Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
P. V.
27/08/2025

Garantie

Ik heb een elektrische fiets gekocht bij Decathlon yeep.me Day2 en na 1 dag te gebruiken kon ik de batterij van de fiets niet meer opladen. Bij Decathlon geweest en die zeiden "Wij geven geen garantie op deze fiets?die is van Yeep.me zelf zei gebruiken juist onze side om on-line te verkopen.Yeep.me proberen te bereiken, geen telefoon nr ,mail adress 3mails gestuurd niets als er al een mail adress was?Kijk maar even op de side.

In behandeling
G. S.
7/08/2025

BE3538693943 bestelling van koersstuur zomaar geannuleerd door Decathlon

Geachte, Mijn bestellingen worden geannuleerd, omdat ik als mantelzorger niet zo maar naar een winkel kan lopen? Dit is ongehoord een totaal mantelzorg-onvriendelijke praktijk van Decathlon! Ik ben als mantelzorger van een 96-jarige ZEER verbolgen over die praktijken, ik ben met mama tien dagen in het buitenland, heb vooraf uit de solden aanbiedingen een voorradig koersstuur besteld én betaald, en dat door mij bestelde koersstuur wordt door Decathlon geannuleerd. Total onterecht; ik wilde en wil dat stuur, maar kan vanuit Mechelen of Oostenrijk niet van het ene uur op het andere naar Oostende lopen. . . Guido Sepelie, De Panne/ Mechelen/ Lech (AT)

In behandeling
R. M.
19/05/2025

Terugname

Bestelling: BE 3398278321 Fiets gekocht via Decathlon via een zogezegde "partner" Atlantic Boards! Zie bijlage. Wil hem nu al terugsturen vanaf 8 mei, maar ondanks verschillende pogingen en emails lijkt dat onmogelijk. Er staat nochtans duidelijk een link naar Een "retourzending omruilen aanmaken" op de site van Decathlon, maar na een 4tal pogingen heb ik het opgegeven om een antwoord te bekomen. Ik hoop ooit van deze fiets af te raken en mijn geld terug te krijgen, wat gezien de huidige toestand wel eens een HELE tijd zou kunnen duren. En dan weten dat Decathlon één van de bedrijven is waar jullie Test Aankoop reclame voor maken!!!!

Opgelost
E. V.
29/11/2024

Nog eens een foute levering!

Geachte mevrouw/heer, Ik kocht een wapenkast in uw online afdeling en betaalde ik [€220] plus [0€] verzendkosten. Ik ontving het pakket op [29/11/24] en toen ik het opende, zag ik dat het niet het product was dat ik had besteld. In het bijzonder kreeg ik in plaats van [een crosstrainer] Ik nodig u derhalve uit mij het door mij gekochte product zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen 30 dagen na de datum van de bestelling toe te zenden en zo snel mogelijk liefst vandaag nog de bij vergissing/ onzorgvuldigheid geleverde goederen af te halen omdat ik deze niet droog en beschut kan bewaren. Het product staat dus buiten. Doet u dit niet, dan behoud ik mij het recht voor om ontbinding van het contract en schadevergoeding te eisen. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te vrijwaren. Inmiddels he ik contact gehad met jullie klantendienst, na een wachttijd van 10 min. De Franstalige medewerker, die zijn best deed Nederlands te praten heeft me beloofd het in orde te brengen en me telefonisch terug te contacteren. Omdat ik al veel loze beloftes heb meegemaakt stuur ik bij deze ook de schriftelijke klacht teneinde het hebben van een bewijs. De klacht van foute leveringen is bij decathlon een bekend feit en leverbetrouwbaarheid is ook iets wat bijdrage doet aan de tevredenheid. Met vriendelijke groet, Didier De Buck 0473483493 Ps: We hebben bijzondere schikkingen gedaan om de dag ter beschikking te houden voor de levering die ongedefinieerd kon geschieden tussen 08u en 17u en dan brengen ze het foutieve. Order picking lijkt dan hier niet een sterkte te zijn.

Afgesloten
M. R.
1/08/2024

Terug betalingsproblemen

Beste, ik heb 2 trampolines van Decathlon gekocht en ik heb veel problemen gehad met hen en het bedrijf Fitwinkel Sporttrader die partner van hen is. Eerst de bestelling niet aankwam, dan kon ik geen retour van een trampolin maken, nu heb ik geen geld teruggekregen van de retour en noch Decathlon en noch Fitwinkel antworden niet. Ik heb toch het bewijs van DPD dat de retour in hun magazijn terug is geleveerd op 22 juli 2024. Dit is pure fraude! Zij willen mij geen factuur te geven, geen etiket retour ( gelukkig was eentje in het pakketje) , geen niks mij geven. Hoe kan ik doen om mijn geld terug te krijgen? Ik wil toch naar de politie gaan voor een klacht om te indienen want wat zij doen , is fraude. Ik kijk uit uw antwoord. Deze is de 2de klacht voor hen. Alvast bedankt. Mvg Maricela Radu

Opgelost
L. M.
26/07/2024

Artikel nooit ontvangen

Geachte mevrouw/heer, Op 12 juni kocht ik een dakkoffer farad 680 liter in uw online winkel en betaalde ik €481,94. Bij de bevestiging van de bestelling werd mij meegedeeld dat de levering tegen 19 juni a 24 juni zou plaatsvinden. De goederen zouden geleverd zijn op 5 juli, maar wij waren reeds op vakantie. Niemand nam de goederen in ontvangst. Wij zijn ondertussen 21 dagen verder wij wachten nog steeds op nieuws... ze gingen luisteren bij hun partner.. ik mailde nu reeds dagelijk, maar zonder wederkerend antwoord. Deze vertraging heeft ons al de nodige stress bezorgd, ook onze vakantie kwam hierdoor in gedrang,aangezien we niet konden rekenen op de dakkoffer. Ik verzoek derhalve om vergoeding van alle hierboven beschreven schade, die op een totaalbedrag van €481,94 wordt geraamd. Ook kan ik nu toevallig niet op mijn account, waardoor ik niet bij de factuur kan... Alle problemen stapelen hem op... Het is duidelijk dat ze hen duidelijk terugtrekken uit deze situatie. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs

Opgelost
T. R.
12/07/2024

Verkeerde levering

Geachte mevrouw/heer, Op 4 juli 2024 kocht ik een Campingaz gaskooktoestel 2-pits Base camp in uw online winkel en betaalde ik 44,99 . Ik ontving het pakket op 8 juli 2024 en toen ik het opende, zag ik dat het niet het product was dat ik had besteld. In het bijzonder kreeg ik in plaats van een gaskooktoestel een fiesthoes. Ik nodig u derhalve uit mij het door mij gekochte product zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen 30 dagen na de datum van de bestelling toe te zenden en tegelijkertijd de bij vergissing geleverde goederen af te halen. Doet u dit niet, dan behoud ik mij het recht voor om ontbinding van het contract en schadevergoeding te eisen. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te vrijwaren. Met vriendelijke groet, Tim Rampelberg

Opgelost
M. R.
5/07/2024

Bestelling niet bezorgd

Geachte mevrouw/heer, Op 29 juni kocht ik een 2 trampolines online op de site Decathlon gekocht en betaalde ik er 192 euro voor. Het zou op 3-4 juli moeten bezorgen maar vandaag is op 4 juli en ik heb nog geen bevestigingsemail of mijn besteling gekregen. Mijn pakketje is kwijt. Niemand weet waar is het. Ik heb naar Decathlon gebeld en ook bij Post Nl, en ik heb geen antwoord gekregen. Ik vind het heel vreemd en ik wil een klacht indienen omdat dat niet normaal en beleefd tegen de klant is. Met vriendelijke groet, Maricela Radu

Opgelost
R. D.
2/06/2024

Geen garantie op fietsonderdelen zoals gecommuniceerd op webshop

Beste, ik bestelde op 13 juli 2023 op decathlon.be een triban rc120 fiets. Bij deze fiets stonden enkele belangrijke diensten vermeld:- Gratis onderhoud binnen 6 maanden na aankoop- Gratis retour tot 365 dagen na aankoop- Minimum 2 jaar garantie op de onderdelen (levenslang op het frame, 5 jaar op de voorvork)Na enkele maanden fietsen maakte ik gebruik van het gratis onderhoud, wegens een lichte hapering bij het schakelen van de fiets. Na dit onderhoud reed ik verder zonder problemen tot twee weken geleden mijn pedalen tijdens het fietsen plots volledig doorschoten.Bij het binnenbrengen van mijn fiets in de decathlon winkel komt de bediende van het fietsatelier tot de conclusie dat mijn ketting, casette en crankstel na 10 maanden gebruik allemaal volledig versleten zijn. De kostprijs voor de herstelling die mij wordt voorgeschoteld bedraagt €175. Ik vraag naar mijn garantie, maar dit wordt mij geweigerd, gezien het gaat om normale slijtage.Terug thuis kijk ik na welke garantie er op de website wordt gecommuniceerd. Daar zie ik de 2 jaar garantie op de fiets die ik mij herinnerde, maar valt vooral op dat zowel de ketting, casette als het crankstel ook allemaal 2 jaar garantie krijgen. Dus neem ik contact op met de klantenservice van de webshop, gezien ik mijn fiets via de webshop aankocht, en leg ik uit dat ik niet begrijp waarom ik geen beroep zou kunnen doen op garantie voor een fiets die ik volgens de webshop eigenlijk nog zou mogen retourneren, op onderdelen die een verwachte levensduur hebben van minstens 2 jaar.Van de klantendienst krijg ik echter niet de reactie die ik hoopte: Jammer genoeg kan ik hier niets aan veranderen omdat de eindverantwoordelijkheid over zulke zaken bij de winkel valt.Op mijn reactie dat ik mijn fiets op de webshop heb besteld, niet in de winkel, en ik dus beroep wil doen op de garantie die wordt vermeld op de webshop (niet in de winkel) krijg ik slechts een herhaling van bovenstaande: Ik begrijp dat dit niet valt binnen uw verwachtingen maar ik kan voor deze situatie niets meer voor u betekenen.De gratis retour die trots op de website vermeld staat wordt mij ook geweigerd, gezien mijn fiets meermaals gebruikt geweest is. (Wie fietst 1 jaar lang niet op een nieuwe fiets?)Ik wordt nu dus voorgeschoteld met de keuze: geen herstelling laten uitvoeren, en niet meer kunnen fietsen op mijn 10 maand oude fiets, of meer dan 30% van de originele aankoopprijs van mijn fiets bijbetalen, met de anticipatie dat deze herstelling over nog eens 10 maanden opnieuw verwacht mag worden.

Afgesloten
S. B.
6/05/2024

Hometrainer wordt niet geleverd

Ik heb een aankoop gedaan bij Decatlon (online) op 24/04/‘24. De hometrainer zou geleverd worden tussen 30/04 en 1/05. Ik heb al meerdere keren gebeld telkens antwoord apparaat. Ik heb al drie e-mails gestuurd waar ik geen antwoord op krijg. Ik heb zaterdag naar Decatlon in Kortrijk geweest voor meer informatie, de vrouw die daar werkte had een e-mail ontvangen van de klantendienst en daar werd beloofd dat ze vandaag contact zouden opnemen met mij of die informatie klopt weten we niet want wij hebben daar geen e-mail van gezien. Ik heb vandaag meerdere keren gebeld maar terug antwoordapparaat. Ik weet nog steeds van niets. Ik word niet op de hoogte gesteld er is ook nog geen factuur opgemaakt terwijl de hometrainer wel al betaald is.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform