Terug

Probleem bij levering meubelen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: GOVA MEUBELEN

08/05/2018

Beste,Begin januari bestelde ik een zetel bij jullie, en 2 weken later een tafel en stoelen.Voor de zetel was de geschatte levertermijn 12 weken, voor de tafel en stoelen 6 à 8 weken.Gaandeweg is deze leverdatum steeds vooruitgeschoven door jullie, enkele malen werd ik hiervan op de hoogte gebracht, andere keren moest ik zelf bellen/mailen om dit te weten te komen. De uiteindelijke leverdatum werd dan afgesproken, begin mei. De levertermijn was uiteindelijk 17 weken ipv 12 voor de zetel, en 15 weken ipv 8 voor de tafel en stoelen.Wanneer de levering dan uiteindelijk plaatsvond, merkte ik zelf op dat de zetel niet degene was die wij besteld hadden: de kleur klopte niet. Ik heb toen gebeld met de klantendienst, maar zij zagen hier geen oplossing voor. Mijn zetel moest opnieuw besteld worden bij de leverancier, en ik zou moeten wachten, mogelijks nóg eens de volledige levertermijn. Over een compensatie kon men mij niets meedelen, maar hier gingen ze me voor contacteren.De leveranciers hadden toen het idee om mij tijdelijk te voorzien van een zogenaamde “ruil-zetel” die ze toevallig bijhadden, waarvoor dank.Dit alles gebeurde op woensdag 2 mei, de daaropvolgende dagen heb ik meermaals de klantendienst gecontacteerd om informatie te krijgen over een tegemoetkoming langs jullie kant, maar kreeg ik geen gehoor. De zetel zou opnieuw besteld worden en aanwezig zijn rond begin à midden juni, het is nog afwachten of dit effectief zo zal zijn, maar ten vroegste spreken we nu al over een levertermijn van 23 weken (méér dan 5 maanden).Over een tegemoetkoming kon mij niets verteld worden, men beloofde mij terug te contacteren van zodra er meer nieuws was. Vrijdagmiddag belde ik weer, maar was mijn contactpersoon aan de lijn met een andere klant. Men beloofde mij toen dat zij mij diezelfde dag nog terug zou bellen. De daaropvolgende uren wachtte ik op een telefoontje, maar tevergeefs. Toen ik zelf terugbelde, kreeg ik een geautomatiseerde stem aan de lijn dat de kantoor-uren voorbij waren, en ik maandag maar opnieuw moest proberen.Wanneer ik maandag uiteindelijk erin slaagde om mevrouw terug aan de lijn te krijgen, kreeg ik eindelijk een aanbod tot compensatie. Dit aanbod was €50 korting.Aangezien de totale kostprijs van de aangekochte meubels net geen €2.500 bedraagt, de prijs om twéémaal parkeerborden aan te vragen €100 is, en ik 2 vakantiedagen moet opgeven hiervoor (1 per leverdag), voelt dit niet aan als een compensatie. De kosten die ik moet maken door de extra levering worden totaal genegeerd, en een korting van 2% (!) wordt voorgesteld voor een bestelling waarbij de levertermijn van alle meubels verdubbeld is t.o.v. de originele bij aankoop.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform