Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
J. H.
20/01/2025

Niks gehad

Wij hebben mc donalds hasselt besteld om ongeveer 21 u ondertussen is het bijna 23u en we hebben nog steeds niks ontvangen de mc donalds is ondertussen ook al dicht, dus ik denk ook dat wij niks meer gaan zien hier.

Opgelost
R. S.
11/09/2024

Weigeren volledige terugbetaling van mislukte levering en weigeren daarbovenop een reden te geven

We hadden Pizzas besteld (oorspronkelijk €52,14 met €20 korting)en deze kwamen helemaal koud en door elkaar geschud toe. We hebben direct contact opgenomen met de klantendienst en zij zeiden ons dat we een volledige terugbetaling van €32,14 konden verwachten wat logisch was aangezien dit bedrag was dat we betaald hadden. De dag erna bellen ze nog eens naar mijn vriendin om dit te bevestigen wat raar was maar hey, misschien slechte interne communicatie. Wat later krijgt ze een mail in het Italiaans dat ze €9,86 op haar rekening krijgt en een voucher van €6,14... Duidelijk dus niet die €32,14. Ze heeft dan nog eens contact opgenomen met de klantendienst die dan €3,78 gestort hebben en een voucher van €2,36 hieraan toegevoegd hadden. Mail gestuurd dat dit een foutje moest zijn maar de persoon van de klantendienst antwoorde met een onsamenhangende mail ter 'verduidelijking' Dus hebben we een mail gestuurd dat dit op €22,14 uitkwam (waarvan €13,64 daadwerkelijk terugbetaald was op de rekening en de rest vouchers waren die we enkel bij deliveroo kunnen uitgeven). Dan heeft dezelfde persoon hierop geantwoord dat hij niets meer voor ons kon betekenen en dat we niet meer moesten mailen. Deur dus gewoon in ons gezicht dicht geslagen.

Opgelost
R. G.
10/09/2024

terugbetaling wordt beloofd maar gebeurd niet.

Beste Deliveroo, Ik richt mij tot u met betrekking tot een aanhoudend probleem rond de terugbetaling van drie geannuleerde bestellingen (dossiernummer: 10.96.95.12). Conform uw eigen beleid zou de terugbetaling binnen vijf werkdagen automatisch plaatsvinden. Helaas is dit niet gebeurd, ondanks dat de bestellingen inmiddels geruime tijd geleden zijn geannuleerd. Tot op heden heb ik meerdere malen contact opgenomen met de klantenservice via de live chat. Elke keer werd mij verteld dat men het vervelend vindt dat de terugbetaling nog niet in orde is en dat mijn zaak zou worden doorgestuurd naar de juridische afdeling. Echter, sindsdien heb ik niets meer vernomen, en er is nog steeds geen terugbetaling ontvangen. Dit leidt tot grote frustratie. Ik verwacht van een professioneel bedrijf als Deliveroo een correcte afhandeling van dit soort zaken en een betere opvolging van klachten. Ik verzoek u dan ook met klem om deze kwestie zo spoedig mogelijk op te lossen en de terugbetaling onmiddellijk in orde te maken. info bestellingen: 1) bestelling nr7165 bij Carrefour Express Moretus op 6 augustus 2024 Totaal 77,64 € 2) bestelling nr1209 Proxy Delhaize Vleminckveld op 6 augustus 2024 totaal 49,24 € 3) bestelling nr6011 Carrefour Express Kessel-lo Dieste totaal 35,30 €

Afgesloten
J. K.
30/08/2024

Terugbetalingsprobleem

K Beste, Op 22 augustus heb ik 2 maal proberen te bestellen via deliveroo. 2 maal krijg ik melding dat de bestelling mislukt is (zie bijlage) toch is er 2 maal een bedrag van 41.79 van mijn rekening gegaan. Als ik hun probeer te bereiken via hulp bij bestelling krijg ik een wit scherm (zie bijlage). Ik heb dan via een oudere bestelling toch contact met hun kunnen opnemen. Daar zeiden ze dat het geld binnen de 24u zou worden terug gestort. Na 24u heb in opnieuw contact opgenomen en toen vertelde ze me dat het de schuld was van de bank omdat ze mijn gegevensgegevens gedeclined hadden. Op deliveroo heb ik geen betaalgegevens en ik heb betaald via de bancontact app. Ik heb de bank dan via telefoon gecontacteerd en daar zeiden ze me dat het geld gewoon van mijn rekening naar die van hun was gegaan. Dan heb ik deliveroo opnieuw gecontacteerd via telefoon. Daar zeiden me dat een "speciaal" team me zou contacteren binnen de 48u uur om dit uit te klaren. Ik heb nooit iets van hun mogen vernemen. Ik heb hun dan nog maar eens gecontacteerd via de app waar ze me nu een wachttijd van 7 werkdagen oplegde voor de terug betaling. Na 8 werkdagen heb ik nog steeds geen antwoorden of geld. Ik heb enkel nog een mail ontvangen van hun "speciaal betalingsteam" in een andere taal.

Opgelost
A. S.
7/08/2024

Probleem terugbetaling

Geachte mevrouw/heer, Op 24/07/2024, hebben we eten besteld via jullie applicatie. Ik stelde echter vast dat bij het aankomen van de koerier hij nog 5 euro extra vroeg omdat hij van zo ver moest komen. Nadat we zeiden dat we dat niet gingen geven is hij gewoon weg gereden. Nu hebben wij geen eten gekregen en nadat we dit telefonisch vertelden aan de klantendienst van deliveroo wilden ze ons geld niet terug geven. Geen eten en geen geld omdat we onze code al hadden gegeven. Dus zoals gewoonlijk is de afzetter er mee weggeraakt en zijn wij als goedgelovige mensen gekloot door zowel de koerier als deliveroo. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 12/08/2024 ons geld terug te geven. Met vriendelijke groeten, Axelle Strobbe & Louis Van Belle beschrijving van uw probleem

Opgelost
S. S.
29/04/2024

Koud geleverde bestelling

Op 29/04/2024 bestelde ik via Deliveroo bij Quick in Wilrijk. Het begint al met de koerier die helemaal rond rijd met zijn fiets.... en dat terwijl er een vele korte route is. Het laatste stuk heeft hij zelfs te voet gedaan want er was nergens in onze buurt een fiets te zien en met de auto was hij ook niet. Met als gevolg dat wij een koude bestelling hebben ontvangen en dat onze kinderen niks warm kunnen eten. Ik heb een kwartier gebeld om een oplossing te krijgen, maar nee die kon er niet komen. Ik heb dan nog dik 40 minuten via chat uitleg gevraagd want een duidelijk antwoord komt er niet. U komt niet in aanmerking voor een compensatie krijg je als antwoord, en als je vraagt waarom, dan krijg je geen antwoord meer. Ik ben niet degene die de service aanbied om bij mensen thuis te leveren, dat doen jullie en als jullie iemand met een fiets laten rijden die dan nog niet weet hoe hij moet rijden is dat niet mijn fout denk ik? Ik vind het gewoon jammer in jullie plaats dat jullie zo een service willen aanbieden aan de mensen. Dat jullie het normaal vinden dat mensen ijskoud eten krijgen en daarvoor moeten betalen. Jullie verdienen er aan en wij hebben geen deftig eten gekregen... Ik heb van heel het gesprek foto's gemaakt die ook online gezet kunnen worden zodat iedereen kan zien wat een service jullie bieden aan de klanten.

Afgesloten
W. H.
10/10/2023

Eten niet geleverd - account geschorst

Beste,Ik bestelde op 13 september een maaltijd via het platform van Deliveroo. Voor mij de eerste keer via Deliveroo, als nieuwe klant wordt mij een korting van 10 euro aangeboden. Een half uurtje later staat er een 'rider' aan de deur die me een kartonnen zak overhandigt. Hij vraagt me de code die ik hem toon, hij bevestigt en vertrekt.Wanneer binnen de zak wordt geopend, wordt opgemerkt dat dit niet onze bestelling is. Het is een bestelling voor een ander persoon, besteld via een ander platform.De rider in kwestie werkt vermoedelijk voor beide bezorgdiensten en heeft de verkeerde bestelling afgegeven.Uit contactname met het restaurant blijkt dat de bestelling wel degelijk vertrokken was. Vervolgens wordt contact opgenomen met de klantendienst van Deliveroo. Daar wordt me meegedeeld dat de terugbetaling wordt aangevraagd, maar dat deze gecontroleerd dient te worden.'s anderendaags krijg ik per e-mail te horen dat er geen vergoeding wordt geboden. Daarbij wordt geïnsinueerd dat ik de servicevoorwaarden schend. Met als voorbeelden van schendig herhaalde onredelijke klachten, het aanvragen van onterechte terugbetalingen of krediet, of om een andere gerelateerde reden.Er wordt gemeld dat op basis van mijn activiteit mijn account geschorst wordt en het niet langer mogelijk is via Deliveroo te bestellen.Verder wordt geen ruimte gelaten voor weerwoord. We zullen niet reageren op verdere correspondentie met betrekking tot deze kwestie.Er wordt mij geen kans gelaten de situatie te verduidelijken.De rider in kwestie heeft hier nochtans duidelijk een fout gemaakt.Had er effectief onderzoek gebeurd naar het feit dan zou men ook gezien hebben dat op dit adres via meerdere accounts van collega's al bestellingen gebeurd zijn en dat dit niet zomaar een poging tot oplichting is.Mijn vertrouwen (en dat van mijn collega's) in Deliveroo is weg. Net als de 30,14 euro die ik heb betaald voor een maaltijd die ik nooit ontvangen heb.

Afgesloten
S. R.
17/03/2023

Besteld maar niet ontvangen

Eten besteld via Deliveroo op vrijdag 17 maart om 14:45 uur. Op de website stond aangegeven dat het eten tussen 17:30 en 18:00 uur bezorgd zou worden. Om 18:15 uur gebeld met het restaurant die aangaf dat er geen bestelling binnen is gekomen. Mailtje gestuurd naar Deliveroo die een mail terug stuurde dat er al een rider onderweg is naar het restaurant. De restaurant houder belt om te zeggen dat de bestelling binnen is gekomen en de rider al klaar staat om de bestelling te brengen. Omstreek 19:30 uur terug gebeld naar het restaurant, daar gaven ze aan dat de rider al onderweg is. Om 20:15 uur terug gebeld met het restaurant die mij niet kon vertellen waar mijn bestelling is gebleven want rider was allang vertrokken. Rond 20:30 uur kreeg ik een bericht eten staat buiten aan de voordeur. Niet eens gebeld. Meteen naar buiten gaan kijken en geen bestelling noch rider te bekennen. Terug contact opgenomen met Deliveroo via de chat en medewerker zegt gewoon tegen mij dat hij niets voor mij kan doen en terug betaling ook niet krijg want de rider heeft volgens de regels gehandeld. Sorry hoor maar persoonlijk vind ik dit te gek voor woorden. Ik bedoel hoe kan je eten buiten op grond leggen in een drukke straat en weg gaan en vervolgens een bericht sturen dat t eten daar staat. Niet eens kunnen bellen. Dus geen eten en mijn geld ben ik kwijt. Voor mij geen Deliveroo meer. Klantenservice is niet te spreken want je kan ze enkel via mail bereiken. Telefoonnummer op de site krijg je te horen dit nummer is niet in gebruik. Ik vind dit echt super belachelijk. Ik wil gewoon mijn geld terug. Zo ga je niet om met mensen. Sorry, maar ik vind dit gewoon niet kunnen.

Afgesloten
K. K.
8/11/2021

Problemen met terugbetaling

Hallo,Wij hebben een probleem met terugbetaling van een levering. Deze voldeed absoluut niet aan onze wensen. We hebben reeds zelf proberen contact opnemen met het bedrijf maar deze is gestopt van hun zijde.Dit is de correspondentie tussen ons en hen:Klant:8 sep. 2021 12:54 GMT+1 Beste,Wij schrijven U in verband met bestelling #9190.Op de manier dat deze levering is verlopen zijn wij absoluut niet gediend.Wij bestellen 2x croques waarvan er slechts 1 geleverd wordt in een gedeukte staat. Na telefonisch contact met het restaurant mogen wij vernemen dat de koerier zich daar zich degoutant gedragen heeft en rechtstreeks zegt dat hij zal zorgen dat deze levering te vertraagd aan komt. Ze zeggen dit zelfs op beeld te hebben (?!).Dit komt inderdaad overeen met onze ervaring (was inderdaad vertraagd aangekomen). Blijkbaar is het niet de eerste slechte ervaring van het restaurant met deze persoon.Eveneens geen deurbel ingedrukt, gewoon voor de deur gegooid. Alle geluk dat we hem nog hebben zien wegrijden anders hadden onze 1 Croque van 15€ nog koud kunnen opeten.Daarnaast is hij wel degelijk vertokken met onze volledige bestelling.Begrijpelijk dat mensen een slechte dag kunnen hebben, ook koeriers dus, maar het bewust ontvreemden van goederen tijdens vervoer is een misdrijf, diefstal. Voor dit gedeelte zou ik toch eens contact opnemen met het restaurant zelf.Jullie hebben reeds de levering deels rechtgezet door de 2e levering alsnoch te leveren. Als klant is het bijkomend een nare ervaring om te weten dat er aan je eten gezeten is door de koerier. Zeker in tijden van Covid. Daarbij komt de manier van leveren en het bewust vertraagd leveren. Dit kan uiteraard niet de bedoeling zijn. Het is eigenlijk normaal dat klanten die zo bediend zijn, niet hoeven te betalen voor zo’n nalatige service. Gezien het voorstel ontbreekt aan jullie zijde, komt dan de opmerking maar van onze zijde.Welk is het voorstel hier?Met vriendelijke groeten,------------------------------------------------Denitcia (Deliveroo NL) 8 sep. 2021 14:03 GMT+1 Hi,Bedankt voor je bericht.Onze welgemeende excuses voor de problemen rondom je bestelling.Ik heb het zojuist voor je gecontroleerd & heb mogen zien dat er inderdaad een herlevering is geplaatst.Ik hoop dat je je herhaalbestelling naar wens is verlopen.Het spijt ons zeer dat je zo een ervaring hebt gehad met de rider. Dit is natuurlijk niet de gewenste service die wij aan onze klanten willen bieden. We willen je bedanken voor het doorgeven. Dit helpt ons om de service en kwaliteit van Deliveroo constant te blijven verbeteren.Mocht je hierover nog vragen hebben dan horen wij het natuurlijk graag!Met vriendelijke groet,DenitciaDeliveroo Customer Care-------------------------------------------------------Beste,Hieruit versta ik dat hier niets van jullie tegenover staat buiten een bedankje voor het melden.Wel graag gedaan alvast. Rijder:-ontvreemd eten van de klanten en restaurant.-levert bewust te laat-levert de goederen in geschende staat-levert deze zonder het kenbaar te maken aan de klant. Met als risico diefstal of dat we het koud moeten eten. Dus voor jullie volstaat het om het eten in 2 keer mogen leveren en hiervoor te mogen aanrekenen? Evalueer bovenstaande argumenten goed. Mocht jullie antwoord ons niet tevreden kunnen stellen, regelen we dit graag via de consumenten organisatie ‘testaankoop’.en hier stopte de conversatie.... 2 Croque'jes kosten daar 27,5€. Hierbij komt er nog eens 4,99€ kosten om ze door jullie tot bij ons te brengen.Minimaal vragen wij nog steeds principieel onze leveringskosten terug.

Opgelost
K. V.
4/10/2020

foutgelopen bestelling + beschuldiging fraude

Beste, ik bestelde een menu via Deliveroo bij een wokrestaurant. De 1e levering bevatte slechts 2 doosjes van het hele menu. Na contact via chat met de klantendienst zou dit rechtgezet worden en ontving ik 3 kwartier later toch een menu. Helaas niet het menu dat ik bestelde. Terug contact met de klantendienst, men zou het oplossen, ik zei als compromis dat slechts 1 gerecht nog moest geleverd worden dan zouden we het wel ok vinden. Helaas terug levering van het foute menu. Terug contact via chat , ik werd dadelijk beschuldigd van fraude en de chat werd afgesloten zonder enige mogelijkheid van weerwoord. Ook kan ik geen klacht indienen via de app en niet naar de chat omdat ik dus van fraude ben beschuldigd. Ik ben dan ook geschokt over deze gang van zaken. 1. niet ontvangen wat ik bestelde 2. beschuldigd worden van fraude als je niets fout gedaan hebt is wel erg grof.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform