-mail and any attachment are confidential and intended solely for the use of the individual to whom it is addressed. If you are not the intended recipient, please telephone or email the sender and delete this message and any attachment from your system. Unauthorized publication, use, dissemination, forwarding, printing or copying of this e-mail and its associated attachments is strictly prohibited. [VZV9RP-6RYJL]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform