Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Klantendienst onbereikbaar, verzekering eenzijdig opgezegd, geld kwijt
Sinds 2/03/24 heb ik een autoverzekering afgesloten. Ik betaalde de factuur meteen voor een jaar, 518,49 euro. Later kreeg ik nog een extra factuur voor een bedrag 10,33. Ik probeerde naar de klantendienst te bellen om te weten te komen waarvoor die extra 10,33 euro was. Bij de klantendienst is het onmogelijk binnen te geraken, na 11 mintuten word ik steevast van de lijn gesmeten. Op mijn mails (10 in totaal!) kreeg ik nooit antwoord. In mei kreeg ik dan per aangetekende brief een ingebrekestelling. Ik mailde en belde opnieuw. Op 1 mail kreeg ik eindelijk antwoord waarvoor die 10,33 euro diende. Mijn schadeverleden was niet voldoende bewezen. Ik mailde diezelfde dag mijn schade-attesten door met de mededeling dringend. Opnieuw geen enkele reactie. Vandaag is mijn verzekering eenzijdig door hen opgezegd, ik heb dus geen verzekering meer terwijl ik wel voor een volledig jaar betaalde. Graag wil ik het restbedrag van mijn vooruit betaalde verzekering zo snel mogelijk terug zodat ik een andere verzekering kan nemen. Graag ook excuses en schadevergoeding voor de dagen dat ik niet met mijn auto kan rijden.
Stopzetten Contract
Beste,Ik sloot in februari 2023 een onlineverzekering af bij Corona Direct voor een gedeelde auto met een huisgenoot van mijn toenmalig adres. De auto stond op haar naam. Ik ben ondertussen verhuisd en zou graag ofwel mijn contract stoppen, of overzetten op mijn ex huisgenoot want ik woon er niet meer en ik rij niet meer met de wagen. Terwijl dit proces van stopzetting aan de gang was kreeg ik van Belfius Direct (zij namen Corona over) een aanmaning om al te betalen voor volgende termijn. Ik betaalde dit om geen problemen te krijgen. Ondertussen zeiden ze dat mijn verzekering stopgezet was omdat de situatie juridisch niet correct is en niet overgezet kon worden op mijn huisgenoot omdat ze een voorlopig rijbewijs heeft. Toen vroeg ik om mijn geld terug te krijgen van het nieuwe jaar. En dan krijg ik ineens een mail dat het toch mogelijk is om de auto te verzekeren voor het komende jaar. Hoe kan dit?Ik wil graag de verzekering stopzetten omdat ik niet meer samenwoon/ rij met de wagen.Graag hulp want ik ben radeloos. Niemand antwoord op telefoons, emails worden 3 weken later behandeld..MvgArno Grootaers
klacht i.v.m. offerte KiIometerverzekering
Geachte,Vorige week heb ik een offerte aangemaakt voor de kilometerverzekering van een personenwagen Opel Combo.Ik was geïnteresseerd om over te stappen naar Belfius Direct maar ik had 1 grote bedenking : de eenheidsprijs die ik zal moeten betalen of terugkrijgen voor de kilometers die ik meer of minder zou rijden aan het einde van het eerste jaar staat NIET vermeld in de offerte.Onder die omstandigheden ga ik niet in op de betreffende offerte. Ik teken GEEN blanco cheque.Ik heb maandagmorgen 5 februari ’24 gebeld met een medewerker van jullie. Zij beloofde mij om mij per mail een indicatieve kilometerprijs mee te delen .Dat is niet gebeurd.In het contract van mijn ander voertuig staat die kilometerprijs wél vermeld. Dat contract werd vorig jaar afgesloten met ingangsdatum 1 juni 2023 (toen nog bij Corona Direct)
Autoverzekering
Beste,Op 31/07//2022 had ik een autoverzekering afgesloten bij Coronadirect. Enkele dagen nadien vroegen ze mij of ik mijn schade attest wou doorsturen van mijn bedrijfswagen. Deze heb ik toen op 13/08 ontvangen en meteen doorgestuurd. Toen bleef het een hele tijd stil tot ik op 19/08 telefonisch contact opnam met de klantendienst. Ze bevestigden mij dat ze het schade attest hadden ontvangen en dat de verzekering in orde ging komen. Omdat ik op 22/08 nog steeds geen nummerplaat had ontvangen maar wel al een eerste keer een betaling had moeten doen nam ik nogmaals contact met hen op. Wat bleek toen dat de aanvraag tot inschrijven van een voertuig verlopen was op 21/08. Ik heb toen via de website een klacht ingediend en een aanvraag gedaan of het mogelijk was om de reeds betaalde maand + de extra kosten om de wagen te herkeuren terug te vorderen. Tot op heden heb ik daar nog geen antwoord op mogen ontvangen. Wanneer de wagen uiteindelijk door de garage opnieuw naar de keuring werd gebracht had ik meteen het nieuwe document aanvraag tot inschrijven + factuur van de garage doorgestuurd. Ook hier vroeg ik of het mogelijk was om de gemaakte kosten terug te betalen. De verzekering was toen wel snel in orde gekomen maar op de vraag tot terugbetaling kreeg ik opnieuw geen antwoord.Graag had ik dus de gemaakte kosten + de reeds betaalde maand waarin ik nog geen nummerplaten had terug betaald gekregen.
Aanpassen datum van opzeg
Mijn vrouw heeft momenteel nog een kilometerverzekering lopen bij jullie waar ze zo snel mogelijk vanaf wil. De nieuwe verzekeraar heeft de opzeg voor haar gedaan. Het contract zou eindigen op 30/11/2022. Dit is wat jullie zeggen op jullie website: We bieden je de mogelijkheid om jouw contract maandelijks op te zeggen met een opzegtermijn van drie maanden voor elk contract dat al één of meerdere jaren loopt. Jouw contract moet opgezegd worden door middel van een aangetekende brief, per deurwaardersexploot of door middel van een opzeggingsbrief met ontvangstbewijs. Het kan ook opgezegd worden door jouw volgende verzekeraar, volgens de geldende overeenkomst. https://www.coronadirect.be/nl/mobiliteit/auto/faq/....Mijn vrouw heeft recentelijk een mail gekregen waarin de bevestiging van opzegging gegeven wordt, echter wel pas op 20/05/2023. Dit klopt dus niet met jullie eigen policy.Gelieve de datum aan te passen naar 30/11/2022.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten