Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
I. S.
31/05/2024

Klantendienst onbereikbaar, verzekering eenzijdig opgezegd, geld kwijt

Sinds 2/03/24 heb ik een autoverzekering afgesloten. Ik betaalde de factuur meteen voor een jaar, 518,49 euro. Later kreeg ik nog een extra factuur voor een bedrag 10,33. Ik probeerde naar de klantendienst te bellen om te weten te komen waarvoor die extra 10,33 euro was. Bij de klantendienst is het onmogelijk binnen te geraken, na 11 mintuten word ik steevast van de lijn gesmeten. Op mijn mails (10 in totaal!) kreeg ik nooit antwoord. In mei kreeg ik dan per aangetekende brief een ingebrekestelling. Ik mailde en belde opnieuw. Op 1 mail kreeg ik eindelijk antwoord waarvoor die 10,33 euro diende. Mijn schadeverleden was niet voldoende bewezen. Ik mailde diezelfde dag mijn schade-attesten door met de mededeling dringend. Opnieuw geen enkele reactie. Vandaag is mijn verzekering eenzijdig door hen opgezegd, ik heb dus geen verzekering meer terwijl ik wel voor een volledig jaar betaalde. Graag wil ik het restbedrag van mijn vooruit betaalde verzekering zo snel mogelijk terug zodat ik een andere verzekering kan nemen. Graag ook excuses en schadevergoeding voor de dagen dat ik niet met mijn auto kan rijden.

Afgesloten
A. G.
17/05/2024

Stopzetten Contract

Beste,Ik sloot in februari 2023 een onlineverzekering af bij Corona Direct voor een gedeelde auto met een huisgenoot van mijn toenmalig adres. De auto stond op haar naam. Ik ben ondertussen verhuisd en zou graag ofwel mijn contract stoppen, of overzetten op mijn ex huisgenoot want ik woon er niet meer en ik rij niet meer met de wagen. Terwijl dit proces van stopzetting aan de gang was kreeg ik van Belfius Direct (zij namen Corona over) een aanmaning om al te betalen voor volgende termijn. Ik betaalde dit om geen problemen te krijgen. Ondertussen zeiden ze dat mijn verzekering stopgezet was omdat de situatie juridisch niet correct is en niet overgezet kon worden op mijn huisgenoot omdat ze een voorlopig rijbewijs heeft. Toen vroeg ik om mijn geld terug te krijgen van het nieuwe jaar. En dan krijg ik ineens een mail dat het toch mogelijk is om de auto te verzekeren voor het komende jaar. Hoe kan dit?Ik wil graag de verzekering stopzetten omdat ik niet meer samenwoon/ rij met de wagen.Graag hulp want ik ben radeloos. Niemand antwoord op telefoons, emails worden 3 weken later behandeld..MvgArno Grootaers

Afgesloten
J. V.
14/02/2024

klacht i.v.m. offerte KiIometerverzekering

Geachte,Vorige week heb ik een offerte aangemaakt voor de kilometerverzekering van een personenwagen Opel Combo.Ik was geïnteresseerd om over te stappen naar Belfius Direct maar ik had 1 grote bedenking : de eenheidsprijs die ik zal moeten betalen of terugkrijgen voor de kilometers die ik meer of minder zou rijden aan het einde van het eerste jaar staat NIET vermeld in de offerte.Onder die omstandigheden ga ik niet in op de betreffende offerte. Ik teken GEEN blanco cheque.Ik heb maandagmorgen 5 februari ’24 gebeld met een medewerker van jullie. Zij beloofde mij om mij per mail een indicatieve kilometerprijs mee te delen .Dat is niet gebeurd.In het contract van mijn ander voertuig staat die kilometerprijs wél vermeld. Dat contract werd vorig jaar afgesloten met ingangsdatum 1 juni 2023 (toen nog bij Corona Direct)

Opgelost
D. D.
16/10/2022

Autoverzekering

Beste,Op 31/07//2022 had ik een autoverzekering afgesloten bij Coronadirect. Enkele dagen nadien vroegen ze mij of ik mijn schade attest wou doorsturen van mijn bedrijfswagen. Deze heb ik toen op 13/08 ontvangen en meteen doorgestuurd. Toen bleef het een hele tijd stil tot ik op 19/08 telefonisch contact opnam met de klantendienst. Ze bevestigden mij dat ze het schade attest hadden ontvangen en dat de verzekering in orde ging komen. Omdat ik op 22/08 nog steeds geen nummerplaat had ontvangen maar wel al een eerste keer een betaling had moeten doen nam ik nogmaals contact met hen op. Wat bleek toen dat de aanvraag tot inschrijven van een voertuig verlopen was op 21/08. Ik heb toen via de website een klacht ingediend en een aanvraag gedaan of het mogelijk was om de reeds betaalde maand + de extra kosten om de wagen te herkeuren terug te vorderen. Tot op heden heb ik daar nog geen antwoord op mogen ontvangen. Wanneer de wagen uiteindelijk door de garage opnieuw naar de keuring werd gebracht had ik meteen het nieuwe document aanvraag tot inschrijven + factuur van de garage doorgestuurd. Ook hier vroeg ik of het mogelijk was om de gemaakte kosten terug te betalen. De verzekering was toen wel snel in orde gekomen maar op de vraag tot terugbetaling kreeg ik opnieuw geen antwoord.Graag had ik dus de gemaakte kosten + de reeds betaalde maand waarin ik nog geen nummerplaten had terug betaald gekregen.

Afgesloten
G. D.
23/09/2022

Aanpassen datum van opzeg

Mijn vrouw heeft momenteel nog een kilometerverzekering lopen bij jullie waar ze zo snel mogelijk vanaf wil. De nieuwe verzekeraar heeft de opzeg voor haar gedaan. Het contract zou eindigen op 30/11/2022. Dit is wat jullie zeggen op jullie website: We bieden je de mogelijkheid om jouw contract maandelijks op te zeggen met een opzegtermijn van drie maanden voor elk contract dat al één of meerdere jaren loopt. Jouw contract moet opgezegd worden door middel van een aangetekende brief, per deurwaardersexploot of door middel van een opzeggingsbrief met ontvangstbewijs. Het kan ook opgezegd worden door jouw volgende verzekeraar, volgens de geldende overeenkomst. https://www.coronadirect.be/nl/mobiliteit/auto/faq/....Mijn vrouw heeft recentelijk een mail gekregen waarin de bevestiging van opzegging gegeven wordt, echter wel pas op 20/05/2023. Dit klopt dus niet met jullie eigen policy.Gelieve de datum aan te passen naar 30/11/2022.

Opgelost
J. R.
12/08/2022

Kilometerverzekering

BesteBij nader toezicht is gebleken dat de door jullie aangegeven eindstand kilometerteller van 152.334 km foutief is. Mijn huidige kilometerstand bedraagt nu 122.160 . Het is jullie blijkbaar niet opgevallen (?) dat de 32.000 gereden km die jullie aanrekenen niet normaal is. Ik ben op rust en doe weinig km , naar de winkel en naar het ziekenhuis ! Daarbij heb ik aangegeven ongeveer 2500 km per jaar te rijden, en daar kom ik nog niet aan .Een navraag door jullie zou wel gepast geweest zijn. Heb ik gemist of hebben jullie gemist ? Ik vind mijn papiertje niet meer terug, opvallend is dat de 3 laatste cijfers dezelfde zijn Beginstand km teller 120.334.Eindstand km teller 152.334 van 07/08/21 tot 06/08/22Daarbij word ik beboet met 338,231€ voor de teveel aangerekende kilometersIk hoop op een snelle rechtzetting en herberekening.mvgJohan Reynaert

Opgelost
K. B.
4/08/2022

Behandeling en terugbetaling van mijn schadegeval

Beste,Op 13 juni werd ik van de baan gereden door een ongeduldige chauffeur, in een lichte vrachtwagen.De bestuurder duwde mijn auto opzij met uiteraard schade aan de voorzijde van mijn auto. De bestuurder reed in volle snelheid door, zonder te stoppen.Gelukkig kon ik zijn nummerplaat onthouden en ging ik naar de politie. Er werd een pv opgemaakt voor vluchtmisdrijf en dit werd doorgestuurd naar het parket.Ik heb alles doorgestuurd naar mijn verzekering. Na een week stilte, nam ik telefonisch contact op met de verzekering en ze waren er mee bezig. Ondertussen kwam er een expert een expertise uitvoeren en de schade werd vastgesteld op 1100€.Zij gingen het verslag doorsturen naar de verzekering. Ik kreeg een mail ban jullie waarin stond, we nemen contact op met de tegenpartij. Weer weken stilte. Ik nam weer contact op via mail en kreeg respons. De heer aan de telefoon, vertelde mij dat ze niets kunnen betalen omdat de tegenpartij ontkend dat hij daar geweest was en er geen ongeval was. En dat het afhangt van het parket. Er ja´gen verkeerscamera's op deze weg ,de beelden kunnen jullie opvragen bij de politie, er is een expertise verslag zowel van mijn auto als van de tegenpartij. Waarin duidelijk de schade aan de andere auto vermeld staat. Vraag dit verslag op. Ik moet toch jullie werk niet doen.Ik heb een halve omnium, ben al jaren klant zonder ongeval in fout. En ik wordt zomaar afgescheept.Ik betaal verzekering om mij te helpen in zo'n situatie. Het is jullie taak om op te komen voor mij. En een sterk dossier samen te stellen.Ondertussen zijn we 2 maanden verder en moet ik rondrijden met een kapotte wagen. Terwijl ik de gedupeerde ben van een vluchtmisdrijf. Dus ik zou graag mijn schadevergoeding ontvangen, zodat ik mijn auto kan herstellen. Alvast bedankt

Afgesloten
K. B.
16/05/2022

Te hoge afrekening

BesteHierbij een beschrijving van mijn klacht.De verzekering van mijn papa zou eind april volledig vervallen.Aangezien we bij corona direct zijn met een kilometerverzekering krijg ik jaarlijks een eindafrekening.Eind maart heb ik de kilomterstand doorgegeven wat bleek hieruit, dat mijn papa enkele kilomters te veel had gereden dan oorsponkelijk werd aangegeven. Dus zou ik een afrekening krijgen en zou het aantal kilomters per jaar ook opgetrokken worden.Ik heb zijn kilomterstand doorgegeven en via de website kreeg ik een afrekening van ongeveer 6 euro hiervoor zouden ze een overschrijving sturen. Een week later kreeg ik effectief een overschrijving maar met een afrekening van bijna 300 euro. Hierin stond een fout ze hebben een afrekening gemaakt op 25000 kilimoters ipv enkele kilomters extra. En eveneens kregen we een overschijving voor het komende jaar en deze polis steeg tot wel het dubbele als vorig jaar.Ik heb hiervoor een 5 tal mails verstuurd de eerste dateerde van 29/03/2022 en ook heb ik tientallen keren hen telefonisch proberen te contacteren. Ik bleef bijna een uur in wacht en de lijn werd verbroken keer op keer. Ik heb ook contact gehad met de andere diensten maar ze konden mij niet verder helpen aangezien ik bij de dienst facturatie moet zijn.Eveneens heb ik via facebook geprobeerd en heb ik een bericht geplaatst op hun pagina ik kreeg enkel een automatisch antwoord dat ze mij asap zouden verder helpen maar langs die weg werd ik ook niet verder geholpen.Ondertussen is de verzekering vervallen en staat de auto ook stil ik ben niet van plan om iets te betallen tot alles wordt recht gezet. Aanmaningen aangetekende zendingen worden wel verstuurd. Zolang er geen rechtzetting gebeurd kan ik niet verder. En aangezien ik totaal geen contact kan maken met hen zit ik volledig vast en kan ik geen enkele kant meer uit vandaar ik dit probeer via jullie kanaal.Indien jullie meer informatie nodig hebben kunnen jullie mij steeds contacteren.Met vriendelijke groeten.Karima Bouassem

Afgesloten
C. T.
27/04/2022

Corona Direct niet bereikbaar

Beste, Ik wens graag aan te kaarten dat jullie klantenservice te wensen overlaat. Ik krijg sinds een aantal maanden facturen voor mijn kilometerverzekering bij jullie waar ik elke maand 80,74 euro moet betalen. Dit was voordien geen vast bedrag (daar dit per kilometer is). Echter heb ik heel lang (meer dan 10 maanden) mijn kilometerstand niet meer moeten ingeven. Wanneer ik dit online wil doen in de klantenzone is dit ook niet mogelijk. Ik wens hiervoor verduidelijking van jullie. De stappen die ik hiervoor gezet heb zijn de volgende: Ik heb jullie de afgelopen maanden meermaals proberen te contacteren op het nummer 02/244.23.23 voor meer uitleg omtrent mijn contract en de factuur daar er duidelijk iets niet klopt. Telkens heb ik volgehouden om 30 minuten aan de lijn te blijven hangen maar ik krijg de boodschap 'al onze medewerkers zijn momenteel bezet, we beantwoorden de oproep zo snel mogelijk'. Hierop heb ik meermaals het online formulier ingevuld waarbij jullie stellen dat ik spoedig een mailtje terug zou krijgen. Echter heb ik nog steeds geen antwoord op mijn formulieren die ik verzond van 24 maart noch van 9 april 2022. Vandaar heb ik nogmaals naar jullie gebeld (gedurende maar liefst 17 minuten) maar zonder resultaat. Jullie medewerkers bleven maar bezet. Ik zou graag hebben dat jullie de beleefdheid hebben om mij alsnog te contacteren zodat zowel mijn contract als de factuur verduidelijkt kan worden in functie van de gereden kilometers. Ik heb u alle informatie eerder bezorgd via de formulieren, maar ik krijg verder geen antwoord meer op mijn vragen. Gelieve me op de hoogte te houden van het verder verloop van mijn klacht.Bedankt

Opgelost
G. F.
13/04/2022

Onbereikbaarheid van Corona Direct

Ik kan Corona Direct, mijn verzekeringskantoor niet bereiken. Niet telefonisch en niet per mail. Ik heb al mijn verzekeringen bij U. Ik zond mijn km- stand per mail naar U, waarna ik een rekening van 1,93 euro kreeg, gebaseerd op een km verzekering van 5300 km het afgelopen jaar. Maar ik verzekerde mij voor 6000 km want ik stortte 75 euro bij, 14 dagen na mijn eerste betaling en na telefonisch contact met U, omdat ik meer bezoeken aan mijn dochter voorzag. U zendt mij ook een nieuwe offerte, gebaseerd op mijn vorig jaar gereden 5 484 km/ jaar en de verwittiging dat uw tarieven zijn aangepast en ik 3 maanden de tijd heb om mijn contract aangetekend op te zeggen. Ik wil gewoon bij U blijven maar weet niet of dat wel een goed idee is aangezien U onbereikbaar bent . Dat was voor Covid 19 wel OKZijn jullie in faling en ben ik intussen verzekerd ? De datum van uw brief is 10 maart 2022. De nieuw premie moet voor 25 april 2022 betaald zijn. Ze bedraagt 310,61 euro. U meldt tevens dat ik 3 maanden heb vanaf 10 maart om van verzekeraar te veranderen. Wat is hier gaande ? mijn ontelbare telefoons en evenveel mails blijven onbeantwoord .

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform