Beste, op 18/08/23 kochten wij in Andorra een robotstofzuiger van Rowenta. Bij thuiskomst bleek dit toestel niet aan onze eisen te voldoen. Op 28/08/23 namen we voor de eerste keer contact op met de klantendienst van Rowenta. Er volgden nog telefoontjes op 30 en 31/08, 1-9-11/09 maar ofwel was de klantendienst niet beschikbaar, was er geen Nederlandstalige hulp of waren er problemen met de site van Rowenta waardoor wij geen verdere handelingen konden ondernemen. Op 12/09 werden wij naar ons mening voor de eerste maal geholpen door Mevr. Sonia. Die verzekerde ons dat we de aankoop mochten terugsturen binnen de 30 dagen en van zodra het toestel in het magazijn aanwezig was, er een terugbetaling zou gebeuren. Gelukkig waren we nog binnen onze termijn en konden we op 15/09 het pakket terugsturen met B- post. Zoals gevraagd werd het pakket in de originele verpakking voorzien van de aankoopbon en het garantiebewijs teruggestuurd. Uiteraard was het produkt niet meer nieuw, het was slechts 1 keer droog en 1 keer vochtig gebruikt. Dit hebben we allemaal vermeld in ons begeleidend schrijven.Toen we na 1 maand nog steeds geen antwoord ontvingen van Rowenta, begonnen de telefoon- en e-mail gesprekken opnieuw. Iedere keer werd ons iets nieuws gevraagd : op 23/10 moesten we het verzendingsbewijs doormailen, op 27/10 vroegen ze ons naar het ontvangstbewijs, op 13/11 meldde ons een zekere John dat het toestel naar een verkeerd adres geretourneerd was. Gelukkig hadden wij via de post een track en trace code en konden wij aan John melden dat het toestel wel degelijk aangekomen was op het juiste adres want dat een zekere meneer Van Kesteren getekend had voor ontvangst. Op 17/11 ontvingen we weer een nieuwe mail met de vraag naar het bewijs van de track & trace code. Niettegenstaande alle documenten reeds meerdere malen doorgemaild werden vroeg men steeds iets nieuws. Diezelfde dag nog hadden we opnieuw telefonisch contact met John. Hij meldde ons dat het pakket bij de manager van de Benelux was voor verdere afwerking, hij had geen idee wanneer er een oplossing zou komen. Op 27/11 namen wij nogmaals telefonisch contact op met de klantendienst. Daar vertelde men doodleuk dat wij contact moesten opnemen met B-post om te weten waar het pakket was. Toen ik vroeg waarom wij dat moesten doen kon men geen antwoord geven. Ze zouden de zaak nogmaals bekijken en ons zo dadelijk terugbellen. Op 28 en 29/11 probeerden we nogmaals de klantendienst te bereiken, doch steeds zonder gehoor. Na een weekje vakantie was onze verwondering groot toen we op 9/12 onze robotstofzuiger voor onze deur zagen staan. We deden het pakket open met de hoop een uitleg terug te vinden. Het pakket was echter teruggestuurd zoals wij het hadden opgestuurd. De begeleidende brieven waren onaangeroerd, het aankoopbewijs en de garantiekaart zaten nog precies zoals wij dit hadden verzonden. Onmiddellijk bekeken we onze mails in de hoop daar meer uitleg te ontvangen maar ook dit was zonder resultaat.Graag hadden wij vernomen of wij konden genieten van het recht op de 30 dagen terugbetaalgarantie, zoals vermeldt in de reclame van Rowenta. Indien dit het geval is welke stappen kunnen wij nog ondernemen?Alvast bedankt voor het ter harte nemen van ons dossier.Met vriendelijke groeten,Hans Verledens - Els Vansteenkiste