Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Defect onder garantie
Geachte mevrouw/heer, Op 31/10/2023 werd er door jullie een zonneluifel bij ons geïnstalleerd. Ik stel echter vast dat deze luifel steeds opnieuw scheef komt te hangen. Vorig jaar werd dit door jullie al bijgesteld, maar nu weigeren jullie langs te komen ondanks herhaaldelijke vraag van onszelf. Deze problemen dienen door u zonder enige twijfel hersteld te worden. U dient er ook voor te zorgen dat deze problemen definitief verholpen worden, aangezien dit kadert binnen de wettelijke garantieperiode van 24 maanden. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 19/10/2025 het probleem op te lossen. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht
Dienst tijdens en na verkoop
Beste, tijdens de opmeting van het raam (voor zon screen) is er uitdrukkelijk gevraagd een volledige verduistering van de slaapruimte. Dit is noodzakelijk omdat we met nacht shiften zitten op werk. De volledige zwarte optie ging niet aangezien we in een VME zitten en er met vooropgestelde kleur wordt gewerkt. Men zei dat dit 5% lichtdoorlatend was. Wat dus zo goed als verduisterend is. Direct na plaatsing heb ik gemeld dat er amper een verschil is tussen de screen open/dicht. Een maand is hierover gecommuniceerd, waarna men plots slotfactuur stuurt zonder een oplossing. Er is meermaals naar een oplossing gevraagd. (zie bijlage voor foto's van de screen)
rolluiken solarbox 6 incidenten op 2 jaar tijd
Offerte 27/09/2022 - 2022F00929 Plaatsingsdatum: 12/2022 - 2023F00035 ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Eerste incident: 16/12/2022 Referentie: [TI-20221216100351-800-39281] ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Tweede incident: 09/01/2024 Referentie: 27887 Beschrijf wat er hersteld moet worden aan het Winsol product? 1) solarbox rolluik keuken gaat een aantal centimeter omhoog of omlaag en stopt dan telkens weer. ik hoor dan ook een aantal bip geluiden. dit is een rolluik dat vorig jaar, 2 dagen na installatie, ook al gelijkaardig probleem had. 2) Velux rolluik kamer is ook niet goed geregeld, had hierover vorig jaar ook al een opmerking gedaan, kan aub de technieker hier ook eens naar kijken/afstellen ? ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Derde incident: 27/02/2024 Referentie: 28206 Referentie: [TI-20240403094453-900-39281] Beschrijf wat er hersteld moet worden aan het Winsol product? Zelfde als vorige keer, zie herstellingsaanvraag 27887 technieker is langsgeweest en heeft een kabel moeten verbinden die blijkbaar los stond. volgens hem is het de batterij die niet genoeg laad door de positie van zonnepanneel, maar volgens mij is het een mechanisch probleem, als ik de rolluik lichtjes vasthoud terwijl hij naar beneden gaat heb ik geen enkel probleem. Doe ik dit niet, dan stopt hij na een paar cm (altijd op hetzelfde punt) en gaat hij weer naar boven. Heeft u nog specifieke opmerkingen voor ons? Dit is de derde keer: 1 maand na de plaatsing al een probleem, een tweede keer eind januari ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Vierde incident: 11/04/2024 Referentie: 28511 Referentie: [TI-20240517082104-798-39281] Beschrijf wat er hersteld moet worden aan het Winsol product? zelfde probleem als bij 2 vorige interventies rolluik gaat een paar cm naar beneden, dan stopt hij batterij werd vorige maand vervangen en uiteindelijk ging het goed technieker kwam gisteren langs met nieuwe voorpaneel en motor nu gaat het niet meer Heeft u nog specifieke opmerkingen voor ons? zie ook 2 vorige interventies voor meer details indien nodig ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Vijfde incident: 22/04/2025 Referentie: 14547 (2) Beschrijf wat er hersteld moet worden aan het (Winsol) product?* rolluik mottor maakt een scherp geluid - is ook trager bij stijgen dan dale Tot tweemaal zelf moeten terugbellen op het nummer Winsol repair (02 247 51 26) - er werd mij verteld dat iemand op vrijdag 23/05/2025 zou langskomen - niemand gezien, en men heeft ook geen moeite gedaan om te verwittigen.
Leveren rolluiken & Uitvoering van werken
Wij hebben de aangevraagde offerte d.d. 03/04/24 goedgekeurd en firma is 2 maal komen opmeten - eenmaal door hun vertegenwoordiger voor de offerte opmaak en na de goedkeuring door hem samen met de werfleider. Wij hadden gevraagd de werken uit te voeren voor start van ons verlof op 26/05/24. Dat werd toegezegd maar na de eerste poging om 2 rolluiken te plaatsten op 08/05/24 was al duidelijk dat de opmeting door hen foutief was gebeurd en de rolluiken dus niet konden geplaatst worden. Na de 2de poging en een andere ploeg was de conclusie dezelfde: slechts 1 rolluik kon nu geplaatst worden maar dan nog foutief want staat niet waterpas en is onafgewerkt aan de randen. Ik moet vervolgens zelf het bedrijf contacteren wat hun volgende stappen zijn en zij antwoorden (telefonisch) dat alles opnieuw moet bekeken worden en zij de plaatsing pas kunnen doen eind Juni. Ik hoor opnieuw niks van Winsol en contacteer hen opnieuw en zij melden dat het ontbrekende rolluik opnieuw in productie gaat maar zij hebben zelf geen nieuwe opmeting komen doen. Begin Augustus vraag ik opnieuw wat de planning is maar een administratief medewerker antwoordt at er niets in de planning staat en dat de verantwoordelijke werfleider nog met vakantie is. Tot op heden is er nog steeds geen bericht van hunnentwege maar ik heb ondertussen al wel 80% van de factuur betaald. Ik wens hen daarbij in gebreke te stellen en naast de zo snel mogelijke uitvoering van de werken ook een schadevergoeding vragen.
Garagepoort: Fout Glas
Beste, Sedert 3/05 ben ik met jullie in contact over onze garagepoort die geïnstalleerd is met een verkeerd glas. Het misverstand is ontstaan op mail tijdens de opmaak van de offerte maar desondanks dat ik tot 2x toe in de mail gevraagd heb om bevestiging over welk glas het zou zijn, liet Winsol blijken dat het toch onze fout is. Ik heb mijn best gedaan jullie te begrijpen en steeds vriendelijk te woord te staan tijdens dit voorval. Zelfs zo accommoderend dat ik bij het voorval nog water bij de wijn wou doen, zolang het glas maar uit de poort werd gehaald. Intussen zijn we minstens 20 telefoontjes en verschillende mails verder maar, nog steeds geen antwoord. Nog vanuit jullie lokaal team te Antwerpen (salesmanager en verkoper) als Winsol HQ is er niemand die ons te woord kan of wil staan. Toch blijven de reminders voor de laatste 10% te betalen wel komen. Maar die heb ik met jullie finance team keurig stop laten zetten omdat wanneer er geen oplossing komt, de laatste 10% dan ook uitblijft. Na 2 maanden geen antwoord te ontvangen van jullie team ben ik niet meer bereid om water bij de wijn te doen en had ik graag ontvangen wat ik besteld had. In bijlage kan u de bestelbon vinden van de poort + bijgaande communicaties, eerder eenrichtingsverkeer sinds er geen antwoord op komt. Graag bij einde bouwverlof binnen 5 werkdagen antwoord én oplossing.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten