Terug

Aankoop niet volledig geleverd

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. D.

Naar: Prenuptia meubelen

05/08/2022

Beste Ik kocht op 10/07/2022 een zetel in prenuptia te Genk. Voor mij was deze zetel meest geschikt omdat dit direct leverbaar was. Aangezien meestal niet alle zetels meteen in voorraad zijn, was mijn keuze snel gemaakt. Er werd aan ons toen beloofd dat deze na een week na betaling (mits betaling volledige bedrag) zal geleverd worden. Deze levertermijn werd correct gerespecteerd. Maar de zetel werd helaas niet volledig geleverd. Er ontbraken 2 sierkussen’s, 1 grote kussen voor de rugleuning, en er werd een kussen voor de rugleuning met een schuine rand dubbel geleverd (verkeerd). Er werd alsook 2 steunpoten geleverd de ene had een ingang dus die kon ik zonder problemen monteren, de andere kon ik niet monteren. Deze moest eerst door de fabriek getapt worden zodat ik die kon monteren. Zodra ik deze problemen heb ondervonden bij het uitpakken en monteren, heb ik rechtstreeks contact opgenomen met klantendienst van Prenuptia. Er werd mij gezegd dat ik online een service moest aanvragen via de website van prenuptia met nodige foto’s. Helaas kon ik dit niet online doen omdat de bestelling nog niet op geleverd stond. Dus ben ik de volgende dag 23/07/2022 naar prenuptia gegaan. Ik heb mijn verhaal verteld aan de info balie, zij hebben mij doorverwezen naar de magazijn (klantendienst). Daar kreeg ik niet de gewenste dienst van service na verkoop. Ik had verwacht dat zij mij daar een correcte uitleg of hulp konden aanbieden maar ik heb mezelf kwaad gemaakt en alsnog geen duidelijke verklaring gekregen van mijn probleem. De enigste wat ik te horen kreeg was dat ik dit online nu wel kon doen omdat het nu wel op geleverd zou staan. De medewerker zei “deze is de fout van de fabrikant, wanneer u de service aanvraagd online gaan wij deze automatisch door melden aan de fabrikant. Dit kan wel een aantal weken duren omdat het bouwverlof is”. Hierdoor moest ik dus langer wachten op deze zetel die zogenaamd direct volledig beschikbaar was. Achteraf ben ik naar huis gegaan en heb ik de service aangevraagd en de nodige foto’s geupload. Ik kreeg pas op 28/07/2022 een antwoord van de klantendienst. Zij melden erin dat ze deze hebben doorgestuurd naar de fabrikant en zodra ze meer weten gaan ze ons op de hoogte brengen. Momenteel zijn we 05/08/2022 en hebben we nog steeds niets gehoord. Ik vind dit geen correcte dienstverlening, omdat ik zo lang moet wachten terwijl deze zetel per direct beschikbaar was. Dus had ik beter ook een andere zetel kunnen kopen die ik nu al had met alles er op en er aan. Dus ik heb tijd verloren, en stress gehad met deze situatie. Ik kan al aantal weken geen bezoek aanvaarden thuis omdat mijn zetel niet volledig is. Hierdoor is mijn woning niet naar mijn zin, terwijl ik als klant de volledige bedrag direct heb betaald omdat ik vertrouwen had in Prenuptia. Graag wil ik weten of ik recht heb op eventueel een schadevergoeding of dergelijke.

Berichten (1)

Prenuptia meubelen

Naar: A. D.

01/09/2022

Beste,Betreft referentie 221051841Ik heb u mail goed ontvangen.Dit dossier is lopende bij ons en fabrikant heeft ons laten weten de onderdelen zeker binnen de 2-tal weken bij ons te leveren.Zodra deze goederen bij ons binnen komen wordt de klant door ons op de hoogte gebrachtMet vriendelijke groeten,RitaKlantendienst Hasseltweg 240 247 3600 Genk - Belgie 089 35 08 25 rita@prenuptia.be www.prenuptia.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform