Terug

Overschrijden redelijke levertermijn

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. D.

Naar: GOVA MEUBELEN

15/06/2017

Begin januari 2017 hebben we een tafel en stoelen aangekocht bij jullie. Hierbij werd ons een levertermijn van max. 8 weken beloofd. Dit vonden we lang, maar konden we mee leven. Bovendien werd ons door de verkoper toe vertrouwd dat onze bestelling hoogstwaarschijnlijk eerder beschikbaar zou zijn.De weken gaan voorbij. En half maart (+- 10 weken na de besteldatum) bellen we om te horen of onze bestelling nu al klaar is. Dit was nog niet het geval, maar de medewerker aan de telefoon verzekert ons dat de bestelling eind maart zeker beschikbaar zal zijn. Op onze opmerking dat dit dan al 12 weken zal zijn sinds onze bestelling krijgen we een halfslachtige verontschuldiging: wij hangen ook van 3e partijen af.Nadien horen we niets meer van Gova.Door de lange wachttijd en het uitblijven van communicatie langs jullie kant, groeide bij ons de frustratie. We kregen zelfs de indruk dat we niets meer hoefden te verwachten. Net op dat moment (half april), krijgen we van een tante een tafel en stoelen die ze niet meer nodig heeft omdat ze gaat verhuizen. Perfecte timing voor ons. Tot we op 9 juni een mail ontvangen waarbij we aangespoord worden om onze goederen binnen de 2 weken te komen ophalen. Blijkbaar zouden onze goederen al geruime tijd klaar staan in het magazijn.Op maandag 12 juni bellen we met GOVA om toe te lichten dat we eigenlijk al een tafel en stoelen hebben en de bestellingen niet meer willen wegens het flagrant overschrijden van de beloofde levertermijn.We zijn toen erg brutaal toegesproken door de “dienst afhalingen”. Het maakt ons niet uit dat je de tafel niet nodig hebt, je moet hem toch komen afhalen. De 8 weken levertermijn is slechts een indicatie. Wij hebben geen enkele veprlichting ten opzicht van jullie. Zo werd er ook beweerd dat er een SMS gestuurd werd naar ons. Wij vallen echter uit de lucht en hebben geen weet van een sms. Volgens de vrouw aan de lijn zijn we echter leugenaars en moeten we maar een boete betalen van 30%.Voor ons is dit het toppunt van arrogantie:- Wij plaatsen een bestelling in de verwachting binnen de 8 weken onze nieuwe tafel en stoelen in gebruik te kunnen nemen.- Als we jullie na 10 weken zelf contacteren om te vragen naar onze bestelling worden we gesust nog wat geduld te hebben.- Pas 22 weken (!!!) na onze bestelling krijgen we een mailtje van jullie met aanmaning om onze bestelling op te halen.Het stoort ons dat wij in die periode nooit proactief gecontacteerd geweest zijn door jullie. We hebben nooit een verklaring/verontschuldiging gekregen voor het uitblijven van de bestelling. Dit is voor ons dan ook het signaal geweest om zelf een andere oplossing te gaan zoeken. Er was nog geen voorschot betaald, dus voor ons was de kous daarmee af.Het verbaast ons dan ook dat we worden uitgemaakt voor bedriegers, wanneer we jullie opbellen naar aanleiding van het mailtje van 9 juni. Voor ons was het juist het doel om een constructief gesprek te hebben over wat er juist is misgelopen langs jullie kant en hoe we dit nu verder gaan oplossen.

Berichten (2)

GOVA MEUBELEN

Naar: J. D.

26/06/2017

DATA NOT AVAILABLE

J. D.

Naar: GOVA MEUBELEN

04/07/2017

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform