Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
N. M.
18/03/2025

Grote problemen met nieuwe oven en magnetron

Nieuwe keuken apparaten van november 2024. OVEN: Smeg SOP6604TPNR Magnetron: Smeg SO4604M2PNR begin van het jaar eind januari2025 deed ik de eerste pyrolyse met de oven en hij gaf al dadelijk een foutcode "error17". De magnetron ging gewoon niet meer, valt uit na enkel minuten. Na weken kwam pas een reparateur, wegens grote drukte en veel zieken, melde de planningsdienst. Deze heeft de elektronica gecheckt van beide apparaten. De oven werd gerepareerd zogezegd. De magnetron had een onderdeel stuk en moest besteld worden. Dat ging weer enige tijd in beslag nemen. bij de volgende Pyrolyse of kuisen van de oven kwam er weer een ander foutmelding 7. Ik heb dan via mail een klacht geformuleerd op de smeg site eind februari waar ik geen respons op kreeg. Dit heb ik weer dadelijk gemeld aan de reparateur. ik mocht de oven wel gewoon gebruiken. na weer enige tijd belde de dienst planning voor een 2de afspraak met de reparateur. ondertussen zitten we al 18 Maart; Nu was het onderdeel dat hij had vervangen niet voldoende en was er nog een ander onderdeel stuk. Dus weer bestellen en afwachten. dus zit al van Januari zonder magnetron waar ik veel in kook en niet enkel opwarm, daarom deze klacht van zo een merk verwacht je toch een omruil garantie bij problemen van deze aard. Het gaat dan nog eens over de duurste collectie van Smeg toestellen! Vriendelijke groet; Brigitte Servaes

Opgelost
K. P.
18/12/2024

Herstelling combi koelkast

Op 25/11/2024 heb ik contact opgenomen met SMEG omdat onze combi frigo-diepvries koelkast van 3.5jaar oud niet meer koelt. We hadden onze garantie verlengd naar 5jaar omdat we meer dan 5 SMEG toestellen hadden aangekocht. Smeg kon me op 18/12/24 een afspraak bezorgen maar dit onder voorbehoud omdat de wisselstukken besteld waren maar mogelijks nog niet binnen. Ik heb smeg gevraagd of er geen nieuwe koelkast kon geleverd worden gezien de lange wachttijd, onzekerheid of het stuk zou binnen zijn EN reeds problemen in het verleden met onze splinternieuwe vaatwas. Men zou dit bekijken maar niks meer van gehoord. De dame aan de telefoon bevestigde wel dat het toestel nog in garantie was. Op 17/12/24 heb ik smeg nog eens gecontacteerd of het wisselstuk wel zeker geleverd was en de afspraak kon doorgaan, dit was geen probleem. Het stuk was geleverd. Vandaag 18/12/24 was de technieker aanwezig, hij heeft de stekker ingestoken, gezien dat de frigo niet koelt en €65 ontvangen!!!! Geen wisselstukken mee want het moet een nieuwe frigo worden waarvoor ik een offerte zal krijgen aangezien de garantie van 5 jaar geen volledige garantie is. Deze info heb ik nog nooit doorgekregen van SMEG, integendeel. Na het bezoek van de technieker heb ik opnieuw SMEG gecontacteerd en bleek dat er iets was misgelopen, de dame aan de telefoon zou de technieker opbellen en me contacteren. Nog steeds niks gehoord . Dus ondertussen bijna 1 maand zonder frigo en koelkast, €65 armer en nog geen stap verder. Waar blijft de klantenservice van SMEG?

Opgelost
C. C.
9/04/2024

vlekken op gasfornuis

Ik had een gasfornuis aangekocht van SMEG. Kort na het gebruik hiervan kwamen er gele/witte vlekken op het inox gedeelte. Deze vlekken worden steeds groter en opvallender. Ik heb SMEG gecontacteerd voor de garantie maar ze antwoordden als verkeerd gebruik van gasfornuis met voorstel van enkele producten die het minder opvallend zou maken. Een vervanging van het toestel was geen optie. Ik gebruikte al jaren een gasfornuis van een andere merk en heb nooit dit probleem voorgehad. Deze vlekken zijn niet alleen esthetisch storend, maar suggereren ook dat er mogelijk sprake is van een fabricagefout of defect. Na contact te hebben opgenomen met uw klantenservice, was ik teleurgesteld door het antwoord dat de kookplaat niet onder de garantie valt en niet kan worden vervangen. Dit verraste me, gezien het feit dat het product pas recent is aangeschaft en ik ervan uitging dat het gedekt zou zijn door de garantie.Als consument verwacht ik dat een gerenommeerd merk als Smeg verantwoordelijkheid neemt voor de kwaliteit van zijn producten en klanten tevreden stelt in geval van gebreken. Ik ben bereid om de nodige stappen te ondernemen om dit probleem op te lossen, maar ik vraag dringend om een passende oplossing, zoals vervanging van de kookplaat of reparatie op kosten van Smeg.Ik vertrouw erop dat mijn klacht serieus wordt genomen en op passende wijze wordt afgehandeld.

Afgesloten
J. I.
18/01/2024

Herstellingsproblemen

Beste,Ik heb via Kaster Keukens 5 grote keukentoestellen van Smeg aangekocht. Met de microgolf van het type FMI420N2 heb ik al van in het begin problemen om de deur te openen. Deze gaat normaal via een drukknop open. Wanneer ik hier op duw, dan blokkeert deze vaak en dien ik deze te openen met behulp van 2 handen. Ik heb dit al meermaals gemeld aan Smeg. Ondertussen zijn er al verschillende techniekers langsgekomen om dit proberen te herstellen. Vaak werkt de deur terug na de interventie. Maar na een paar weken blokkeert de deur terug. Ondertussen sleept dit probleem al langer dan 2 jaar aan en ben ik ten einde raad. Graag wil ik dan ook een definitieve oplossing voorgeschoteld krijgen voor dit probleem. Het heeft dan ook geen zin meer om dit probleem te herstellen als dit toch na een paar weken niet meer werkt. Volgens mij ligt het probleem dan ook ergens anders. Of het is een probleem dat eigen is aan dit type microgolf (waardoor het wenselijk dat Smeg dit toestel vervangt), of er is een probleem met de keuken die werd geplaatst door Kaster keukens. Als klant voel ik mij dan ook ergens bedrogen (door Smeg of door Kaster keukens). Graag wil ik dat dit probleem definitief wordt opgelost. Ik moet telkens contact opnemen met Smeg om de microgolf te ‘hetstellen’. Dit kan enkel tijdens de kantooruren. Hierdoor moet ik ervoor zorgen dat er iemand thuis aanwezig is want zelf kan ik niet van thuis uit werken. Dit brengt veel extra werk/zorgen met zich mee. Graag wil ik een definitieve oplossing voor dit probleem + een gepaste compensatie van Smeg. Ik heb al een voorstel gehad op een kortingscode van 20%, maar dat is niets en vergelijking met de last die ik ondervind. Bij black friday krijgt iedereen een grotere kortingscode op de producten van Smeg.

Afgesloten
T. L.
17/10/2023

Energielabel

Beste,Ik heb bij Smeg een nieuwe Amerikaanse ijskast gekocht type SMEG SIDE BY SIDE FQ55FXDF . Op de koelkast plakt een energie label A+ met verbruik 455kW/h per jaar. In de ijskast vind ik een boekje met energie label F verbruik 378kW/h per jaar. Ik heb meermaals een uitleg gevraagd bij Smeg zonder antwoord. Ik heb de indruk dat men met het energielabel foefelt. Men adverteerd overal dat deze koelkast slechts 378kW/h verbruikt maar volgens mij is dat niet zo. Zou u deze zaak willen oplossen? met vriendelijke groetenTom Lucas

Afgesloten
K. C.
17/08/2023

telefonisch garantie toch aangerekend

Beste, mijn nieuw kookvuur van smeg werkte met 1 kookplaat niet. Mijn vriend had de aansluiting gedaan, maar is geen elektricien, en mijn vader kende iemand die het ging oplossen maar vroeg mij eerst even met Smeg te bellen om zeker te zijn dat er geen productiefout was voor die kookplaat. Mijn vraag was of er iets fout kon aangesloten zijn of dat het misschien een productiefout kon zijn. De vrouw aan de telefoon zei onmiddellijk, dat het toestel nog onder garantie was en dat ze een technieker ging sturen. Ik ging hier niet voor aangerekend worden. (ik heb dit duidelijk telefonisch gevraagd of dat gratis was)Nu hoor ik dat dit toch aangerekend wordt, en hierbij ben ik dus niet akkoord, want dan had ik het anders opgelost. De factuur is ook 161.10 euro, voor iemand die hier nog geen 5 minuten geweest is. Ik vind dit echt bedriegerij, en voor zo een groot bedrijf niet kunnen. ik heb gebeld met Smeg dat ik niet akkoord was, en ze zeiden mij schriftelijk alles te vermelden, heb ik meermaals gedaan, maar Smeg zegt :Echter dient deze factuur betaald worden want het gaat over een eigen gebruik/installatiefout.Ik vind dit hun fout en dat ze hun personeel beter moeten opleiden. Ik kan niet opdraaien voor hun foutieve informering. Feedback Smeg: We kunnen wel een commerciële geste doen en een arbeidsloon crediteren maar voor de rest dient de diagnosekost wel degelijk betaald worden.bezoekkosten zijn 98.35 € voor iemand die in mijn regio zat, en die hier 5 minuten geweest is, arbeidsloon: 24.79, en dan nog administratiekosten: 10 €, met BTW inclusief dus 161.10 €.op elke reminder heb ik gezegd dat ik niet akkoord was met de factuur (datum factuur 24/4/2023), en nu vandaag krijg ik brief van incassobureau. Ik ben nog steeds niet akkoord, en ik vind dit echt niet kunnen van Smeg.

Afgesloten
C. B.
13/12/2022

Kortsluiting in koelkast

De koelkast die ik 2jaar geleden heb gekocht is in kortsluiting gegaan doordat er waterinsijpeling op de printplaat bovenaan de koelkast is gekomen Was juist 3 maanden uit garantie is herstelt maar 1 maand later terug hetzelfde probleem en klacht ingediend maar alles valt buiten garantie trekken zich niks aan dat dit een fout van ontwerp er zijn reeds verschillende klachten over dit probleem

Afgesloten
P. V.
14/07/2022

Smeg koelkast problemen van bij de aankoop

Beste, van bij de aankoop/plaatsing van een Smeg koelkast (28/06/2021) hebben wij de dienst na verkoop van Smeg herhaaldelijk gecontacteerd omdat de pomp/motor (?) heel luidruchtig is. Deze maakt een scherp en rammelig geluid. Drie bezoeken van techniekers hebben hier niets aan veranderd. Sinds een paar weken blijkt nog een andere ventilator, in het vriesgedeelte, voor problemen te zorgen. Dit bijkomend probleem werd 9 juni 2022 gemeld. 14 juli heb ik nog steeds geen antwoord. De communicatie met Smeg verloopt uiterst stroef. Wij hebben destijds geopteerd voor een vrij kostelijke koelkast van een merk met een goede reputatie, maar dit blijkt een grote vergissing. Jammer.Graag hadden we, na meer dan één jaar, een definitieve en degelijke oplossing.

Opgelost
S. D.
22/05/2019

Gebrekkige dienstverlening Smeg reparatiedienst

Beste,in de bijna 9 jaar dat we een SMEG vaatwastoestel bezitten, hebben we reeds verschillende herstellingen moeten laten doorvoeren. Steeds lieten we dit uitvoeren door de Smeg-reparatiedienst.Op 5 mei 2019 ontdekten we terug een lek aan het toestel. Aangezien het vuil water betrof, meldden we aan de klantenservice dat het lek zich waarschijnlijk thv de afvoer betrof. We overliepen een hele vragenlijst, alvorens een afspraak met de hersteller gemaakt kon worden.Dat werd 13 mei. Aangezien ze weinig flexibel zijn wanneer de afspraak kon plaatsvinden, namen we een halve dag verlof. De hersteller kwam 11u50 langs, om even een blik te werpen op het toestel en na een tiental minuten te besluiten dat onze analyse correct was maar hij GEEN vervangstuk mee had. Hij moest dit bestellen, en maakte een nieuwe afspraak.Aangezien die nieuwe datum, 20 mei overdag, ons als werkende mensen wederom niet schikte als datum moest ik de centrale dienst van Smeg opbellen om een andere afspraak te maken. Dat werd vandaag, 22 mei.Vandaag komt een andere hersteller langs, om terug naar het toestel te kijken, en te melden dat hij het vervangstuk NIET bij heeft!!!!Na een boze telefoon naar de centrale dienst, zal morgen tssn 11 en 13u een hersteller langs komen. Wederom dienen we hiervoor verlof te nemen.Zaterdag a.s. hebben we een familiefeest, en we dreigen dit zonder een werkende vaatwasser te moeten doen - 15 dagen na melding van het defect!Ik vind de dienstverlening echt ondermaats. De houding van de centrale dienst van Smeg is laconiek en zelfs ronduit arrogant. Dit kan niet!

Opgelost
C. V.
28/04/2019

defecte oven

Beste, op 03/06 gingen wij naar trybou staden onze keuken gaan kiezen. Wij kochten een nieuwbouw woning via lapeirre woningenbouw en hadden daardoor een budget voor een nieuwe keuken. we beslisten alles volgens budget en lieten dan ook de keuken installeren in september 2017. Hier werden voor de oven en andere apparaten van SMEG gekozen. Nu zaten wij 2 weken geleden doodleuk naar tv te kijken savonds wanneer het binnenglas van onze oven in 1000 stukken sprong. De oven was gewoon toe en had niet aangestaan (al een dag of 3 niet meer). Het was dan net wel 25 graden en de zon zat in op onze keuken (wat normaal gezien geen probleem zou mogen zijn). 3 dagen later werkte ook onze dampkap opeens niet meer. beide apparaten zijn nog maar 1,5 jaar oud. Wij contacteerden eerst trybou staden, waarna we ook contact kregen met SMEG. De dampkamp ging onder garantie komen waarvoor ze ook een technieker stuurden. De oven viel niet onder garantie. Toen ik een verklaring vroeg aan hen was het dat het misschien kon van ooit iets op het glas te zetten. Zoals elk verstandig mens zetten wij geen potten op een oven glas. Ik gaf dit ook aan maar mevrouw bleef beweren dat dit niet onder garantie viel. Ik vroeg als dit geen fabrieksfout kon zijn maar ze wouden zelf niet komen kijken. Ook de technieker voor de dampkamp zou daar niet over kunnen oordelen. Ik moest zelf een technieker laten komen voor 80 euro, en dan zou het me normaal nog 190 euro kosten voor het binnenglas. Wat belachelijk is dan koop ik even goed een nieuwe oven.. toen ik dit aangaf zei ze enkel prettige dag. ik vind dit echt niet kunnen een toestel die nog maar begot 1,5 jaar oud is, en we wonen daar zelf nog maar sinds 11/2017. We kregen ook totaal geen hulp. Hier ben ik echt niet tevreden mee. wij hebben deze keuken laten plaatsen in de boomgaardlaan 29 8400 zandvoorde, was lot 15. Op naam Cheyenne Vercooren en Maarten Vincent. Vorige week had ik contact met SMEG klantendienst hierover. tot mijn ongenoegen hielpen ze niet.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform