Beste,In 2016 hebben wij bij de Overstock Garden winkel in Zemst een loungeset bestaande uit 5 aparte stukken samen met nog een teak tafel en bijhorende 8 wickerstoelen. Samen met een parasol, bijhorende kussens, hoesdekens en kussenbak met een totale waarde van 7300€. Begin 2020 merkten wij dat de wicker van de loungeset op verschillende plaatsen aan het afbreken. Dit komt vooral voor bij de hoekzitten en de bovenkant van de loungeset waar er niet gezeten wordt. Elke herfst tot llente wordt de loungeset afgedekt met de bijhorende hoezen. Wij hebben in maart 2020 een eerste keer contact met de Overstock klachtendienst opgenomen waar ik de boodschap kreeg dat de garantie van 2 jaar voor constructiefouten verlopen was aangezien de bestelling geleverd werd in mei 2016. Duidelijke schadefoto’s werden meegestuurd. Een vervanging was ook niet aan de orde aangezien deze set niet meer aanwezig was in hun assortiment. In augustus 2020 formuleerde ik een 2de klacht over hetzelfde met de mededeling dat er geen rekening gehouden werd met abnormale slijtage en normale levensverwachting van de goederen waarop ik een omruiling of een volledige terugbetaling vorderde van de loungeset twv 2150€. Daarop kreeg ik na lang aandringen 10% korting bij een volgende aankoop. Aangezien dit niet in lijn was let mijn verwachting en alsook mede doordat we kunnen aantonen dat het oorzakelijk verband van de schade aan de loungeset duidelijk te weten is aan een productiefout en bijgevolg niet voldoet aan de normale levensverwachting van dit product aangezien we van dezelfde wickersoort 8 stoelen terzelfder tijd gekocht hebben waar er totaal geen gebreken tot op heden zijn vastgesteld.Mvg,Kurt Verminnen