Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Tot 5 maal toe een klacht ingediend (onbruikbare voucher) bij Wonderbox, telkens zonder gevolg
Dinsdag 25/11/2025: registratie klacht nummer 5 via contactformulier op portaal van Wonderbox: Beste, dit is reeds de vijfde klacht dat ik meld bij Wonderbox, die allemaal zonder gevolg zijn gebleven. De eerste keer via hun portaal, maar blijkbaar werd deze klacht niet geregistreerd. De tweede maal een viertal weken geleden , via telefonische melding. Hieraan werd geen enkel gevolg gegeven. Een derde maal, via telefonische melding op vrijdag 14/11/2025. Via een van uw medewerkers kreeg ik de garantie dat ik feedback zou krijgen op mijn klacht ten laatste op vrijdag 14/11/2025. Op 17/11/2025 heb ik opnieuw een klacht ingediend via jullie portaal. Ik kreeg een bevestigingsmail dat ik ten laatste na 72h een antwoord mocht verwachten. Dit is weeral niet gebeurd en ik wacht nog steeds op resultaat van mijn 4 vorige klachten. Hoe is het mogelijk dat een organisatie zoals Wonderbox op zulk een degoutante manier omgaat met hun klanten. Ik verwacht op zijn minst dat klachten worden gehoord en beantwoord. Ik wil graag beroep doen op de garantieclausule die u vermeldt bij de verkoop van uw producten of is dat ook een lege doos zoals uw klachtenprocedure? Alvast hartelijk dank voor uw antwoord. Groeten, Paul Van Hoof
Weigering om een bon te verlengen
Beste, Deze week vond ik een Wonderbox bon met nummer: 001730325760 'Weekendje met twee' in mijn kast. Deze was ik totaal uit het oog verloren. Deze bon bleek goed te zijn tot 30 juni 2025. De waarde daarvan is nu zo'n 119,00 euro. Ik stuurde daarop een mail naar de klantendienst van Wonderbox, tot op heden zonder reactie. Gisteren dan maar zelf contact met ze opgenomen met de vraag of deze bon nog kon verlengd worden gezien hij nog niet zo lang vervallen is. Tevens heb ik de vraag gesteld waarom er geen automatisch mailtje kan gestuurd worden met de melding dat de bon te vervallen komt. De persoon van de klantendienst excuseerde zich met de melding dat hij daar niks meer kon aan doen en dat er mogelijks wel een mailtje zou gestuurd kunnen zijn maar dat deze heel dikwijls in de spamberichten terecht komen. Hij kon niks voor mij doen. Ik vraag mij dan ook af hoe het zit met deze verkochte bonnen die niet gebruikt worden wegens 'vergeten'? Die verdwijnen dan allemaal in de zakken van de Wonderbox!!!! Gemakkelijk geld verdiend op die manier! Eerlijker, lijkt mij, indien een bon komt te vervallen dat er een mogelijkheid wordt geboden om de waarde daarvan teruggestort te krijgen of althans een deel daarvan. Ik was al geen fan van zulke bonnen (niet om te geven noch om te krijgen), ik ben dat nu al helemaal niet meer!!! Graag zie ik uw reactie hierop tegemoet. Met beleefde groeten, Josiane De Clercq
Verlenging - geweigerd.
Beste, ik vraag terugbetaling of compensatie Wonderbox. Door een vergetelheid is de datum voor het opnemen of verlenging van " 2 geschenkbonnen voor mijn 75° verjaardag" t.w.v. 249.80€ verstreken. Ik heb Wonderbox gevraagd om dit alsnog te verlengen. Ik kreeg volgende negatief antwoord. Ik kreeg ook, geen e-mail een tijdje voor de vervaldatum mij hiervan te verwittigen. Waar is Mijn geld - "Mijn geschenk" nu naar toe? Dit hoort mij toch toe! of is dit het verdienmodel van Wonderbox. Ik verwacht minstens op een of andere manier een compensatie. Tekst van hun antwoord: "We contacteren u in verband met uw aanvraag tot een uitzonderlijke verlenging van uw geschenkbon. Het spijt ons, dat u uw geschenkbon niet tijdig hebt kunnen gebruiken. Omdat uw geschenkbon op 31-10-2024 verlopen is, kan deze niet meer verlengd worden. We verontschuldigen ons hiervoor." Ref zie bijlage.
hotels niet meer beschikbaar
Ik heb de Wonderbox 'weekendje voor 2' maar deze is in bijna geen enkel hotel bruikbaar. De hotels die in de brochure staan van Wonderbox werken al lang niet meer samen met hun en bij 1 enkel hotel kreeg ik de melding dat ze in het weekend geen bonnen aanvaarden. Ik heb ondertussen al meerdere malen contact opgenomen met Wonderbox, heb hen ook de mogelijkheid gegeven om een hotel in bepaalde regio voor mij te zoeken maar kreeg hier geen enkele reactie op.
Bon kan niet gereactiveerd worden
Beste Mijn dochter heeft twee wonderbox bonnen cadeau gekregen toen ze 17 jaar was. Zij heeft beide bonnen toen geactiveerd, maar ze weet niet meer met welk e-mail adres. Wonderbox helpt ons niet vooruit waardoor beide bonnen nu waardeloos zijn. Wij wensen deze bonnen opnieuw te activeren.
Te veel betaald
Ik heb een Wonderbox ‘Luxueuze Wellness’ gekocht ter waarde van €99,90. Toen ik aankwam aan de wellness (2 personen toegang tot Saunatopia + badgerief), zien we dat het daar maar €34 per persoon zou kosten, dus €68 in totaal. Dat maakt het €31,90 duurder om via Wonderbox te gaan dan zonder.
Wonderbox niet ontvangen (e-mail)
Beste, op 16 juni 2024, bestelde ik via serge.boneure@gmail.com een online ontbijtbon van 30€. De betaling verliep via Revolut (betaalbewijs voorhanden). Echter ontving ik op mijn e-mailadres tot op heden nog geen enkele mail, noch de bestelling (activatiecode en dergelijke). Ik schreef al 2 mails naar de klantendienst, zonder gevolg, ik schreef een Trustpilot review waar Wonderbox (soms) op reageert, maar ook hier geen reactie. Op 18 juni 2024, belde ik de klantendienst op het nummer 089213661, maar daar kreeg ik alleen een voicemailbericht te horen. Ik wil nu via Test-Aankoop bekomen dat u reageert, mijn bestelling terugbetaald of me de mail met de bestelling levert. Op basis van mijn ervaring en het feit dat Wonderbox - dood lijkt - raad ik iedereen aan, voorlopig geen aankopen meer te plaatsen.
Niet nakomen van verplichtingen
Beste, Ik vraag al enkele weken een reactie op mijn mails die verstuurde en de telefoontjes die ik gedaan heb naar jullie bedrijf. Graag zou ik een compensatie zien van de in mijn bezit zijnde wonderbox (waarde 240€). Ik heb reeds een herroepingsformulier ingediend maar tot op heden geen reactie ontvangen. Groeten, Evy Luyten
Bon is niet bruikbaar
Ik heb de Wonderbox 'weekendje voor 2' maar deze is in bijna geen enkel hotel bruikbaar. De hotels die in de brochure staan van Wonderbox werken al lang niet meer samen met hun en bij 1 enkel hotel kreeg ik de melding dat ze in het weekend geen bonnen aanvaarden. Ik heb ondertussen al meerdere malen contact opgenomen met Wonderbox, heb hen ook de mogelijkheid gegeven om een hotel in bepaalde regio voor mij te zoeken maar kreeg hier geen enkele reactie op. Later kreeg ik een formulier toegestuurd om terugbetaling van de box te krijgen (omdat ik dat vroeg), dit is ondertussen ook al meer dan 3 weken naar hun verstuurd en ik heb nog steeds geen enkele reactie ontvangen. Wonderbox is gewoon onbruikbaar en omwille van die reden wil ik mijn geld terug.
Voucher kan niet ingeruild worden
Beste, Op 20/10/2021 heb ik een Wonderbox voucher aangekocht (Gastronomie en wijn) ter waarde van 99,90 euro.1) Op 11 juni 2021 hebben mijn vrouw en ik een eerste maal gereserveerd bij 'De Bazilik' in Tongeren, voor onze huwelijksverjaardag te vieren. Bij aankomst bij het restaurant, bleek deze in die week de boeken te hebben neergelegd. Wij zijn dan maar ergens anders gaan eten. Wij hebben Wonderbox toen gecontacteerd en nadat zij bevestiging kregen dat de zaak effectief gesloten was, heb ik een nieuwe voucher gekregen.2) Ter ere van de verjaardag van mijn vrouw zijn wij op 9/01/2024 gaan eten bij 'Afrit 29' in Hasselt. En hier begint voornamelijk mijn frustratie...a) Bij aankomst in de zaak zei de eigenaar onmiddellijk dat de voucher enkel gebruikt kon worden voor het eten. Drank moest bijbetaald worden. Nogal gekke opmerking, aangezien de voucher 'Gastronomie EN wijn' heet...b) De zaak in kwestie was allesbehalve een aanrader. Dit is niet mijn grootste frustratie, omdat ik begrijp dat tavernes de 'Wonderbox' (of soortgelijke waardebonnen zoals Social deal) gebruiken voor reclame doeleinden, en kwaliteit kan tegen vallen. Daar waren we op ingesteld. Maar toch even opsommen :- Restaurant was koud, wij waren bij de enige klanten op een dinsdagavond- Het eten was hoofdzakelijk opwarmeten, dit werd verteld door de eigenaar en wij hoorden de bel van de microgolfoven- Mijn dessert (chocolade moulleux) was een warm chocoladecakeje- Op een moment kwam er een gast binnen met een hond3) Eigenaar kwam naar ons met de melding dat de voucher niet gescand kon worden. Wij maakten de beslissing om toch te blijven eten, en daarna contact op te nemen met Wonderbox. - Wonderbox kan telefonisch bereikt worden tot half 5 's avonds, dus onmogelijk hun te bereiken tijdens ons bezoek- Eerst mail die ik stuurde werd beantwoord met de automatische reply dat ons verzoek zou behandeld worden binnen de 72 WERKuren. Schandalig dat Wonderbox 2 weken de tijd neemt om te antwoorden op klantenvragen.Vanaf dit ogenblik starten enkele op en neer emails, waar ik duidelijk maak dat ik reeds 2 keer zelf extra kosten heb moeten maken zonder dat ik mijn voucher heb kunnen indienen. Mijn laatste mail dateert van 31/01/2024, waar ik op hun vraag het kassaticket van 'Afrit 29' heb verzonden. Na deze mail is het complete windstilte...Ik ben bekend met de werking van deze vouchers. Met hun concullega's van Social Deal bijvoorbeeld heb ik nooit problemen gehad.Ik heb een oplossing gevraagd :1) OF Terugbetaling van mijn kassaticket van Afrit 29 (mijn voorkeur)2) OF Nieuwe voucher + schriftelijke bevestiging dat ik volgend bezoek geen problemen zal ondervinden. Een verhoogde voucherwaarde, als compensatie voor de frustratie en extra gemaakte kosten, zou een pluspunt zijn. Kan Testaankoop mij helpen om deze 99,99 euro voucherwaarde te gebruiken of te recupereren? Wonderbox heeft al lang genoeg dit geld 'geleend' van mij...Alvast bedanktDennis Fastre
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten
