Terug

Onjuiste prijsinformatie misleidt klanten

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. L.

Naar: Brico Belgium

03/08/2024

Brico kruiste de prijs (89 EUR) aan, zette de informatie dat er 50% korting is, en vervolgens de nieuwe prijs (49 EUR). Maar toen het tijd was om te betalen bij de kassa, was de prijs 89. En hun medewerkers vertelden me dat ik hun applicatie moest installeren om korting te krijgen. Maar er stond geen disclaimer over op het prijsbord. Hoe moet een gewone klant weten dat de prijs zonder applicatie de gekruiste prijs zal zijn??? Als het gekruist is, en er staat geen disclaimer op, is het niet van toepassing, toch? Ik wil geen applicaties installeren. Ik wil alleen de juiste informatie over het product ontvangen. Dat is een duidelijke misleiding en fraude van de klant. De klant heeft recht op correcte en correcte informatie over de goederen, inclusief de prijs. Als het bord zegt dat de prijs 49 EUR is zonder enige disclaimer erop, moeten de goederen voor 49 EUR worden verkocht.

Berichten (4)

Brico Belgium

Naar: A. L.

05/08/2024

Beste Andrii,Bedankt voor uw bericht.We begrijpen dat dit een vervelende situatie voor u is. We hebben momenteel alleen de foto van de affiche die u hebt doorgestuurd. Om deze kwestie verder te onderzoeken en de betrokken winkel te contacteren, vragen we u vriendelijk om een kopie van uw kassabon bij te voegen.Bij voorbaat dank voor uw medewerking.Kind regards, Vriendelijke groeten, Cordialement,Justin DouzeKlanten Service ClientèleAlfons Gossetlaan 461702 Groot-BijgaardenBelgië - Belgiquewww.brico.be--- disclaimer ---www.maxedadiygroup.com/en/disclaimer/

A. L.

Naar: Brico Belgium

05/08/2024

Maar ik heb de verf niet gekocht omdat de prijs op het bord anders was dan bij de kassa. Bij de kassa was het zonder enige korting die op het bord stond. Maar ik ben speciaal naar de winkel gekomen om die verf te kopen, en heb daar een uur de tijd voor genomen. Ik neem aan dat de klant de juiste informatie over de prijs moet krijgen voordat hij naar de kassa komt. Het was een slechte klantervaring omdat de informatie misleidend was en het kostte me mijn tijd. Het was de Brico Plan It (Anderlecht)

Brico Belgium

Naar: A. L.

05/08/2024

Beste Andrii,Bedankt voor de verduidelijking.We hebben je klacht doorgestuurd naar de winkel en wachten op hun feedback.Kind regards, Vriendelijke groeten, Cordialement,Justin DouzeKlanten Service ClientèleAlfons Gossetlaan 461702 Groot-BijgaardenBelgië - Belgiquewww.brico.be--- disclaimer ---www.maxedadiygroup.com/en/disclaimer/

Brico Belgium

Naar: A. L.

06/08/2024

Wagemans JenniferResponsable caisseBrico plan itChaussée de Mons 13011070 Anderlecht02/ 555.05.1402/555.05.07De : Planit Anderlecht ResCaisse ResCaisse.Anderlecht@plan-it.beEnvoyé : mardi 6 août 2024 11:08À : klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.beCc: Customercarebrico@brico.be Customercarebrico@brico.be; Planit Anderlecht CSG CSG.Anderlecht@plan-it.be; Planit Anderlecht Info info.anderlecht@plan-it.beObjet : TR: Onjuiste prijsinformatie misleidt klanten Beste,Onze excuses. De korting moet worden toegepast. De informatie die aan de klant is verstrekt, is onjuist.We hebben inderdaad bepaalde promoties die alleen geldig zijn met de klantenkaart.Wanneer dit het geval is, staat dit duidelijk aangegeven op de markering, maar in dit specifieke geval gaat het om een ​​lokale promotie waarvoor de klant niet over de klantenkaart hoeft te beschikken om van de korting gebruik te kunnen maken.U kunt de klant daarom uitnodigen om naar de winkel te komen, zodat wij hem de korting kunnen verlenen.Met vriendelijke groeten,Wagemans JenniferResponsable caisseBrico plan itChaussée de Mons 13011070 Anderlecht02/ 555.05.1402/555.05.07De : Planit Anderlecht ResCaisse ResCaisse.Anderlecht@plan-it.beEnvoyé : lundi 5 août 2024 15:27À : Customercarebrico@brico.be Customercarebrico@brico.beCc: Planit Anderlecht CSG CSG.Anderlecht@plan-it.be; Planit Anderlecht Info info.anderlecht@plan-it.beObjet : TR: Onjuiste prijsinformatie misleidt klanten Bonjour,Pourriez-vous me faire parvenir les coordonnées du client afin que je puisse le contacter pour lui octroyer la remise ?Sauf erreur de ma part, je ne les retrouve pas dans l'échange de mails ci-dessous.D'avance merci !Cordialement,Wagemans JenniferResponsable caisseBrico plan itChaussée de Mons 13011070 Anderlecht02/ 555.05.1402/555.05.07De : Planit Anderlecht Info info.anderlecht@plan-it.beEnvoyé : lundi 5 août 2024 14:49À : Planit Anderlecht Reception Reception.Anderlecht@plan-it.be; Planit Anderlecht ResCaisse ResCaisse.Anderlecht@plan-it.be; Planit Anderlecht CdeClient CdeClient.Anderlecht@plan-it.beObjet : TR : Onjuiste prijsinformatie misleidt klanten De : Customercarebrico@brico.be Customercarebrico@brico.beEnvoyé : lundi 5 août 2024 14:49:08 (UTC+01:00) Brussels, Copenhagen, Madrid, ParisÀ : Planit Anderlecht CSG CSG.Anderlecht@plan-it.beCc: Planit Anderlecht Info info.anderlecht@plan-it.beSujet : FW: Onjuiste prijsinformatie misleidt klantenBonjour,Pouvez-vous analyser la réclamation ci-dessous et éventuellement attribuer la remise au client ?Il n'a pas l'application et ne souhaite pas l'utiliser.Plainte client: Brico a coché le prix (89 euros), a indiqué qu'il y avait une réduction de 50 %, puis le nouveau prix (49 euros). Mais au moment de payer à la caisse, le prix était de 89 euros. Le personnel m'a dit que je devais installer leur application pour bénéficier d'une réduction. Mais il n'y avait pas d'avertissement à ce sujet sur le au des prix. Comment un client ordinaire est-il censé savoir que le prix sans application sera le prix barré ? S'il est barré et qu'il n'y a pas de clause de non-responsabilité, il n'est pas applicable, n'est-ce pas ? Je ne veux pas installer d'applications. Je veux simplement recevoir des informations correctes sur le produit. Il s'agit d'une tromperie et d'une fraude manifeste à l'égard du client. Le client a le droit d'obtenir des informations correctes et précises sur les marchandises, y compris le prix. Si le panneau indique que le prix est de 49 euros sans aucune clause de non-responsabilité, les marchandises doivent être vendues au prix de 49 euros.Merci d’avance.Kind regards, Vriendelijke groeten, Cordialement,Justin DouzeKlanten Service ClientèleAlfons Gossetlaan 461702 Groot-BijgaardenBelgië - Belgiquewww.brico.be--- disclaimer ---www.maxedadiygroup.com/en/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform