Terug

Weigering garantie

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Garantie

Klacht

M. W.

Naar: Brico Belgium

20/07/2025

Op 30/06 kocht ik bij Brico Korbeek-Lo een Eurom ventilator. Na 15–60 minuten gebruik begon het toestel warm te worden en een verbrande geur af te geven. Ik keerde terug naar de winkel op 11/07. Ondanks duidelijke symptomen en het feit dat het product nog binnen de 2 jaar garantie viel, weigerden de medewerkers een terugbetaling. Ze stelden enkel voor om het toestel op te sturen naar de fabrikant (Eurom), en vertelden mij dat ik ongeveer €70 zou moeten betalen indien Eurom geen defect zou vaststellen. Dit is in strijd met de wettelijke garantie: binnen de eerste 6 maanden ligt de bewijslast bij de verkoper, niet bij de klant. Ik wil mijn rechten als consument laten gelden en vraag een correcte oplossing via Test-Aankoop.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform