Terug

Pelletkachel uitgebrand via laadbak

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. M.

Naar: MAKRO CASH & CARRY BELGIUM

19/12/2021

Beste, 1 van de 2 aangekochte pelletkachels isbeginnen branden in de laadbak voor de houtpellets toen wij lagen te slapen met alsgevolg dat deze volledig stuk is na amper 2 jaar. Indien het rookalarm niet wasafgeweest hadden zowel ik als mijn dochter dit niet overleefd. Van in het begin hebik problemen gehad met de pelletkachel en na lang palaveren heeft de makrouiteindelijk een servicedienst namelijk Faroservices gestuurd voor onderhoud en ditin maart 2021. Het gevolg is dat ik natuurlijk de andere pelletkachel ook niet meervertrouw en ondertussen zitten wij reeds vanaf woensdag 15 december 2021 ,notabene op de begrafenis van mijn moeder zonder verwarming.

Berichten (3)

E. M.

Naar: MAKRO CASH & CARRY BELGIUM

06/01/2022

Beste Kim de nijs,Dit is wat de verantwoordelijke antwoord van unifire en ondertussen heb ik na bijna 3 weken ook niets meer gehoord van jullie.Beste mr. Matthys,Uw issue werd me voorgelegd onder dreigement van escalatie.Wij dragen kwaliteit hoog in het vaandel en zijn overtuigd van onze producten. De vele probleemloze toestellen op de markt getuigen hiervan.Onze verantwoordelijkheid willen wij zeker niet ontlopen. Wel deze duidelijk stellen. Het is niet aan de consument om te dicteren wat er dient te gebeuren, en al zeker niet al dreigende met rechtszaak en sociale media. U vergeet er nog Test Aankoop bij te betrekken.Ons standpunt is duidelijk: zelfs op basis van de door u doorgestuurde foto’s heeft u een LEVENSGEVAARLIJKE installatie gedaan. Daar kunnen en willen wij niet voor instaan. Geen garantie dus. Zoals Diter aangeeft kan u best uw brandverzekering aanschrijven. Deze zal/kan uitmaken of er een product aansprakelijkheid aan de basis ligt. Daarmee is ook voor ons de kous af want de uitkomst duidelijk.Willen wij verder u commercieel tegemoet komen, dan zal het met een andere constructievere houding moeten. De bal ligt hiervoor in uw kamp.Vriendelijke groeten,Fabien De Vos [Fabien@unifire.be]

E. M.

Naar: MAKRO CASH & CARRY BELGIUM

07/01/2022

Beste Kim de Nijs,Dit heb ik ontvangen van de firma Unifire die verantwoordelijk is voor de pelletkachel.Ze weigeren dus de pelletkachel te vervangen ondanks garantie en hun verantwoordelijkheid te nemen.Daar bovenop zou ik nog eens 520 euro moeten betalen voor een nieuwe pelletkachel.Dit is voor mij onaanvaardbaar.Met vriendelijke groeten,Matthys EddyVan: Diter De Vrieze [mailto:diter@unifire.be] Verzonden: donderdag 6 januari 2022 12:07Aan: Eddy MatthysCC: Fabien De VosOnderwerp: RE: Beste Dhr. Matthys,Hierbij ons voorstel voor u, we bieden u een nieuw toestel aan voor de prijs van €520 incl. btw. Dit toestel is hetzelfde type dat u toen aankocht en zou bij u thuis geleverd worden, zonder installatie.Dit voorstel is een commerciële tegemoetkoming maar staat los van enige verantwoordelijkheid voor de schade i.v.m. de brand.Dit toestel is bij ons op stock dus kan snel geleverd worden.In afwachting van uw antwoord.Met vriendelijke groeten,Kind regards,Diter

MAKRO CASH & CARRY BELGIUM

Naar: E. M.

20/01/2022

Geachte, '‹ in het kader van deze klacht werd op 19-12 evenzo een dossier bij de Ombudsman opgestart. Gisteren werd het verzoeningsvoorstel gepubliceerd waarbij Makro de betaling aan de heer Matthijs voorstelt van 586,70 EUR op zijn rekening en dit zonder enige erkentenis van fout in hoofde van MAKRO of van dhr. MATTHIJS. , Hiermee worden de 2 facturen 84846 en 84892 FERO service en de helft van een nieuwe kachel aan inkoopprijs bij Unifire terugbetaald. Dhr. MATTHIJS werd er door de verzoener van op de hoogte gesteld dat hij zelf dient in te staan voor de betaling van facturen nrs. 84846 en 84892 van en aan FERO Service. Tot grote tevredenheid van beide partijen werd het voorstel gisteren door beiden aanvaard.   Vandaag werd de overschrijving reeds uitgevoerd op vernoemde rekening van Dhr Matthijs en werd deze op de hoogte gesteld per mail. Deze betaling stelt definitief een einde aan deze klacht èn aan klacht nr. 1047 bij de Ombudsman voor de Handel ingediend door dhr MATTHIJS op 12 december 2020.   '‹ Hoogachtend, Customer Care Makro On Fri, 7 Jan at 11:33 AM , Klachtenbox


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform