Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
I. V.
29/08/2025

Dienst tijdens en na verkoop

Beste, tijdens de opmeting van het raam (voor zon screen) is er uitdrukkelijk gevraagd een volledige verduistering van de slaapruimte. Dit is noodzakelijk omdat we met nacht shiften zitten op werk. De volledige zwarte optie ging niet aangezien we in een VME zitten en er met vooropgestelde kleur wordt gewerkt. Men zei dat dit 5% lichtdoorlatend was. Wat dus zo goed als verduisterend is. Direct na plaatsing heb ik gemeld dat er amper een verschil is tussen de screen open/dicht. Een maand is hierover gecommuniceerd, waarna men plots slotfactuur stuurt zonder een oplossing. Er is meermaals naar een oplossing gevraagd. (zie bijlage voor foto's van de screen)

In behandeling
F. C.
17/06/2025

rolluiken solarbox 6 incidenten op 2 jaar tijd

Offerte 27/09/2022 - 2022F00929 Plaatsingsdatum: 12/2022 - 2023F00035 ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Eerste incident: 16/12/2022 Referentie: [TI-20221216100351-800-39281] ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Tweede incident: 09/01/2024 Referentie: 27887 Beschrijf wat er hersteld moet worden aan het Winsol product? 1) solarbox rolluik keuken gaat een aantal centimeter omhoog of omlaag en stopt dan telkens weer. ik hoor dan ook een aantal bip geluiden. dit is een rolluik dat vorig jaar, 2 dagen na installatie, ook al gelijkaardig probleem had. 2) Velux rolluik kamer is ook niet goed geregeld, had hierover vorig jaar ook al een opmerking gedaan, kan aub de technieker hier ook eens naar kijken/afstellen ? ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Derde incident: 27/02/2024 Referentie: 28206 Referentie: [TI-20240403094453-900-39281] Beschrijf wat er hersteld moet worden aan het Winsol product? Zelfde als vorige keer, zie herstellingsaanvraag 27887 technieker is langsgeweest en heeft een kabel moeten verbinden die blijkbaar los stond. volgens hem is het de batterij die niet genoeg laad door de positie van zonnepanneel, maar volgens mij is het een mechanisch probleem, als ik de rolluik lichtjes vasthoud terwijl hij naar beneden gaat heb ik geen enkel probleem. Doe ik dit niet, dan stopt hij na een paar cm (altijd op hetzelfde punt) en gaat hij weer naar boven. Heeft u nog specifieke opmerkingen voor ons? Dit is de derde keer: 1 maand na de plaatsing al een probleem, een tweede keer eind januari ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Vierde incident: 11/04/2024 Referentie: 28511 Referentie: [TI-20240517082104-798-39281] Beschrijf wat er hersteld moet worden aan het Winsol product? zelfde probleem als bij 2 vorige interventies rolluik gaat een paar cm naar beneden, dan stopt hij batterij werd vorige maand vervangen en uiteindelijk ging het goed technieker kwam gisteren langs met nieuwe voorpaneel en motor nu gaat het niet meer Heeft u nog specifieke opmerkingen voor ons? zie ook 2 vorige interventies voor meer details indien nodig ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Vijfde incident: 22/04/2025 Referentie: 14547 (2) Beschrijf wat er hersteld moet worden aan het (Winsol) product?* rolluik mottor maakt een scherp geluid - is ook trager bij stijgen dan dale Tot tweemaal zelf moeten terugbellen op het nummer Winsol repair (02 247 51 26) - er werd mij verteld dat iemand op vrijdag 23/05/2025 zou langskomen - niemand gezien, en men heeft ook geen moeite gedaan om te verwittigen.

Afgesloten
M. D.
23/08/2024

Leveren rolluiken & Uitvoering van werken

Wij hebben de aangevraagde offerte d.d. 03/04/24 goedgekeurd en firma is 2 maal komen opmeten - eenmaal door hun vertegenwoordiger voor de offerte opmaak en na de goedkeuring door hem samen met de werfleider. Wij hadden gevraagd de werken uit te voeren voor start van ons verlof op 26/05/24. Dat werd toegezegd maar na de eerste poging om 2 rolluiken te plaatsten op 08/05/24 was al duidelijk dat de opmeting door hen foutief was gebeurd en de rolluiken dus niet konden geplaatst worden. Na de 2de poging en een andere ploeg was de conclusie dezelfde: slechts 1 rolluik kon nu geplaatst worden maar dan nog foutief want staat niet waterpas en is onafgewerkt aan de randen. Ik moet vervolgens zelf het bedrijf contacteren wat hun volgende stappen zijn en zij antwoorden (telefonisch) dat alles opnieuw moet bekeken worden en zij de plaatsing pas kunnen doen eind Juni. Ik hoor opnieuw niks van Winsol en contacteer hen opnieuw en zij melden dat het ontbrekende rolluik opnieuw in productie gaat maar zij hebben zelf geen nieuwe opmeting komen doen. Begin Augustus vraag ik opnieuw wat de planning is maar een administratief medewerker antwoordt at er niets in de planning staat en dat de verantwoordelijke werfleider nog met vakantie is. Tot op heden is er nog steeds geen bericht van hunnentwege maar ik heb ondertussen al wel 80% van de factuur betaald. Ik wens hen daarbij in gebreke te stellen en naast de zo snel mogelijke uitvoering van de werken ook een schadevergoeding vragen.

Afgesloten
B. T.
31/07/2024

Garagepoort: Fout Glas

Beste, Sedert 3/05 ben ik met jullie in contact over onze garagepoort die geïnstalleerd is met een verkeerd glas. Het misverstand is ontstaan op mail tijdens de opmaak van de offerte maar desondanks dat ik tot 2x toe in de mail gevraagd heb om bevestiging over welk glas het zou zijn, liet Winsol blijken dat het toch onze fout is. Ik heb mijn best gedaan jullie te begrijpen en steeds vriendelijk te woord te staan tijdens dit voorval. Zelfs zo accommoderend dat ik bij het voorval nog water bij de wijn wou doen, zolang het glas maar uit de poort werd gehaald. Intussen zijn we minstens 20 telefoontjes en verschillende mails verder maar, nog steeds geen antwoord. Nog vanuit jullie lokaal team te Antwerpen (salesmanager en verkoper) als Winsol HQ is er niemand die ons te woord kan of wil staan. Toch blijven de reminders voor de laatste 10% te betalen wel komen. Maar die heb ik met jullie finance team keurig stop laten zetten omdat wanneer er geen oplossing komt, de laatste 10% dan ook uitblijft. Na 2 maanden geen antwoord te ontvangen van jullie team ben ik niet meer bereid om water bij de wijn te doen en had ik graag ontvangen wat ik besteld had. In bijlage kan u de bestelbon vinden van de poort + bijgaande communicaties, eerder eenrichtingsverkeer sinds er geen antwoord op komt. Graag bij einde bouwverlof binnen 5 werkdagen antwoord én oplossing.

Afgesloten
B. R.
8/07/2024

betwisten betaling poort

Bij de eerste aanwezige interventie werd de diagnose gesteld dat de motor stuk was en dus moest vervangen worden( raar want met de afstandsbediening binnen ging de poort wel nog open en dicht) , wij zelf zijn geen techniekers maar dit leek ons onwaarschijnlijk. Na de interventie bleken daags nadien al terug problemen op te duiken, na verder onderzoek door onszelf en twee technieker kwamen we tot de conclusie dat de batterij waarschijnlijk defect of leeg was. Na het vervangen van de batterijen hebben we niets meer van hinder ondervonden. Wij hebbe dan ook de vraag gesteld als de oude motor niet terug kon geplaatst worden of al dan niet terugkrijgen voor reserve onderdelen. De reactie kwam toen dat deze al lang weg was en de nieuwe motor diende te betalen. Na veel telefonische contacten kregen we dan een belofte van creditering. Na enkele maanden opnieuw een mail tot betaling en nalatigheid waar we helemaal vanuit de lucht vielen . Na nog wat mails sturen kwam er dan een belofte creditering van 83 EUR en twee weken later op de dag van vandaag een aangetekende zending met dwang om te betalen van de volledige som430,18 EUR plus interesten en schadebeding met een totaal van 524,01 EUR immens veel geld voor een herstelling die naar ons mening niet correct is uitgevoerd en al zeker niet professioneel op gecommuniceerd is

Afgesloten
S. C.
26/02/2024

Lange wachttijd

Beste, ik bestelde midden januari enkele artikelen. Ik kreeg eerst een verkeerde factuur. Na dit aan te passen, kreeg ik hierna de verkeerde bestelling. Na meermaals te bellen en te mailen kreeg ik vaak niet direct een antwoordt. Er is nu al meer dan een maand voorbij en ik heb nog steeds niet de bestelling die ik bestelde. Vandaag kreeg ik telefoon dat ze de bestelling eind deze week komen leveren en de foute artikelen meenemen. Ik vroeg voor ergens tegemoet te komen en een korting te geven maar dit weigeren ze.

Afgesloten
R. D.
5/12/2023

werking rolluik en ontbrekend profiel poort

Beste,Ik heb geduld genoeg getoond. T.a.v. Testaankoop even recapituleren:13/5 bestelling poort & twee solarbox rolluiken bij Winsol Zaventem.3/10 installatie poort. Bij gebrek aan tijd zou men terugkomen voor de rolluiken en tevens een ontbrekend profiel/sluitstuk voor de poort bestellen. 24/10 installatie rolluiken. De motor van een van de luiken blijkt niet te werken de andere is na 1 keer plat (maar blijkt na 2 dagen terug opgeladen). Een van de rolluiken blijkt slecht gesloten.Contact met Winsol verloopt zeer moeizaam en interne communicatie bij Winsol blijkt zeer slecht te zijn.30/10 na een mail krijg ik een mail terug met aankondiging dat het profiel aangekondigd is maar nog niet geleverd in Zaventem en men zou komen voor de rolluiken op 6/116/11 één technicus komt kijken, maar was niet op de hoogte gebracht van het probleem ziet meteen dat hij niet op zijn eentje het rolluik van 288mm op de 1e verdieping kan demonteren maakt wel het luik beneden (slordige sluiting) in orde. Dat werkt nu normaal. Hij belooft dat ik opnieuw zal worden gecontacteerd door Winsol.13/11 nieuwe mail met vraag naar planning15/11 men laat weten dat men mij opnieuw zal contacteren als het profiel binnen in en dan meteen kijken naar het rolluik – dat ondertussen nog steeds niet werkt.5/12 nog steeds geen concrete afspraak ontvangen.Ik wens een concrete afspraak.Groeten

Opgelost
J. L.
27/08/2023

Screens nooit goed gewerkt

Beste,Ongeveer 1 jaar geleden lieten we screens van winsol plaatsen. 2 van de 4 werkten van in het begin niet goed en met momenten helemaal niet. Ze gaan soms niet meer omhoog of omlaag en de doek hangt altijd slap te bengelen.1 van de 2 maakt nu ook vreemde piepende geluiden die alles behalve gezond klinken.Er zij reeds enkele keren mensen komen kijken, telkens met maanden wachttijd tussen en zonder resultaat. De laatste keer was 3 april. Toen werd er gezegd dat men een nieuwe motor eenheid diende te bestellen onder garantie. Ze hebben toen 4 dagen opgegeven dat ze misschien zouden komen maar zijn nooit opgedaagd en hebben niets laten weten. Ondertussen hebben we reeds meermaals via verschillende kanalen contact proberen opnemen, zonder resultaat. Tijdens het laatste telefonisch contact vielen ze weer helemaal uit de lucht en zeiden ze dat ze het in orde gingen brengen, maar we zijn opnieuw weken later zonder nieuws… Het sleept al meer dan een jaar aan. We worden aan het lijntje gehouden. De screens hebben nooit goed gewerkt en dit is zeer vervelend, aangezien het net de screen betreft die toegang tot ons terras verleent. We hebben aldus al 2 zomers ons terras niet naar behoren kunnen gebruiken.Graag zagen wij asap een oplossing!

Opgelost
J. C.
23/07/2023

geen antwoord op mijn mail vragen over de dure herstelling offerte

Beste,Ik stuurde al heel wat mails naar Winsol, zonder antwoord.Mijn vraag is vooral waarom de offerte voor de herstelling van mijn zonneluifel zo duur is, terwijl het duidelijk een gebrek aan het product is (waarvoor ik bijna 5.000 euro betaalde).Omdat Winsol mij negeert staat de luifel hier al maanden defect deels open in weer en wind, verre van ideaal.

Afgesloten
V. P.
28/03/2023

AFWERKING IN MDF IPV PVC

Beste , Ik heb een probleem met de firma Winsol . Bij het plaatsen van een raam in de Harensesteenweg,32/ 1800 Vilvoorde zijn de werken niet kompleet afgewerkt zoals voorzien, nl een bepaald gedeelte van de afwerking intern is met MDF plaat afwerkt.Hierdoor is het niet afgewerkt zoals het hoort , ik zit nl met een kleurverschil !Alle afwerking intern ziet wit (pvc wit ) en de MDF in houtkleur natuurlijk . Ze waren al geruime tijd op hoogte dat er bij het afwerkingsmateriaal pvc laminaat een tekort was.Deze werd mij wel destijds bij het opmaken vd offerte niet vermeld. Ik heb de laatste dagen al een paar keer gecommuniceerd met de persoon “ Frederic Decoster “ , dit is de persoon waarvan ik de offerte heb ontvangen.Dat ik het met hun laatste factuur ( 020967.3 voor een bedrag van 336,40€ ) het niet mee eens ben daar ik nu met extra schilderwerken zit. Hierop komt er negatief reactie van hun verantwoordelijke , ze willen geen toegevingen doen. Ik heb hun zelf een voorstel gedaan van 150 € in mindering te brengen op deze factuur maar dit willen ze niet. Wat zijn mijn rechten, kan ik dit aanvechten, indien nodig het totaal bedrag van het laatste factuur daar ze niet echt meewerkend zijn ? MvgPassaro Vincenzo

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform