Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
D. V.
16/09/2025

Automatisch verlengen abbonement

Geachte mevrouw/heer, Op 28/07/25 stuurde mij een factuur voor een abonnement dat ik zou hebben gekocht. Ik betwist dit echter. Ik heb nooit toestemming gegeven voor aankoop van betrokken product/dienst. Er werd gemeld dat dit nog expliciet zou gevraagd worden na het beëindigen van de proefperiode. Gelieve al het nodige te doen om dit administratief in orde te brengen en alle facturen op mijn naam te annuleren. Gelieve mij ook uit uw databank te schrappen. Ik wens niet meer opgebeld of gecontacteerd te worden. Met vriendelijke groet, Bijlagen:

In behandeling
J. L.
6/08/2025

Leveringen

Beste, Ik ben sinds 1980 abonnee bij de Morgen. Ik woon in een appartementsgebouw in de uitgangsbuurt(centrum) van Antwerpen: 2000 Zirkstraat 24/21. Onze buitendeur in om veiligheidsredenen met een timer gesloten van 11.00 tot 7.00u(uitgangsbuurt--> risico op kotsen en plassen in de hall!) De postbussen bevinden zich in de hall. De krant heeft zopas een nieuwe bezorger. Deze kan vanaf 4.00 bezorgen en is onwillig de krant vanaf 7.00 te bezorgen. Er is in de buitendeur wel een gleuf, maar dat is geen postbus. De vorige bezorger heeft zich aangepast aan onze openingsuren. Ik heb-na goedkeuring door de VME- kunnen bekomen dat de deur vanaf 5.00u geopend is, maar de krant blijft onbuigzaam. Ik heb hierover met de krant gecorrespondeerd via email, telefoon en chat. Deze chat kan je vinden in bijlage en geeft perfect weer hoe machteloos de klant staat. Ik hoop dat er door Testaankoop enige flexibiliteit en klantvriendelijkheid kan bekomen worden Vriendelijke groet, Jos Lams lams.jos@gmail.com tel 0474 296 268

Opgelost
G. E.
2/08/2025

Incassobureau ingeschakeld door De Morgen

Heb me een Zaterdag+ abonnement laten aanpraten. Ik zou nog voldoende de tijd hebben om me te bedenken. Hoe, was me totaal niet duidelijk. Het abonnement leek al een drietal weken geactiveerd te zijn en toch had ik nog geen enkele krant ontvangen. Was me er dus ook niet van bewust dat deze reeds actief was, totdat ik domiciliëringsopdracht t.a.v. De Morgen op mijn bankapp zie verschijnen. Geen enkel geleverde diensten, dus geen betaling. Ik heb de opdracht geannuleerd en heb zeker talrijke keren gesignaleerd dat ik geen enkele krant had ontvangen. Het heeft zowat een maand geduurd vooraleer De Morgen dit abonnement heeft geannuleerd. Ik moest wel een bedrag van 7 euro betalen. Dit zou dan worden teruggestort, wat ook gebeurd is. Nadien blijkt dat er nog een bedrag van 8 euro open stond. Eerst diende ik deze te betalen om daarna aan mij te worden terugbetaald. Voor die 8 euro openstaand bedrag heb ik nooit een betalingsuitnodiging gekregen, hoewel De Morgen blijft beweren van wel. In de correspondentie met De Morgen vind ik achteraf wel -in lopende tekst- en als onderdeel van de lopende communicatie een melding van nog te betalen 8 euro. Hierbij staat GEEN rekeningnummer, noch mededeling vermeld, dus is geen officiële betalingsuitnodiging. Dit is de enige communicatie daaromtrent en dateert van 4 juni. Direct daarna volgt geen herinnering, geen officiële betalingsuitnodiging maar onmiddellijk een incasso INTRUM die naast de 8, mij nog eens 20 euro wil doen ophoesten. Dit dus voor diensten die nooit geleverd zijn (zeker vier maal gemeld) en te wijten aan een klantenservice die malfunctioneert. Het incassobureau reageert niet op mijn mails (3) en hult zich in stilzwijgen. Frauduleuze praktijken, me dunkt. Ik eis dus de opheffing van de bijkomende kost van 20 euro (geen wettelijke betalingsuitnodiging die niet beantwoordt aan wettelijke vormvereisten en dus geen levering van beloofde diensten) en de kwijtschelding van 8 euro.

In behandeling
L. N.
27/04/2025

Digitaal inloggen

Ik heb op 19 januari 2023 een digitaal abonnement op de morgen genomen en dit voor 3 jaar waarin duidelijk gesteld wordt dat dit toegang geeft voor inloggen met max 5 webbrowser en/of apparaten met apps. Nu krijg ik al een enkele malen de boodschap dat de toegang geblokkeerd is vanwege de overschrijding van het aantal toestellen met name 3. Ik heb een duidelijk contract (met screenshots )met max 5. Als de morgen de contractuele voorwaarden eenzijdig wijzigt was ik daar graag van te voren op hoogte geweest. Bovendien werkt de knop wachtwoord wijzigen niet. Een nieuw wachtwoord aanmaken is vandaag helemaal onmogelijk! Bovendien ben ik automatisch ingelogd bij humo en hln. Heeft dat er iets mee te maken? Ik heb daar zeker niet om gevraagd. Afmelden bij humo en hln gaat niet. Mijn abonnementsgegevens staan nu op : omgeving humo.be in plaats van in mijn account van de morgen. Het is een raadsel wat er gebeurt bij de morgen. Indien dit niet asap opgelost wordt en ik via mijn abonnement kan inloggen op 5 ik herhaal 5 apps en of webbrowser wil ik kosteloos het contract opzeggen. Ik heb van alle punten die ik aanhaal screenshots. Dank om mijn klacht over te maken aan de morgen

Afgesloten
E. P.
15/10/2024

opzeg abonnement lukt niet

Na herhaaldelijke pogingen via de telefonische klantendienst slagen ze er bij De Morgen niet in om ons abonnement op te zeggen. We hebben zeer duidelijk gemaakt dat we wensen op te zeggen, maar krijgen nog steeds facturen en aanmaningen. Enkele maanden geleden werd zelfs incassobureau Intrum ingeschakeld, die ons dossier zonder gevolg hebben geklasseerd, aangezien we netjes tijdens onze abonnementsperiode betaald hebben. Laat deze saga stoppen aub. mvg.

Afgesloten
R. V.
31/08/2024

Geen levering

Ik heb al 2 keer melding gemaakt dat ik geen krant gekregen heb. Maar in feite is het al vaker dat ik geen krant geleverd krijg op zaterdag. Wanneer ik de morgen contacteer via hun formulier krijg ik geen feedback, ondanks hun belofte van 3 a 5 werkdagen.

Afgesloten
P. G.
29/05/2024

opzeggen abonnement

Beste,Ik wil mijn abonnement van De Morgen opzeggen maar dit kan blijkbaar enkel telefonisch. Ik heb echter al verschillende keren getelefoneerd doch geraak niet binnen. Al hun lijnen blijven bezet. Hierdoor ben ik in de onmogelijkheid om het abonnement op te zeggen. Wat kan ik doen?

Opgelost
S. L.
16/05/2024

INTRUM ingeschakeld door De Morgen

Beste, ik nam onlangs een digitaal abonnement bij De Morgen. Ik betaal via domiciliëring. Voor de maand Maart is het bedrag er niet automatisch afgegaan, wat zeker kan kloppen, maar indien de betaling geweigerd word zou deze betaling opnieuw aangeboden moeten worden. Het betrof 1 dag dat er geen geld op onze rekening stond omwille van een betaling aan een aannemer (ik zou dit zelfs niet moeten uitleggen). Verder kreeg ik geen enkele herinnering wat betreft de achterstallige betaling, of ze moet in mijn spambox terecht zijn gekomen. De betaling van April is doodleuk wel doorgegaan en nu krijg ik plots een aanmaning van INTRUM met een extra kost van 20 euro. Ik vind dit echt niet kunnen, ik kan zelfs het abonnement niet opzeggen alvorens ik de extra kost heb betaald. Gegijzeld dus door het bedrijf DPG dat bovendien ook heel moeilijk bereikbaar is en waar je enkel kan opzeggen als je eerst uren aan de telefoon hangt...ik dacht dat schriftelijk, of via mail opzeggen een verplichte keuze was? klacht via mail naar INTRUM gestuurd, maar ik weet nu al wat het antwoord zal zijn. Ik vind dit niet correct en wil dit even aanhalen. Indien geen oplossing zal ik nooit geen klant meer worden. wie het kleine niet eert, is het grote niet weert.

Afgesloten
K. V.
25/04/2024

Abonnementsformule klopt niet

Beste,Sinds 2017 ben ik klant bij De Morgen. Ik ben ingestapt in een abo weekendkrant op papier en digitaal tijdens de week. Sinds een jaar heb ik geen digitale toegang meer en ontvang ik alleen de weekendkrant op papier. Ik probeer meer info obver mijn abo op te vragen via de website maar slaag er niet te koppelen - een voorwaarde die jullie opleggen (te moeilijk of geeft telkens fout, vermijden zou ik zeggen). Ik heb al ettelijke keren op alle momenten van de dag naar de klantendienst gebeld maar slaag er niet in om ook maar iemand aan de lijn te krijgen. Standaard is het op elke moment en elke dag blijkbaar drukker dan voorzien. Ik geef het op en wens mijn abo stop te zetten. Maar... dat kan alleen telefonisch, wat dan weer niet lukt. De cirkel is rond, ik probeer via deze weg iemand te spreken over mijn klachten.

Opgelost
E. G.
26/03/2024

De morgen abonnement niet opzegbaar

In 2023 heb ik een abonnement afgesloten bij De Morgen via een vertegenwoordiger. Deze persoon heeft mij echter nooit verteld dat als ik niet binnen 14 dagen mijn abonnement opzeg, ik hieraan drie jaar vastzit. Dit is onacceptabel De Morgen onderneemt geen actie voor mensen die niet op de hoogte waren van deze opzegtermijn. Wanneer ik weiger te betalen, dreigen ze met een incassobureau en aan de telefoon weigeren ze het abonnement op te zeggen. Ik ben dus verplicht te blijven betalen voor een krant die ik niet eens lees.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform