Samenvatting klacht. Borkes- van den Heuvel vs SIEMENS afzuigkap roest / Dossiernummer SIEMENS: 3270853964 (interventievoorstel)
Siemens heeft ons via het systeem van I-Kook Eindhoven een afzuigkap geleverd, die na twee jaar letterlijk vastzat, omdat er aan de rechterzijde roest het schuifsysteem blokkeerde. SIEMENS beroept zich op het feit dat de schade na twee jaar pas gemeld werd. Wij -als kopers van een prijzig product- zijn van mening dat als je kwaliteit aanschaft én daarvoor betaalt een ‘kwaliteitsmerk’ niet zou moeten kunnen wegkomen hiermee. (€636,75/ richtprijs lag een derde hoger) De afzuigkap werd gewoon gebruikt. Dat wij blokkering door roest vaststelden, nét na het verloop van de garantieperiode, is voor ons als kopers niet aanvaardbaar. Bovendien ‘valt roest niet binnen de garantie’ voor SIEMENS.
In onderstaande e-mails kunt u bovendien vaststellen dat SIEMENS niet bereid is om de voorrijkosten van €99,95 terug te betalen, als inderdaad blijkt dat het mechanisme verroest is. SIEMENS noemde het in een e-mail aan ons ‘esthetisch vuil’: ik -de echtgenoot L. Borkes- moest de afzuigkap voorzichtig loswrikken. In onze ogen schandalig voor een dergelijk merk, waarop wij tot nu toe ons vertrouwen stelden. De afwasmachine in diezelfde I-Kook nieuwe aanbouwkeuken is immers eveneens van het merk SIEMENS.
Dit is samengevat onze klacht en wij wensen dat e.e.a. op hun kosten hersteld wordt ofwel dat we een nieuwe afzuigkap ontvangen. Voor ons is dit duidelijk een zeer ‘slordige’ fabricagefout.
In de bijlage vindt u het mailverkeer, met zélf toegevoegd telkens het onderwerp, de ‘samenvatting’.
Dossiernummer SIEMENS: 3270853964 (interventievoorstel)
Hoogachtend,
Fam. Borkes- van den Heuvel
xxxxx nr xx
3620 Lanaken