Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
U. M.
1/11/2025

Terugbetaling nogsteeds niet gekregen

Ik heb een gsm gekocht via MediaMarkt die ik geretouneerd heb. Via Bpost is het op 9 oktober AFGELEVERD bij MediaMarkt. Ik heb van hun geen mail ontvangen over mijn retour. Ik heb hun mails gestuurd en meerdere keren gebeld. Elke keer werd er gezegd dat ze een mail zullen sturen naar die afdeling die mij zouden contacteren wat ze dus nooit hebben gedaan. Er wordt niet deftig gecomuniceerd. Dit is een zeer hoge bedrag. Ik ben het wachten beu, ik snap niet hoezo het bijna een maand duurt om mijn retour te verwerken. Ook de status op de app van mijn bestelling is nogsteeds bezorgd naar mij. Ik wil niet meer wachten en direct mijn betaling terug.

In behandeling
M. B.
29/10/2025

Niet leveren van betaalde bestelling

Geachte mevrouw/heer, Op 13.09.2025 kocht ik een APPLE iPhone 17 - 5G - 256 GB - Sage in uw winkel te Waregem en betaalde ik 969 euro. Bij de bevestiging van de bestelling werd mij meegedeeld dat de levering tegen 15.09.2025 zou plaatsvinden. Tijdens mijn bezoek werd mij meegedeeld dat er een voorraadprobleem is waardoor het toestel niet geleverd kan worden. Dit is voor mij onaanvaardbaar, zeker aangezien het volledige bedrag reeds betaald werd en ik ondertussen al meer dan een maand en een half wacht zonder enig concreet resultaat of enig antwoord op mijn vele mails. Ik wil hierbij ook benadrukken dat bij een voorraadprobleem van jullie kant dat al meer dan 1 maand aansleept het artikel terugbetaald moet worden. Dit is gangbaar binnen MediaMarkt en kan geen reden zijn om een klant zo lang te laten wachten. Ik eis daarom de onmiddellijke terugbetaling van het volledige aankoopbedrag op het rekeningnummer waarmee de telefoon betaald werd. Indien ik hier terug geen reactie op ontvang zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Groet, Bijlagen: • Orderbevestiging

In behandeling
J. P.
8/10/2025

Herstelling ik wacht al maand

Geachte Ik meld het volgende op 28/05/2025 deed ik bestelling van wasmachine van het merk OK Op 05/09/2025 deed ik melding van defect 2 weken later kwamen ze pas kijken blijkt de motor te zijn terug 2 weken later we zijn nu 08/10/2025 en de wasmachine is nog steeds niet hersteld Ik belde al meermaals maar krijg geen duidelijk antwoord op mijn vraag Ik moet wekelijks naar wasserij gaan 2 tot 3x dit met telkens 2 wasmanden dit al van 05.09 ik wil graag dat dit spoedig word opgelost ik belde al verschillende keren maar ik merk geen echte hulp ik krijg al weken de zelfde antwoorden Dit kan niet en wil graag een snelle oplossing

Afgesloten
C. Z.
29/09/2025

Bestelling iphone 17 pro max

Geachte, Op 12 september kocht ik een Iphone 17 Pro max in uw winkel en betaalde ik er 1729 euro voor. 19 september kreeg ik de aankondiging dat ik helaas niet bij de eerste batch iphone geleverd zat. Sindsdien geen update meer gekregen. 24 september, mail gestuurd naar mediamarkt voor informatie. Tot op heden nog geen informatie gekregen. Met vriendelijke groet,

In behandeling
L. B.
12/09/2025

Herstellingsprobleem zwart scherm

Ik kocht bij Mediamarkt op 8/3/2023 een Lenovo IdeaPad 5. Binnen de garantieperiode trad een probleem met een zwart scherm (“black screen”) op. Het toestel is toen door Lenovo via Mediamarkt hersteld, waarbij onder andere het moederbord werd vervangen. Kort na deze herstelling trad hetzelfde probleem echter opnieuw op en het toestel was intussen net buiten garantie, maar er gebeurde opnieuw een herstelling door Lenovo via Mediamarkt. Toen hetzelfde probleem zich een derde keer voordeed, liet Lenovo via Mediamarkt weten dat het toestel niet herstelbaar was en dat het buiten garantie was. Het gaat om een blijvend en niet duurzaam opgelost gebrek dat reeds tijdens de garantieperiode is begonnen. Ik wens u erop te wijzen dat dit defect bijgevolg valt onder de oorspronkelijke garantieclaim, ook al is de formele garantieperiode inmiddels verstreken. Volgens de Europese en Belgische consumentenwetgeving heb ik recht op een toestel dat conform is en correct functioneert. Ik heb het probleem intussen reeds rechtstreeks bij Lenovo aangekaart in de hoop een klantvriendelijke oplossing te ontvangen, maar ze houden voet bij stuk dat ze het niet willen oplossen wegens buiten garantie. Daarom richt ik mij nu tot Mediamarkt als verkoper van de computer. Ik verzoek u om het toestel kosteloos te herstellen of te vervangen. Indien geen oplossing wordt geboden, zal ik het dossier voorleggen aan de FOD Economie/Consumentenbescherming. Ik reken op een correcte en klantvriendelijke afhandeling en zie uw antwoord graag binnen 14 dagen tegemoet.

In behandeling
D. V.
4/09/2025

Klacht tegen MediaMarkt – weigering toepassing economische levensduur bij defecte LG-tv

Product • LG 55QNED816QA – QNED Smart 4K TV • Aangekocht op 12/12/2022 bij MediaMarkt België • Aankoopprijs: €777 Probleemomschrijving Op 01/09/2025 is mijn televisie defect gegaan. Het toestel begon eerst herhaaldelijk te herstarten (bootloop op webOS) en viel daarna volledig uit (geen beeld, geen standby-lampje). De wettelijke garantie is intussen afgelopen, maar op de website van MediaMarkt wordt duidelijk gesteld dat ook na de garantieperiode een toestel kosteloos hersteld of vervangen kan worden wanneer de economische levensduur nog niet verstreken is. (Zie bijgevoegde screenshot.) Een QNED-tv uit dit premiumsegment heeft een verwachte levensduur van 7 à 10 jaar. Dat mijn toestel al na 2 jaar en 9 maanden volledig defect gaat, kan dus niet beschouwd worden als normale slijtage of mijn eigen schuld. Ik heb MediaMarkt zowel per mail, telefonisch als in de winkel gecontacteerd. Men weigert echter dit eigen beleid toe te passen. Men wil enkel een prijsopgave maken voor een herstelling die volledig voor mijn rekening zou zijn. Toen ik aandrong, kreeg ik de boodschap dat ik maar klacht moest indienen bij Testaankoop. Eis Ik verzoek Testaankoop om MediaMarkt ertoe aan te zetten hun eigen beleid rond economische levensduur toe te passen. Concreet betekent dit een gedeelde kost bij herstelling of een vervangtoestel, in plaats van het volledig afwentelen van de kosten op de consument. Bijlagen • Aankoopbewijs (12/12/2022) • Screenshot van MediaMarkt-website m.b.t. economische levensduur

Afgesloten
M. V.
3/09/2025

Betaling retour

Beste, heb op 4 augustus een Samsung Galaxy Watch Ultra 2 t.w.v. €699 bij Mediamarkt besteld en die de volgende dag ontvangen. Echter heb ik enkele dagen later besloten deze te retourneren aangezien ik hetzelfde product bij Telenet goedkoper kon krijgen. Heb het product geretourneerd op 12 augustus en deze is dan de volgende dag geleverd bij Mediamarkt. Echter heb ik 3 weken later nog steeds niets gehoord van Mediamarkt, laat staan een terugbetaling ontvangen. Nochtans staat er duidelijk op hun site dat je binnen de 24hr een bericht krijgt als ze het product ontvangen. Zoals reeds gezegd; heb nog steeds NIETS gehoord. Heb een dag of 10 geleden via de website een klachtenformulier ingevuld en verstuurd maar tot op heden nog steeds niets gehoord, en als ik telefonisch contact wil opnemen krijg je een muziekje, je weet wel... Mvg Michaël Van Onacker

Afgesloten
H. A.
2/09/2025

Creditnota onvolledig

Beste Ik heb in juli een droogkast besteld en online betaald, enkele dagen voor de levering heb ik beroep gedaan op het herroepingsrecht. Ik heb gebeld en gemaild, en een creditnota ontvangen. Echter zonder de transportkosten van 10 euro. Blijkbaar weigeren ze me te betalen. Ik heb verschillende malen gebeld en gemaild, ondertussen een maand verder, met als standaard antwoord van we doen het nodige en zetten het recht. Via deze weg wil ik nu druk zetten bij MediaMarkt. Een klantnummer staar niet vermeld op de creditnota noch factuur. Deze zijn in bijlagen toegevoegd. Alvast bedankt voor de rechtzetting Met vriendelijke groeten

Opgelost
C. L.
2/09/2025

herstelling

geachte, òp 19/4/2025 kocht ik in de winkel in zwijnaarde een gaming desctop maar na 2 maand bleek deze niet meer te doen, op 4/8/2025 bracht ik het toestel binnen voor herstelling , maar na meer dan 3 weken heb ik nog niets vernomen over het toestel , ook heb ik geen vervang toestel in bruikleen gekregen, ook heb ik geen bon ontvangen van het afgeven van het toestel daar er een error was in jullie systeem . ik heb jullie ondertussen reeds 2 mails verstuurt maar heb daar nooit reactie mogen ontvangen. dit is totaal in strijd met de wet van de consumenten rechten. daar ik niets kan onder nemen omdat ik het toestel nodig heb voor mijn werk en zaak, wens ik nu van jullie een nieuw toestel of mijn geld terug van de aankoop, en baseer me hierop het artikel 1649quinquies van het burger wetboek van de Europese consumenten richtlijnen. met deze stel ik u in gebreke en wens dat ik binnen de 7 dagen een nieuw toestel mag ontvangen of mijn geld terug krijg na deze kennisgeving. hoogachtend, carl veughs heistraat 44 9140 temes NO@EMAIL.COM

Opgelost
A. D.
23/08/2025

Bestelling is zoekende

Beste, Op 23-08-2025 heb ik een laptop en muismat via de website van Mediamarkt.be aangekocht. Op de website kreeg ik de melding dat aankoop gelukt was met bestelnummer: 271612820. Het totaalbedrag van 437,99 euro is betaalt via 2 kadobonnen(100 en 125 euro) en het resterende bedrag van 212,99 euro via bancontact. Tot op heden heb ik geen bestelbevestiging mochten ontvangen(normaal is dit na 15 min), maar ook in mijn accountoverzicht is deze bestelling nergens te zien. Enkele uren gewacht, maar nog steeds niets mogen ontvangen. Contact opgenomen met de klantendienst. Daar kreeg ik te horen dat een bestelling soms kan blijven hangen in het systeem, dus ze gingen dit nakijken. Helaas nog steeds niets mogen vernemen van Mediamarkt... Ik ga er vanuit dat deze bestelling niet meer zal doorkomen, maar dan wens ik wel binnen de 7 dagen mijn geld terug aangezien ik een laptop moet aankopen voor mijn opleiding aan de hogeschool in september, dus veel tijd heb ik niet meer over... Indien er geen tijdige oplossing op deze issue komt, dan stuur het door naar FOD economie. Uiteraard hoop ik op een vlotte afhandeling door Mediamarkt in deze zaak. De overduidelijke bewijsstukken kunt U in bijlage terugvinden MVG Andy De Baeke *Enkele maanden geleden was er ook al een issue met de levering van een TV en dit heeft toen langere tijd aangesleept, dus vandaar dat ik er nu heel kort op zit. Vanuit mijn ervaring kan ik het online winkelen bij Mediamarkt helaas niet aanraden!

Opgelost Behandeld door Test Aankoop

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform