Terug

Rugzak met persoonlijke spullen

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. W.

Naar: WALIBI

10/12/2025

Beste, afgelopen zondag 7 december was ik in Walibi aanwezig en bezocht de attractie METALODON. Zoals de interne veiligheidsvoorschriften voorschrijven had ik mijn rugzak tussen mijn voeten neergeplaatst. In één van de laatste bochten liep het echter mis en vloog de rugzak uit de attractie op de grond (niet op het water want ik heb hem zien vallen). In deze rugzak zit mijn portefeuille waarin al mijn belangrijke identiteitskaarten, bankkaarten etc zich in bevinden alsook mijn sleutels van mijn werk, huis, wagen etc. Ik trachtte die dag reeds mijn rugzak te recuperen (want ik weet waar hij gevallen is) maar dit was niet nodig aangezien men door de dag niet kan gaan kijken onder de attractie. Dit kan ik nog ergens begrijpen ook al zou het niet langer dan 5 minuten geduurd hebben maar tot daar aan toe. Ik heb nu een verloren voorwerp document ingevuld alsook een contactformulier op de website maar heb het gevoel dat niemand bij Walibi ook maar eenige moeite doet om mijn rugzak te recupereren. Het is onmogelijk om iemand aan de lijn te krijgen want de IVR die je krijgt als je hun nummer belt is een soort loop waarbij je steeds terug naar de website wordt doorverwezen. Men wil enkel u contacteren indien men de rugzak vindt. Wel ik ga u zeggen dat men deze niet zal vinden als er niet gericht naar gezocht wordt aangezien hij op een plaats gevallen is waar, bij uitzondering van een onderhuid, niemand zal passeren of komen. Dus moet ik mij er maar bij neerleggen dat ik al mijn persoonlijke spullen kwijt ben. Dit omdat ik volgens WALIBI volgens een van hun artikels akkoord ben gegaan dat ze niet verantwoordelijk zijn voor mijn spullen. Ik ben akkoord dat ze niet akkoord zijn voor mijn spullen maar dat men zelfs niet de kleinste moeite doet om ook maar behulpzaam te zijn kan er bij mij niet in. Ik wil zelfs tot daar komen om, onder begeleiding van iemand van het park, even te gaan kijken waar mijn rugzak gevallen is. Dit kan niet langer dan 10 minuten duren en ik heb mijn spullen terug. Echter hoop ik via deze weg toch een welwillende persoon bij WALIBI te vinden die dit even wil vastpakken en mij wil verder helpen. alvast bedankt.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform