Meest recente klachten

N. M.
18/03/2025

Grote problemen met nieuwe oven en magnetron

Nieuwe keuken apparaten van november 2024. OVEN: Smeg SOP6604TPNR Magnetron: Smeg SO4604M2PNR begin van het jaar eind januari2025 deed ik de eerste pyrolyse met de oven en hij gaf al dadelijk een foutcode "error17". De magnetron ging gewoon niet meer, valt uit na enkel minuten. Na weken kwam pas een reparateur, wegens grote drukte en veel zieken, melde de planningsdienst. Deze heeft de elektronica gecheckt van beide apparaten. De oven werd gerepareerd zogezegd. De magnetron had een onderdeel stuk en moest besteld worden. Dat ging weer enige tijd in beslag nemen. bij de volgende Pyrolyse of kuisen van de oven kwam er weer een ander foutmelding 7. Ik heb dan via mail een klacht geformuleerd op de smeg site eind februari waar ik geen respons op kreeg. Dit heb ik weer dadelijk gemeld aan de reparateur. ik mocht de oven wel gewoon gebruiken. na weer enige tijd belde de dienst planning voor een 2de afspraak met de reparateur. ondertussen zitten we al 18 Maart; Nu was het onderdeel dat hij had vervangen niet voldoende en was er nog een ander onderdeel stuk. Dus weer bestellen en afwachten. dus zit al van Januari zonder magnetron waar ik veel in kook en niet enkel opwarm, daarom deze klacht van zo een merk verwacht je toch een omruil garantie bij problemen van deze aard. Het gaat dan nog eens over de duurste collectie van Smeg toestellen! Vriendelijke groet; Brigitte Servaes

Opgelost
K. P.
18/12/2024

Herstelling combi koelkast

Op 25/11/2024 heb ik contact opgenomen met SMEG omdat onze combi frigo-diepvries koelkast van 3.5jaar oud niet meer koelt. We hadden onze garantie verlengd naar 5jaar omdat we meer dan 5 SMEG toestellen hadden aangekocht. Smeg kon me op 18/12/24 een afspraak bezorgen maar dit onder voorbehoud omdat de wisselstukken besteld waren maar mogelijks nog niet binnen. Ik heb smeg gevraagd of er geen nieuwe koelkast kon geleverd worden gezien de lange wachttijd, onzekerheid of het stuk zou binnen zijn EN reeds problemen in het verleden met onze splinternieuwe vaatwas. Men zou dit bekijken maar niks meer van gehoord. De dame aan de telefoon bevestigde wel dat het toestel nog in garantie was. Op 17/12/24 heb ik smeg nog eens gecontacteerd of het wisselstuk wel zeker geleverd was en de afspraak kon doorgaan, dit was geen probleem. Het stuk was geleverd. Vandaag 18/12/24 was de technieker aanwezig, hij heeft de stekker ingestoken, gezien dat de frigo niet koelt en €65 ontvangen!!!! Geen wisselstukken mee want het moet een nieuwe frigo worden waarvoor ik een offerte zal krijgen aangezien de garantie van 5 jaar geen volledige garantie is. Deze info heb ik nog nooit doorgekregen van SMEG, integendeel. Na het bezoek van de technieker heb ik opnieuw SMEG gecontacteerd en bleek dat er iets was misgelopen, de dame aan de telefoon zou de technieker opbellen en me contacteren. Nog steeds niks gehoord . Dus ondertussen bijna 1 maand zonder frigo en koelkast, €65 armer en nog geen stap verder. Waar blijft de klantenservice van SMEG?

Opgelost
C. C.
9/04/2024

vlekken op gasfornuis

Ik had een gasfornuis aangekocht van SMEG. Kort na het gebruik hiervan kwamen er gele/witte vlekken op het inox gedeelte. Deze vlekken worden steeds groter en opvallender. Ik heb SMEG gecontacteerd voor de garantie maar ze antwoordden als verkeerd gebruik van gasfornuis met voorstel van enkele producten die het minder opvallend zou maken. Een vervanging van het toestel was geen optie. Ik gebruikte al jaren een gasfornuis van een andere merk en heb nooit dit probleem voorgehad. Deze vlekken zijn niet alleen esthetisch storend, maar suggereren ook dat er mogelijk sprake is van een fabricagefout of defect. Na contact te hebben opgenomen met uw klantenservice, was ik teleurgesteld door het antwoord dat de kookplaat niet onder de garantie valt en niet kan worden vervangen. Dit verraste me, gezien het feit dat het product pas recent is aangeschaft en ik ervan uitging dat het gedekt zou zijn door de garantie.Als consument verwacht ik dat een gerenommeerd merk als Smeg verantwoordelijkheid neemt voor de kwaliteit van zijn producten en klanten tevreden stelt in geval van gebreken. Ik ben bereid om de nodige stappen te ondernemen om dit probleem op te lossen, maar ik vraag dringend om een passende oplossing, zoals vervanging van de kookplaat of reparatie op kosten van Smeg.Ik vertrouw erop dat mijn klacht serieus wordt genomen en op passende wijze wordt afgehandeld.

Afgesloten
J. I.
18/01/2024

Herstellingsproblemen

Beste,Ik heb via Kaster Keukens 5 grote keukentoestellen van Smeg aangekocht. Met de microgolf van het type FMI420N2 heb ik al van in het begin problemen om de deur te openen. Deze gaat normaal via een drukknop open. Wanneer ik hier op duw, dan blokkeert deze vaak en dien ik deze te openen met behulp van 2 handen. Ik heb dit al meermaals gemeld aan Smeg. Ondertussen zijn er al verschillende techniekers langsgekomen om dit proberen te herstellen. Vaak werkt de deur terug na de interventie. Maar na een paar weken blokkeert de deur terug. Ondertussen sleept dit probleem al langer dan 2 jaar aan en ben ik ten einde raad. Graag wil ik dan ook een definitieve oplossing voorgeschoteld krijgen voor dit probleem. Het heeft dan ook geen zin meer om dit probleem te herstellen als dit toch na een paar weken niet meer werkt. Volgens mij ligt het probleem dan ook ergens anders. Of het is een probleem dat eigen is aan dit type microgolf (waardoor het wenselijk dat Smeg dit toestel vervangt), of er is een probleem met de keuken die werd geplaatst door Kaster keukens. Als klant voel ik mij dan ook ergens bedrogen (door Smeg of door Kaster keukens). Graag wil ik dat dit probleem definitief wordt opgelost. Ik moet telkens contact opnemen met Smeg om de microgolf te ‘hetstellen’. Dit kan enkel tijdens de kantooruren. Hierdoor moet ik ervoor zorgen dat er iemand thuis aanwezig is want zelf kan ik niet van thuis uit werken. Dit brengt veel extra werk/zorgen met zich mee. Graag wil ik een definitieve oplossing voor dit probleem + een gepaste compensatie van Smeg. Ik heb al een voorstel gehad op een kortingscode van 20%, maar dat is niets en vergelijking met de last die ik ondervind. Bij black friday krijgt iedereen een grotere kortingscode op de producten van Smeg.

Afgesloten
T. L.
17/10/2023

Energielabel

Beste,Ik heb bij Smeg een nieuwe Amerikaanse ijskast gekocht type SMEG SIDE BY SIDE FQ55FXDF . Op de koelkast plakt een energie label A+ met verbruik 455kW/h per jaar. In de ijskast vind ik een boekje met energie label F verbruik 378kW/h per jaar. Ik heb meermaals een uitleg gevraagd bij Smeg zonder antwoord. Ik heb de indruk dat men met het energielabel foefelt. Men adverteerd overal dat deze koelkast slechts 378kW/h verbruikt maar volgens mij is dat niet zo. Zou u deze zaak willen oplossen? met vriendelijke groetenTom Lucas

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform