Een robotgrasmaaier (WORX ECO VISION 600M2) werd aangekocht op 13 mei 2024. Deze kon niet geprogrammeerd worden en werkte dus niet zoals wordt aangegeven en is zelfs gevaarlijk gezien hij zich ongecontroleerd een weg baant naar de openbare weg. Deze werd aangekocht op het verkooppunt BRICO OOSTAKKER. Ook daar kon men na verschillende aanbiedingen (3) het probleem niet oplossen. De robotgrasmaaier werd zelfs daar ter plaatse op het Wifi netwerk uitgetest. Doch zonder positief resultaat. Uiteindelijk stelde dit verkooppunt voor, zich rechtstreeks te wenden tot de fabrikant WORX (zie richtlijnen van de fabrikant zelf). Daar kon men ook het probleem tot op heden niet oplossen (zie de diverse gevoerde e-mails). Omdat dit een nieuw aangekocht toestel is en dit toestel dringend nodig is om het gras te maaien (seizoensgebonden) werd dit toestel terug gebracht naar het verkooppunt BRICO OOSTAKKER op 12 juni 2024. Ik vroeg terug betaling. Immers op de factuur onderaan bevindt zich volgende clausule : “Terugbetaling: binnen de 30 dagen, met kasticket en oorspronkelijke verpakking.” Ik kon deze terugbetaling voorlopig niet krijgen om dat dit moet worden goedgekeurd door de fabrikant WORX. Na opnieuw verschillende mails te hebben gestuurd en mij naar het verkoopcenter BRICO te hebben begeven, stel ik vast dat voormelden naar elkaar wijzen en ik dus in de kou blijf staan. Ik betaalde voor deze robot 1.299 € en meen dan ook wanneer men dergelijk hoog bedrag betaald dit nieuwe apparaat dient te werken. Ondertussen dien ik al meer dan 10 weken het gras manueel te onderhouden. Het gras afrijden neemt 60 minuten in beslag. Het wordt 2 maal per week afgereden. Het nam dus in totaal 20 uren in beslag waardoor ik andere werkzaamheden niet kon doen. Deze zaak werd reeds meerdere malen per e-mail ter kennis gebracht. Deze robot is thans ook niet meer leverbaar bij Brico ...