Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Geen garantie na faillissement
Beste, In Juni 2022 kocht ik een elektrische fiets op de website van Makro België, aan €1299.Deze fiets is onlangs (januari 2023) gestopt met werken. Door het faillissement van Makro, kan ik echter geen herstel/vervanging/terugbetaling meer aanvragen gezien zij niet meer bereikbaar zijn.Ik weet dus niet waar ik terecht kan. Mij lijkt het compleet onterecht dat ik nu met een kapotte, dure fiets van 6 maand opgezadeld zit. Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.Mvg,Tim
Garantie, na de sluiting van Makro
Beste,Op 15/12/2021 heb ik bij Makro Machelen een toestel Star Shower aangekocht.Enkele dagen geleden is dit toestel defect gegaan, terwijl het nog onder de wettelijke garantietermijn valt.- Omdat Makro eind december de activiteiten stopzet in België, heb ik op 29/12 een mail gestuurd naar de invoerder, zijnde Tel Sell Part of Mediashop uit Almere (NL). Daar werd ik terug verwezen naar Makro, als verkoper verantwoordelijk voor de garantie.- Op 02/01 heb ik een mail gestuurd naar Makro Nederland. Op 03/01 kreeg ik als antwoord dat zij een losstaande organisatie zijn en geen artikelen van Makro België kunnen aannemen. Zij adviseren om me tot de merkhouder/fabrikant te wenden.Mijn vraag is nog steeds dezelfde: Waar en hoe kan ik mijn toestel inleveren voor de herstelling onder waarborg?Met dank.
LEVERING VAN HOUTPELLETS KOMT ER MAAR NIET AAN, SLECHTE COMMUNICATIE
Goede middagOp 1 juli 2022 doe ik een bestelling bij de Makro van 4 paletten houtpellets, alles is reeds al netjes betaald.Normaal zou er worden geleverd 4à6 weken na de bestelling, dit was zo vermeld door de Makro en dit door een externe leverancier.Niets van berichten krijg ik over de eventuele levering van Makro, op 13 juli schrijf ik een mail naar de Makro met de vraag wanneer geleverd zal worden. Makro opent een dossier met hun nummer 330085. Op 14 juli schrijven ze me een mail terug dat er geleverd zal worden op maandag 25 juli.Op maandag 25 juli heb ik nog niets gekregen van bevestiging van deze levering, zit de ganse dat te wachten op een eventuele levering. Op 25 juli rond 18h00 stuur ik opnieuw een mail met de vraag als ze me meer info kunnen geven in verband met de levering. Op 26 juli antwoord Makro dat ze zich zullen informeren bij de leverancier.Op 28 juli stuur ik opnieuw een mail indien reeds meer zouden weten over de levering, tot op heden geen antwoord gekregen.Naar communicatie toe loopt dit hier spaak.Een kennis van me heeft ook houtpellets bij de Makro gekocht, ongeveer 2à3 weken voor mijn bestelling. Hij kreeg ook geen antwoord en wilde zijn bestelling annuleren. Deze kennis kreeg te horen dat annuleren niet meer mogelijk was en dan werd er dezelfde week nog geleverd. Rare manier van werken.Hopelijk kan Makro deze week leveren, want ik neem geen extra verlof meer de hele dag te wachten voor niets. Een betere communicatie zou wel fijn zijn. We zijn mensen en geen robots.Alles is betaald, Makro los het op aub.Met vriendelijke groetenBart Deprez
Problemen met de terugbetaling nieuw aangekocht goed
Beste,Ik kocht op 9 maart 2022 een buitenpoort aandrijving aan van het merk chamberlain voor de prijs van 478,60 €. Na plaatsing, die noodzakelijk was om de werking na te gaan, stelde ik vast dat de CPU niet werkte! De elektrische motoren werken wel maar konden dus niet bedient worden. Om de plaatsing mogelijk te maken was het nodig om de voorgevormde doorgangen voor de bedrading op de omhuizing van het CPU open te maken. Zoals altijd gebeurd dit met een Stanley mes of schroevendraaier!Gezien dit nieuwe goed niet werkte werd dit terug aangeboden bij Makro Eke. Normaal ( vroeger) worden nieuwe niet werkende goederen omgeruild. Ingevolge nieuwe richtlijnen kan dit niet meer en diende dit te worden opgestuurd naar een hersteldienst (?). Ik meen er toch vanuit te kunnen gaan dat iets wat nieuw verkocht wordt niet moet worden hersteld! Gezien dit de enige mogelijkheid was gebeurde dit zo. Foto’s en een beschrijving werden door de aangestelde voor de Makro erbij gevoegd. Na één maand krijg ik bericht dat ik de printplaat zou hebben beschadigd en de transfo zou hebben afgebroken. Gezien dit totaal niet strookt met de werkelijkheid worden foto’s van de beschadiging opgevraagd. Ondertussen wordt er een. Factuur gepresenteerd van 188,76€. ... bij niet betaling zouden de producten kosteloos worden vernietigd!Na meer dan een maand worden de gevraagde foto’s opgestuurd. Deze stroken niet met de werkelijkheid zelfs in die zin dat ik mij zelf de vraag stel of dit om dezelfde “herstelling” gaat. Gezien deze houding vraag ik tussenkomst.
Product komt niet overeen met de omschrijving van de advertentie
Beste,Afgelopen jaar bestelde ik bij jullie bedrijf een elektrische damesfiets van het merk Minerva Estrel Comfort, prijskaartje 1499,00 euro. Deze fiets werd op jullie site als volgt omschreven:- Aandrijving: 9-versnellingen- Motor: centrale motor High Speed Gear 36 V/250 W- Batterij: li-ionbatterij 36 V/13,8 Ah- Actieradius: ca. 100 km- Kleur: antraciet- Garantie: 3 jaar omnium aan huis (051/423017) of bij je lokale fietshersteller (www.servicebike.be)+ 1 gratis onderhoudsbeurt per jaar tijdens de garantieperiodeAl snel dook er een eerste probleem op met het product. Zo lijkt de fietsstandaard niet sterk genoeg te zijn om de fiets te kunnen 'dragen'. Na een tweetal maanden begaf deze fietsstandaard het dan ook, waardoor het parkeren van je fiets zonder fietsenstalling in de buurt zeer onhandig werd.Vervolgens stelde ik niet veel later een tweede probleem vast. Zo functioneerde de display en de motor van de fiets niet meer naar behoren. Zo gaf de display plots niet meer het aantal kilometer per uur aan die er werd gereden en werden het aantal gereden kilometers niet meer bijgeteld. Daarenboven vielen de middenmotor en display elke tien minuten (tijdens het fietsen) uit. Ook het schakelen gaat steeds slechter en is vaak ook gevaarlijk wanneer de fiets onverwacht snel doorschakelt. Op basis van deze klachten, stuurde ik in mei een mail naar jullie klantendienst en werd ik (zoals in de advertentie aangegeven) doorverwezen naar Servicebike voor het dichtstbijzijnde herstelpunt. Servicebike gaf mij vervolgens een herstelpunt 14 km verwijderd van mijn woonplaats. Met een slecht functionerende fiets was dit niet ideaal om de fiets daar te krijgen.Afgelopen week werd ik opgebeld om mijn fiets terug op te halen en wat bleek?- de 'nieuwe' fietsstandaard werkt niet waardoor de fiets opnieuw gewoon omver valt- schakelen lukt plots volledig niet meer en de motor maakt een raar geluid. Vervolgens gaat de fiets qua snelheid plots niet sneller meer dan 15km/u.- Enkel de display toont weer het aantal km per uur aan die er wordt gereden.Op basis van uw reclame, verwachtte ik een kwalitatieve fiets. Ik dien echter vast te stellen dat er zich van in het begin problemen voordeden en dat ik bijgevolg nog steeds geen gebruik kan maken van mijn fiets. Graag zou ik exact willen ontvangen waarvoor ik betaald heb. Indien u dit niet kan leveren, zou ik graag mijn investering (1499,00 euro) terug krijgen, waarbij jullie uiteraard de geleverde fiets terug kunnen ophalen. Ik verneem graag een antwoord van u met een adequate oplossing.Met vriendelijke groet, Laura Bussche
Pelletkachel uitgebrand via laadbak
Beste, 1 van de 2 aangekochte pelletkachels isbeginnen branden in de laadbak voor de houtpellets toen wij lagen te slapen met alsgevolg dat deze volledig stuk is na amper 2 jaar. Indien het rookalarm niet wasafgeweest hadden zowel ik als mijn dochter dit niet overleefd. Van in het begin hebik problemen gehad met de pelletkachel en na lang palaveren heeft de makrouiteindelijk een servicedienst namelijk Faroservices gestuurd voor onderhoud en ditin maart 2021. Het gevolg is dat ik natuurlijk de andere pelletkachel ook niet meervertrouw en ondertussen zitten wij reeds vanaf woensdag 15 december 2021 ,notabene op de begrafenis van mijn moeder zonder verwarming.
Herstelling pomp Marina binnen garantieperiode 2 jaar, na 8 dagen nog geen reactie Makro op verzoek
Waterpomp Marina artnr Makro 0750568 Bij aankoop (pas 3 maand na aankoop uitgepakt/geïnstalleerd) en installatie/ingebruikname zal er al te weinig /bijna geen druk op het vat (simpel te doen dus niet gereageerd), er dient nadien veel/zeer regelmatig druk bijgevuld wegens constant te weinig debiet, na enkele maanden in gebruik LEKT de pomp aan de rollager/motor as en blijft zeer regelmatig druk bijvullen noodzakelijk. Ballon in drukvat is niet kapot.Pomp ter vervanging van identiek model gekocht in 2009 Makro (fact. nog in bezit) met identieke installatie (simpele vervanging, aanwezigheid filters enz) zie mijn review pomp Ludo D. want daar was ik ZEER tevreden van maar bij deze pomp niets dan miserie.Ik gebruikte het contactformulier Makro om dit te melden (ipv telefonisch met lange wachttijd) en aangezien foto kon bijgevoegd worden van plaats lekhttps://www.makroshop.be/nl/klachtenprocedureAntwoord wordt beloofd binnen de 2 dagen maar helaas, na 8 dagen nog steeds geen enkel antwoord of contact name door Makro. Ik ontving enkel een mail van ontvangst (zie bijlage met meer info). De foto met lek is als 1 bijlage meegezonden om bv te tonen aan de fabrikant.Gevraagd : herstelling pomp onder garantie zowel wat betreft waterlek als steeds wegvallende druk, of vervanging identiek model (afhaling Makro Eke of thuisbezorgd), prijsopgave voor bv verzending (terug naar Italië want er is geen Belgisch filiaal?) zodat ik uiteindelijk niet ontgoocheld kan zijn in Makro met totaal hoge kosten.Info : Originele doos en factuur (zie ordernummer) nog in bezit, pomp kan zelf binnengebracht worden in Makro EkeIk hoop op een spoedige en correcte afhandeling door Makro want stadswater is duur. Ook is het toch een redelijk werkje om pomp te installeren of te verwijderen (correcte afdichting koppelstukken).
Makro webshop lijkt op fraude
Op 6 mei plaatste ik een bestelling (referentie 19500008089765) van een aantal artikelen die volgens uw webshop in voorraad waren. Gedeeltelijk werd die bestelling geleverd op 20 mei.Ondanks het sturen van een herinnering via webformulier op 1 juni werd ondertussen het artikel 4697472 Polet Spade 280/180 2V T-steel fiber 95 cm nog steeds niet geleverd.Volgens uw mail van 19 mei was dat artikel in vertraging.Ik vind het hoogst storend dat artikels die volgens jullie website in voorraad zijn, dat uiteindelijk niet blijken te zijn. Dat terwijl ondertussen het geld al wel van mijn rekening ging.Graag levering of terugbetaling voor 19 juni 2020. Indien levering of terugbetaling uitblijft zal ik klacht indienen bij het meldpunt fraude van de overheid, een negatieve review op Trustpilot plaatsen en het geval aangeven bij de verzekering aankoopbescherming van mijn mastercard.
Slechte kwaliteit pellets
Beste,Ik was aanwezig bij de levering van de pellets, het was niet aan het regenen. Alle pellet zakken waren nat toen ik die direct in mijn opslagplaats verplaatst heb. Moet dus van tijdens of voor het transport zijn. Er was direct schade zichtbaar toen ze geleverd waren. Ik heb dit ook besproken met de (Franstalige) chauffeur. Heb dit ook laten beschrijven op de afleveringsbon. De bescherm plastick op de zakken was doorspiest. De pellets waren helemaal doordrongen van water en waren vervormd tot schaafsel in plaats van pellets.Er zitten in alle zakken brokken en opgeblazen pellets. (ik vermoed door vocht) In iedere zak zitten ook buiten proportionele grote pellets, op de zak staat thans vermeld dat deze niet groter van 4 cm.Ik heb direct contact met jullie opgenomen ivm deze problemen maar dit is nu nog steeds niet opgelost! Op volgende tijdstippen is door ons gemaild geweest naar Makro.1) 28-10-19 om 22:072) 30-10-19 om 12:383) 06-11-19 om 09:044) 08-11-19 om 10:545) 08-11-19 om 19:596) 12-11-19 om 15:067) 14-11-19 om 9:32Op 22-11-19 via facebook de foto’s doorgestuurd omdat ze deze niet ontvangen hadden zeiden ze via mail en wetransfer.We (mijn man en ik) hebben ook ontelbare keren gebeld, dit gesprek werd door callcenter telkens opgenomen.Ondertussen kunnen wij deze pellets niet gebruiken zoals het hoort. We vrezen dat als we zo’n pellets gebruiken er schade zal optreden aan onze kachel. Er is eveneens bij de eerste zak ook een stuk vast komen te zitten in onze kachel. Gelukkig dat onze schroef niet gebroken is.Van de beste zakken controleren we nu iedere zak manueel op brokken en verpulverde pellets. Wat een heel werk is! We zagen er tegenop om goede pellets te kopen zonder er zeker van te zijn dat we ons geld terugkrijgen van deze slechte pellets. Dus van onze 2 palletten pellets willen we 1 volledig pallet terug inleveren met alle slechtste zakken op en ons geld hiervoor terugkrijgen. Ik versta niet goed dat al deze mails en telefoongesprekken nodig zijn. Is het nu zo moeilijk om gewoon de zakken terug in te leveren en ons geld terug te krijgen? Ze liegen, praten ons naar de mond en komen hun beloftes niet na (bv terugbellen e.d.). Ik vermoed dat ze de schuld geven aan de leverancier, maar dit is ons probleem niet, wij willen zo snel mogelijk verholpen zijn.
Terugbetaling wegens kwaliteit product onvoldoende
Beste,Op 22/06/2019 bestelde ik via de webshop van Makro het volgende: Zitmaaier Mtd Minirider 60RDE voor een bedrag van 1199 EUR. Na 1 keer de zitmaaier te hebben gebruikt was deze al meteen kapot. Blijkbaar gaat het over de startmotor die kapot is, wat volgens verschillende recensies op internet een veel voorkomend probleem is. Ik nam meteen contact op met de klantendienst van Makro en pas op 07/08/2019 kreeg ik bevestiging van herstelling en werd de zitmaaier opgehaald. Tot op vandaag de dag 11/11/2019 heb ik de zitmaaier nog steeds niet in mijn bezit, ik heb Makro verzocht mijn geld terug te betalen aangezien het product niet voldoet aan de verwachtingen en ik het toestel ook helemaal niet kan gebruiken. Op 30/10/2019 kreeg ik het volgende antwoord:Goeiemorgen,Ik neem even contact met u op in verband met uw aankoop van een minirider.Jammer genoeg kan er geen terugbetaling gebeuren. U zal moeten wachten tot reparatie in orde is.Als u nog verdere vragen heeft, mag u ons altijd contacteren.Hopend u zo voldoende te hebben geïnformeerd, wens ik u nog een heel prettige dag.Met vriendelijke groeten,XeniaMakro Customer Service Makro Cash & Carry Belgium Member of METRO GroupTel +32 (0)78 150 330Ik heb ondertussen al 2x een tuinman moeten inhuren om mijn onderhoud te doen. Ik wens dan ook van de aankoop af te zien en ik wens het geld terug op mijn rekening.Met vriendelijke groeten,Dujardin Logino
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten