Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
-
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
-
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
-
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf? Bel ons! Onze advocaten kunnen je helpen.
-
Meer impact voor je klacht dankzij onze steun
-
Onze advocaten staan steeds klaar om op gelijk welk moment tussen te komen
-
Maak je klacht extra krachtig door hem openbaar te maken (optioneel)
Meest recente klachten
Rugzak met persoonlijke spullen
Beste, afgelopen zondag 7 december was ik in Walibi aanwezig en bezocht de attractie METALODON. Zoals de interne veiligheidsvoorschriften voorschrijven had ik mijn rugzak tussen mijn voeten neergeplaatst. In één van de laatste bochten liep het echter mis en vloog de rugzak uit de attractie op de grond (niet op het water want ik heb hem zien vallen). In deze rugzak zit mijn portefeuille waarin al mijn belangrijke identiteitskaarten, bankkaarten etc zich in bevinden alsook mijn sleutels van mijn werk, huis, wagen etc. Ik trachtte die dag reeds mijn rugzak te recuperen (want ik weet waar hij gevallen is) maar dit was niet nodig aangezien men door de dag niet kan gaan kijken onder de attractie. Dit kan ik nog ergens begrijpen ook al zou het niet langer dan 5 minuten geduurd hebben maar tot daar aan toe. Ik heb nu een verloren voorwerp document ingevuld alsook een contactformulier op de website maar heb het gevoel dat niemand bij Walibi ook maar eenige moeite doet om mijn rugzak te recupereren. Het is onmogelijk om iemand aan de lijn te krijgen want de IVR die je krijgt als je hun nummer belt is een soort loop waarbij je steeds terug naar de website wordt doorverwezen. Men wil enkel u contacteren indien men de rugzak vindt. Wel ik ga u zeggen dat men deze niet zal vinden als er niet gericht naar gezocht wordt aangezien hij op een plaats gevallen is waar, bij uitzondering van een onderhuid, niemand zal passeren of komen. Dus moet ik mij er maar bij neerleggen dat ik al mijn persoonlijke spullen kwijt ben. Dit omdat ik volgens WALIBI volgens een van hun artikels akkoord ben gegaan dat ze niet verantwoordelijk zijn voor mijn spullen. Ik ben akkoord dat ze niet akkoord zijn voor mijn spullen maar dat men zelfs niet de kleinste moeite doet om ook maar behulpzaam te zijn kan er bij mij niet in. Ik wil zelfs tot daar komen om, onder begeleiding van iemand van het park, even te gaan kijken waar mijn rugzak gevallen is. Dit kan niet langer dan 10 minuten duren en ik heb mijn spullen terug. Echter hoop ik via deze weg toch een welwillende persoon bij WALIBI te vinden die dit even wil vastpakken en mij wil verder helpen. alvast bedankt.
Walibi park ,verloren voorwerpen
Onze zoon zijn Gsm viel uit zijn zak toen hij op de attractie Vampire in Walibi zat. Direct na dit voorval heeft hij via find my iPhone de gsm direct perfect kunnen localiseren . Mijn zoon is direct naar het infopunt gegaan met deze melding. dit was iets voor de middag op 19/10/24 Op het infopunt moet hij via de website van Walibi een google doc invullen, maar verder werd er niet naar zijn vraag geluisterd. Hij heeft de foto van de locatie aan de medewerkers getoond. via google translatie alle mogelijke gedaan om de GSM te kunnen gaan zoeken. Jammer genoeg is zijn kennis van het Frans niet voldoende om alles duidelijk uit te leggen, en was er niemand die Nederlands sprak. De Gsm ligt duidelijk op een pad, achter een hek, maar niemand heeft de moeite gedaan om ernaar te zoeken. De Gsm ligt de dag erna nog altijd op dezelfde plek. een iPhone van over de 700€. Is er een mogelijkheid om dit terug te vorderen? De Gsm ligt nu al een dagen in de open lucht, veel zal er waarschijnlijk niet meer van overblijven als ze ooit de moeite van doen om hem te gaan zoeken.
Onacceptabele wachttijden en teleurstelling tijdens mijn bezoek aan Walibi België
Ik heb voor maandag 28 oktober tickets gekocht voor het park. Dit was een verjaardagscadeau voor mijn vriend. Echter, dit was een grote teleurstelling! We waren van 11:00 tot 21:00 uur aanwezig in het park, maar we hebben slechts 1 attractie kunnen doen, namelijk de ‘Weerwolf’. De wachttijd was normaal gesproken 70 minuten, maar we hebben uiteindelijk 90 minuten gewacht. Met ongeveer 40 attracties in Walibi, is het erg teleurstellend dat we maar één attractie hebben kunnen ervaren. De wachttijden voor de attracties waren abnormaal lang; je kon zelf amper lopen in het park door de ontzettend grote drukte. Ik vind dit niet acceptabel. Voor de prijs die ik hiervoor heb betaald, verwacht ik wel attracties te kunnen doen en niet zo lang te hoeven wachten in de wachtrijen. Het limiet van mensen in jullie park was veel te hoog, waardoor niemand waar voor zijn geld kreeg. Dit toont echter aan dat jullie alleen maar uit zijn op geld verdienen en niet op het bieden van een leuke dag voor de bezoekers! Dit vind ik heel jammer en ik zou graag mijn geld terug willen, want ik voel me bestolen van mijn geld.
Problemen met verschuiving datum wegens overmacht
Beste, wij wonen aan de kust waar het 2/11 code oranje is. De storm is hier hard bezig en er rijden geen treinen hier. Wij hadden tickets voor Walibi vandaag 2/11. Omdat we niet met de auto door deze storm wensen te rijden vroegen we Walibi of we deze kunnen wisselen voor tickets voor volgende dag 3/11. Order #GTDV2023102834078531. Antwoord was daar negatief. Nochtans als we de algemene voorwaarden lezen dan lezen we volgende: artikel 2 punt 5: Ook in geval van overmacht in de zin van de wet is de verplichting van WALIBI beperkt tot het aanbieden aan de bezoeker van een nieuwe datum voor het gebruik van zijn toegangsbewijs dat beïnvloed is door het geval van overmacht.
Behandeling personen met een beperking
Beste, Ik schrijf jullie om onze mensonterende behandeling van Walibi Belgium te melden. Vandaag waren wij met een groep mensen met een beperking op uitstap naar Walibi. Bij aankomst begon de niet correcte behandeling echter al. Er bestaan passen voor mensen met een beperking zodat deze niet in de lange smalle rij moeten staan omdat dit onmogelijk is. Deze kregen we echter niet omdat we niet de juiste papieren hadden. Enkel een paspoort en een …. bleek niet voldoende te zijn ook een parkeerkaart was nodig wat niemand bijhad. Een lid van onze vzw draagt een helm omdat hij zware epilepsieaanvallen heeft. Deze helm zet hij nooit af en dit geeft hem een veiligheid, dit is een deel van zichzelf. Op de attractie Tiki-Waka moest ons lid plots zijn helm afdoen. Dit zonder verdere uitleg of reden. De beveiliging kon perfect dicht en er was geen enkele andere reden waarom deze helm niet aan kon blijven. Deze persoon was hier enorm van onder de indruk maar wou heel graag op de attractie dus uiteindelijk heeft hij dit gedaan. Gedurende de hele dag mochten onze leden niet op de voorste rij zitten terwijl ze dit graag wouden. Een reden werd hier ook niet voor gegeven, dit zijn de regels werd ons gezegd. Hulp bij een rolstoel werd nooit geboden, integendeel, er werd eens met de ogen gedraaid toen éen begeleidster alleen een rolstoel moest wegzetten en ook nog 2 personen moest geruststellen. Dit zou een dag vol plezier moeten geweest zijn maar dit was echter voor veel leden een dag waar ze volledig in hun hemd zijn geplaatst en mensonterend zijn behandeld.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten
