Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Walibi park ,verloren voorwerpen
Onze zoon zijn Gsm viel uit zijn zak toen hij op de attractie Vampire in Walibi zat. Direct na dit voorval heeft hij via find my iPhone de gsm direct perfect kunnen localiseren . Mijn zoon is direct naar het infopunt gegaan met deze melding. dit was iets voor de middag op 19/10/24 Op het infopunt moet hij via de website van Walibi een google doc invullen, maar verder werd er niet naar zijn vraag geluisterd. Hij heeft de foto van de locatie aan de medewerkers getoond. via google translatie alle mogelijke gedaan om de GSM te kunnen gaan zoeken. Jammer genoeg is zijn kennis van het Frans niet voldoende om alles duidelijk uit te leggen, en was er niemand die Nederlands sprak. De Gsm ligt duidelijk op een pad, achter een hek, maar niemand heeft de moeite gedaan om ernaar te zoeken. De Gsm ligt de dag erna nog altijd op dezelfde plek. een iPhone van over de 700€. Is er een mogelijkheid om dit terug te vorderen? De Gsm ligt nu al een dagen in de open lucht, veel zal er waarschijnlijk niet meer van overblijven als ze ooit de moeite van doen om hem te gaan zoeken.
Onacceptabele wachttijden en teleurstelling tijdens mijn bezoek aan Walibi België
Ik heb voor maandag 28 oktober tickets gekocht voor het park. Dit was een verjaardagscadeau voor mijn vriend. Echter, dit was een grote teleurstelling! We waren van 11:00 tot 21:00 uur aanwezig in het park, maar we hebben slechts 1 attractie kunnen doen, namelijk de ‘Weerwolf’. De wachttijd was normaal gesproken 70 minuten, maar we hebben uiteindelijk 90 minuten gewacht. Met ongeveer 40 attracties in Walibi, is het erg teleurstellend dat we maar één attractie hebben kunnen ervaren. De wachttijden voor de attracties waren abnormaal lang; je kon zelf amper lopen in het park door de ontzettend grote drukte. Ik vind dit niet acceptabel. Voor de prijs die ik hiervoor heb betaald, verwacht ik wel attracties te kunnen doen en niet zo lang te hoeven wachten in de wachtrijen. Het limiet van mensen in jullie park was veel te hoog, waardoor niemand waar voor zijn geld kreeg. Dit toont echter aan dat jullie alleen maar uit zijn op geld verdienen en niet op het bieden van een leuke dag voor de bezoekers! Dit vind ik heel jammer en ik zou graag mijn geld terug willen, want ik voel me bestolen van mijn geld.
Problemen met verschuiving datum wegens overmacht
Beste, wij wonen aan de kust waar het 2/11 code oranje is. De storm is hier hard bezig en er rijden geen treinen hier. Wij hadden tickets voor Walibi vandaag 2/11. Omdat we niet met de auto door deze storm wensen te rijden vroegen we Walibi of we deze kunnen wisselen voor tickets voor volgende dag 3/11. Order #GTDV2023102834078531. Antwoord was daar negatief. Nochtans als we de algemene voorwaarden lezen dan lezen we volgende: artikel 2 punt 5: Ook in geval van overmacht in de zin van de wet is de verplichting van WALIBI beperkt tot het aanbieden aan de bezoeker van een nieuwe datum voor het gebruik van zijn toegangsbewijs dat beïnvloed is door het geval van overmacht.
Behandeling personen met een beperking
Beste, Ik schrijf jullie om onze mensonterende behandeling van Walibi Belgium te melden. Vandaag waren wij met een groep mensen met een beperking op uitstap naar Walibi. Bij aankomst begon de niet correcte behandeling echter al. Er bestaan passen voor mensen met een beperking zodat deze niet in de lange smalle rij moeten staan omdat dit onmogelijk is. Deze kregen we echter niet omdat we niet de juiste papieren hadden. Enkel een paspoort en een …. bleek niet voldoende te zijn ook een parkeerkaart was nodig wat niemand bijhad. Een lid van onze vzw draagt een helm omdat hij zware epilepsieaanvallen heeft. Deze helm zet hij nooit af en dit geeft hem een veiligheid, dit is een deel van zichzelf. Op de attractie Tiki-Waka moest ons lid plots zijn helm afdoen. Dit zonder verdere uitleg of reden. De beveiliging kon perfect dicht en er was geen enkele andere reden waarom deze helm niet aan kon blijven. Deze persoon was hier enorm van onder de indruk maar wou heel graag op de attractie dus uiteindelijk heeft hij dit gedaan. Gedurende de hele dag mochten onze leden niet op de voorste rij zitten terwijl ze dit graag wouden. Een reden werd hier ook niet voor gegeven, dit zijn de regels werd ons gezegd. Hulp bij een rolstoel werd nooit geboden, integendeel, er werd eens met de ogen gedraaid toen éen begeleidster alleen een rolstoel moest wegzetten en ook nog 2 personen moest geruststellen. Dit zou een dag vol plezier moeten geweest zijn maar dit was echter voor veel leden een dag waar ze volledig in hun hemd zijn geplaatst en mensonterend zijn behandeld.
Klantendienst niet bereikbaar ivm ongebruikte tickets
Wij hadden elektronische tickets gekocht om het park op 18-07-2022 te bezoeken. Omdat het park onverwachts gesloten was, hebben we deze tickets niet kunnen gebruiken.Volgens de FAQ op website konden we de tickets gebruiken tot 30-09-2022, of een terugbetalingsaanvraag indienen tussen 01-10-2022 en 31-12-2022.Gezien we belet waren om de tickets voor deze datum te gebruiken, wilden we de 2de optie kiezen, maar helaas staat nergens vermeld waar deze aanvraag ingediend kan worden.Telefonisch is de klantendienst niet bereikbaar, en op vragen via het contactformulier of facebook wordt niet gereageerd.Graag willen wij terugbetaling van de ongebruikte tickets, of desnoods vervangende tickets voor 2023.
Met geldige tickets niet binnen geraakt in Walibi
Hallo,Ik had 2 tickets gekocht voor Walibi Halloween België voor zaterdag 29 oktober 2022. Eenmaal in het park aangekomen met mijn 10 jarig zoontje werd mij de toegang tot het park geweigerd omdat dit volzet was. Ik had op voorhand een reservatie gemaakt en was omstreeks 12u30 in het park. Eenmaal aangekomen hebben wij 45 min id file gestaan op de parking !! Er werd niet met ons gecommuniceerd dat het park gesloten was. Ze zeiden mij dat ik maar met mijn zoontje naar Waver moest gaan en het nog eens opnieuw moest proberen na een uurtje of 2. Niemand stond mij te woord in het nederlands !! Ik heb uiteindelijk buiten het park mijn auto ergens weten te parkeren en ben te voet terug geggan om uitleg te vragen. Daar werd ik echter tegen gehouden door de beveiliging, en weggestuurd. Ondanks dat ik aan het personeel mijn aangekochte tickets liet zien van 96euro werd ik NIET binnen gelaten aangezien de maximum capaciteit bereikt was. Er werd mij gezegd dat ik moest terug komen op een andere dag. Dit ging niet voor mij aangezien ik de volgende dag op reis zou vertrekken met mijn gezin. Ik heb 96 euro betaald maar ben niet binnengeraakt. Dit is een echte schande !! om nog maar te zwijgen van de teleurstelling van mijn zoontje die er zo naar uit had gekeken.Graag wil ik mijn geld dan ook teruggestort krijgen.Graag zo spoedig mogelijk een antwoord.Met vriendelijke groeten,
drukte walibi wavre
Beste,We hebben op zondag 30 oktober 2022 u park bezocht met 8 personen. Toen we aankwamen waren de parkings al volzet, na lang zoeken in de straten konden we ons in een straat parkeren. na 30 min. lopen zijn we aangekomen aan het park. Daar stond alles vol met mensen, toen we eindelijk binnen waren wisten we niet wat we zagen zoveel mensen. naast de inkomenstickets hadden we ook 2 spookhuizen gereserveerd en betaald. Op naar de pulsar, mee lopen met de menigte was het enige wat we konden doen . Bij de pulsar aangekomen en aangesloten in de wachtrij. Na 3uur en 10min in de wachtrij konden we in de pulsar. op naar de toiletten waar we zeker 20 min hebben moeten aansluiten. Dan wat eten , weer een wachtrij . Dan naar de forgotten, weer een ongelooflijke wachtrij. maar we hadden tickets voor 18.30 dus voor aan gaan vragen of we binnen konden. De dame zei dat we gewoon achteraan de rij moesten aansluiten. Maar ze raden ons aan om eerst naar de nagulai te gaan , waar we ook kaarten voor hadden om 19.30uur, de tijd maakten niets uit volgens haar. Het hele park doorkruist , meelopen met de menigte en dan in de inmense rij voor de nagulai aansluiten. Bijna vooraan in de rij vroeg een medewerker ons naar de tickets. WE moesten uit de rij , weer achteraan aansluiten want we hadden pas 19.30 op onze kaarten staan. Na een discussie en met aansluiting van andere mensen die hetzelfde hadden meegemaakt, weigerde we om weer achteraan te sluiten. We hebben geeisd dat we vooraan bleven staan en als het 19.30 was wilden we gewoon doorgelaten worden. Dat is dus ook gebeurd, verschrikkelijk wat een drukte. Terug naar de forgotten, ongelooflijk wat een rij daar stond. We konden door de tijd niet meer aansluiten . Resultaat van een dagje walibi was dus 1 attractie en 1 spookhuis kunnen doen , we hadden wel betaalt voor 2 spookhuizen, totale kosten aan tickets 464 euro, 100 euro voor eten op het park. Duur dagje walibi. We willen dus ons geld terug krijgen, we hebben betaald voor attracties in te kunnen en niet om in lange lange wachtrijen aan te sluiten . De forgotten kost 8 euro pp, waar we nog niet binnen zijn kunnen komen
probleem met verloren voorwerp
Dit is de klacht die ik neerlegde bij walibi:Geachte heer, geachte mevrouw,Op zondag 21 augustus 2022, brachten wij een heerlijk dagje door in Walibi (Waver). Het was een mooie dag, we genoten er heel erg van maar de dag eindigde jammer genoeg in mineur ??Om iets na 18u (ik denk dat het 18u10 moet geweest zijn), verlaten wij het park. We staan aan de balie om een parking ticket te kopen wanneer ik plots merk dat we onze rugzak kwijt zijn...Echter kan ik me vrij snel herinneren dat ik hem liet liggen aan de laatste attractie onderweg naar buiten, namelijk de schommeldraaimolen (ik denk attractie 4), op geen 50m van de uitgang gevestigd.Ik haast me dus naar de uitgang waar ik door 2 personeelsleden (1 van Walibi zelf en 1 van de veiligheidsfirma) wordt tegengehouden. Ik doe mijn verhaal maar mag helaas het park NIET meer binnen.Uw medewerker aan de uitgang (ik denk een jobstudent) stelt dan wel voor om zelf een kijkje te gaan nemen, ik stel nog voor om mee te lopen maar opnieuw: ik mag NIET meer naar binnen.Een paar minuten laten verschijnt hij weer, echter zonder zak.... Het vervelende aan het hele verhaal is dat in die welbepaalde rugzak mijn auto- en huissleutels zitten en wij dus geen weg uit kunnen zonder deze rugzak! Met ditzelfde verhaal haast ik mij naar de info-balie waar ik opnieuw op weinig gehoor en begrip kan rekenen en 'ik mag het park niet meer betreden' is opnieuw het enige antwoord dat ik krijg. Als ik vraag waarom, kunnen ze mij niet echt een verklaring geven 'gewoon omdat wij een uur voor sluitingstijd geen mensen meer mogen binnenlaten'... en dat ik maar een formulier voor verloren voorwerpen moet invullen. Wablieft?Dit gaat mijn petje te boven: ik wil gewoon mijn zak terug! Wat kan ik voor de rest misdoen in het park (zeker als er iemand mij begeleidt!)? Mijn gezin wil gewoon naar huis! Het absurde wil dat als we 10' vroeger buiten waren gegaan, ik wel toelating had gekregen om terug te keren (met bandje)? Kan u inzien hoe absurd en on-commercieel deze attitude is??De laatste woorden van uw collega's waren: 'tja mevrouw, ik denk dat uw rugzak gestolen werd hoor!' Dat kan uiteraard maar de enige manier om dit uit te sluiten, is door mij ter plaatste te gaan laten kijken... easy! Het personeel besefte duidelijk niet in welk parket ze ons brachten: we (= mijn man en ik en twee kleine kinderen die doodmoe waren!) stonden daar schoon op de parking van Walibi zonder sleutels en geen enkele manier om thuis te geraken... Leuk! De rest van het verhaal zal ik u besparen maar enkel om u een idee te geven: we waren pas om 21u30 thuis en ik heb zelf meer dan 2 uur in de kou op de parking staan wachten! Wat een fijne afsluiter van een fijne dag... ??Wij hopen dat met deze klacht rekening wordt gehouden en dat zulke absurde situaties zich in de toekomst niet meer voordoen... met beleefde groet,Katrien Peeters
Eigenlijk toegangsticket niet ontvangen, enkel code voor discovery ticket
Beste, ik bestelde en betaalde via de website van Walibi Belgium Wavre een ticket >1m twv 45euro maar kreeg tot op heden enkel een code voor een discoveryticket waarmee ik aan halve prijs de trein kan nemen. Van het eigenlijke toegangsticket geen spoor. Ik heb al verschillende keren het contactformulier ingevuld maar krijg dan telkens dezelfde mail vd nmbs webshop toegestuurd, zonder het toegangsticket voor Walibi. Vermits we gratis met de trein reizen heb ik die reductie ook niet nodig. Er blijkt geen andere mogelijkheid te zijn om een medewerker van Walibi te bereiken en uit te leggen wat er ontbreekt. Het contactformulier laat geen ruimte om de vraag te specificeren en via mail, telefoon, messenger,... word ik steeds doorverwezen naar dat formulier. Daarom probeer ik via Test Aankoop om tot een correcte afhandeling te komen
aqualibi gesloten - golden pass
Beste sinds een aantal weken is aqualibi gesloten voor een periode van 3 maanden door renovatiewerken, alle klanten die een abonnement hebben krijgen ter compensatie toegang tot Oceade MAAR .... ik ben ten eerste geen fan van Ocease + heb ik ook een parkingabonnement met mijn Golden Pass van Walibi en bij Oceade krijg je geen compensatie van de parking. Ik heb dit ook al laten weten aan de klantendienst van Walibi dat ik dit aanvaard en gewoon wil dat mijn abonnement met 3 maanden verlengd wordt ipv toegang te hebben tot Oceade en hier komt na meerdere reminders geen enkele reactie op. Ik heb een abonnement op Walibi en Aqualibi, niet op Oceade en verwacht dan ook een terugbetaling van die 3 maandne niet gebruikt abonnement of een verlenging van 3 maanden.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten