Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
D. B.
2/11/2021

Afgebroken parasol

Beste, ik bestelde bij Overtock op 13/06/2020 een Parasol Rufina Tilt. De levering was op 31/07/2020. We hebben toen de parsol 1 maal open gezet om te zien of we een inbouwvoet of opbouwvoet zouden bestellen. We hebben voor een opbouwvoet gekozen en deze dan bijbesteld. De voet werd geleverd op 23/09/2020. Toen was het seizoen reeds gedaan waardoor wij de parasol niet meer opengezet hebben. Op 29/05/2021 hebben wij de parasol dus voor de tweede maal opgengezet. Na een een tijdje was de parsol plots afgebroken (er was nochtans weinig tot geen wind).We hebben een schadedossier geopend bij Overstock (uitleg + foto's) Aan de hand van deze foto's hebben ze ons gezegd dat het defect te wijten is aan slijtage (parasol was nog geen jaar oud!). We waren hiermee natuurlijk niet akkoord, maar zij bleven bij hun standpunt. Op aanraden van kennissen hebben wij een klacht ingediend bij de Ombudsdienst. zij hebben nogmaals onderhandeld met Overstock, dit zonder resultaat.

Afgesloten
C. V.
10/10/2021

Barsten in mijn teak tuintafel

Beste, na levering van onze tafel zagen we dat er verschillende barstjes in de latten van ons tafelblad zaten. Barsten helemaal door dus geen oppervlakkige barsten. Deze tafel gaat niet lang meegaan en daarvoor heb ik dan veel teveel geld betaald. Ook viel er al meteen een schroef uit die niet meer terug te plaatsen was omdat hij niet pastte. Gat te groot. We namen contact op met de winkel. Daar werden we afgewimpeld en doorverwezen naar een online klachtenprocedure. Daar kreeg ik een chatmedewerker aan de mail. Maar die kon me ook niet helpen. Dan moest ik van hem via een ander platform een klacht indienen. Daar kreeg ik dan weer een standaard antwoord dat ik de klacht nog eens moest doen op een ander email adres en opnieuw met foto's. Tussen deze handelingen zitten uiteindelijk maanden want ook daar is het altijd hetzelfde basiszonnetjeHet is momenteel druk, dus kan het allemaal wat langer duren Ik stuur dus voor de zoveelste keer mijn schadeclaim door om dan nadien een mailtje te krijgen met het antwoord dat het typische zettingen zijn van teakhout door weersveranderingen enz. en dat ik het maar beter goed kan onderhouden met de juiste producten. Dat ze hopen dat ik begrip kan opbrengen voor hun antwoord/beslissing en dat hierbij het dossier gesloten werd. Ik kan je dan ook wel zeggen dat ik alles behalve begrip kan opbrengen voor hun beslissing. Ik heb alle producten die ze in de winkel aanraadde aangekocht en op de tafel gebruikt. De tafel is hier ook zo toegekomen en had dus nog niet buiten gestaan. Als zij deze tafels zo willen verkopen moeten ze dat ook in de winkel erbij vertellen. Daar was geen één barst in de tafel te zien. En dan had ik deze tafel nooit gekocht. Hopend op een positief antwoord of op een tafel waar ik wel enkele jaren mee kan doen.

Afgesloten
L. D.
10/06/2021

Onbruikbare parasol geleverd

Geachte, op 30/05/2021 kochten we een Avola Tilt aluminium zweefparasol, een betonnen voet en een Avola-Rufina LED zwarte lamp voor zweefparasols. Totaal bedrag 534,42€. We betaalden onmiddellijk. Levering voorzien op 08/06/2021, vroeger kon niet... Na levering blijk dat de verpakking al open geweest was en dat er op één van de etiketten nog een ander leveringsadres stond... van de andere waren de etiketten afgescheurd... alles op foto's te bekijken... misschien al een retour van andere klant??? Bij het uitpakken blijkt dat de parasol zodanig beschadigd is dat hij onbruikbaar is. 1 balein is compleet verwrongen. Openen kan niet. Toen waren de voet, wielen en de bevestiging voor de parasol uiteraard al gemonteerd, volgens de handleiding. Gelukkig nemen we altijd foto's van de stap voor stap uitgevoerde werken, je weet maar nooit... We bellen onmiddellijk naar Overstock Lochristi, maar dinsdag sluitingsdag... We proberen het contactformulier, waarop we tot vandaag nog geen enkele reactie op kregen... behalve een automatisch antwoord... De dag nadien nemen we telefonisch contact met Overstock Lochristi met de hele uitleg en men stelt voor dat wij de parasol terug brengen dan kon de levering binnen de week! Uiteraard kunnen wij dit niet vervoeren! Volgende mogelijkheid: een omruiling regelen (kapotte ophalen en nieuwe leveren), daarmee gaan we akkoord. De medewerker geeft (blijkt de dag nadien) ook verkeerde informatie over wat terug mee moet en wat niet... Ze zouden ons zeker dezelfde dag terugbellen met de details... Niets gehoord... en we bellen terug om 17u (dus ruim voor sluitingstijd om 18u30)... er wordt na herhaalde pogingen niet opgenomen... De dag nadien opnieuw telefonisch contact met Overstock Lochristi om 10u... De medewerker van gisteren is niet aanwezig... andere medewerker weet van niks, vindt niets terug en we doen héél de uitleg voor de 3de keer... hij zou terugbellen voor 11u en doet dat ook al na ongeveer 10 minuten: voorstel tot omruiling op 21/06/2021... vroeger kan niet... (Bij aankoop was onze eerste vraag dat onmiddellijke levering kon, dus zonder wachttijd en in stock, anders zouden we niet kopen...) De parasol moest al dienst doen in de week van 07/06... wij aanvaardden uiteindelijk wel levering op 08/06... Wij vinden het absoluut niet kunnen dat men ons na afspraak van tijdige levering voor een simpele omruiling, die nodig is door de schuld van Overstock (verkeerde levering van een reeds beschadigde retour, leveren van beschadigd materiaal, schade door vervoer... whatever...) toch nog laat wachten tot 21/06/2021... gezien onze eis van snelle levering vooraf en het akkoord daarvoor door de verkoper. Graag uw snelle reactie aub, waarvoor dank bij voorbaat, Ivan en Linda

Afgesloten
E. V.
11/02/2021

Probleem met garantie

Beste,In 2018 heb ik een volledige lounge set + een extra grote tafel met 8 tuinstoelen gekocht bij Overstock garden. Nu zijn er van die 8 tuinstoelen 2 stoelen met een zware verkleuring. Bij de andere 6 is er niets op aan te merken. Ik heb een tafel gekocht voor 8 stoelen, dus het is niet dat die 2 verkleurde stoelen ergens anders staan. De 8 stoelen staan mooi rond de tafel.Ik heb nu een klacht ingediend bij Overstock Garden omdat het toch wel duidelijk om een fabricagefout gaat, gezien het echt maar bij 2 vd 8 stoelen te zien is. Overstock Garden laat mij weten dat de 2 jaar garantie verstreken is, maar dat ik wel 10% korting krijg op mijn volgende aankoop stoelen... Als Overstock beweert dat de stoelen, kussens en alles wat ik aangekocht heb (factuur van 8500 euro) weerbestendig is (zowel winter als zomer, regen en zon, nat en droog), dan moeten ze in principe zelfs geen termijn zetten op hun garantie. Dit zou levenslang moeten meegaan. Maar de verkleuring treedt nu pas op, dus het is wel gemakkelijk om een termijn van 2 jaar te zetten en zo hun indekken.Ik moet nu, bijna 3 jaar na datum, 2 nieuwe stoelen aankopen door een fout in de textiel, en dit op zo een aankoopbedrag. En dan mag ik blij zijn dat ik 10% korting krijg. Overstock zet mij met de rug tegen de muur, want een tafel van 8 met 6 stoelen aan gaat niet, dus ik ben ergens verplicht om er terug 2 nieuwe aan te kopen bij hun. Dit is absoluut geen klantvriendelijkheid. In deze zaak vind ik oprecht dat er een tegemoetkoming moet gebeuren en dat ik 2 nieuwe stoelen zou moeten krijgen. Tenslotte koop je niet elk jaar een nieuwe tuinset.

Opgelost
K. V.
17/01/2021

De wicker breekt af op de hoeken en de bovenranden

Beste,In 2016 hebben wij bij de Overstock Garden winkel in Zemst een loungeset bestaande uit 5 aparte stukken samen met nog een teak tafel en bijhorende 8 wickerstoelen. Samen met een parasol, bijhorende kussens, hoesdekens en kussenbak met een totale waarde van 7300€. Begin 2020 merkten wij dat de wicker van de loungeset op verschillende plaatsen aan het afbreken. Dit komt vooral voor bij de hoekzitten en de bovenkant van de loungeset waar er niet gezeten wordt. Elke herfst tot llente wordt de loungeset afgedekt met de bijhorende hoezen. Wij hebben in maart 2020 een eerste keer contact met de Overstock klachtendienst opgenomen waar ik de boodschap kreeg dat de garantie van 2 jaar voor constructiefouten verlopen was aangezien de bestelling geleverd werd in mei 2016. Duidelijke schadefoto’s werden meegestuurd. Een vervanging was ook niet aan de orde aangezien deze set niet meer aanwezig was in hun assortiment. In augustus 2020 formuleerde ik een 2de klacht over hetzelfde met de mededeling dat er geen rekening gehouden werd met abnormale slijtage en normale levensverwachting van de goederen waarop ik een omruiling of een volledige terugbetaling vorderde van de loungeset twv 2150€. Daarop kreeg ik na lang aandringen 10% korting bij een volgende aankoop. Aangezien dit niet in lijn was let mijn verwachting en alsook mede doordat we kunnen aantonen dat het oorzakelijk verband van de schade aan de loungeset duidelijk te weten is aan een productiefout en bijgevolg niet voldoet aan de normale levensverwachting van dit product aangezien we van dezelfde wickersoort 8 stoelen terzelfder tijd gekocht hebben waar er totaal geen gebreken tot op heden zijn vastgesteld.Mvg,Kurt Verminnen

Opgelost
H. A.
30/06/2020

Kwaliteitsproblemen loungeset en erbarmelijke klantendienst

Beste ,Ik bestelde op 16/04/2020 via de Webshop OVS Garden een Loungeset van het merk Vinci ALORA complete LOUNGEHOEK alu WIT met polywood met koffietafel en kussens , Art code 61186, die geleverd werd op 12/06/2020 rond de middag.1ste klacht :In de late NM bij de montage bleek één van de metalen planken aan de zitting aan de zijkant los te staan omdat bij die plank de 2 laspunten ontbreken => hiervoor online klacht geopend op 12/06 17:44 met dossier nummer 2030522-01.Op 24/06/20 kreeg ik een mail met link naar klachtendossier waarin vermeld stond dat klacht afgehandeld zou zijn en dossier gesloten ? Dezelfde dag om 22:00 dossier terug geopend met melding van mijn verbolgenheid en de vraag óf dat deel van de lounge te vervangen , óf een technieker te sturen die de plank komt vastmaken met laspunten zoals zou moeten. Sindsdien nog steeds geen nieuws , noch enige vorm van contact gehad.2de klacht:Bij de lounge set hoort een koffietafel met een blad in Polywood na amper 24u na ontvangst blijken er zich plots blaasjes/putjes te vormen op verschillende plaatsen in de planken => hiervoor online klacht ingediend op 13/06 om 16:24 met dossiernummer 2030710-01Dossier in behandeling maar nog geen contact gehad met klantendienst enkel staat er in klachtendossier een melding Customer Care - Marleen P. 24/06/2020 11:27. Dank om deze klacht te willen registreren en voor jullie advies welke stappen verder te ondernemen.

Opgelost
S. H.
18/06/2020

Beschadigde artikels geleverd

Beste,Op 11-04-2020 bestelden we online een hoeklounge, een tafel en zes stoelen bij Overstock Garden.De levering was voorzien op 10-06-2020.Bijna alle artikels zijn op die dag geleverd. Bij het openen van de verpakkingen hebben we opgemerkt dat meerdere artikels zwaar beschadigd waren.We hebben diezelfde dag een schadedossier geopend via de website (Dossier 2029749-01 - Schade aan mijn aankoop).Ondertussen is er al meer als een week voorbij gegaan en is er op geen enkele manier contact opgenomen met ons. Uit eigen initiatief hebben we tot twee maal toe zelf contact opgenomen met de klantendienst.Beide keren werd ons bevestigd dat dit snel opgelost ging worden en dat er diezelfde dag contact opgenomen ging worden met ons, wat niet gebeurd is.Graag hadden we, asap, alle defecte artikels opgehaald gezien. We hebben geen plaats om alles droog en proper te stockeren.Graag binnen redelijke termijn vervanging en nalevering van alle artikels. Indien dit niet kan mag alles opnieuw opgehaald worden en verwachten we het volledige bedrag + schadevergoeding terug gestort.mvg,Asier BilbaoSofie Huysmans

Opgelost
M. B.
5/06/2020

Betaling volledige bedrag lounge meubelen 14 dagen voor levering

Beste, Op 17 mei 2020 bestelden wij een loungeset en professionele parasol bij Overstock Garden Tienen. Op de computer van verkoper overloopten wij de aangetekende bedragen en de bestelde items. Na de betaling van het voorschot werd door de verkoper de verdere afhandeling van de bestelde goederen uitgelegd. Veertien dagen voor de levering (14!) moest het resterend bedrag betaald worden. Indien niet wordt de levering gewoon niet ingepland en riskeer je je voorschot (30%) definitief kwijt te spelen. Het feit dat dit NIET expliciet wordt verteld voor de betaling van het voorschot is het bewijs dat deze keten een malafide onderneming is waar je best kilometers uit de omtrek weg blijft. Meteen hebben wij een klacht via e-mail op website ingediend tegen deze werkwijze. Na ongeveer twee weken krijg je dan een antwoord zeggende dat dit beschreven staat in de algemene voorwaarden (Kleine lettertjes) terwijl die nu gewoon niet vermeld worden tijdens verkoopsgesprek.Ook het feit dat Overstock Garden hun klanten als Bank gebruikt gezien zij voor een bestelling geen euro moeten uitgeven terwijl ze wel de winst en commissies opstrijken getuigt van maffiapraktijken. Komt daar nog eens bij dat indien na levering er zaken niet of beschadigd geleverd worden heb je totaal niets meer achter de hand om een oplossing te bekomen. Dat dit veelvuldig voorkomt bij Overstock Garden getuigen de vele negatieve reviews op Testaankoop site en voorbeelden op Trustpilot website.Maffiapraktijken!!.

Opgelost
P. C.
25/03/2020

Misleidende kortingen

Beste, ik volg al even de Mismo loungeset voor 2 personen.De Mismo loungeset 2 personen kostte gisteren nog 699 euro. Dat was 50% korting en de referentieprijs was 1.399 euro. Nu staat dezelfde set aan 799 euro aan 75% korting met referentieprijs 3.198 euro. Dat is meer dan verdubbeling van die referentieprijs tegenover de dag voordien. De geafficheerde korting is hoger maar uiteindelijk betaal je meer omdat de referentieprijs fenomenaal toeneemt. Kan dat zomaar? Dat is toch puur bedrog of minstens zeer misleidende promoties.Mvg, Piet Callens

Afgesloten
M. H.
12/06/2019

beschadiging tuintafel wegens glas op tafel

BesteIk bestelde bij Overstock Garden Brugge een tuinset van het merk Prigor Set Polywood een tafel met 6 bijhorende stoelen.De verkoper heeft ons dit aanbevolen aangezien Polywood een kunststof is dat lijkt op hout, wat wij mooi vinden.Hij heeft medegedeeld dat dit zeer makkelijk in onderhoud is.Dit werd verkocht voor een prijs van €699 (50% korting op €1399.40). Daarnaast heb ik ook een onderhoudsproduct gekocht van €29.90 op aanraden van de verkoper + een beschermhoes van €69.90 op aanraden van de verkoper.Bij het opstellen van deze set werd al snel duidelijk dat het aluminium frame van een zeer bedenkelijke kwaliteit is, zeer licht materiaal. Qua looks zag het er wel mooi uit. Waar op te letten? Volgens hun website : Hoogwaardig is echter geen synoniem van onverwoestbaar. Dat is met Polywood niet anders.Hou daarom ook de volgende tips in acht:• gebruik je de tuintafel even niet? Bescherm je meubelstuk dan best met een beschermhoes.• voorkom verkleuring: laat geen placemats of voorwerpen voor lange tijd op de tuintafel liggen.• kijk uit met hete voorwerpen zoals pannen, barbecue en kaarsen. Een hittebestendige onderzetter is altijdeen goed idee. Let ook op voor vonken van vuurkorven en open haard.• een glas in de hete zon wordt een vergrootglas, dat het meubel kan schroeien. Wees daarom voorzichtigbij zeer zonnig weer.Onze eerste BBQ. Wij bedekken de tuintafel met placemats voor het servies en onderleggers voor de Gin Tonic glazen uit rubber materiaal. Nadien bij het opkuisen van het servies en het verwijderen van de placemats stellen wij vast dat er gaten beginnen te stollen/smelten in de tafel op verschillende plaatsen. Die dag was het 16C° (niet zeer heet) en werden de nodige voorzorgsmaatregelen genomen volgens hun aandachtspuntje, let op bij hitte.Nu zeer ontsteld stuur ik een mail naar de klantendienst van OverstockGarden om dit probleem aan te kaarten. Ik vertel hun alles zoals hierboven beschreven en krijg een reactie terug. U dient op te letten met glazen bij hete temperaturen. Wij kunnen als oplossing nieuwe planken voorzien t.w.v. 25€ per plank.Ik ga hiermee niet akkoord en ga naar de winkel van Overstock in Brugge om het probleem nog eens persoonlijk uit te leggen, daar dienen ze contact op te nemen met diezelfde persoon van de klachtendienst. Hij weigert een andere oplossing voor te stellen. De dame in de zaak zelf gaf mij toe dat dit probleem zeer vaak voorkomt de laatste tijd, maar dat de klachtendienst beslist wat er dient te gebeuren.Samengevat : - De tafel werd gebruikt mét placemats en onderleggers, door de weerkaatsing van de zon in de glazen begon het kunststof Polywood toch te smelten op verschillende plaatsen. Dit bij een temperatuur van 16C°.- De website zegt opgelet met hitte en gebruik hittebestendige onderleggers. Dit werd ook gedaan en de schade werd toegebracht op plaatsen niet onder de onderleggers (door weerkaatsing)- Overstock heeft hier geen oren naar en beslist zonder verdere discussie dat geen andere oplossing kan worden aangeboden dan nieuwe balken te bestellen tegen betaling.Mijn opinie : - De tafel is NIET geschikt als tuintafel.. Kan allesbehalve hitte verdragen. - Alle voorzorgsmaatregelen werden genomen waardoor ik als gebruiker geen fouten heb gemaakt- De balken die werden beschadigd heb ik losgeschroefd van de tafel, blijkt dat deze na 1 maand al volledig gebogen zijn en dus van zeer slechte kwaliteit.- Overstock geeft geen instructies hoe de tafel te gebruiken bij hitte.. ze vroegen mij hoe dik de onderleggers waren terwijl dit zelf niet van toepassing was, de schade is aangebracht op andere plaatsen- De service van Overstock is ondermaats, zij willen zo snel mogelijk van de klant vanaf en erkennen niet dat deze tafel niet geschikt is als tuintafel.- Ik had graag Overstock Garden in gebreke gesteld en het volledige aankoopbedrag teruggeëist !Alvast bedankt aan testaankoop om deze klacht ter harte te nemen. Foto's zijn beschikbaar.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform