Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Foutief geadverteerde kraan
Beste, Begin Augustus kocht ik bij jullie een vrijstaande badkraan (webo atlanta). Op jullie website staat expliciet vermeld dat deze kraan Belgaqua gekeurd is. Ik koop de kraan, laat deze installeren en merk vervolgens bij het in orde brengen van de waterinventaris voor keuring dat deze helemaal niet gekeurd is! Deze fout staat bovendien een maand nadat ik er melding van maken nog altijd op jullie site. wIk neem contact op met jullie en wordt ook doorverwezen naar douchekampioen, de partner die de kraan verkocht via jullie website. Uiteindelijk is het enige voorstel dat ik na weken contact krijg dat ik de kraan ZELF kan uitbreken en terugsturen. Dit vind ik helemaal geen redelijke oplossing aangezien ik wel betaald heb voor de installatie, de fout totaal niet bij mij ligt en ik dan ook nog eens zelf het risico op mogelijke beschadigingen mag nemen. Als ik de kraan zou houden moet ik nogmaals extra kosten maken om terugslagkleppen te kopen en deze te laten installeren. Graag wil ik zo snel mogelijk een redelijke oplossing van jullie. Met vriendelijke groeten, Enyah Dierickx
foutieve levering bij keuken blad op maat
Geachte mevrouw/heer, Op 4/6/2025 kocht ik een Werkblad Eiken Naturel in uw online winkel en betaalde ik 518,03. Ik haalde het pakket op 12/07/2025 in de winkel en toen ik het opende, zag ik dat het niet het product was dat ik had besteld. In het bijzonder kreeg ik in plaats van een keuken blad van 2650MM , een keuken blad van 2095MM. We namen onmiddellijk contact op met u diensten en stuurde nog diezelfde dag 01/08/2025 en 06/08/2025 de gevraagde foto's alsook de gevraagde afmetingen. We hadden meermaals telefonisch contact en telkens opnieuw worden we gevraagd te wachten tot tegenbericht van de onderleverancier van Brico. Opnieuw kregen we vandaag die boodschap. Ik nodig u derhalve uit mij het door mij gekochte product zo spoedig mogelijk terug te betalen. De termijn van 30 dagen na de datum van de bestelling is al lang voorbij. Momenteel liggen de werken stil sinds foute levering. Doet u dit niet, dan behoud ik mij het recht voor om ontbinding van het contract en schadevergoeding te eisen. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te vrijwaren. Met vriendelijke groet, Louis Van Linden Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs
Weigering garantie
Op 30/06 kocht ik bij Brico Korbeek-Lo een Eurom ventilator. Na 15–60 minuten gebruik begon het toestel warm te worden en een verbrande geur af te geven. Ik keerde terug naar de winkel op 11/07. Ondanks duidelijke symptomen en het feit dat het product nog binnen de 2 jaar garantie viel, weigerden de medewerkers een terugbetaling. Ze stelden enkel voor om het toestel op te sturen naar de fabrikant (Eurom), en vertelden mij dat ik ongeveer €70 zou moeten betalen indien Eurom geen defect zou vaststellen. Dit is in strijd met de wettelijke garantie: binnen de eerste 6 maanden ligt de bewijslast bij de verkoper, niet bij de klant. Ik wil mijn rechten als consument laten gelden en vraag een correcte oplossing via Test-Aankoop.
Betalingsprobleem
Beste, Ik heb op 1/07/2025 om 09u35 een airco besteld bij Brico. Dit met de optie 'click & collect'. Het bedrag van 999,00 euro is onmiddellijk van mijn bankrekening gegaan. Ik heb hiervoor mijn bankafschrift als bewijs van betaling. Ik heb echter geen orderbevestiging gekregen van mijn aankoop. Ik heb hiervoor meermaals gebeld naar de hoofdzetel en naar de winkel in kwestie. Beiden zeggen dat ze niets kunnen doen zonder ordernummer. Ik ben mijn geld echter wel kwijt. Ik heb ondertussen ook gemaild dat ik geen airco meer wil, maar dat ik wel mijn betaling wil teruggestort krijgen.
Valse promotie
Beste, Op 14 dec kocht ik in de Brico Roeselare een tuintafel (model Dining Monaco) voor 200 euro. Deze staat normaal 999 euro geprijsd maar stond in korting omdat het tafelblad is verkleurd en het om een toonzaalmodel ging. Deze korting stond ook zo geafficheerd zonder de vermelding licht beschadigd. Bij onze thuiskomst waren we aan het kijken op de Brico-site voor bijpassende stoelen omdat we deze niet onmiddellijk in de winkel vonden. Groot was onze verbazing dat we de identiek aangekochte tuintafel, inclusief 6 fauteuils en 4 stoelen zonder armleuning, nog te koop zagen online bij Brico aan de prijs van 999 euro. Dit betekent dat er in de winkel een misleidende promotie en prijsaanduiding was. Want niet de tafel kostte 999 euro, maar de volledige tuinset. In de winkel stonden er geen stoelen bij en werd er aan de kassa ook niet naar verwezen. De toegekende korting klopt dus niet, tenzij ook de stoelen worden aangeboden. Dit zijn oneerlijke verkoopspraktijken ook al gaat het om een beschadigd toonzaalmodel of uitverkoop. In dit geval moet de volledig tuinset aan 200 euro aangeboden worden. De volledige tuinset wordt ook nog in andere Brico-vestigingen aangeboden. Wij wensen dan ook een compensatie, wettelijk zelfs de volledig tuinset. Volgens de promoafficheprijs gaat het dus effectief over de tuinset, want de tafel is niet afzonderlijk verkrijgbaar.
Terugbetalingproblemen
Ondanks dat ze mijn geretourneerde producten ontvangen hebben en zogezegd terugbetaald nog steeds mijn geld niet ontvangen. Dit dateert al van 13/09 en ze houden me gewoon aan het lijntje
Onjuiste prijsinformatie misleidt klanten
Brico kruiste de prijs (89 EUR) aan, zette de informatie dat er 50% korting is, en vervolgens de nieuwe prijs (49 EUR). Maar toen het tijd was om te betalen bij de kassa, was de prijs 89. En hun medewerkers vertelden me dat ik hun applicatie moest installeren om korting te krijgen. Maar er stond geen disclaimer over op het prijsbord. Hoe moet een gewone klant weten dat de prijs zonder applicatie de gekruiste prijs zal zijn??? Als het gekruist is, en er staat geen disclaimer op, is het niet van toepassing, toch? Ik wil geen applicaties installeren. Ik wil alleen de juiste informatie over het product ontvangen. Dat is een duidelijke misleiding en fraude van de klant. De klant heeft recht op correcte en correcte informatie over de goederen, inclusief de prijs. Als het bord zegt dat de prijs 49 EUR is zonder enige disclaimer erop, moeten de goederen voor 49 EUR worden verkocht.
NIEUW AANGEKOCHT PRODUCT WERKT NIET
Een robotgrasmaaier (WORX ECO VISION 600M2) werd aangekocht op 13 mei 2024. Deze kon niet geprogrammeerd worden en werkte dus niet zoals wordt aangegeven en is zelfs gevaarlijk gezien hij zich ongecontroleerd een weg baant naar de openbare weg. Deze werd aangekocht op het verkooppunt BRICO OOSTAKKER. Ook daar kon men na verschillende aanbiedingen (3) het probleem niet oplossen. De robotgrasmaaier werd zelfs daar ter plaatse op het Wifi netwerk uitgetest. Doch zonder positief resultaat. Uiteindelijk stelde dit verkooppunt voor, zich rechtstreeks te wenden tot de fabrikant WORX (zie richtlijnen van de fabrikant zelf). Daar kon men ook het probleem tot op heden niet oplossen (zie de diverse gevoerde e-mails). Omdat dit een nieuw aangekocht toestel is en dit toestel dringend nodig is om het gras te maaien (seizoensgebonden) werd dit toestel terug gebracht naar het verkooppunt BRICO OOSTAKKER op 12 juni 2024. Ik vroeg terug betaling. Immers op de factuur onderaan bevindt zich volgende clausule : “Terugbetaling: binnen de 30 dagen, met kasticket en oorspronkelijke verpakking.” Ik kon deze terugbetaling voorlopig niet krijgen om dat dit moet worden goedgekeurd door de fabrikant WORX. Na opnieuw verschillende mails te hebben gestuurd en mij naar het verkoopcenter BRICO te hebben begeven, stel ik vast dat voormelden naar elkaar wijzen en ik dus in de kou blijf staan. Ik betaalde voor deze robot 1.299 € en meen dan ook wanneer men dergelijk hoog bedrag betaald dit nieuwe apparaat dient te werken. Ondertussen dien ik al meer dan 10 weken het gras manueel te onderhouden. Het gras afrijden neemt 60 minuten in beslag. Het wordt 2 maal per week afgereden. Het nam dus in totaal 20 uren in beslag waardoor ik andere werkzaamheden niet kon doen. Deze zaak werd reeds meerdere malen per e-mail ter kennis gebracht. Deze robot is thans ook niet meer leverbaar bij Brico ...
snel stukgaan van artikel
Beste ik kocht een Elektrische grasmaaier bij jullie (Brico)met bijhorende Batterijen die meer dan 100euro kosten wat blijk nu ik heb de Grasmaaier 4jaar en enkele maanden en moet ik de batterijen opnieuw kopen voor de 3DE MAAL omdat ze stuk zijn ???Wat voor batterijen zijn dat ??dat noem ik klanten bedriegen .ik doe na elke maai beurt de batterijen eruit en indien nodig laad ik ze op .Maar toch laden ze plots niet meer op ?Nu gaan mijn batterijen meer kosten dan dat mijn grasmaaier koste.Grasmaaier is een Elektrische grasmaaier met borstelloze motor 40VMax type Central park .ik zou nu graag zonder kosten een paar nieuwe batterijen krijgen anders stel ik voor om dit echt rond te laten gaan dat de mensen dit artikel of alle artikels met zo een batterijen niet meer te laten verkopen mvg Kurt
Tegels en plinten slechte levering' vooral de houding tegen over klanten.
Beste, ik bestelde tegels en plinten. Plinten waren 8 MM te groot ton ik dat zei' zeiden ze dat het normaal is ??? Ik moest maar starten om de halve tegel met de plinten zo komen de voegen nooit op elkaar en dat vinden ze blijkbaar normaal plus de hele facturatie verliep niet volgens plan en de houding tegenover klanten is alles behalve !!!!!
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten