Geachte mevrouw/heer,
Op 24 april 2025 ontving ik als klant van Carrefour Mobile een niet-gedateerde kennisgeving waarin werd gemeld dat mijn persoonsgegevens betrokken waren bij een ernstig datalek. Volgens de communicatie gaat het onder meer om mijn e-mailadres, telefoonnummer, naam, geboortedatum, adres, identiteitskaartnummer en rijksregisternummer.
Ik stel echter vast dat Carrefour Mobile, ondanks de ernst van deze situatie, niet heeft gereageerd op mijn formele klacht van 2 mei 2025. In deze klacht vroeg ik om duidelijke toelichting, maatregelen ter voorkoming van herhaling en compensatie voor het verhoogde risico op identiteitsfraude. Tot op vandaag, 23 mei 2025, ontving ik geen enkele reactie.
Dit heeft geleid tot aanhoudende onzekerheid, stress en bezorgdheid over de bescherming van mijn identiteit en persoonlijke gegevens. Het feit dat gevoelige informatie gelekt is, vormt een reëel risico op misbruik en identiteitsfraude.
Daarom verzoek ik Carrefour Mobile onverwijld, en uiterlijk tegen 6 juni 2025, om:
1) Een duidelijke en schriftelijke uitleg van het incident;
2) Een overzicht van de genomen beveiligingsmaatregelen;
3) Een gepaste compensatie voor de opgelopen schade en het risico op identiteitsfraude.
Met vriendelijke groeten,
Bijlagen:
1) Kopie van mijn klachtmail aan Carrefour Mobile van 2 mei 2025
2) Kennisgevingsbrief over het datalek (24 april 2025)