Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
J. S.
24/04/2025

Niet naleven van promotie ?

Korte beschrijving van uw probleem. 24/12/2024 heb ik een Siemens inductie kookplaat gekocht. Daar hoorde een speciale eindejaarspromotie bij. Je wordt namelijk beloond met een pannenset na aanvraag via de web.. Nadien kreeg ik de bestiging dat deze aanvraag was aanvaard en was doorgegeven aan hun handling partner voor bezorging ( zie bijlage de status ). Maar de bezorging laat op zich wachten en tot nu toe nog niks ontvangen. Als ik hen contacteer krijg ik geen respons. Siemens schuift het door naar hun handling partner maar daar is het heel, heel erg stil . M.a.w Ik heb iedereen al gecontacteerd maar zonder resultaat. Hopelijk kunnen jullie mij helpen, want dit is niet echt fair. M.v.g Julius Similon

Opgelost
L. B.
23/12/2024

Klacht vs SIEMENS afzuigkap roest

Samenvatting klacht. Borkes- van den Heuvel vs SIEMENS afzuigkap roest / Dossiernummer SIEMENS: 3270853964 (interventievoorstel) Siemens heeft ons via het systeem van I-Kook Eindhoven een afzuigkap geleverd, die na twee jaar letterlijk vastzat, omdat er aan de rechterzijde roest het schuifsysteem blokkeerde. SIEMENS beroept zich op het feit dat de schade na twee jaar pas gemeld werd. Wij -als kopers van een prijzig product- zijn van mening dat als je kwaliteit aanschaft én daarvoor betaalt een ‘kwaliteitsmerk’ niet zou moeten kunnen wegkomen hiermee. (€636,75/ richtprijs lag een derde hoger) De afzuigkap werd gewoon gebruikt. Dat wij blokkering door roest vaststelden, nét na het verloop van de garantieperiode, is voor ons als kopers niet aanvaardbaar. Bovendien ‘valt roest niet binnen de garantie’ voor SIEMENS. In onderstaande e-mails kunt u bovendien vaststellen dat SIEMENS niet bereid is om de voorrijkosten van €99,95 terug te betalen, als inderdaad blijkt dat het mechanisme verroest is. SIEMENS noemde het in een e-mail aan ons ‘esthetisch vuil’: ik -de echtgenoot L. Borkes- moest de afzuigkap voorzichtig loswrikken. In onze ogen schandalig voor een dergelijk merk, waarop wij tot nu toe ons vertrouwen stelden. De afwasmachine in diezelfde I-Kook nieuwe aanbouwkeuken is immers eveneens van het merk SIEMENS. Dit is samengevat onze klacht en wij wensen dat e.e.a. op hun kosten hersteld wordt ofwel dat we een nieuwe afzuigkap ontvangen. Voor ons is dit duidelijk een zeer ‘slordige’ fabricagefout. In de bijlage vindt u het mailverkeer, met zélf toegevoegd telkens het onderwerp, de ‘samenvatting’. Dossiernummer SIEMENS: 3270853964 (interventievoorstel) Hoogachtend, Fam. Borkes- van den Heuvel xxxxx nr xx 3620 Lanaken

Opgelost
I. D.
26/11/2024

Diepvries kapot, aanbod gedaan, NIET AANVAARD, en toch een mail om een BESTELLING AF TE RONDEN

Beste, Iemand van uw hersteldienst kwam gisteren onze diepvriezer een tweede keer nakijken, nadat vorige keer , slechts een paar weken geleden, geen defect werd vastgesteld aan deze diepvriezer van zo’n 7 jaar ‘oud’. Blijkbaar zou het kunnen gaan om een piepklein lek waardoor gas ontsnapt. Gas bijsteken zou dan weer gekund hebben, maar dat zou dan ook heel wat geld kosten En, zo werd geopperd… wat als er dan binnen X tijd ( hoeveel tijd? Maanden? Of maar weken?) wéér iets kapot gaat, dat ook weer geld kost? Voor de komst van de hersteller, een paar weken geleden slechts, betaalden we reeds 157,45 €, ZONDER enige herstelling omdat toen geen defect werd vastgesteld. Gisteren werd er dan weer binnen de kortste keren een AANBOD gedaan, dat dan – als wij de mail correct interpreteren- meteen werd omgezet in een bestelling? Nochtans hebben we gisteren OVERDUIDELIJK te kennen gegeven dat ons vertrouwen in het merk SIEMENS ernstig geschaad is … We gaven dus ook te kennen dat hoe ‘gunstig’ het AANBOD ook mocht LIJKEN , we allicht juist NIET meer, zelfs NOOIT meer SIEMENS zouden aanschaffen. Vanwaar dan een mail om de zogezegde ‘laatste stap van de bestelling af te ronden’ ? Zijn er daadwerkelijk mensen die op zo’n aanbod ingaan , lees: erin trappen? We bekeken deze ochtend – puur uit nieuwsgierigheid , want de teleurstelling over SIEMENS is ZEER GROOT - dat aanbod naderbij, en merkten op dat , hoewel het toestel werd voorgesteld als een soort ‘vervanging’ van de onze, de inhoud ervan , een toch wel zeer belangrijk kenmerk voor een diepvriestoestel, slechts 218 liter is, daar waar ons ‘oude’ toestel er een was van 323 liter. Een verschil van meer dan 30% dus. We hebben OOIT voor SIEMENS gekozen, ondanks de toen hogere prijs voor gelijkaardige toestellen, precies omdat SIEMENS een betere kwaliteit ZOU bieden. Quod non dus. Nu is onze ervaring dermate slecht dat we NOOIT meer voor Siemens zouden kiezen. Na nauwelijks 7 jaar al stuk en bovendien blijkbaar zeer duur voor het herstellen, hoewel wij daar normaal gezien ALTIJD voor kiezen. Wij gruwen van de wegwerpcultuur, waar ook Siemens blijkbaar toe behoort. Dus NEE : wij gaan NIET in op het aanbod. NEE ook : we hadden GEEN bestelling geplaatst, en vinden het zeer BEDENKELIJK dat dat wel zo wordt voorgesteld. We hebben duidelijk te kennen gegeven dat SIEMENS voor ons meer dan waarschijnlijk ook in de toekomst een dikke NO GO wordt. Wat bij deze dus bevestigd wordt. We willen over hetgeen we gisteren nochtans zegden geen twijfel laten bestaan. Aangezien de zogenaamde ‘bevestiging van de bestelling’ , met daarin METEEN een betaallink dan nog via een ‘no-reply’ adres kwam, en we zelfs NERGENS een mailadres vonden om DUIDELIJK te maken dat we NIET EENS EEN BESTELLING PLAATSTEN , of hoe we over SIEMENS denken, doen we het maar op deze manier, via een mail-adres dat GEEN no-reply-adres is. Dus na de mail van zoëven, ook nog via Testaankoop. Graag bevestiging , PER KERENDE, over het feit dat wij het AANBOD van uw hersteller NIET aanvaarden en ZEKER ook gisteren niet aanvaard hebben, GEEN bestelling hebben gedaan , en de koop dus NIET gesloten was. Zoniet kan Siemens ook meteen rekenen op een klacht bij de FOD Economie , wegens wanpraktijken

Afgesloten
S. S.
22/09/2024

Garantieprobleem

Geachte mevrouw/heer, In juli 2023 kochten wij via onze keukenbouwer enkele Siemens toestellen. Wij zijn deze beginnen gebruiken in januari 2024. Twee weken geleden hadden we een foutmelding op ons toestel. We kregen hiervoor een technieker toegestuurd. Nu zei de technieker dat het probleem aan ons zou liggen en dat dit dus buiten garantie valt. (Het toestel hebben we nog geen negen maand in gebruik). Volgens de technieker is dit een veel voorkomend probleem. De inox bodemplaat is niet bestand tegen vaatwaszout en zou gaatjes geven. Dit toestel wordt op regelmatige basis gebruikt (om de twee dagen), dus is onmogelijk. Toestel kan niet hersteld worden, doch willen ze het 'gaatje' proberen dichtbranden voor 150 euro. Klachtenmail werd reeds verstuurd, maar krijgen geen reactie. Voor dergelijke toestellen, verwacht ik wel meer kwaliteit. Wij wens alsnog een gratis herstelling of nieuw toestel. Met vriendelijke groeten,

Opgelost Behandeld door Test Aankoop
V. V.
2/07/2024

Problemen met brandalarm DELTAreflex 5TC1292-4

In 2020 kochten we 4 brandalarmen DELTAreflex 5TC1292-4 die met elkaar verbonden zijn in Hubo Nijlen. Eén er van hebben we afgevoerd, omdat die gevallen was en stuk was. In 2023 is er één van de drie resterende exemplaren vervangen geweest door jullie. Die veroorzaakte steeds een korte zeer luide tsjek die opgepikt werd door de anderen. We controleerden alles wat we konden terug vinden in de handleiding, zonder oplossing. We konden toen geen gehoor vinden bij Siemens: De helplijn 0800 311 1111 uit de handleiding geeft enkel een bezettoon. De vervanging gebeurde met tussenkomst van Hubo Nijlen in maart 2023. Op dit moment geven de andere 2 brandalarmen hetzelfde probleem ( eerst de ene, daarna blijkbaar ook de andere) Hubo wou ons niet meer helpen. Op 24/4/2024 stuurde ik mijn vraag via een contactformulier naar Siemens costumerservice. Tot nu kreeg ik geen antwoord. Volgens de handleidingen hebben we 5 jaar garantie, en de batterijen zouden 10 jaar moeten mee gaan. Dus hoop ik dat u zo vrij bent om deze alarmen ook te vervangen en zou ik een reactie willen van uw bedrijf tegen 16 juli 2024. Met vriendelijke groeten, Ik hou kopie’s van de aankoopbewijzen en van de omruiling ter beschikking, net zoals de handleiding, aangezien de bestanden blijkbaar te zwaar zijn om via het formulier mee te sturen.

Opgelost Behandeld door Test Aankoop
R. J.
10/04/2024

Foutieve herstelling wasmachine

28/3 registratie on-line voor herstelling , ingepland 8/4Op 8/4 herstelling , waarbij volgens technieker aquastop diende vervangen te worden.Een uur nadat technieker vertrokken was , en na eerste wasbeurt, blijkt hetzelfde probleem zich nog steeds voor te doen. Herstelling is dus fout gebeurd, betaling gedaan van 279,44€Meteen klantendienst gebeld , technieker zou contacteren , maar mogelijks niet meer dezelfde dag kunnen terugkomen. Geen communicatie gekregen.Op 9/4 en op 10/4 opnieuw gebeld met klantendienst. Op 9/4 zou nieuwe afspraak maar kunnen op 24/4. Op 10/4 gevraagd om van mijn herroepingsrecht te kunnen genieten , maar geweigerd. In de verkoopsvoorwaarden op de side ( voorwaarden voor herstelling) staat dit wel degelijk vermeld.Detailhandel ( waar deze machine destijds werd gekocht) gecontacteerd , herstelling zal door hem nu gebeuren. Er diende helemaal geen aquastop vervangen te worden , wel zeepbakje en print boven dit zeepbakje. Kostprijs : 25 + 35€ en 30 min herstelling.Er is dus ten onrechte een onderdeel vervangen. Ik wens mijn oude onderdeel terug + terugbetaling van dit onderdeel.Tegenstrijdige communicatie op webside , dewelke misleidend is.Uiteindelijk laat ik herstelling uitvoeren door eigen technici van Siemens, wat duurder is en is het resultaat dat men foutieve herstelling uitvoert en daarna niets meer van zich laat horen.

Afgesloten
H. J.
6/03/2024

Herstelling blijft uitgesteld worden

Beste,mijn inbouw koffiezet is eind augustus stuk gegaan. Op 5 september is er een interventie geweest. Er zat een lek in en de z group moest vervangen worden. Hiervoor moesten onderdelen besteld worden en na 3 weken zou dit hersteld zijn.De afspraak is na 3 weken geannuleerd omdat de onderdelen niet binnen waren. Nu zijn we een half jaar later en ze zijn nog altijd niet binnen. Er wordt ook geen alternatief aangeboden. Elke keer verzetten ze de leveringsdatum. In mijn laatste telefoon vandaag gingen ze contact opnemen met de hoofdtechnieker om te zien of het onderdeel wel vervangen moest worden.Ik zit huis met een kapotte ingebouwde koffiezet en helaas geen vooruitzichten

Opgelost
P. R.
14/12/2023

Dubbele kost bij slechte herstelling

Beste, ik vroeg een herstelling van onze vaatwasser door BSH Home Appliances (Siemens). De startkost is al 100€ en de totale herstelkost was 325€. De hersteller doet een korte test en vertrekt. Twee uur nadien start de machine schakelt de machine zichzelf in en gaat in foutmelding. Niet meer te stoppen en stopcontact uitgetrokken. Hersteller werd gebeld en zei dat het zich na een paar dagen ging oplossen omdat er wat water was ingelopen vanonder. Na dagen wachten, geen oplossing. Opnieuw gebeld naar BSH en daar kan ik alleen interventie krijgen na opnieuw betalen van de startkost. De telefonist aanvaardde niet het argument van een foute interventie. Wat adviseert u?Bedankt en vriendelijke groeten,Els Dauwe - Peter Reynaert

Opgelost
S. V.
4/03/2022

SIEMENS COMBI MICROGOLF-OVEN

BESTEUIT MIJN OVEN VAN 2000€ EN AMPER 4 JAREN OUD VALT EEN STUK IN MIJN ETEN. GARANTIE VOORBIJ GEEN HERSTEL MOGELIJK.SIEMENS STELT EEN NIEUWE TE BETALEN OVEN VOORWANT CORROSIE DOOR SLECHT GEBRUIK !!!???KRIJGEN WEL REDUCTIE MAAR NIET AKKOORDHEB ALTIJD MIJN OVENS MEER DAN 20 JAREN KUNNEN HOUDEN

Afgesloten
J. R.
23/01/2021

Weigering omruiling (REPARATIE)

Goedemiddag, heb op 3 oktober 2019 een Siemens vol automatisch koffietoestel gekocht ter waarde van 975,15 euro. Tot vandaag is dit toestel al 3 maal opgestuurd geweest voor herstelling omdat het melkschuim onderdeel stuk is (enkel stoom ipv melkschuim). Nu is deze voor een 4e maal stuk (telkens voor dezelfde reden). Heb met hen contact opgenomen dat het voor ons genoeg is geweest en vragen om een nieuw toestel aangezien het probleem niet opgelost geraakt. Volgens de laatste terugzending was er volgens hen geen probleem aan het toestel, nochtans gaat het degelijk om hetzelfde probleem (zijn toen zelfs beelden van gemaakt en mee opgestuurd geweest) en weigeren ze deze om te ruilen. Verschillende keren contact opgenomen met hen maar worden van het kastje naar de muur gestuurd. Ook bij de laatste terugzending kregen wij ons apparaat vuil, vol schimmel en restante van koffiebonen terug opgestuurd gekregen. Dit allemaal binnen de geldige garantietermijnen.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform