Goed

65 punten Info

Meest recente klachten

D. I.
31/10/2025

Aankoop elektrische fiets

Geachte, Ik wens een klacht in te dienen over de afhandeling van een garantiegeval betreffende een elektrische fiets die ik op [01/06/2025] heb gekocht via de website van Decathlon België. De verkoper op het platform was “Shoppen voor Iedereen”, een externe verkoper. Na ongeveer vijf maanden normaal gebruik is de fiets plots defect geraakt (geen elektrische ondersteuning meer). Ik heb hierover contact opgenomen met Decathlon, die mij hebben doorverwezen naar de externe verkoper. De verkoper heeft mij vervolgens via WhatsApp gecontacteerd en gevraagd om een video van het probleem te bezorgen, wat ik ook heb gedaan. Nadien vroegen zij mij echter om zelf een elektriciteitsmeter aan te schaffen (kost ±100 euro) om verdere metingen uit te voeren. Ik vind dit onaanvaardbaar. Volgens de Europese en Belgische wetgeving (artikelen 1649bis–1649octies van het Burgerlijk Wetboek) heb ik als consument recht op een kosteloze herstelling, vervanging of terugbetaling binnen de wettelijke garantieperiode van twee jaar. Het is niet aan mij om bijkomende kosten te maken of technische metingen uit te voeren. Ik verzoek daarom: Dat de verkoper of Decathlon het product op correcte wijze laat onderzoeken, op hun kosten; En dat een gepaste oplossing wordt geboden (herstelling, vervanging of terugbetaling). Ik voeg hierbij: Aankoopbewijs / factuur; Communicatie met Decathlon en de verkoper; Video van het defect (indien relevant). Ik vraag dat Test Aankoop deze zaak onderzoekt en tussenkomt voor een correcte toepassing van de garantie. Met vriendelijke groet,

In behandeling
P. B.
7/10/2025

geen retour

Geachte mevrouw/heer, Op 15.06.2025 heb ik in uw online winkel een QUECHUA Opblaasbare tent voor 4 personen Air Seconds 4.1 F&B 1 slaapruimte, waarbij ik het bedrag van 350 euro heb betaald. Bij de levering van het product, die plaatsvond op 18.06.2025 , heb ik, na kennis te hebben genomen van de kenmerken ervan, besloten gebruik te maken van het herroepingsrecht. Ik heb u op 27.08.2025 het artikel teruggebracht in de winkel waar we ons op reis vonden, in Hongarije. Immers artikels online gekocht kunnen in elke winkel worden teruggebracht. Mijn kaart werd in de winkel gelezen om zodoende op de bankkaart het geld terug te storen. Tot op heden, heb ik echter nog geen terugbetaling ontvangen van de betaalde prijs van 350. Ik nodig u uit mij dit bedrag zo spoedig mogelijk te betalen . Ik heb contact genomen zowel met Hongarije als België. Vanuit Hongarije krijg ik ontwijkende antwoorden (het geld is bij ons vetrokken) en België geeft me het probleem te trachten oplossen. Zij geven aan ook geen antwoord te krijgen vanuit Decatlon Hongarije. Ik wacht op uw antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs • Kopie van het bericht van herroeping + ontvangstbewijs

Afgesloten
P. V.
27/08/2025

Garantie

Ik heb een elektrische fiets gekocht bij Decathlon yeep.me Day2 en na 1 dag te gebruiken kon ik de batterij van de fiets niet meer opladen. Bij Decathlon geweest en die zeiden "Wij geven geen garantie op deze fiets?die is van Yeep.me zelf zei gebruiken juist onze side om on-line te verkopen.Yeep.me proberen te bereiken, geen telefoon nr ,mail adress 3mails gestuurd niets als er al een mail adress was?Kijk maar even op de side.

Afgesloten
G. S.
7/08/2025

BE3538693943 bestelling van koersstuur zomaar geannuleerd door Decathlon

Geachte, Mijn bestellingen worden geannuleerd, omdat ik als mantelzorger niet zo maar naar een winkel kan lopen? Dit is ongehoord een totaal mantelzorg-onvriendelijke praktijk van Decathlon! Ik ben als mantelzorger van een 96-jarige ZEER verbolgen over die praktijken, ik ben met mama tien dagen in het buitenland, heb vooraf uit de solden aanbiedingen een voorradig koersstuur besteld én betaald, en dat door mij bestelde koersstuur wordt door Decathlon geannuleerd. Total onterecht; ik wilde en wil dat stuur, maar kan vanuit Mechelen of Oostenrijk niet van het ene uur op het andere naar Oostende lopen. . . Guido Sepelie, De Panne/ Mechelen/ Lech (AT)

Afgesloten
R. M.
19/05/2025

Terugname

Bestelling: BE 3398278321 Fiets gekocht via Decathlon via een zogezegde "partner" Atlantic Boards! Zie bijlage. Wil hem nu al terugsturen vanaf 8 mei, maar ondanks verschillende pogingen en emails lijkt dat onmogelijk. Er staat nochtans duidelijk een link naar Een "retourzending omruilen aanmaken" op de site van Decathlon, maar na een 4tal pogingen heb ik het opgegeven om een antwoord te bekomen. Ik hoop ooit van deze fiets af te raken en mijn geld terug te krijgen, wat gezien de huidige toestand wel eens een HELE tijd zou kunnen duren. En dan weten dat Decathlon één van de bedrijven is waar jullie Test Aankoop reclame voor maken!!!!

Opgelost

Hulp nodig?

Dit bedrijf reageert niet.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform