Geen score beschikbaar Info


Meest recente klachten

T. T.
19/01/2023

Geen garantie na faillissement

Beste, In Juni 2022 kocht ik een elektrische fiets op de website van Makro België, aan €1299.Deze fiets is onlangs (januari 2023) gestopt met werken. Door het faillissement van Makro, kan ik echter geen herstel/vervanging/terugbetaling meer aanvragen gezien zij niet meer bereikbaar zijn.Ik weet dus niet waar ik terecht kan. Mij lijkt het compleet onterecht dat ik nu met een kapotte, dure fiets van 6 maand opgezadeld zit. Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.Mvg,Tim

Afgesloten
E. C.
3/01/2023

Garantie, na de sluiting van Makro

Beste,Op 15/12/2021 heb ik bij Makro Machelen een toestel Star Shower aangekocht.Enkele dagen geleden is dit toestel defect gegaan, terwijl het nog onder de wettelijke garantietermijn valt.- Omdat Makro eind december de activiteiten stopzet in België, heb ik op 29/12 een mail gestuurd naar de invoerder, zijnde Tel Sell Part of Mediashop uit Almere (NL). Daar werd ik terug verwezen naar Makro, als verkoper verantwoordelijk voor de garantie.- Op 02/01 heb ik een mail gestuurd naar Makro Nederland. Op 03/01 kreeg ik als antwoord dat zij een losstaande organisatie zijn en geen artikelen van Makro België kunnen aannemen. Zij adviseren om me tot de merkhouder/fabrikant te wenden.Mijn vraag is nog steeds dezelfde: Waar en hoe kan ik mijn toestel inleveren voor de herstelling onder waarborg?Met dank.

Afgesloten
B. D.
1/08/2022

LEVERING VAN HOUTPELLETS KOMT ER MAAR NIET AAN, SLECHTE COMMUNICATIE

Goede middagOp 1 juli 2022 doe ik een bestelling bij de Makro van 4 paletten houtpellets, alles is reeds al netjes betaald.Normaal zou er worden geleverd 4à6 weken na de bestelling, dit was zo vermeld door de Makro en dit door een externe leverancier.Niets van berichten krijg ik over de eventuele levering van Makro, op 13 juli schrijf ik een mail naar de Makro met de vraag wanneer geleverd zal worden. Makro opent een dossier met hun nummer 330085. Op 14 juli schrijven ze me een mail terug dat er geleverd zal worden op maandag 25 juli.Op maandag 25 juli heb ik nog niets gekregen van bevestiging van deze levering, zit de ganse dat te wachten op een eventuele levering. Op 25 juli rond 18h00 stuur ik opnieuw een mail met de vraag als ze me meer info kunnen geven in verband met de levering. Op 26 juli antwoord Makro dat ze zich zullen informeren bij de leverancier.Op 28 juli stuur ik opnieuw een mail indien reeds meer zouden weten over de levering, tot op heden geen antwoord gekregen.Naar communicatie toe loopt dit hier spaak.Een kennis van me heeft ook houtpellets bij de Makro gekocht, ongeveer 2à3 weken voor mijn bestelling. Hij kreeg ook geen antwoord en wilde zijn bestelling annuleren. Deze kennis kreeg te horen dat annuleren niet meer mogelijk was en dan werd er dezelfde week nog geleverd. Rare manier van werken.Hopelijk kan Makro deze week leveren, want ik neem geen extra verlof meer de hele dag te wachten voor niets. Een betere communicatie zou wel fijn zijn. We zijn mensen en geen robots.Alles is betaald, Makro los het op aub.Met vriendelijke groetenBart Deprez

Opgelost
R. M.
29/05/2022

Problemen met de terugbetaling nieuw aangekocht goed

Beste,Ik kocht op 9 maart 2022 een buitenpoort aandrijving aan van het merk chamberlain voor de prijs van 478,60 €. Na plaatsing, die noodzakelijk was om de werking na te gaan, stelde ik vast dat de CPU niet werkte! De elektrische motoren werken wel maar konden dus niet bedient worden. Om de plaatsing mogelijk te maken was het nodig om de voorgevormde doorgangen voor de bedrading op de omhuizing van het CPU open te maken. Zoals altijd gebeurd dit met een Stanley mes of schroevendraaier!Gezien dit nieuwe goed niet werkte werd dit terug aangeboden bij Makro Eke. Normaal ( vroeger) worden nieuwe niet werkende goederen omgeruild. Ingevolge nieuwe richtlijnen kan dit niet meer en diende dit te worden opgestuurd naar een hersteldienst (?). Ik meen er toch vanuit te kunnen gaan dat iets wat nieuw verkocht wordt niet moet worden hersteld! Gezien dit de enige mogelijkheid was gebeurde dit zo. Foto’s en een beschrijving werden door de aangestelde voor de Makro erbij gevoegd. Na één maand krijg ik bericht dat ik de printplaat zou hebben beschadigd en de transfo zou hebben afgebroken. Gezien dit totaal niet strookt met de werkelijkheid worden foto’s van de beschadiging opgevraagd. Ondertussen wordt er een. Factuur gepresenteerd van 188,76€. ... bij niet betaling zouden de producten kosteloos worden vernietigd!Na meer dan een maand worden de gevraagde foto’s opgestuurd. Deze stroken niet met de werkelijkheid zelfs in die zin dat ik mij zelf de vraag stel of dit om dezelfde “herstelling” gaat. Gezien deze houding vraag ik tussenkomst.

Opgelost
L. B.
21/01/2022

Product komt niet overeen met de omschrijving van de advertentie

Beste,Afgelopen jaar bestelde ik bij jullie bedrijf een elektrische damesfiets van het merk Minerva Estrel Comfort, prijskaartje 1499,00 euro. Deze fiets werd op jullie site als volgt omschreven:- Aandrijving: 9-versnellingen- Motor: centrale motor High Speed Gear 36 V/250 W- Batterij: li-ionbatterij 36 V/13,8 Ah- Actieradius: ca. 100 km- Kleur: antraciet- Garantie: 3 jaar omnium aan huis (051/423017) of bij je lokale fietshersteller (www.servicebike.be)+ 1 gratis onderhoudsbeurt per jaar tijdens de garantieperiodeAl snel dook er een eerste probleem op met het product. Zo lijkt de fietsstandaard niet sterk genoeg te zijn om de fiets te kunnen 'dragen'. Na een tweetal maanden begaf deze fietsstandaard het dan ook, waardoor het parkeren van je fiets zonder fietsenstalling in de buurt zeer onhandig werd.Vervolgens stelde ik niet veel later een tweede probleem vast. Zo functioneerde de display en de motor van de fiets niet meer naar behoren. Zo gaf de display plots niet meer het aantal kilometer per uur aan die er werd gereden en werden het aantal gereden kilometers niet meer bijgeteld. Daarenboven vielen de middenmotor en display elke tien minuten (tijdens het fietsen) uit. Ook het schakelen gaat steeds slechter en is vaak ook gevaarlijk wanneer de fiets onverwacht snel doorschakelt. Op basis van deze klachten, stuurde ik in mei een mail naar jullie klantendienst en werd ik (zoals in de advertentie aangegeven) doorverwezen naar Servicebike voor het dichtstbijzijnde herstelpunt. Servicebike gaf mij vervolgens een herstelpunt 14 km verwijderd van mijn woonplaats. Met een slecht functionerende fiets was dit niet ideaal om de fiets daar te krijgen.Afgelopen week werd ik opgebeld om mijn fiets terug op te halen en wat bleek?- de 'nieuwe' fietsstandaard werkt niet waardoor de fiets opnieuw gewoon omver valt- schakelen lukt plots volledig niet meer en de motor maakt een raar geluid. Vervolgens gaat de fiets qua snelheid plots niet sneller meer dan 15km/u.- Enkel de display toont weer het aantal km per uur aan die er wordt gereden.Op basis van uw reclame, verwachtte ik een kwalitatieve fiets. Ik dien echter vast te stellen dat er zich van in het begin problemen voordeden en dat ik bijgevolg nog steeds geen gebruik kan maken van mijn fiets. Graag zou ik exact willen ontvangen waarvoor ik betaald heb. Indien u dit niet kan leveren, zou ik graag mijn investering (1499,00 euro) terug krijgen, waarbij jullie uiteraard de geleverde fiets terug kunnen ophalen. Ik verneem graag een antwoord van u met een adequate oplossing.Met vriendelijke groet, Laura Bussche

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform