Terug

Herstelling combi koelkast

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Herstelling

Klacht

K. P.

Naar: SMEG

18/12/2024

Op 25/11/2024 heb ik contact opgenomen met SMEG omdat onze combi frigo-diepvries koelkast van 3.5jaar oud niet meer koelt. We hadden onze garantie verlengd naar 5jaar omdat we meer dan 5 SMEG toestellen hadden aangekocht. Smeg kon me op 18/12/24 een afspraak bezorgen maar dit onder voorbehoud omdat de wisselstukken besteld waren maar mogelijks nog niet binnen. Ik heb smeg gevraagd of er geen nieuwe koelkast kon geleverd worden gezien de lange wachttijd, onzekerheid of het stuk zou binnen zijn EN reeds problemen in het verleden met onze splinternieuwe vaatwas. Men zou dit bekijken maar niks meer van gehoord. De dame aan de telefoon bevestigde wel dat het toestel nog in garantie was. Op 17/12/24 heb ik smeg nog eens gecontacteerd of het wisselstuk wel zeker geleverd was en de afspraak kon doorgaan, dit was geen probleem. Het stuk was geleverd. Vandaag 18/12/24 was de technieker aanwezig, hij heeft de stekker ingestoken, gezien dat de frigo niet koelt en €65 ontvangen!!!! Geen wisselstukken mee want het moet een nieuwe frigo worden waarvoor ik een offerte zal krijgen aangezien de garantie van 5 jaar geen volledige garantie is. Deze info heb ik nog nooit doorgekregen van SMEG, integendeel. Na het bezoek van de technieker heb ik opnieuw SMEG gecontacteerd en bleek dat er iets was misgelopen, de dame aan de telefoon zou de technieker opbellen en me contacteren. Nog steeds niks gehoord . Dus ondertussen bijna 1 maand zonder frigo en koelkast, €65 armer en nog geen stap verder. Waar blijft de klantenservice van SMEG?

Berichten (1)

SMEG

Naar: K. P.

20/12/2024

Beste, Onze verlengde garantievoorwaarden zijn van toepassing op herstelling (forfait 65€), blijkt na diagnose ter plaatse van onze (koel)technieker dat het toestel onherstelbaar is en het toestel bevindt zich in de verlengde periode na de 2 jaar wettelijke garantie, dan kunnen wij niet anders dan een nieuw toestel aan te bieden met een korting volgens afschrijving. Gezien het verloop zullen wij een extra commerciële korting toepassen bovenop de standaard en deze doorzetten naar de klant. Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Mvg, SMEG Service


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform