Terug

Afgebroken parasol

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. B.

Naar: Overstock Garden

02/11/2021

Beste, ik bestelde bij Overtock op 13/06/2020 een Parasol Rufina Tilt. De levering was op 31/07/2020. We hebben toen de parsol 1 maal open gezet om te zien of we een inbouwvoet of opbouwvoet zouden bestellen. We hebben voor een opbouwvoet gekozen en deze dan bijbesteld. De voet werd geleverd op 23/09/2020. Toen was het seizoen reeds gedaan waardoor wij de parasol niet meer opengezet hebben. Op 29/05/2021 hebben wij de parasol dus voor de tweede maal opgengezet. Na een een tijdje was de parsol plots afgebroken (er was nochtans weinig tot geen wind).We hebben een schadedossier geopend bij Overstock (uitleg + foto's) Aan de hand van deze foto's hebben ze ons gezegd dat het defect te wijten is aan slijtage (parasol was nog geen jaar oud!). We waren hiermee natuurlijk niet akkoord, maar zij bleven bij hun standpunt. Op aanraden van kennissen hebben wij een klacht ingediend bij de Ombudsdienst. zij hebben nogmaals onderhandeld met Overstock, dit zonder resultaat.

Berichten (2)

Overstock Garden

Naar: D. B.

03/11/2021

----------------------------------------------Christine G., 3 nov. 2021 09:11 CETBeste klant,In aansluiting op je bericht herhalen wij je nog even ons standpunt.De parasol werd je op 31/07/2020 geleverd . Hierop kregen wij geen enkele melding dat er schade aan de geleverde artikelen zou zijn geweest.Onze garantie van 2 jaar op constructiefouten geldt enkel op voorwaarde dat de goederen op een correcte , normale wijze behandeld worden . De garantie geldt dus niet voor foutief gebruik van het artikel of beschadiging door bijvoorbeeld een ongeluk .In casu vermoeden wij dat de schade aan de parasol is ontstaan door gebruik van het artikel tijdens ongunstige weersomstandigheden . Voor schade ten gevolge van stormschade kan je je brandverzekering aanspreken. Indien je hiervoor een offerte nodig zou hebben, kunnen we deze op eenvoudig verzoek bezorgen.De parasol kan dus niet binnen garantie hersteld worden . De voorwaarden voor een herstelling werden je reeds doorgestuurd via je online dossier .Rekenend hiermee ons standpunt voldoende te hebben bevestigd,Met vriendelijke groeten,ChristineCustomer CareOverstock GardenChristineCustomer Care----------------------------------------------Klachtenbox, 2 nov. 2021 13:53 CET --------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Overstock Garden.[KYM7D3-R3V6] ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) --------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Overstock Garden.[KYM7D3-R3V6]

Overstock Garden

Naar: D. B.

24/11/2021

----------------------------------------------Petra, 24 nov. 2021 11:16 CETDag Meneer Bellemans,Na het bekijken van uw dossier 21341485-01 en de bijbehorende foto's blijven we bij ons standpunt.De parasol werd op 31/07/2020 bij u thuis geleverd . Hierop kregen wij geen enkele melding dat er schade aan de geleverde artikelen zou zijn geweest.Onze garantie van 2 jaar op constructiefouten geldt enkel op voorwaarde dat de goederen op een correcte , normale wijze behandeld worden .De garantie geldt dus niet voor foutief gebruik van het artikel of beschadiging door bijvoorbeeld een ongeluk.De parasol kan dus niet binnen garantie hersteld worden .Naast de aangeboden betalende herstelling hebben we u een ander voorstel gedaan in uw dossier.Graag ontvangen we een bevestiging in uw dossier.Met vriendelijke groeten,Met vriendelijke groeten,PetraCustomer CareOverstock Garden09/298 10 43----------------------------------------------Klachtenbox, 21 nov. 2021 10:39 CET --------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Overstock Garden.[XZ3WRW-YZP8] ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) --------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Overstock Garden.[XZ3WRW-YZP8]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform