Terug

Garantieprobleem Decathlon

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Garantie

Klacht

K. K.

Naar: Decathlon

16/12/2025

Weigering wettelijke garantie van 2 jaar Geachte mevrouw/heer, Op 20 september 2025 kocht ik een Stromer ST1 Speedpedelec van 3,5 jaar oud in uw webshop en betaalde er €3.389,0 voor. De fiets kon enkel online besteld worden. Omdat ik tot dan toe steeds tevreden was van eerdere aankopen bij Decathlon, had ik er het volste vertrouwen in dat de levering goed zou verlopen. Direct bij levering bleek de fiets zelf in nieuwstaat maar de batterij volledig leeg en niet herlaadbaar met de meegeleverde lader waardoor de speedpedelec uiteraard niet als dusdanig gebruikt kon worden. Ik heb de uitneembare batterij meegenomen naar een Decathlon winkel om het defect te laten vaststellen of vervangen maar daar verwees men me door naar de online klantendienst. Na heel wat communicatie met deze klantendienst en verschillende bezoeken van mezelf aan Stromer dealers in de buurt is de status nu als volgt: - de batterij is effectief defect bevonden, - de fiets werkt prima met een andere batterij en is ingeschreven op m'n naam bij DIV, - hoewel er zowel op de fiets als op de batterij een garantie van 2 jaar werd beloofd bij de verkoop, weigert Decathlon de batterij te vervangen en staat Decathlon ook niet toe dat de batterij wordt gereviseerd op hun kosten (bv door bikebat.be of gelijkwaardig). Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar verzoek ik u derhalve om reparatie of revisie van het de batterij en indien dit onmogelijk blijkt, om vervanging van de batterij zonder kosten voor mij. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet,

Berichten (2)

Decathlon

Naar: K. K.

17/12/2025

Bedankt voor uw aanvraag Hallo , We hebben je aanvraag succesvol ontvangen. Een klantendienst-medewerker neemt binnen 24 tot 48 uur contact met je op. Met vriendelijke groeten, Klantendienst Decathlon België Uw aanvraag over : Garantieprobleem Decathlon

Decathlon

Naar: K. K.

17/12/2025

Ons antwoord op uw aanvraag Beste, Dit was een complex dossier aangezien om veiligeheidsvoorschriften de accu niet zonder fiels kan vervoerd worden. De fiets moet in zijn geheel opgeladen worden, de accu wordt vervangen en dan gaat de fiets terug naar de klant. Wij hebben volgende bevestiging: Ophaalafspraak (vanaf 07-01-2026) We kunnen de ophaalafspraak inplannen vanaf 07-01-2026. Stuur ons alstublieft één of meerdere gewenste ophaaldata (maandag t/m vrijdag). Houd er rekening mee dat de transporteur de fiets ophaalt tussen 08:00 en 17:00 uur. Er moet iemand aanwezig zijn om de fiets in de doos te overhandigen. Verwerkingstijd Wat betreft uw vraag over de totale duur: helaas kunnen we vooraf geen vaste of gegarandeerde tijdsduur geven, aangezien de totale duur afhangt van de logistiek en met name van de beschikbaarheid van een geschikte vervangende accu. Op basis van vergelijkbare gevallen streven we echter naar een totale verwerkingstijd van ongeveer 3 weken vanaf het moment dat de fiets bij ons revisiecentrum aankomt tot het moment dat deze met een functionerende accu naar u wordt teruggestuurd. Zodra de fiets bij ons is aangekomen en we intern de volgende stappen kunnen bevestigen (inclusief de beschikbaarheid van de accu), houden we u via Decathlon op de hoogte. Indien je nog vragen hebt, mag je ons altijd contacteren. Sportieve groet, Sarah Uw aanvraag over : Garantieprobleem Decathlon

Bemiddeling door Testaankoop 17 december 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform