Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
S. A.
28/08/2024

Niet nakomen wettelijke garantie

Tafel aangekocht bij Prenuptia. Na het openen van de verpakking zien we 2 grote barsten in de houten tafel. Die dag hebben we onmiddellijk een melding gemaakt. We hebben contact opgenomen en duidelijk gemaakt dat we wensen voor een vervanging van het product. Dit is ons volste recht volgens FOD Economie. "U heeft het recht de kosteloze herstelling of de vervanging van het goed te eisen (te kiezen door de consument, maar in functie van wat mogelijk en redelijk is)." Prenuptia beslist er zelf voor om het goed te "herstellen" doormiddel van verlijming zonder dit te overleggen met ons. Dit is overduidelijk geen duurzame oplossing aangezien het een houten tafel is. Testaankoop heeft al eens proberen te bemiddelen, maar Bart (receptie) van Prenuptia weet maar 1 zin te zeggen "Klant heeft de reparatie geweigerd", en laten ons verder instaan voor de kosten indien we toch nog een reparatie zouden wensen. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld om vervanging van het product, dan wel om ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de koopprijs. Met vriendelijke groet,

Afgesloten
A. M.
19/07/2024

Herstelling niet opgelost.

Geachte mevrouw/heer, Op 16/02/2024 kocht ik een electrische relax in uw winkel en betaalde ik er 965€ voor, inclusief een all in house service contract. Op 21 mei (na 3 maanden)vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, electrische rugleuning werkt niet meer. Op 22 mei heb ik u een e-mail gestuurd met het verzoek het product onder garantie te laten repareren . Door het full inhouse service contract zou dit ofwel omgeruild, of op de locatie van het apparaat gebeuren .Ondanks talrijke aanmaningen is het defect tot op heden (2 maanden na herstellingsaanvraag)niet hersteld. In het licht van het bovenstaande en rekening houdend met het feit dat volgens de wettelijke garantie van 2 jaar reparaties binnen een redelijke termijn moeten worden uitgevoerd op basis van de aard van de goederen en hun gebruik, verzoek ik om vervanging van het product zonder kosten voor mij of, als alternatief, ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de aankoopprijs. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs

Afgesloten
H. T.
21/06/2024

Geleverd artikel beschadigd Dienst na verkoop onbeschof

Wij kochten twee bedden aangekocht in februari Op 8 april werden deze geleverd en bij nazicht bleek een belangrijk onderdeel, nummer 7, beschadigd te zijn ; er was een scheur in aanwezig. Dit werd gemeld en er zou ons al sinds mei een nieuw onderdeel bezorgd worden. Als klantendienst melden zij dat wij dit bed wel tujdelijk kunnen monteren maar dit is onmogelijk. Om het te demonteren moet heel de lattenbodem losgemaakt worden, lat per lat en de lades weer losgemaakt worden. Dit was al niet eenvouding om te monteren. De klantendienst wil dit niet inzien en wil ons geen onderdeel uit de voorraad meegeven. Daarnaast nam ik oon telefonisch contact maar deze zijn ronduit beschoft en klantonvriendelijk ! Ze laten de klang niet uitspreken en zeggen dat alles per mail gemeld is… bieden geen service en leggen de telefoon gewoon neer Intussen heeft mn dochter van 4 jaar nog steeds dus geen bed De klantendienst - na verkoop- durft te beweren dat ik dit bed niet wil monteren. Als zij eens kennis zouden hebben over de montage, dan zouden zij weten dat dit niet evident is om even ineen te zetten en weer uiteen te halen om opnieuw te monteren

Afgesloten
C. F.
28/09/2023

prenuptia zetelbekleding scheurt binnen de 3 jaar

Beste ik kocht een zetel bij prenuptia die binnen de 3 jaar garantie van Oranje Protexx plooien en scheurtjes vertoont in het zitgedeelte en doorzakking.In de maand mei reeds contact opgenomen met de winkel waar een kassierster ons geholpen heeft om de gegronde klacht doortesturen naar Oranje. Oranje heeft dan de vaststellingen gedaan maar konden niets doen omdat er geen nieuwe hoes was geleverd noch bij Oranje nog bij ons.Wachten op de hoes. Ondertussen een meningsverschil tussen Prenuptia en Oranje of de hoes nu betalend was of niet. Dan de folder doorgestuurd waar in staat :meubel wordt kosteloos hersteld zonder voorrijkosten of andere kosten.Dan blijkt dat er geen hoezen te verkrijgen zijn en bieden ze aan om het hoekgedeelte van de zetel volledig nieuw te bestellen en dan moeten we plots €111 te betalen. Ondertussen zijn we eind september en nu zegt Prenuptia dat de scheurtjes onder de normale slijtage valt want wij hebben een goedkope zetel gekocht een hoeksalon met 7 zitplaatsen voor € 1344. daar heeft Prenuptia al die tijd daar voren niet over gesproken. Ik stel mij de vraag wat is er ondertussen zo veranderd, in mei werd er nog gezegd dat het niet normaal is dat het stof nu al scheurtjes vertoont en nu is dat ineens normaal. Ik heb eens opgezocht op internet en een zetel moet normaal minimum 5 jaar kunnen meegaan. Mijn vraag is nu dat dit KOSTELOOS wordt opgelost . Scheurtjes er uit en plooivorming opvullen.Met vriendelijke groeten.

Opgelost
E. B.
21/03/2023

Dienst-na-verkoop is vreselijk!!!

Beste,Wij hadden meubels besteld bij Prenuptia, deze waren vooraf in elkaar gezet dus enkel de pootjes werden bij levering door de transporteurs. Echter merkten we al snel op dat de deuren niet gelijk stonden en er waren verschillende fabricagefouten. Er werd een klacht ingediend bij Prenuptia. Er werd hier niet op gereageerd, tot we een mail kregen dat de goederen aangekomen waren om te ruilen. Er komt een technieker de onderdelen vervangen, maar deze maakt een grote montagefout, waardoor de kast nog meer defect is dan hij reeds was. Mijn partner belde naar de klantendienst van Prenuptia om het probleem te melden, waarbij hij werd afgesnauwd. Ikzelf belde opnieuw, waarbij de medewerker zijn voornaam niet wou vermelden. Dit is ten eerste al heel onprofessioneel want dan weet je niet tegen wie je praat. Dit was dezelfde persoon en ook hij snauwde mij af. Ik mocht me niet bemoeien omdat ik er niet bij was, maar mijn geld zit er wel in. Ik heb nog nooit zo’n onvriendelijke klantendienst tegen gekomen. Ik raad Prenuptia bij NIEMAND aan. Voor te verkopen zijn ze vriendelijk, maar de klantendienst is echt verschrikkelijk!!!

Afgesloten
J. P.
16/08/2022

Foutieve informatie bij verkoop

Beste, ik bestelde in Juni een vitrinekast. We hadden deze reeds langer op het oog maar hoopte dat deze afgeprijsd zou worden. Een verkoper kwam met ons praten, we vertelde hem dat we deze kast niet dringend nodig hadden (verhuis in November) en hoopte dat hij nog afgeprijsd zou worden. De verkoper zei ons dat deze kast NOOIT afgeprijsd zou worden en enkel duurder zou worden. Ik vertrouwde op zijn advies en kocht de kast. Twee maanden later is de kast 300 euro afgeprijsd. Indien de verkoper eerlijk was geweest en ons zei dat hij geen zicht had op mogelijke solden hadden we nog even afgewacht en ons 300 euro uitgespaard. Wanneer we dit melden aan de klantenservice wordt hier geen compensatie voor voorzien.

Afgesloten
A. D.
5/08/2022

Aankoop niet volledig geleverd

Beste Ik kocht op 10/07/2022 een zetel in prenuptia te Genk. Voor mij was deze zetel meest geschikt omdat dit direct leverbaar was. Aangezien meestal niet alle zetels meteen in voorraad zijn, was mijn keuze snel gemaakt. Er werd aan ons toen beloofd dat deze na een week na betaling (mits betaling volledige bedrag) zal geleverd worden. Deze levertermijn werd correct gerespecteerd. Maar de zetel werd helaas niet volledig geleverd. Er ontbraken 2 sierkussen’s, 1 grote kussen voor de rugleuning, en er werd een kussen voor de rugleuning met een schuine rand dubbel geleverd (verkeerd). Er werd alsook 2 steunpoten geleverd de ene had een ingang dus die kon ik zonder problemen monteren, de andere kon ik niet monteren. Deze moest eerst door de fabriek getapt worden zodat ik die kon monteren. Zodra ik deze problemen heb ondervonden bij het uitpakken en monteren, heb ik rechtstreeks contact opgenomen met klantendienst van Prenuptia. Er werd mij gezegd dat ik online een service moest aanvragen via de website van prenuptia met nodige foto’s. Helaas kon ik dit niet online doen omdat de bestelling nog niet op geleverd stond. Dus ben ik de volgende dag 23/07/2022 naar prenuptia gegaan. Ik heb mijn verhaal verteld aan de info balie, zij hebben mij doorverwezen naar de magazijn (klantendienst). Daar kreeg ik niet de gewenste dienst van service na verkoop. Ik had verwacht dat zij mij daar een correcte uitleg of hulp konden aanbieden maar ik heb mezelf kwaad gemaakt en alsnog geen duidelijke verklaring gekregen van mijn probleem. De enigste wat ik te horen kreeg was dat ik dit online nu wel kon doen omdat het nu wel op geleverd zou staan. De medewerker zei “deze is de fout van de fabrikant, wanneer u de service aanvraagd online gaan wij deze automatisch door melden aan de fabrikant. Dit kan wel een aantal weken duren omdat het bouwverlof is”. Hierdoor moest ik dus langer wachten op deze zetel die zogenaamd direct volledig beschikbaar was. Achteraf ben ik naar huis gegaan en heb ik de service aangevraagd en de nodige foto’s geupload. Ik kreeg pas op 28/07/2022 een antwoord van de klantendienst. Zij melden erin dat ze deze hebben doorgestuurd naar de fabrikant en zodra ze meer weten gaan ze ons op de hoogte brengen. Momenteel zijn we 05/08/2022 en hebben we nog steeds niets gehoord. Ik vind dit geen correcte dienstverlening, omdat ik zo lang moet wachten terwijl deze zetel per direct beschikbaar was. Dus had ik beter ook een andere zetel kunnen kopen die ik nu al had met alles er op en er aan. Dus ik heb tijd verloren, en stress gehad met deze situatie. Ik kan al aantal weken geen bezoek aanvaarden thuis omdat mijn zetel niet volledig is. Hierdoor is mijn woning niet naar mijn zin, terwijl ik als klant de volledige bedrag direct heb betaald omdat ik vertrouwen had in Prenuptia. Graag wil ik weten of ik recht heb op eventueel een schadevergoeding of dergelijke.

Opgelost
S. B.
18/02/2022

Klantendienst houdt mij aan het lijntje

Beste, ik heb bij Prenuptia een zetel gekocht. Prenuptia liet mij het volledige bedrag voor de zetel betalen vóór levering. Daarna leverde Prenuptia de zetel met een vlek. Dit heb ik op de bestelbon gemeld. Prenuptia houdt mij nu al 3 maanden aan het lijntje. In december hebben ze na heel wat mails en telefoons een poetsfirma gestuurd, helaas zonder resultaat. Sindsdien krijg ik geen reactie meer van Prenuptia.

Opgelost
K. V.
26/01/2022

Verkeerde informatie

Enkele weken geleden kwamen we naar jullie winkel voor een offerte voor een nieuwe zetel. Jullie vertelden ons dat we onze consumptiecheques konden gebruiken hiervoor. Maar volgens jullie was het echter een probleem dat er ook ecocheques op de kaart stonden. Deze moesten volgens jullie, bij nieuwe wet,op 0 staan vooraleer jullie aan onze consumptiecheques konden. Dit werd ons bevestigd door zowel de verkopers als 3 medewerkers aan de betaalbalie. Bijgevolg gaan we deze week iets kopen met onze ecocheques zodat we erna de consumptiecheques bij jullie zouden kunnen inbrengen. Hier wordt aan de kassa gevraagd hoe we wensen te betalen. We geven duidelijk aan met ecocheques en zien ook dat de kassamedewerker de knop Eco kiest. Eens thuisgekomen zien we na een paar uur dat het geld van onze consumptiecheques werd afgetrokken. Een telefoontje naar sodexo en zij zeggen daar kunnen wij niks aan doen. Ze lachen zelfs als we hun vertellen welke informatie we bij jullie kregen en zeggen hoe komen ze daarbij. Zij zeggen de fout begint bij Prenuptia. Gevolg wij zijn, door jullie onweten en foute informatie dubbel gestraft. We zitten nu nog steeds met een saldo van 200 euro aan ecocheques waarmee we niet direct meer iets mee kunnen doen. En bovendien zijn we nu ook nog eens 160 euro kwijt die we wilden gebruiken voor de aankoop van een nieuwe zetel bij jullie. Wat een teleurstelling.

Opgelost
S. P.
24/01/2021

Niet aanvaarden van comsuotiecheques

Beste, we verkregen van mijn man zijn werk consumptie cheques ter waarde van 150€, dit van monizzi. We zochten op de site naar deelnemende handelaars om deze check te gebruiken. We kwamen bij prenutia in Genk terecht en gingen kijken voor een nieuwe matras. Eens bij de verkoopster een aankoop te hebben gevonden wensten we de cheque te gebruiken maar ze viel uit de lucht. Ze ging naar een collega en besprak luidruchtig het verhaal van de cheques en kon horen dat ze me aan het uitlachen was. Ze gaf me een nummer om dit te bespreken waarop ik belde om meer info. Ik werd meteen onbeleefd afgesnauwd en de telefoon werd ingehaakt. Blijkbaar was dit de grote baas die me zo behandeld. Tevens toen ik aan de info balie terug keerfe en mijn verhaal deed bleek dat ze niet deelnemen hieraan. Terwijl het duidelijk vermeld is, een medewerkster liet vallen dat er diverse dingen zijn waaraan ze niet deelnemen. Ongeacht wat hier over geïnformeerd is. Ik vind dit absoluut niet kunnen en voel me ontzettend vernederd. Tevens ook in het zal gezet enzzijd door prenutia anderzijds door monizzi. Ik heb mijn bestellingen geannuleerd met de belofte dat dit terug gestort word.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform