Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
toestel niet geretourneerd na herstelling
op 10/2 bestelden wij bij Rowenta.be een dweilrobot X-plorer Serie 240+ AI. ter waarde van 512.10€. Het toestel werd op 11/2 geleverd vanuit NL maar gaf het al bij de opstart snel op. Na kontaktname gaf de helpdesk ons de raad om, op eigen kosten, het toestel op te sturen naar BP Electro in Ransart. Op 12/3 vroegen wij waar het toestel bleef. Op 26/3 kregen we als antwoord dat het toestel was opgestuurd maar niet afgehaald omdat de transporteur ons niet had verwittigd. Het toestel werd terug naar Ransart gestuurd. Inmiddels werden er al verschillende mails heen en weer gestuurd naar Rowenta maar een duidelijk antwoord krijgen we nog steeds niet en we worden duidelijk aan het lijntje gehouden. het toestel is nog steeds niet terug!
Rowenta weigert terugbetaling van robotstofzuiger die zij verloren
Geachte mevrouw/heer, Op 19 april 2024 heb ik in uw online winkel een Rowenta X-Plorer Serie 75S+ RR8585 gekocht, waarvoor ik het bedrag van €330,65 heb betaald. Na enkele weken, op 14 mei 2024, functioneerde het toestel al niet meer. Na telefonisch contact met uw klantenservice, die dit probleem toeschreef aan een technisch mankement, werd mij aangeraden het toestel te retourneren. Aangezien we nog binnen de termijn van 30 dagen na aankoop waren en het toestel defect geleverd werd, heeft uw klantenservice mij gegarandeerd dat het herroepingsrecht hier van toepassing is en het volledige bedrag terugbetaald zou worden. Op 15 mei 2024 antwoordde u mij dat u het verzoek om teruggave aanvaardde en gaf u mij instructies voor de terugzending van de goederen. Ik heb uw instructies opgevolgd en op 24 mei 2024 de bevestiging ontvangen dat het product bij u is aangekomen. Tot op heden, na 21 dagen (wat bijna even lang is als het toestel werkte), heb ik echter nog geen terugbetaling ontvangen van het betaalde bedrag van €330,65. Nochtans heb ik regelmatig contact opgenomen met uw klantenservice, waarbij ik telefonisch wordt afgewimpeld. Op mijn e-mails wordt zelfs niet gereageerd. Telefonisch krijg ik te horen dat men het toestel niet kan terugvinden en contact moet opnemen met het magazijn. Intussen zijn ze al enkele weken aan het wachten op antwoord van het magazijn, wat mij zeer onwaarschijnlijk lijkt. Er werd mij verzekerd dat het betaalde bedrag ten laatste vandaag, 14 juni 2024, teruggestort zou zijn. Ik nodig u bijgevolg uit mij dit bedrag zo spoedig mogelijk te betalen. Ik wacht op uw antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling. Met vriendelijke groet, Grete Tielemans Bijlagen: Orderbevestiging Betalingsbewijs Kopie van het bericht van herroeping + ontvangstbewijs
Rowenta steelstofzuiger ingeleverd voor reparatie: status onbekend na 2 maanden
Beste,Op 30/04/2023 hebben wij een Rowenta steelstofzuiger gekocht.Eind februari van dit jaar merkten wij dat één van de wieltjes op het mondstuk vooraan kapot was en rubbersporen naliet op de vloer.Aangezien dit nog onder garantie viel, hebben wij het mondstuk op 27/02/2024 binnengebracht bij BP electro in Ransart, een erkend Rowenta-hersteller.Toen ik na twee weken nog steeds niets had gehoord, heb ik een eerste mail gestuurd (11/03 naar bpelectro.sav@gmail.com) met de vraag naar de status van mijn herstelling. Ik heb daarna nog twee follow-up mails gestuurd (13/03 en 21/03), steeds zonder antwoord.Ik heb ook telefonisch contact proberen opnemen met BP Electro. Echter, wanneer ik naar het telefoon nr. (071 37 37 09) belde dat vermeld stond op het ontvangstbewijs, werd ik door een automatisch bericht vriendelijke verzocht om een email te sturen.Het gsm-nr (0498 70 11 22) dat vermeld stond op het ontvangstbewijs blijkt helemaal niet te bestaan.Ik heb dan uiteindelijk een eerste mail gestuurd (09/04) naar de klantendienst van Rowenta (contact-be@rowenta.com).We zijn sinds die eerste mail meer dan een maand (en verschillende emails met een medewerker genaamd Sonja) verder, maar ik weet tot op heden nog steeds niet wat de status van mijn herstelling is.De persoon van de klantendienst ging initeel zelf contact proberen opnemen met BP Electro. Dit is volgens mij niet gelukt. Op 23/04 kreeg ik het volgende bericht Uw zaak is intern overgedragen aan een andere afdeling, die rechtstreeks contact heeft met BP. Nu is het slechts een kwestie van een paar dagen. Ik zal aan het eind van de week een antwoord hebben over de status van de reparatie van uw apparaat.Een week later nog steeds geen feedback.Na de zoveelste herinnerings-mail kreeg ik op 02/05 het volgende bericht: Ik zal contact opnemen met de verantwoordelijke afdeling voor meer informatie en neem contact met u op.Intussen zijn we weeral twee weken verder, zonder enige feedback.Het is nu 2 maanden geleden sinds wij onze stofzuiger hebben binnen gebracht voor herstelling. Tientallen mails en telefoons later weet ik nog steeds van niks!Ik vind dit eerlijk gezegd onaanvaardbaar!!Dat het lang kan duren vooraleer een apparaat hersteld is, daar kan ik inkomen, maar COMMUNICEER AUB!Nu laat men mij volledig in het ongewisse.Mocht ik niet zo ver van Ransart wonen, ik stond allang zelf terug aan het hersteldepot om uitleg te vragen.Ik zou graag ASAP mijn stofzuiger terugkrijgen, hersteld of vervangen! Rowenta (zowel het bedrijf, de hersteldienst als de customer service) heeft voor mij compleet afgedaan. Ik vind het erg om te zeggen, maar ik koop nooit nog iets van Rowenta!Misnoegde groeten,M.R.
Cashback calor niet ontvangen
Beste, ik heb op 13 januari 2024 een calor strijkijzer besteld via coolblue. Er was toen een cashback actie van 100 euro. Ik heb mijn gegevens ingevuld via de website van calor voor die cashback van 100 euro te krijgen. Ik heb een bevestiging gekregen dat de gegevens in orde waren. Tot op heden heb ik die cashback nog niet gekregen. Ik heb al 10x gebeld naar het bedrijf en e-mails gestuurd. Ik krijg altijd het antwoord eind van de week staat het geld erop. Maar tot op heden is dit nog niet gebeurd. Na al die maanden tal van e-mails en telefoons is het nog altijd niet in orde. Dit begint echt op mijn systeem te werken. Al die valselijke beloften en mij aan het lijntje houden. Ik heb recht op die cashback en het bedrijf moet zich hieraan houden aan de cashback en dit direct uitbetalen. Kunnen jullie contact opnemen met het bedrijf en ervoor zorgen dat dit direct opgelost is. Zo een slechte service de klantendienst!
Slecht functionerend toestel
Beste,Ik heb bij rowenta de volgende robotstofzuiger besteld: X-Plorer Serie 75S+ RR8585 Asp. Deze geeft sinds de eerste weken in gebruik een foutmelding van een slechtwerkende waterpomp bij het gebruik van de dweilfunctie.Ik heb dit opgestuurd voor herstelling (na een zeer ongebruiksvriendelijk platform dat gebruikt diende te worden). Dit platform werkte niet voor mij, ik kreeg zeer arrogante helpdesk medewerkers aan de lijn, maar heb het uiteindelijk toch kunnen terugsturen.Ik kreeg de melding dat het toestel defect is en een nieuw toestel opgestuurd ging worden.Rowenta heeft mij iets opgestuurd maar niet ons toestel. Wij hebben een stofzuiger gekocht met opvangbak en de doos die wij teruggestuurd kregen was te klein voor onze stofzuiger te kunnen zijn.Ik heb opnieuw contact opgenomen met rowenta, ze gingen mij een nieuw product opsturen. Zoals diegene dat wij gekocht hebben.We zij nu 2-3 weken verder sinds dat contact en we hebben nog steeds niets ontvangen. Het lijkt me niet normaal dat een product dat op stock ligt niet binnen de 3 weken verstuurd kan worden.Wij hebben veel geld voor die stofzuiger betaald en willen ofwel ons geld terug ofwel de beloofde stofzuiger.
Cashback formulier niet beschikbaar op respectievelijke webpagina Rowenta
Beste,Een Rowenta steelstofzuiger werd aangekocht op 11/01/2024. Hiervoor loopt momenteel een cashbackactie hiervoor van 10/11/23>31/01/24. Om de cashback aan te vragen dient een inschrijvingsformulier ingevuld te worden op www.rowenta.be/nl/refunds tot en met 15/02/24 (bron: aankoopwinkel cashback folder)Op de webpagina www.rowenta.be/nl/refunds is het cashback inschrijvingsformulier echter niet beschikbaar. (Geprobeerd in browsers Firefox, Google Chrome en Microsoft Edge. ). Cashback bijgevolg nog niet kunnen aanvragen.De Situatie reeds gemeld via Rowenta website contactformulier aan klantendienst op 12/01/24 met tevens de vraag om instructies hoe en of waar de cashback dan wel aan te vragen. Gelet op het nakend einde van de actie en de email bevestiging van mijn vraag met melding We informeren u dat het termijn van wederantwoord uitzonderlijk lang is. meen ik dat het nuttig is om dit probleem hier te herhalen, rekenende op een snellere respons met de bedoeling de cashback nog tijdig te kunnen aanvragen.Gewenste actie: graag correcte instructies hoe en waar de cashback actie effectief aangevraagd kan worden zodat de cashback nog tijdig (voor de uiterste indiendatum) aangevraagd kan worden.Dank bij voorbaat.
Bestelling geannuleerd
Op 04/12/2023 bestelde ik op de website van Moulinex twee espresso toestellen aan een zeer goedkope prijs. Ik betaalde deze dadelijk met mijn creditkaart. De dag nadien werd reeds via mail de aankoop van één toestel geannuleerd en de dag nadien het tweede toestel. De uitleg die ik ontving was dat het toestel niet meer op voorraad is. Wanneer ik op de website ga kijken is het toestel nog steeds op voorraad. Ik ken mensen die eveneens een dergelijk toestel hebben besteld aan deze goedkope prijs en waarbij het wel werd geleverd.
30 dagen terugbetaalbaar
Beste, op 18/08/23 kochten wij in Andorra een robotstofzuiger van Rowenta. Bij thuiskomst bleek dit toestel niet aan onze eisen te voldoen. Op 28/08/23 namen we voor de eerste keer contact op met de klantendienst van Rowenta. Er volgden nog telefoontjes op 30 en 31/08, 1-9-11/09 maar ofwel was de klantendienst niet beschikbaar, was er geen Nederlandstalige hulp of waren er problemen met de site van Rowenta waardoor wij geen verdere handelingen konden ondernemen. Op 12/09 werden wij naar ons mening voor de eerste maal geholpen door Mevr. Sonia. Die verzekerde ons dat we de aankoop mochten terugsturen binnen de 30 dagen en van zodra het toestel in het magazijn aanwezig was, er een terugbetaling zou gebeuren. Gelukkig waren we nog binnen onze termijn en konden we op 15/09 het pakket terugsturen met B- post. Zoals gevraagd werd het pakket in de originele verpakking voorzien van de aankoopbon en het garantiebewijs teruggestuurd. Uiteraard was het produkt niet meer nieuw, het was slechts 1 keer droog en 1 keer vochtig gebruikt. Dit hebben we allemaal vermeld in ons begeleidend schrijven.Toen we na 1 maand nog steeds geen antwoord ontvingen van Rowenta, begonnen de telefoon- en e-mail gesprekken opnieuw. Iedere keer werd ons iets nieuws gevraagd : op 23/10 moesten we het verzendingsbewijs doormailen, op 27/10 vroegen ze ons naar het ontvangstbewijs, op 13/11 meldde ons een zekere John dat het toestel naar een verkeerd adres geretourneerd was. Gelukkig hadden wij via de post een track en trace code en konden wij aan John melden dat het toestel wel degelijk aangekomen was op het juiste adres want dat een zekere meneer Van Kesteren getekend had voor ontvangst. Op 17/11 ontvingen we weer een nieuwe mail met de vraag naar het bewijs van de track & trace code. Niettegenstaande alle documenten reeds meerdere malen doorgemaild werden vroeg men steeds iets nieuws. Diezelfde dag nog hadden we opnieuw telefonisch contact met John. Hij meldde ons dat het pakket bij de manager van de Benelux was voor verdere afwerking, hij had geen idee wanneer er een oplossing zou komen. Op 27/11 namen wij nogmaals telefonisch contact op met de klantendienst. Daar vertelde men doodleuk dat wij contact moesten opnemen met B-post om te weten waar het pakket was. Toen ik vroeg waarom wij dat moesten doen kon men geen antwoord geven. Ze zouden de zaak nogmaals bekijken en ons zo dadelijk terugbellen. Op 28 en 29/11 probeerden we nogmaals de klantendienst te bereiken, doch steeds zonder gehoor. Na een weekje vakantie was onze verwondering groot toen we op 9/12 onze robotstofzuiger voor onze deur zagen staan. We deden het pakket open met de hoop een uitleg terug te vinden. Het pakket was echter teruggestuurd zoals wij het hadden opgestuurd. De begeleidende brieven waren onaangeroerd, het aankoopbewijs en de garantiekaart zaten nog precies zoals wij dit hadden verzonden. Onmiddellijk bekeken we onze mails in de hoop daar meer uitleg te ontvangen maar ook dit was zonder resultaat.Graag hadden wij vernomen of wij konden genieten van het recht op de 30 dagen terugbetaalgarantie, zoals vermeldt in de reclame van Rowenta. Indien dit het geval is welke stappen kunnen wij nog ondernemen?Alvast bedankt voor het ter harte nemen van ons dossier.Met vriendelijke groeten,Hans Verledens - Els Vansteenkiste
Niet nakomen van wat op de website vermeld stond
- Op 1/11 bestelde ik via de website van rowenta.be een steelstofzuiger X-Force Flex 12.60 RH98A8. - Op jullie website stond duidelijk vermeld dat er een actie was met een gratis extra batterij (ik heb daar een screenshot van waarvan de EXIF-data gecontroleerd kan worden). Nergens stond vermeld dat de actie maar liep tot 31/10. - Op 3/11 werd het toestel geleverd zonder de extra batterij. - Op 6/11 contacteerde ik Rowenta telefonisch over de actie. Ik kreeg een link toegestuurd en pas dan merkte ik dat de actie maar liep tot 31/10. Nochtans stond op 1/11 de actie nog duidelijk vermeld op jullie website, pas later werd deze verwijderd. - Ik heb ondertussen zowel telefonisch als per e-mail verschillende keren contact met jullie proberen opnemen, ik krijg amper reactie, enkel enkele korte e-mails dat ik niet in aanmerking kom omdat de actie afgelopen was op 31/10. - Het is onmogelijk met jullie tot een vergelijk te komen, laat staan de dienst die hierover beslist te contacteren of mij te laten opbellen. - Jullie klantenservice is werkelijk compleet ondermaats/ zo goed als onbestaande. Deze manier van handelen kan echt niet want de actie stond wel degelijk nog vermeld op jullie website op 1/11. - Wettelijk zijn jullie verplicht te leveren wat jullie aankondigen op jullie website en ik eis dan ook de extra batterij geleverd te krijgen. Het is niet mijn fout dat de actie op 1/11 nog steeds vermeld werd. Net de actie was de reden waarom ik het toestel op jullie website aankocht want elders was deze goedkoper.- Ik ben nu al weken aan het proberen om tot een oplossing te komen doch loop steeds tegen de muur doordat jullie quasi niet reageren en gewoon standaardantwoorden terugsturen zonder de zaak ten gronde te bekijken.
Accu steelstofzuiger
Beste ik heb in september een steelstofzuiger gekocht bij vandenborre, model rowenta x force flex 9.60 rh 2039 de actie in de winkel was gratis 2de acuu online te bestellen heb ik ook gedaan maar nog steeds niets ontvangen heb meermaals contact opgenomen met rowenta zeker 15 keer ik krijg altijd de belofte van we gaan het bekjken en we laten je iets weten maar niet dus , heb ook email ontvangen van de acuu is onderweg maar deze is nooit opgestuurd geweest er worden altijd valse beloftes gemaakt zonder resultaat zo acties noem ik klanten misleiden en dat al van september graag een eerlijk en duidelijk oplossing geen waardeloze beloftes mvg
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten