Klacht
M. D.
Naar: WALIBI
Beste, Ik schrijf jullie om onze mensonterende behandeling van Walibi Belgium te melden. Vandaag waren wij met een groep mensen met een beperking op uitstap naar Walibi. Bij aankomst begon de niet correcte behandeling echter al. Er bestaan passen voor mensen met een beperking zodat deze niet in de lange smalle rij moeten staan omdat dit onmogelijk is. Deze kregen we echter niet omdat we niet de juiste papieren hadden. Enkel een paspoort en een …. bleek niet voldoende te zijn ook een parkeerkaart was nodig wat niemand bijhad. Een lid van onze vzw draagt een helm omdat hij zware epilepsieaanvallen heeft. Deze helm zet hij nooit af en dit geeft hem een veiligheid, dit is een deel van zichzelf. Op de attractie Tiki-Waka moest ons lid plots zijn helm afdoen. Dit zonder verdere uitleg of reden. De beveiliging kon perfect dicht en er was geen enkele andere reden waarom deze helm niet aan kon blijven. Deze persoon was hier enorm van onder de indruk maar wou heel graag op de attractie dus uiteindelijk heeft hij dit gedaan. Gedurende de hele dag mochten onze leden niet op de voorste rij zitten terwijl ze dit graag wouden. Een reden werd hier ook niet voor gegeven, dit zijn de regels werd ons gezegd. Hulp bij een rolstoel werd nooit geboden, integendeel, er werd eens met de ogen gedraaid toen éen begeleidster alleen een rolstoel moest wegzetten en ook nog 2 personen moest geruststellen. Dit zou een dag vol plezier moeten geweest zijn maar dit was echter voor veel leden een dag waar ze volledig in hun hemd zijn geplaatst en mensonterend zijn behandeld.
Berichten (10)
WALIBI
Naar: M. D.
DATA NOT AVAILABLE
WALIBI
Naar: M. D.
Beste Mevrouw De Pestel,Ons voornaamste doel is een kwaliteitsvolle dienstverlening te verzekeren aan onze bezoekers.Daarom danken wij u voor uw opmerkingen die ons in staat stellen onze diensten verder te verbeteren.Zoals aangegeven op onze website/brochure kunt u een Easy Pass ontvangen op vertoon van één van de documenten die op onze lijst staan (zie artikel 1.2 op onze brochure). Daarnaast is het essentieel om begeleid te worden door een volwassene om gebruik te kunnen maken van Easy Pass.Rolstoelgebruikers moeten ervoor zorgen dat zij vergezeld worden door iemand die hen kunnen helpen (artikel 7.3 van onze brochure). De begeleider verplicht zich ook om de persoon te begeleiden tijdens het in-en uitstappen van elk attractie (eerste pagina). Inderdaad, Ons personeel is niet gemachtigd of opgeleid om fysieke bijstand te verlenen aan PSB-bezoekers (arikel 2.2).Zoals het verschillende keren in onze brochure aangegeven is, moeten de voorwaarden van de Easy Pass absoluut worden gerespecteerd om uw veiligheid in de attracties te garanderen. Gemakkelijke toegang moet voldoen aan een aantal strikte veiligheidsregels, die bijvoorbeeld essentieel zijn in het geval van een evacuatie (aangepaste plaatsen, ezv.).U vindt al deze informatie en onze brochure op onze website, via onze FAQ, onder de vraag Is Walibi toegankelijk voor personen met een handicap? of via de volgende link:s:www.walibi.be/nl/info/mindervaliden. Voor uw gemak, vindt u onze brochure in bijlage.Wij hopen de verschillende punten te hebben verduidelijkt en hopen u te mogen verwelkomen in de toekomst!Met vriendelijke groeten,The Walibi Belgium TeamWalibi BelgiumBoulevard de l'Europe 100BE - 1300 WavreTel:+32 (0) 10421500www.walibi.bewww.aqualibi.be
M. D.
Naar: WALIBI
Beste, Al deze papieren waren ook in orde. We stonden zelf een half uur aan de infobalie aan te schuiven toen we het antwoord kregen dat we geen fastpassen kregen omdat ‘er al genoeg mensen één gekregen hadden’. En iemand zijn helm laten afdoen terwijl die persoon dat moet aanhebben voor zijn eigen veiligheid, hoe verklaart u dat? Is een helm is een attractie niet veilig misschien. Of het feit dat onze leden niet vooraan mogen zitten. Er waren ook telkens begeleiders bij onze leden aanwezig maar iemand staan uitlachen omdat die is gevallen gaat net te ver. Sorry maar dit is een banale standaardmail die ik terugkrijg van jullie, dit slaat op niets. Er is niets verduidelijkt hiermee.
M. D.
Naar: WALIBI
Beste, Al deze papieren waren ook in orde. We stonden zelf een half uur aan de infobalie aan te schuiven toen we het antwoord kregen dat we geen fastpassen kregen omdat ‘er al genoeg mensen één gekregen hadden’. En iemand zijn helm laten afdoen terwijl die persoon dat moet aanhebben voor zijn eigen veiligheid, hoe verklaart u dat? Is een helm is een attractie niet veilig misschien. Of het feit dat onze leden niet vooraan mogen zitten. Er waren ook telkens begeleiders bij onze leden aanwezig maar iemand staan uitlachen omdat die is gevallen gaat net te ver. Sorry maar dit is een banale standaardmail die ik terugkrijg van jullie, dit slaat op niets. Er is niets verduidelijkt hiermee.
WALIBI
Naar: M. D.
DATA NOT AVAILABLE
WALIBI
Naar: M. D.
Beste mevrouw De Pestel,We danken u voor uw email.Zoals aangegeven is in ons vorige antwoord kunt u een Easy Pass ontvangen op vertoon van één van de documenten die op onze lijst staan.We begrijpen uit uw eerste e-mail dat dit niet het geval was.Zoals u ook in uw laatste email zei, zijn bepaalde kledingstukken om veiligheidsredenen verboden.In onze brochure (beschikbaar op onze website en naar u verzonden per email) vindt u informatie over de 'aangepaste plaatsen'. Dit is ook essentieel om uw veiligheid te garanderen. Het spijt ons als u ondanks al deze informatie en onze antwoorden uw vragen niet verduidelijkt werden.Als u dat wenst, nodigen wij u uit om de Easy Pass informatie en voorwaarden te raadplegen. Als er nog iets onduidelijk is, aarzel niet om een telefoonnummer achter te laten zodat we u efficienter kunnen informeren. We danken u voor uw begrip.Met vriendelijke groeten,The Walibi Belgium TeamWalibi BelgiumBoulevard de l'Europe 100BE - 1300 WavreTel:+32 (0) 10421500www.aqualibi.be
M. D.
Naar: WALIBI
Beste, Zoals aangegeven in mijn eerste mail hadden we wel de juiste documenten bij. U schrijft zelf dat we één van de volgende documenten nodig hebben. We hadden zelf per deelnemer 2 documenten mee. Dit lijkt me dan wel voldoende te zijn? Er werd gewoon nog een derde document gevraagd. U kan steeds mijn voorgaande mails teruglezen als dit ingewikkeld voor u blijkt te zijn. Over de ‘kledij’ die verboden wordt. Een veiligheidshelm is geen kledij. Dit is geen accessoire. Dit is iets wat een persoon met epilepsie zijn leven kan redden. Het is dan ook compleet respectloos om te vragen aan iemand om dit uit te zetten.
M. D.
Naar: WALIBI
Beste, Zoals aangegeven in mijn eerste mail hadden we wel de juiste documenten bij. U schrijft zelf dat we één van de volgende documenten nodig hebben. We hadden zelf per deelnemer 2 documenten mee. Dit lijkt me dan wel voldoende te zijn? Er werd gewoon nog een derde document gevraagd. U kan steeds mijn voorgaande mails teruglezen als dit ingewikkeld voor u blijkt te zijn. Over de ‘kledij’ die verboden wordt. Een veiligheidshelm is geen kledij. Dit is geen accessoire. Dit is iets wat een persoon met epilepsie zijn leven kan redden. Het is dan ook compleet respectloos om te vragen aan iemand om dit uit te zetten.
WALIBI
Naar: M. D.
Beste mevrouw De Pestel, Nadat wij uw de informatie gaven, hebben we uw telefoonnummer gevraagd om uw efficienter te kunnen informeren. Helaas hebben we daarover geen reactie gekregen.We blijven bij ons standpunt dat we eerder gestuurd hebben in antwoord op uw eerste bericht en verwijzen u naar ons laatste bericht, waarin wij uw vragen schriftelijk hebben verduidelijkt.We danken u voor uw begrip.Met vriendelijke groeten, The Walibi Belgium TeamWalibi BelgiumBoulevard de l'Europe 100BE - 1300 WavreTel:+32 (0) 10421500www.walibi.bewww.aqualibi.be
M. D.
Naar: WALIBI
Mijn telefoonnummer is 0499 46 02 69. Zoals ik ondertussen al meerdere malen zei hadden wij alle nodige documenten mee.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten