Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Annulatie deel bestelling aan 30% per stuk
Beste,op 20/05/24 bestelden wij bij meubelzaak Gova te Lier, 10 eetkamerstoelen aan 470€/stuk.De levertermijn voor deze stoelen bedraagt 12 weken.Gisteren woensdag 29/04/24 wordt onze nieuwe eetkamertafel geleverd en blijkt dat 8 stoelen voldoende zullen zijn.Via mail stellen wij Gova onmiddellijk op de hoogte 2 stuks van de 10 bestelde stoelen te willen annuleren, gezien dit esthetisch mooier zal zijn.Wij krijgen de reactie dat dit enkel kan wanneer 30% van het aankoopbedrag per stoel betaald wordt.Wij uiten onze ontgoocheling als trouwe en goeie klant dit jammer te vinden, gezien moeilijk te begrijpen dat stoelen reeds in productie zouden zijn gezien 12 weken wachttijd.Er wordt echter niet gestreefd naar een win-win oplossing door contact op te nemen met het betrokken bedrijf en navraag te doen wat kan. Lijkt ons nochtans zeer menselijke en klantvriendelijke benadering.Gova stelt echter of annulatie aan 30% per stoel voor of bestelling ongewijzigd laten.Wij voelen ons als trouwe klant dus absoluut niet begrepen en zijn diep ontgoocheld in deze houding.Wij vragen ons af of wij Gova toch niet bereid kunnen vinden om enige effort te maken.Graag jullie advies.Hartelijk dank, Kristel
Beschadigd toonzaal item geleverd
Op 09/12/2022 kocht ik in uw winkelfiliaal te Lier een Himolla relax stoel . Het betreft een Himolla Relax, 2-mot, lift chair B73-H110-D86 (zit 48/50cm) 18 LL Canyon. Op 17-12-2022 stelde ik het volgende vast:• Het product is niet nieuw zoals afgesproken bij de aankoop.• Het product is 2-de-hands, het is reeds gebruikt, we herkennen het toonzaalexemplaar, productiedatum van het product is trouwens 11/02/2022.• Het product vertoont lichte gebruiksslijtage aan de wielen en glijders onderaan.• Het product heeft een defect wieltje rechts vooraan, en er ontbreekt een glijder links achteraan, er is beschadiging aan een andere glijder rechts achteraan.• Het product staat niet stabiel door de defecten, en is bijgevolg niet veilig in gebruik.• Het product werd afgeleverd zonder beschermende verpakking, zonder de Gebruiksaanwijzing en zonder de Kwaliteitspas met productiereferentie welke door de fabrikant Himolla steeds wordt meegeleverd.Ik meldde u dit mondeling aan de servicedesk te Lier op 21/12/2022. Ik heb op 21/12/2022 bijkomende foto’s via e-mail (service@gova.be) gestuurd om de gebreken aan te tonen. Het product heeft voor mij niet de eigenschappen die ik als consument mag verwachten en vertoont dus conformiteitsgebreken. GOVA deelt me mondeling mee dat ik niet kan bewijzen dat het geleverde product niet nieuw is. Ondanks het feit dat het toonzaalmodel niet meer aanwezig is. Ondanks mijn foto’s als bewijs. GOVA wenst enkel het product te herstellen, ondanks het feit dat dit product nieuw in stock aanwezig is, en een vervanging zeer eenvoudig dit hele dispuut zou oplossen.Ik deel u mee dat ik met deze handelswijze niet akkoord ga. In de verkoopsovereenkomst staat duidelijk de verplichting om een product te leveren zoals afgesproken, nl een nieuw product.Ik verzoek u vriendelijk het product zo spoedig mogelijk te vervangen door een nieuw product zonder extra kosten.Ik reken erop dat GOVA het standpunt herziet en dat u het defecte toestel alsnog vervangt onder wettelijke garantie.
herstellen van relaxzetel
Beste, op 28-09-2022 werden mijn zitmeubels geleverd met elektrische relax die toen werkte.Dezelfde avond werkte die relax echter niet meer, dus heb ik op 28-09-2022 gebeld naar GOVA meubelen om dit te melden en ze gingen mij terug bellen voor afspraak te maken om dit te herstellen, dit zou twee tot drie weken duren.Na ruim drie weken niets gehoord en heb ik zelf terug gebeld weer met het zelfde verhaal dat ze mij zouden bellen ? Ondertussen heb ik al een tiental keer gebeld met telkens het zelfde verhaal dat ik zou terug gebeld worden, en ik wacht nog steeds op die afspraak wanneer mijn relaxzetel zal worden hersteld. Met vriendelijke groeten Luc Fockaert
Valse beloftes bij verkoop
Ze beloofden me bij de verkoop dat mijn oude zitbank zou meegenomen worden bij levering van nieuw salon. Omdat dit niet op de bon stond bij levering hebben ze mijn oude zitbank laten staan.Maar dit is nog niet alles: Men had me gezegd dat de twee relaxen met accu's werkten, draadloos dus. Bij het leveren bleek dit weer niet te kloppen. Toen ze de snoeren in het stopcontacten staken vroeg ik of dat was om de accu's op te laden maar ze zeiden me dat er geen accu's waren. Stond ook niet op de bon. Hoe kan ik nu weten als ze me in de winkel zeiden dat het met accu's is, dat er ook een versie is zonder? Als ze morgen bij iemand zetels leveren zonder armleuningen, dat staat ook niet op de bon.Wat wel op de bon staat is dat mijn salon €7350 heeft gekost. Ik heb mijn salon moeten aanvaarden anders was ik mijn voorschot kwijt. Ik had €1350 voorschot betaald.Ja als iets niet op de bon staat heb je geen verhaal. Het enige wat ik kan doen is mijn beklag doen in een review en anderen waarschuwen voor zo'n dubieuze praktijken.Uiteindelijk heb ik een oplossing gevonden voor die elektrische draden in huis, door deze te verlengen heb ik die onder het tapijt wat kunnen wegmoffelen.Ik lees in reviews dat vele bedrogen zijn met kunstleer ipv echt leder. Mij hebben ze bij de verkoop ook met veel overtuiging beloofd dat mijn zetels van echt leder zijn. Hoe kan ik dit controleren?Ook heb ik al na een maand zitplooien en verzakkingen in mijn zetels.
Problemen met relax zetels
Beste, ik heb op 2/05/2021 2 lederen relax zetels besteld.Peyo 231Deze zijn geleverd op 8/09/2021.Maar de zetels die geleverd zijn zijn niet de zetels die we besteld hadden. De zetel in de showroom zat perfect, echter de zetels die we geleverd hebben gekregen niet. We komen niet met onze voeten op de grond, wat normaal wel de bedoeling is als je in een zetel zit, was ook het geval in de showroom. Hebben dit dan ook gemeld. Na verschillende keren zelf contact te hebben opgenomen met jullie is de verkoper Peter op 6/10 bij ons geweest en zei dat er eigelijk niets aan de hand was, het feit dat we met onze voeten de grond niet raakte werd zelfs genegeerd. Hij ging het doorgeven aan de direktie. Uiteraard na dagen zelf terug moeten bellen, toen kreeg ik van jullie te horen dat ik er maar eens een zwaar persoon moest laten inzitten en tegen de rugleuning moest duwen, gewoon te belachelijk voor woorden! Iedere keer werk ik afgescheept, maar ik hield vol. Dan werd er gezegd dat ik moest komen bewijzen in jullie winkel of er wel degelijk een verschil zit op de zetels, en als dat zo was dat er een leverancier zou langskomen. We zijn dan terug bij jullie in de winkel geweest om Mark te ontmoeten. Maar er was zelfs geen ruimte voor dialoog, Mark zei volgens mij is er geen enkel probleem en is hier voor mij de zaak gesloten, als jullie niet akkoord zijn moeten jullie juridische stappen ondernemen het argument van ons dat we te weten waren gekomen dat de zetels van Chinese makelij zijn en namaakleder is en wordt verkocht voor kwaliteitsleder werd zelfs niet ontkent!! Dit is blijkbaar hoe jullie service na verkoop aanpakken? Echt schandalig, maar idd, wij laten het hier niet bij. Wij eisen een oplossing, en de enige oplossing is dat wij ons geld terugkrijgen en Jullie de zetels terug ophalen.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten