Terug

Beschadigd toonzaal item geleverd

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. V.

Naar: GOVA MEUBELEN

22/12/2022

Op 09/12/2022 kocht ik in uw winkelfiliaal te Lier een Himolla relax stoel . Het betreft een Himolla Relax, 2-mot, lift chair B73-H110-D86 (zit 48/50cm) 18 LL Canyon. Op 17-12-2022 stelde ik het volgende vast:• Het product is niet nieuw zoals afgesproken bij de aankoop.• Het product is 2-de-hands, het is reeds gebruikt, we herkennen het toonzaalexemplaar, productiedatum van het product is trouwens 11/02/2022.• Het product vertoont lichte gebruiksslijtage aan de wielen en glijders onderaan.• Het product heeft een defect wieltje rechts vooraan, en er ontbreekt een glijder links achteraan, er is beschadiging aan een andere glijder rechts achteraan.• Het product staat niet stabiel door de defecten, en is bijgevolg niet veilig in gebruik.• Het product werd afgeleverd zonder beschermende verpakking, zonder de Gebruiksaanwijzing en zonder de Kwaliteitspas met productiereferentie welke door de fabrikant Himolla steeds wordt meegeleverd.Ik meldde u dit mondeling aan de servicedesk te Lier op 21/12/2022. Ik heb op 21/12/2022 bijkomende foto’s via e-mail (service@gova.be) gestuurd om de gebreken aan te tonen. Het product heeft voor mij niet de eigenschappen die ik als consument mag verwachten en vertoont dus conformiteitsgebreken. GOVA deelt me mondeling mee dat ik niet kan bewijzen dat het geleverde product niet nieuw is. Ondanks het feit dat het toonzaalmodel niet meer aanwezig is. Ondanks mijn foto’s als bewijs. GOVA wenst enkel het product te herstellen, ondanks het feit dat dit product nieuw in stock aanwezig is, en een vervanging zeer eenvoudig dit hele dispuut zou oplossen.Ik deel u mee dat ik met deze handelswijze niet akkoord ga. In de verkoopsovereenkomst staat duidelijk de verplichting om een product te leveren zoals afgesproken, nl een nieuw product.Ik verzoek u vriendelijk het product zo spoedig mogelijk te vervangen door een nieuw product zonder extra kosten.Ik reken erop dat GOVA het standpunt herziet en dat u het defecte toestel alsnog vervangt onder wettelijke garantie.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform