Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Niet nakomen wettelijke garantie
Tafel aangekocht bij Prenuptia. Na het openen van de verpakking zien we 2 grote barsten in de houten tafel. Die dag hebben we onmiddellijk een melding gemaakt. We hebben contact opgenomen en duidelijk gemaakt dat we wensen voor een vervanging van het product. Dit is ons volste recht volgens FOD Economie. "U heeft het recht de kosteloze herstelling of de vervanging van het goed te eisen (te kiezen door de consument, maar in functie van wat mogelijk en redelijk is)." Prenuptia beslist er zelf voor om het goed te "herstellen" doormiddel van verlijming zonder dit te overleggen met ons. Dit is overduidelijk geen duurzame oplossing aangezien het een houten tafel is. Testaankoop heeft al eens proberen te bemiddelen, maar Bart (receptie) van Prenuptia weet maar 1 zin te zeggen "Klant heeft de reparatie geweigerd", en laten ons verder instaan voor de kosten indien we toch nog een reparatie zouden wensen. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld om vervanging van het product, dan wel om ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de koopprijs. Met vriendelijke groet,
Herstelling niet opgelost.
Geachte mevrouw/heer, Op 16/02/2024 kocht ik een electrische relax in uw winkel en betaalde ik er 965€ voor, inclusief een all in house service contract. Op 21 mei (na 3 maanden)vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, electrische rugleuning werkt niet meer. Op 22 mei heb ik u een e-mail gestuurd met het verzoek het product onder garantie te laten repareren . Door het full inhouse service contract zou dit ofwel omgeruild, of op de locatie van het apparaat gebeuren .Ondanks talrijke aanmaningen is het defect tot op heden (2 maanden na herstellingsaanvraag)niet hersteld. In het licht van het bovenstaande en rekening houdend met het feit dat volgens de wettelijke garantie van 2 jaar reparaties binnen een redelijke termijn moeten worden uitgevoerd op basis van de aard van de goederen en hun gebruik, verzoek ik om vervanging van het product zonder kosten voor mij of, als alternatief, ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de aankoopprijs. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs
Geleverd artikel beschadigd Dienst na verkoop onbeschof
Wij kochten twee bedden aangekocht in februari Op 8 april werden deze geleverd en bij nazicht bleek een belangrijk onderdeel, nummer 7, beschadigd te zijn ; er was een scheur in aanwezig. Dit werd gemeld en er zou ons al sinds mei een nieuw onderdeel bezorgd worden. Als klantendienst melden zij dat wij dit bed wel tujdelijk kunnen monteren maar dit is onmogelijk. Om het te demonteren moet heel de lattenbodem losgemaakt worden, lat per lat en de lades weer losgemaakt worden. Dit was al niet eenvouding om te monteren. De klantendienst wil dit niet inzien en wil ons geen onderdeel uit de voorraad meegeven. Daarnaast nam ik oon telefonisch contact maar deze zijn ronduit beschoft en klantonvriendelijk ! Ze laten de klang niet uitspreken en zeggen dat alles per mail gemeld is… bieden geen service en leggen de telefoon gewoon neer Intussen heeft mn dochter van 4 jaar nog steeds dus geen bed De klantendienst - na verkoop- durft te beweren dat ik dit bed niet wil monteren. Als zij eens kennis zouden hebben over de montage, dan zouden zij weten dat dit niet evident is om even ineen te zetten en weer uiteen te halen om opnieuw te monteren
prenuptia zetelbekleding scheurt binnen de 3 jaar
Beste ik kocht een zetel bij prenuptia die binnen de 3 jaar garantie van Oranje Protexx plooien en scheurtjes vertoont in het zitgedeelte en doorzakking.In de maand mei reeds contact opgenomen met de winkel waar een kassierster ons geholpen heeft om de gegronde klacht doortesturen naar Oranje. Oranje heeft dan de vaststellingen gedaan maar konden niets doen omdat er geen nieuwe hoes was geleverd noch bij Oranje nog bij ons.Wachten op de hoes. Ondertussen een meningsverschil tussen Prenuptia en Oranje of de hoes nu betalend was of niet. Dan de folder doorgestuurd waar in staat :meubel wordt kosteloos hersteld zonder voorrijkosten of andere kosten.Dan blijkt dat er geen hoezen te verkrijgen zijn en bieden ze aan om het hoekgedeelte van de zetel volledig nieuw te bestellen en dan moeten we plots €111 te betalen. Ondertussen zijn we eind september en nu zegt Prenuptia dat de scheurtjes onder de normale slijtage valt want wij hebben een goedkope zetel gekocht een hoeksalon met 7 zitplaatsen voor € 1344. daar heeft Prenuptia al die tijd daar voren niet over gesproken. Ik stel mij de vraag wat is er ondertussen zo veranderd, in mei werd er nog gezegd dat het niet normaal is dat het stof nu al scheurtjes vertoont en nu is dat ineens normaal. Ik heb eens opgezocht op internet en een zetel moet normaal minimum 5 jaar kunnen meegaan. Mijn vraag is nu dat dit KOSTELOOS wordt opgelost . Scheurtjes er uit en plooivorming opvullen.Met vriendelijke groeten.
Dienst-na-verkoop is vreselijk!!!
Beste,Wij hadden meubels besteld bij Prenuptia, deze waren vooraf in elkaar gezet dus enkel de pootjes werden bij levering door de transporteurs. Echter merkten we al snel op dat de deuren niet gelijk stonden en er waren verschillende fabricagefouten. Er werd een klacht ingediend bij Prenuptia. Er werd hier niet op gereageerd, tot we een mail kregen dat de goederen aangekomen waren om te ruilen. Er komt een technieker de onderdelen vervangen, maar deze maakt een grote montagefout, waardoor de kast nog meer defect is dan hij reeds was. Mijn partner belde naar de klantendienst van Prenuptia om het probleem te melden, waarbij hij werd afgesnauwd. Ikzelf belde opnieuw, waarbij de medewerker zijn voornaam niet wou vermelden. Dit is ten eerste al heel onprofessioneel want dan weet je niet tegen wie je praat. Dit was dezelfde persoon en ook hij snauwde mij af. Ik mocht me niet bemoeien omdat ik er niet bij was, maar mijn geld zit er wel in. Ik heb nog nooit zo’n onvriendelijke klantendienst tegen gekomen. Ik raad Prenuptia bij NIEMAND aan. Voor te verkopen zijn ze vriendelijk, maar de klantendienst is echt verschrikkelijk!!!
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten