Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
K. V.
30/05/2024

Annulatie deel bestelling aan 30% per stuk

Beste,op 20/05/24 bestelden wij bij meubelzaak Gova te Lier, 10 eetkamerstoelen aan 470€/stuk.De levertermijn voor deze stoelen bedraagt 12 weken.Gisteren woensdag 29/04/24 wordt onze nieuwe eetkamertafel geleverd en blijkt dat 8 stoelen voldoende zullen zijn.Via mail stellen wij Gova onmiddellijk op de hoogte 2 stuks van de 10 bestelde stoelen te willen annuleren, gezien dit esthetisch mooier zal zijn.Wij krijgen de reactie dat dit enkel kan wanneer 30% van het aankoopbedrag per stoel betaald wordt.Wij uiten onze ontgoocheling als trouwe en goeie klant dit jammer te vinden, gezien moeilijk te begrijpen dat stoelen reeds in productie zouden zijn gezien 12 weken wachttijd.Er wordt echter niet gestreefd naar een win-win oplossing door contact op te nemen met het betrokken bedrijf en navraag te doen wat kan. Lijkt ons nochtans zeer menselijke en klantvriendelijke benadering.Gova stelt echter of annulatie aan 30% per stoel voor of bestelling ongewijzigd laten.Wij voelen ons als trouwe klant dus absoluut niet begrepen en zijn diep ontgoocheld in deze houding.Wij vragen ons af of wij Gova toch niet bereid kunnen vinden om enige effort te maken.Graag jullie advies.Hartelijk dank, Kristel

Afgesloten
J. V.
22/12/2022

Beschadigd toonzaal item geleverd

Op 09/12/2022 kocht ik in uw winkelfiliaal te Lier een Himolla relax stoel . Het betreft een Himolla Relax, 2-mot, lift chair B73-H110-D86 (zit 48/50cm) 18 LL Canyon. Op 17-12-2022 stelde ik het volgende vast:• Het product is niet nieuw zoals afgesproken bij de aankoop.• Het product is 2-de-hands, het is reeds gebruikt, we herkennen het toonzaalexemplaar, productiedatum van het product is trouwens 11/02/2022.• Het product vertoont lichte gebruiksslijtage aan de wielen en glijders onderaan.• Het product heeft een defect wieltje rechts vooraan, en er ontbreekt een glijder links achteraan, er is beschadiging aan een andere glijder rechts achteraan.• Het product staat niet stabiel door de defecten, en is bijgevolg niet veilig in gebruik.• Het product werd afgeleverd zonder beschermende verpakking, zonder de Gebruiksaanwijzing en zonder de Kwaliteitspas met productiereferentie welke door de fabrikant Himolla steeds wordt meegeleverd.Ik meldde u dit mondeling aan de servicedesk te Lier op 21/12/2022. Ik heb op 21/12/2022 bijkomende foto’s via e-mail (service@gova.be) gestuurd om de gebreken aan te tonen. Het product heeft voor mij niet de eigenschappen die ik als consument mag verwachten en vertoont dus conformiteitsgebreken. GOVA deelt me mondeling mee dat ik niet kan bewijzen dat het geleverde product niet nieuw is. Ondanks het feit dat het toonzaalmodel niet meer aanwezig is. Ondanks mijn foto’s als bewijs. GOVA wenst enkel het product te herstellen, ondanks het feit dat dit product nieuw in stock aanwezig is, en een vervanging zeer eenvoudig dit hele dispuut zou oplossen.Ik deel u mee dat ik met deze handelswijze niet akkoord ga. In de verkoopsovereenkomst staat duidelijk de verplichting om een product te leveren zoals afgesproken, nl een nieuw product.Ik verzoek u vriendelijk het product zo spoedig mogelijk te vervangen door een nieuw product zonder extra kosten.Ik reken erop dat GOVA het standpunt herziet en dat u het defecte toestel alsnog vervangt onder wettelijke garantie.

Opgelost
L. F.
15/11/2022

herstellen van relaxzetel

Beste, op 28-09-2022 werden mijn zitmeubels geleverd met elektrische relax die toen werkte.Dezelfde avond werkte die relax echter niet meer, dus heb ik op 28-09-2022 gebeld naar GOVA meubelen om dit te melden en ze gingen mij terug bellen voor afspraak te maken om dit te herstellen, dit zou twee tot drie weken duren.Na ruim drie weken niets gehoord en heb ik zelf terug gebeld weer met het zelfde verhaal dat ze mij zouden bellen ? Ondertussen heb ik al een tiental keer gebeld met telkens het zelfde verhaal dat ik zou terug gebeld worden, en ik wacht nog steeds op die afspraak wanneer mijn relaxzetel zal worden hersteld. Met vriendelijke groeten Luc Fockaert

Afgesloten
J. H.
10/01/2022

Valse beloftes bij verkoop

Ze beloofden me bij de verkoop dat mijn oude zitbank zou meegenomen worden bij levering van nieuw salon. Omdat dit niet op de bon stond bij levering hebben ze mijn oude zitbank laten staan.Maar dit is nog niet alles: Men had me gezegd dat de twee relaxen met accu's werkten, draadloos dus. Bij het leveren bleek dit weer niet te kloppen. Toen ze de snoeren in het stopcontacten staken vroeg ik of dat was om de accu's op te laden maar ze zeiden me dat er geen accu's waren. Stond ook niet op de bon. Hoe kan ik nu weten als ze me in de winkel zeiden dat het met accu's is, dat er ook een versie is zonder? Als ze morgen bij iemand zetels leveren zonder armleuningen, dat staat ook niet op de bon.Wat wel op de bon staat is dat mijn salon €7350 heeft gekost. Ik heb mijn salon moeten aanvaarden anders was ik mijn voorschot kwijt. Ik had €1350 voorschot betaald.Ja als iets niet op de bon staat heb je geen verhaal. Het enige wat ik kan doen is mijn beklag doen in een review en anderen waarschuwen voor zo'n dubieuze praktijken.Uiteindelijk heb ik een oplossing gevonden voor die elektrische draden in huis, door deze te verlengen heb ik die onder het tapijt wat kunnen wegmoffelen.Ik lees in reviews dat vele bedrogen zijn met kunstleer ipv echt leder. Mij hebben ze bij de verkoop ook met veel overtuiging beloofd dat mijn zetels van echt leder zijn. Hoe kan ik dit controleren?Ook heb ik al na een maand zitplooien en verzakkingen in mijn zetels.

Afgesloten
C. S.
7/11/2021

Problemen met relax zetels

Beste, ik heb op 2/05/2021 2 lederen relax zetels besteld.Peyo 231Deze zijn geleverd op 8/09/2021.Maar de zetels die geleverd zijn zijn niet de zetels die we besteld hadden. De zetel in de showroom zat perfect, echter de zetels die we geleverd hebben gekregen niet. We komen niet met onze voeten op de grond, wat normaal wel de bedoeling is als je in een zetel zit, was ook het geval in de showroom. Hebben dit dan ook gemeld. Na verschillende keren zelf contact te hebben opgenomen met jullie is de verkoper Peter op 6/10 bij ons geweest en zei dat er eigelijk niets aan de hand was, het feit dat we met onze voeten de grond niet raakte werd zelfs genegeerd. Hij ging het doorgeven aan de direktie. Uiteraard na dagen zelf terug moeten bellen, toen kreeg ik van jullie te horen dat ik er maar eens een zwaar persoon moest laten inzitten en tegen de rugleuning moest duwen, gewoon te belachelijk voor woorden! Iedere keer werk ik afgescheept, maar ik hield vol. Dan werd er gezegd dat ik moest komen bewijzen in jullie winkel of er wel degelijk een verschil zit op de zetels, en als dat zo was dat er een leverancier zou langskomen. We zijn dan terug bij jullie in de winkel geweest om Mark te ontmoeten. Maar er was zelfs geen ruimte voor dialoog, Mark zei volgens mij is er geen enkel probleem en is hier voor mij de zaak gesloten, als jullie niet akkoord zijn moeten jullie juridische stappen ondernemen het argument van ons dat we te weten waren gekomen dat de zetels van Chinese makelij zijn en namaakleder is en wordt verkocht voor kwaliteitsleder werd zelfs niet ontkent!! Dit is blijkbaar hoe jullie service na verkoop aanpakken? Echt schandalig, maar idd, wij laten het hier niet bij. Wij eisen een oplossing, en de enige oplossing is dat wij ons geld terugkrijgen en Jullie de zetels terug ophalen.

Afgesloten
B. V.
26/10/2020

Problemen met levering en service van Meubelen Gova

Beste,Ik stuurde 14/10 volgende klacht naar de algemene mailbox. Beste,Ik heb eind mei bij jullie volgende bestelling geplaatst met leveringsdatum eind juli en +/- 8 weken (wat op eind juli zou uitkomen). Ik heb speciaal zo vroeg mogelijk besteld, zodat ik niet zou moeten kamperen of met dubbele kosten zou zitten.Nu is het half oktober en is het nog steeds deze worden in het kort geleverd, moest je voor eind oktober niets horen bel dan zeker nog eens terug. Eigenlijk gewoon hetzelfde dat 2 weken geleden verteld werd, behalve nu eind oktober ipv half oktober. We zijn ondertussen 20 (twintig!) weken verder sinds de bestelling en ik ben het echt wel beu.Om nog maar te zwijgen over de moeilijkheden of er al dan niet een ladderlift nodig zou zijn. De verkoper had gevraagd om een foto te sturen van de gevel, zodat hij kon zien of een ladderlift nodig was. Deze foto heb ik direct gestuurd. Hier kreeg ik geen antwoord op. 2 weken geleden moest er dan ineens de afstand van de gevel tot de straat ook doorgestuurd worden. Dit is ook gebeurd. Nog steeds geen antwoord.Ik ben echt niet te spreken over jullie service. Na twintig weken nog geen levering, en dat zal dus al zeker 22 weken worden vooraleer hier iets staat. Of jullie een ladderlift zullen voorzien (en dus extra kosten) is nog altijd niet duidelijk.Bedankt om zo snel mogelijk een duidelijk plan qua levering en plaatsing door te geven en een voorstel ter compensatie van mijn geleden schade.Op 15/10 was het dan ineens wel mogelijk om een datum van levering en plaatsing vast te leggen. Er werd woensdag 4/11 voorgesteld. 23 weken na bestelling... Over een ladderlift wel nog geen duidelijkheid.Ik heb speciaal nog even gewacht om u kans te geven om nog met een compensatie over de brug te komen, aangezien u dit misschien met iemand moet bespreken.Op 26/10 heb ik nog steeds geen communicatie ontvangen over een compensatie. Ik neem dus aan dat jullie dit gewoon negeren en hiervoor zelfs geen moeite doen.Dit belooft ook veel goeds voor eventuele service na de levering.Ik zal dus volgende compensatie voorstellen:- Eventuele ladderlift gratis- Levering gratis- korting van €300 om mijn dag dat ik niet kan werken (die ik voor 1/10 niet nodig had gehad) te compenseren, want de levering en de plaatsing zal mij niet in staat stellen om van thuis te werken.Bedankt om dit wel serieus te nemen.

Afgesloten
E. K.
28/04/2019

Fout bij levering

Beste, wij hebben een zetel besteld bij Ygo in Lier, dochteronderneming van Gova. Deze moest geleverd worden met zwarte poten. Bij het uitpakken hiervan zag ik dat deze niet correct waren. Ik neem telefonisch contact op met de winkel. De dame zegt mij in afwachting van de juiste poten de meegeleverde al te monteren. Verder krijg ik de raad van via mail een klacht te schrijven, dit doe ik dan ook. Een antwoord hierop heb ik nooit ontvangen. Na een tijdje neem ik telefonisch contact op, dit hebben wij enkele keren moeten doen. Bij het telefoontje na afhaling is gemeld dat dit werd rechtgezet, ze zouden deze opsturen. 4 weken later krijg ik telefoon, ik mag deze komen ophalen. Dit doe ik dan op 20 april, uiteindelijk moet ik een waarborg betalen van 25 euro. Nu verwacht Ygo dat ik ze zelf nog maar eens terugbreng, of even 70 euro opleg om deze te laten ophalen. Ik vind dit verre van onredelijk. Wij hebben moeite genoeg gedaan voor dit geval. Ik verwacht een oplossing waar wij iets mee zijn.

Afgesloten
A. C.
8/05/2018

Probleem bij levering meubelen

Beste,Begin januari bestelde ik een zetel bij jullie, en 2 weken later een tafel en stoelen.Voor de zetel was de geschatte levertermijn 12 weken, voor de tafel en stoelen 6 à 8 weken.Gaandeweg is deze leverdatum steeds vooruitgeschoven door jullie, enkele malen werd ik hiervan op de hoogte gebracht, andere keren moest ik zelf bellen/mailen om dit te weten te komen. De uiteindelijke leverdatum werd dan afgesproken, begin mei. De levertermijn was uiteindelijk 17 weken ipv 12 voor de zetel, en 15 weken ipv 8 voor de tafel en stoelen.Wanneer de levering dan uiteindelijk plaatsvond, merkte ik zelf op dat de zetel niet degene was die wij besteld hadden: de kleur klopte niet. Ik heb toen gebeld met de klantendienst, maar zij zagen hier geen oplossing voor. Mijn zetel moest opnieuw besteld worden bij de leverancier, en ik zou moeten wachten, mogelijks nóg eens de volledige levertermijn. Over een compensatie kon men mij niets meedelen, maar hier gingen ze me voor contacteren.De leveranciers hadden toen het idee om mij tijdelijk te voorzien van een zogenaamde “ruil-zetel” die ze toevallig bijhadden, waarvoor dank.Dit alles gebeurde op woensdag 2 mei, de daaropvolgende dagen heb ik meermaals de klantendienst gecontacteerd om informatie te krijgen over een tegemoetkoming langs jullie kant, maar kreeg ik geen gehoor. De zetel zou opnieuw besteld worden en aanwezig zijn rond begin à midden juni, het is nog afwachten of dit effectief zo zal zijn, maar ten vroegste spreken we nu al over een levertermijn van 23 weken (méér dan 5 maanden).Over een tegemoetkoming kon mij niets verteld worden, men beloofde mij terug te contacteren van zodra er meer nieuws was. Vrijdagmiddag belde ik weer, maar was mijn contactpersoon aan de lijn met een andere klant. Men beloofde mij toen dat zij mij diezelfde dag nog terug zou bellen. De daaropvolgende uren wachtte ik op een telefoontje, maar tevergeefs. Toen ik zelf terugbelde, kreeg ik een geautomatiseerde stem aan de lijn dat de kantoor-uren voorbij waren, en ik maandag maar opnieuw moest proberen.Wanneer ik maandag uiteindelijk erin slaagde om mevrouw terug aan de lijn te krijgen, kreeg ik eindelijk een aanbod tot compensatie. Dit aanbod was €50 korting.Aangezien de totale kostprijs van de aangekochte meubels net geen €2.500 bedraagt, de prijs om twéémaal parkeerborden aan te vragen €100 is, en ik 2 vakantiedagen moet opgeven hiervoor (1 per leverdag), voelt dit niet aan als een compensatie. De kosten die ik moet maken door de extra levering worden totaal genegeerd, en een korting van 2% (!) wordt voorgesteld voor een bestelling waarbij de levertermijn van alle meubels verdubbeld is t.o.v. de originele bij aankoop.

Afgesloten
J. D.
15/06/2017

Overschrijden redelijke levertermijn

Begin januari 2017 hebben we een tafel en stoelen aangekocht bij jullie. Hierbij werd ons een levertermijn van max. 8 weken beloofd. Dit vonden we lang, maar konden we mee leven. Bovendien werd ons door de verkoper toe vertrouwd dat onze bestelling hoogstwaarschijnlijk eerder beschikbaar zou zijn.De weken gaan voorbij. En half maart (+- 10 weken na de besteldatum) bellen we om te horen of onze bestelling nu al klaar is. Dit was nog niet het geval, maar de medewerker aan de telefoon verzekert ons dat de bestelling eind maart zeker beschikbaar zal zijn. Op onze opmerking dat dit dan al 12 weken zal zijn sinds onze bestelling krijgen we een halfslachtige verontschuldiging: wij hangen ook van 3e partijen af.Nadien horen we niets meer van Gova.Door de lange wachttijd en het uitblijven van communicatie langs jullie kant, groeide bij ons de frustratie. We kregen zelfs de indruk dat we niets meer hoefden te verwachten. Net op dat moment (half april), krijgen we van een tante een tafel en stoelen die ze niet meer nodig heeft omdat ze gaat verhuizen. Perfecte timing voor ons. Tot we op 9 juni een mail ontvangen waarbij we aangespoord worden om onze goederen binnen de 2 weken te komen ophalen. Blijkbaar zouden onze goederen al geruime tijd klaar staan in het magazijn.Op maandag 12 juni bellen we met GOVA om toe te lichten dat we eigenlijk al een tafel en stoelen hebben en de bestellingen niet meer willen wegens het flagrant overschrijden van de beloofde levertermijn.We zijn toen erg brutaal toegesproken door de “dienst afhalingen”. Het maakt ons niet uit dat je de tafel niet nodig hebt, je moet hem toch komen afhalen. De 8 weken levertermijn is slechts een indicatie. Wij hebben geen enkele veprlichting ten opzicht van jullie. Zo werd er ook beweerd dat er een SMS gestuurd werd naar ons. Wij vallen echter uit de lucht en hebben geen weet van een sms. Volgens de vrouw aan de lijn zijn we echter leugenaars en moeten we maar een boete betalen van 30%.Voor ons is dit het toppunt van arrogantie:- Wij plaatsen een bestelling in de verwachting binnen de 8 weken onze nieuwe tafel en stoelen in gebruik te kunnen nemen.- Als we jullie na 10 weken zelf contacteren om te vragen naar onze bestelling worden we gesust nog wat geduld te hebben.- Pas 22 weken (!!!) na onze bestelling krijgen we een mailtje van jullie met aanmaning om onze bestelling op te halen.Het stoort ons dat wij in die periode nooit proactief gecontacteerd geweest zijn door jullie. We hebben nooit een verklaring/verontschuldiging gekregen voor het uitblijven van de bestelling. Dit is voor ons dan ook het signaal geweest om zelf een andere oplossing te gaan zoeken. Er was nog geen voorschot betaald, dus voor ons was de kous daarmee af.Het verbaast ons dan ook dat we worden uitgemaakt voor bedriegers, wanneer we jullie opbellen naar aanleiding van het mailtje van 9 juni. Voor ons was het juist het doel om een constructief gesprek te hebben over wat er juist is misgelopen langs jullie kant en hoe we dit nu verder gaan oplossen.

Opgelost
W. P.
15/05/2017

Probleem met relax in Natuzzi lederen salon Yolo

Probleem : Relaxzetel in Natuzzi salon schuift uit zichzelf uit Beschrijving probleem : Op 26 maart 2016 heb ik een Natuzzi lederen hoeksalon met relax gekocht, type Volo.Deze werd geleverd en geplaatst door Gova op 01 juni 2016.Na enkele dagen begon het probleem met de relax : deze schuift uit, uit eigen beweging, zonder dat er iemand aan de sensoren komt.De zetel vertoonde en vertoont dit probleem als er niemand inzit of zelfs als we erin zitten. Dit dag en nacht, zodanig dat ons alarm er soms op afgaat.We hebben dit direkt gemeld aan Gova, die na ons veelvuldig aandringen, een onderonderneming Solpro stuurde om het probleem op te lossen.De hersteller kwam een eerste keer langs op 17 november 2016. Hij vermeldde dat het om een gekend probleem zou gaan en hij direct zou oplossen.Maar het probleem was na de interventie niet opgelost, waarna we terug contact opnamen met Gova.Dezelfde onderonderneming en technieker kwam een 2 de keer langs op 14 februari 2017, weeral zonder oplossing. De zetel vertoonde zelfs hetzelfde probleem in bijzijn van de technieker, na zijn interventie .Hij was ten einde raad en zou dit probleem bespreken met zijn firma en met Gova om tot een definitieve oplossing te komen.Aangezien we weken niets meer hoorden van Gova, stuurden we verschillende herinneringsmails aan hen en deden we verschillende telefoontjes, vragende om tot een definitieve oplossing te komen. Deze is er tot heden nog steeds niet.Na veelvuldig mailcontact met Gova en de beloften van hen om terug iemand langs te sturen, waarschijnlijk dezelfde firma en technieker, horen we niets meer en is er dus nog steeds geen oplossing en het probleem is er nog steeds.Ik wil dat Gova zijn verantwoordelijkheid opneemt en ervoor zorgt dat mijn sofa werkt zoals het hoort door de relax te maken of te vervangen!Dit mag je toch verwachten van een zetel die 4230 euro gekost heeft!

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform