Terug

Aankoop elektrische fiets

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Verkoop

Klacht

D. I.

Naar: Decathlon

31/10/2025

Geachte, Ik wens een klacht in te dienen over de afhandeling van een garantiegeval betreffende een elektrische fiets die ik op [01/06/2025] heb gekocht via de website van Decathlon België. De verkoper op het platform was “Shoppen voor Iedereen”, een externe verkoper. Na ongeveer vijf maanden normaal gebruik is de fiets plots defect geraakt (geen elektrische ondersteuning meer). Ik heb hierover contact opgenomen met Decathlon, die mij hebben doorverwezen naar de externe verkoper. De verkoper heeft mij vervolgens via WhatsApp gecontacteerd en gevraagd om een video van het probleem te bezorgen, wat ik ook heb gedaan. Nadien vroegen zij mij echter om zelf een elektriciteitsmeter aan te schaffen (kost ±100 euro) om verdere metingen uit te voeren. Ik vind dit onaanvaardbaar. Volgens de Europese en Belgische wetgeving (artikelen 1649bis–1649octies van het Burgerlijk Wetboek) heb ik als consument recht op een kosteloze herstelling, vervanging of terugbetaling binnen de wettelijke garantieperiode van twee jaar. Het is niet aan mij om bijkomende kosten te maken of technische metingen uit te voeren. Ik verzoek daarom: Dat de verkoper of Decathlon het product op correcte wijze laat onderzoeken, op hun kosten; En dat een gepaste oplossing wordt geboden (herstelling, vervanging of terugbetaling). Ik voeg hierbij: Aankoopbewijs / factuur; Communicatie met Decathlon en de verkoper; Video van het defect (indien relevant). Ik vraag dat Test Aankoop deze zaak onderzoekt en tussenkomt voor een correcte toepassing van de garantie. Met vriendelijke groet,

Berichten (9)

D. I.

Naar: Decathlon

31/10/2025

Beste Bestelnummer van deze fiets Bestelnummer: BE4NJYUVHNYQ ( klacht Klachtnummer - 13716698 )

Decathlon

Naar: D. I.

31/10/2025

Bedankt voor uw aanvraag Hallo , We hebben je aanvraag succesvol ontvangen. Een klantendienst-medewerker neemt binnen 24 tot 48 uur contact met je op. Met vriendelijke groeten, Klantendienst Decathlon België Uw aanvraag over : Aankoop elektrische fiets ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Decathlon

Naar: D. I.

31/10/2025

Bedankt voor uw aanvraag Hallo , We hebben je aanvraag succesvol ontvangen. Een klantendienst-medewerker neemt binnen 24 tot 48 uur contact met je op. Met vriendelijke groeten, Klantendienst Decathlon België Uw aanvraag over : Nieuw bericht van DYLAN I ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Decathlon

Naar: D. I.

31/10/2025

Ons antwoord op uw aanvraag Hallo Testaankoop De klant kreeg van ons een email met de vraag een video door te sturen die het probleem kan verduidelijken. Er werd ook een contact meegedeeld waarnaar de video mag gestuurd worden. Als het de klant niet lukt dit zo te sturen, dan mag de klant dit ook op onze mail doorsturen. Aarzel zeker niet om mij te contacteren indien ik u kan verder helpen. Met vriendelijke groeten Sharon Uw aanvraag over : Nieuw bericht van DYLAN I ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

D. I.

Naar: Decathlon

31/10/2025

Beste Bekijk eens de video en afbeeldingen, er is contact opgenomen , staat op foto. Precies neutraal antwoord. Dus maw er is contact opgenomen maar de verkoper wil dat ik het uitmeet? Koop jij zo'n toestel voor me , sharon lees de klacht opnieuw en antwoord dan? Dan zou deze uitleg overbodig geweest zijn.

Decathlon

Naar: D. I.

31/10/2025

Bedankt voor uw aanvraag Hallo , We hebben je aanvraag succesvol ontvangen. Een klantendienst-medewerker neemt binnen 24 tot 48 uur contact met je op. Met vriendelijke groeten, Klantendienst Decathlon België Uw aanvraag over : Nieuw bericht van DYLAN I ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Decathlon

Naar: D. I.

31/10/2025

Ons antwoord op uw aanvraag Hallo Dylan en Testaankoop, Hartelijk dank om mij hierop te wijzen. Ik heb dit nu ook duidelijk gemaakt bij de partner. Het is inderdaad niet de bedoeling dat u dit zelf gaat doen, materiaal heb je daar inderdaad niet standaard voor in huis, waarom zou je anders hulp vragen. Ik heb de partner gevraagd ons de nodige info te bezorgen voor waar u lokaal terecht kan of dat ze iemand langs sturen om dit in orde te brengen. Aarzel zeker niet om mij te contacteren indien ik u kan verder helpen. Met vriendelijke groeten Sharon Uw aanvraag over : Nieuw bericht van DYLAN I ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

D. I.

Naar: Decathlon

31/10/2025

Sharon We nemen dit antwoord van harte en hopen op spoedig antwoord van jullie partner zijn kant. Het is een bedrijfsfiets dus dit zouden we graag opgelost zien.

Decathlon

Naar: D. I.

31/10/2025

Bedankt voor uw aanvraag Hallo , We hebben je aanvraag succesvol ontvangen. Een klantendienst-medewerker neemt binnen 24 tot 48 uur contact met je op. Met vriendelijke groeten, Klantendienst Decathlon België Uw aanvraag over : Nieuw bericht van DYLAN I ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform