Terug

Herstelling pomp Marina binnen garantieperiode 2 jaar, na 8 dagen nog geen reactie Makro op verzoek

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. L.

Naar: MAKRO CASH & CARRY BELGIUM

14/04/2021

Waterpomp Marina artnr Makro 0750568 Bij aankoop (pas 3 maand na aankoop uitgepakt/geïnstalleerd) en installatie/ingebruikname zal er al te weinig /bijna geen druk op het vat (simpel te doen dus niet gereageerd), er dient nadien veel/zeer regelmatig druk bijgevuld wegens constant te weinig debiet, na enkele maanden in gebruik LEKT de pomp aan de rollager/motor as en blijft zeer regelmatig druk bijvullen noodzakelijk. Ballon in drukvat is niet kapot.Pomp ter vervanging van identiek model gekocht in 2009 Makro (fact. nog in bezit) met identieke installatie (simpele vervanging, aanwezigheid filters enz) zie mijn review pomp Ludo D. want daar was ik ZEER tevreden van maar bij deze pomp niets dan miserie.Ik gebruikte het contactformulier Makro om dit te melden (ipv telefonisch met lange wachttijd) en aangezien foto kon bijgevoegd worden van plaats lekhttps://www.makroshop.be/nl/klachtenprocedureAntwoord wordt beloofd binnen de 2 dagen maar helaas, na 8 dagen nog steeds geen enkel antwoord of contact name door Makro. Ik ontving enkel een mail van ontvangst (zie bijlage met meer info). De foto met lek is als 1 bijlage meegezonden om bv te tonen aan de fabrikant.Gevraagd : herstelling pomp onder garantie zowel wat betreft waterlek als steeds wegvallende druk, of vervanging identiek model (afhaling Makro Eke of thuisbezorgd), prijsopgave voor bv verzending (terug naar Italië want er is geen Belgisch filiaal?) zodat ik uiteindelijk niet ontgoocheld kan zijn in Makro met totaal hoge kosten.Info : Originele doos en factuur (zie ordernummer) nog in bezit, pomp kan zelf binnengebracht worden in Makro EkeIk hoop op een spoedige en correcte afhandeling door Makro want stadswater is duur. Ook is het toch een redelijk werkje om pomp te installeren of te verwijderen (correcte afdichting koppelstukken).

Berichten (1)

I. L.

Naar: MAKRO CASH & CARRY BELGIUM

06/05/2021

Ik ontving uw mail dd 29.04.2020 (voorstel aanmelden bij onthaal Makro). Ik heb deze mail beantwoord en de factuur bijgevoegd als bijlage (hier eveneens)Mijn antwoord bevat volgende tekst : "Aanmelden aan het onthaal betekent bij de dichtste Makro (Eke) een verplaatsing van 35 km (X2), ik bestelde dit artikel online gezien de toch redelijke verplaatsing.Het is ook niet duidelijk of de pomp al dient meegebracht (ontkoppelen door sanitairman hetgeen toch kosten meebrengt, daarna terug aankoppelen), hoe lang ik dan zonder pomp zal zitten (waterprijzen), wanneer ik de pomp terug zal hebben (moet die terug naar fabrikant in Italië want hier zijn geen afdelingen van Marina in België), wie instaat voor transportkosten enzIk verzoek u online (artikel werd ook online gekocht) meer duidelijkheid te verschaffen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform